• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Mercedes-Benz A-Klasse motorer

Innholdsfortegnelse

  1. Mercedes-Benz A-Klasse generasjon I (1997-2004)
    1. Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon I (1997-2004)
    2. Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon I (1997-2004)
  2. Mercedes-Benz A-Klasse generasjon II (2004-2012)
    1. Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon II (2004-2012)
    2. Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon II (2004-2012)
  3. Mercedes-Benz A-Klasse generasjon III (2012-2018)
    1. Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon III (2012-2018)
    2. Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon III (2012-2018)
  4. Mercedes-Benz A-Klasse generasjon IV (2018-i dag)
    1. Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon IV (2018-i dag)
    2. Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon IV (2018-i dag)
    3. Mercedes-Benz A-Klasse hybriddrift: Generasjon IV (2018-i dag)
  5. Konklusjon: De beste Mercedes-Benz A-Klasse motorene i alle generasjoner

Siden lanseringen i 1997 har Mercedes-Benz A-Klasse utviklet seg fra å være en ukonvensjonell kompaktbil til å bli en av de mest suksessrike småbilene i premiumsegmentet, med et mangfoldig motorprogram i Mercedes-Benz A-Klasse gjennom fire generasjoner. Hver generasjon har brakt med seg ny teknologi og ulike styrker og svakheter, med en teknologisk utvikling som spenner fra enkle sugemotorer til toppmoderne turbo-hybriddrivlinjer.

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon I (1997-2004)

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon I (1997-2004)

Den første generasjonen av Mercedes-Benz A-Klasse var en revolusjonerende tilnærming for Mercedes-Benz i kompaktbilsegmentet og var preget av en unik sandwich-design med en uvanlig høy sittestilling. Kjørelengden varierte sterkt avhengig av motortype: Mens de robuste sugemotorene med riktig vedlikehold lett nådde 250 000 til 350 000 kilometer, krevde de tidlige CDI-dieselmotorene ofte kostbare reparasjoner av innsprøytningssystemet mellom 200 000 og 280 000 kilometer. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var A 190 med 125 hk, som kombinerte effekt, driftssikkerhet og akseptabelt drivstofforbruk på en optimal måte for den tiden. Typiske reparasjonsintervaller var 150 000 til 200 000 kilometer for større vedlikeholdsarbeider, selv om Mercedes-Benz A-Klasse-motorene i denne generasjonen fortsatt var konstruert for å være svært vedlikeholdsvennlige.

Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon I (1997-2004)

Bensinmotorene i Mercedes-Benz A-Klasse besto utelukkende av sugemotorer fra M-serien. Det startet med A 140 (82 hk), etterfulgt av A 160 (102 hk) og toppmodellen A 190 (125 hk). Disse Mercedes-Benz A-Klasse-motorene var basert på velprøvd Renault-teknologi og viste seg å være svært driftssikre. A 140 med 1,4-liters motor (M 166 E14) var undermotorisert, men nærmest uforgjengelig og kjørte ofte over 300 000 kilometer uten større reparasjoner. A 160 med 1,6-liters motor hadde det beste forholdet mellom ytelse og drivstofforbruk, mens A 190 med 1,9-liters motor var den mest sportslige varianten, men hadde noe høyere drivstofforbruk.

Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon I (1997-2004)

Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer ble til å begynne med dominert av A 160 CDI med 60 hk (1998-2001), som senere ble supplert av den kraftigere A 170 CDI med 90 hk (2001-2004). Disse førstegenerasjons Mercedes-Benz A-Klasse CDI-motorene led av typiske problemer med tidlige common-rail-systemer: Injektordefekter, problemer med høytrykkspumpen og sporadiske turboladerfeil gjorde dem til de mest problematiske motorene i denne generasjonen. A 170 CDI viste seg å være mer pålitelig enn sin svakere bror, men krevde regelmessig vedlikehold av innsprøytningssystemet hver 100 000 til 120 000 kilometer.

Mercedes-Benz A-Klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Karakter
A 140 (M 166 E14) 82 HK 6,8-7,2 l/100 km Svake ytelser Meget bra
A 160 (M 166 E16) 102 HK 6,5-7,0 l/100 km Svært robust Meget god
A 190 (M 166 E19) 125 HK 7,2-7,8 l/100 km Høyere forbruk Bra
A 160 CDI 60 HK 4,8-5,2 l/100 km Injektorer, turbolader Moderat
A 170 CDI 90 HK 5,0-5,4 l/100 km Innsprøytningssystem Gjennomsnittlig

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon II (2004-2012)

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon II (2004-2012)

Den andre generasjonen av Mercedes-Benz A-Klasse markerte et betydelig evolusjonært sprang med forbedret kjøredynamikk og mer moderne motorer. Med riktig vedlikehold kan de fleste motorene i denne generasjonen lett gå mellom 200 000 og 300 000 kilometer, og de reviderte CDI-dieselmotorene er blitt betydelig mer driftssikre enn sine forgjengere. Større motorhavarier er sjeldne, og det er bare de kraftige A 200 Turbo-bensinmotorene som av og til viser svakheter i turboladingen. Det absolutte høydepunktet var A 200 CDI med 140 hk - et teknisk mesterverk som bød på både kraft og effektivitet. Typiske reparasjonsintervaller lå mellom 120 000 og 180 000 kilometer for større vedlikeholdsarbeider, og CVT-girkassen i denne generasjonen ble ansett som et svakt punkt.

Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon II (2004-2012)

Bensinmotorprogrammet i Mercedes-Benz A-Klasse ble fullstendig revidert og omfattet A 150 (95 hk), A 170 (116 hk) og, for første gang, en turbobensinmotor A 200 Turbo (193 hk). Disse Mercedes-Benz A-klasse motorene fra M-serien viste seg å være betydelig mer driftssikre enn dieselvariantene. A 150 med 1,5-liters motor utviklet seg til å bli den mest driftssikre bensinmotoren i denne generasjonen, med bare sporadiske problemer med tennspolen etter 150 000 kilometer. A 170 hadde en god balanse mellom ytelse og drivstofforbruk, mens A 200 Turbo bød på sportslige ytelser, men var utsatt for skader på turboladeren og problemer med ladeluftkjølingen.

Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon II (2004-2012)

Mercedes-Benz A-Klasse 2,0-liters CDI-motor (OM 640) ble tilbudt i ulike effektnivåer fra 109 til 140 hk. A 180 CDI med 109 hk viste seg å være den mest økonomiske og driftssikre dieselen i denne generasjonen, mens A 200 CDI med 140 hk hadde den beste kombinasjonen av ytelse og effektivitet. Disse Mercedes-Benz A-klasse CDI-motorene var utstyrt med moderne andregenerasjons common rail-innsprøytning og var betydelig mer driftssikre enn sine forgjengere. Problemene begrenset seg i hovedsak til sporadiske feil på eksosresirkuleringen og slitasje på innsprøytningsdysene etter 200 000 kilometer.

Mercedes-Benz A-Klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
A 150 95 HK 6,2-6,8 l/100 km Tennspoler Meget bra
A 170 116 HK 6,5-7,2 l/100 km Robust Bra
A 200 Turbo 193 HK 7,8-8,5 l/100 km Turbolader, ladeluftkjøling Moderat
A 180 CDI 109 HK 4,5-5,0 l/100 km Svært økonomisk og robust Svært god
A 200 CDI 140 HK 4,8-5,3 l/100 km EGR-ventil Bra

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon III (2012-2018)

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon III (2012-2018)

Den tredje generasjonen av Mercedes-Benz A-Klasse revolusjonerte segmentet med en helt ny forhjulsdrevet arkitektur og moderne turbomotorer. Denne generasjonen regnes for å være den mest dynamiske av alle A-Klasse-generasjoner og kan gå mellom 250 000 og 350 000 kilometer med riktig vedlikehold. De fleste motorene er svært driftssikre, og det er bare AMG-variantene som av og til viser svakheter ved sportslig kjøring. Den absolutte toppmotoren var A 220 CDI med 177 hk - en toppmoderne firesylindret dieselmotor med utmerket kraftutvikling og lavt drivstofforbruk. Typiske reparasjonsintervaller ligger mellom 150 000 og 200 000 kilometer, og 7G-DCT-girkassene i denne generasjonen regnes som svært driftssikre.

Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon III (2012-2018)

Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorutvalg bestod utelukkende av turbomotorer fra den nye M-serien. Det startet med A 180 (122 hk), etterfulgt av A 200 (156 hk), A 250 (211 hk) og AMG-variantene A 45 AMG (360-381 hk). Disse Mercedes-Benz A-klasse-motorene fra M 270/M 133-serien viste seg å være svært driftssikre og økonomiske. A 180 med 1,6-liters turbo utviklet seg til å bli den mest driftssikre bensinmotoren i denne generasjonen, med bare sporadiske problemer med registerkjeden etter 200 000 kilometer. A 200 hadde en utmerket balanse mellom ytelse og drivstofforbruk, mens A 250 kombinerte sportslige ytelser med høy driftssikkerhet.

Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon III (2012-2018)

Mercedes-Benz A-Klasse 2,1-liters CDI-motor (OM 651) ble tilbudt i ulike effektnivåer fra 109 til 177 hk. A 180 CDI med 109 hk viste seg å være den mest økonomiske dieselen, mens A 200 CDI med 136 hk var den mest anvendelige i hverdagen. Toppmodellen A 220 CDI med 177 hk kombinerte sportslige ytelser med lavt drivstofforbruk og regnes som en av de beste dieselmotorene som Mercedes-Benz noensinne har bygget. Disse Mercedes-Benz A-Klasse CDI-motorene var utstyrt med moderne tredjegenerasjons common-rail-innsprøytning og AdBlue-teknologi, noe som gjorde dem svært rene og pålitelige.

Mercedes-Benz A-Klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
A 180 (M 270) 122 HK 5,6-6,2 l/100 km Tannkjede etter 200 000 km Meget god
A 200 (M 270) 156 HK 5,8-6,4 l/100 km Svært pålitelig Meget god
A 250 (M 270) 211 HK 6,2-6,8 l/100 km Robust Bra
A 45 AMG (M 133) 360-381 HK 7,3-7,8 l/100 km Clutch med sportslig kjørestil Bra
A 180 CDI (OM 651) 109 HK 3,6-4,1 l/100 km Svært økonomisk Meget god
A 200 CDI (OM 651) 136 HK 3,8-4,3 l/100 km Utmerket Meget bra
A 220 CDI (OM 651) 177 HK 4,0-4,5 l/100 km En av de beste dieselbilene Meget god

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon IV (2018-i dag)

Mercedes-Benz A-Klasse generasjon IV (2018-i dag)

Den nåværende generasjonen av Mercedes-Benz A-Klasse representerer det ypperste innen teknologisk utvikling med et helelektrifisert motorprogram og toppmoderne mildhybridteknologi. Alle motorene har et 48-volts elektrisk system om bord og belte-start-generator, noe som forventes å gi en levetid på over 300 000 kilometer. Toppmotoren er A 35 AMG med 306 hk, som kombinerer sportslig ytelse med høy driftssikkerhet. Den ladbare hybridteknologien gir en elektrisk rekkevidde på opptil 70 kilometer og representerer Mercedes-Benz' fremtidsvisjon for kompaktbiler.

Mercedes-Benz A-Klasse bensinmotorer: Generasjon IV (2018-i dag)

Bensinmotorutvalget i Mercedes-Benz A-Klasse omfatter moderne turbomotorer fra M-serien med 48-volts mildhybridteknologi. A 180 (136 hk), A 200 (163 hk) og A 250 (224 hk) er basert på den velprøvde 1,3-liters turboen (M 282), som ble utviklet i samarbeid med Renault. Disse motorene i Mercedes-Benz A-Klasse har vist seg å være svært driftssikre og økonomiske, med kun sporadiske problemer med høytrykkspumpen etter 150 000 kilometer. A 35 AMG med 2,0-liters turbo (M 260) yter 306 hk og regnes som en av de mest driftssikre AMG-motorene gjennom tidene. Mildhybridteknologien reduserer drivstofforbruket med opptil 0,4 liter per 100 kilometer.

Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotorer: Generasjon IV (2018-i dag)

Mercedes-Benz A-Klasse 2,0-liters CDI-motor (OM 654) tilbys i ulike effektnivåer fra 116 til 190 hk. A 180 d med 116 hk har vist seg å være den mest økonomiske dieselen i denne generasjonen, mens A 200 d med 150 hk tilbyr den beste kombinasjonen av ytelse og effektivitet. Disse dieselmotorene i Mercedes-Benz A-Klasse er utstyrt med den nyeste fjerde generasjon common rail-innsprøytning og AdBlue-teknologi med svært lave utslippsverdier. A 220 d med 190 hk kombinerer sportslige ytelser med et testforbruk på bare 4,2 liter per 100 kilometer.

Mercedes-Benz A-Klasse hybriddrift: Generasjon IV (2018-i dag)

Mercedes-Benz A-Klasse ladbar hybrid A 250 e har en systemeffekt på 218 hk ved å kombinere en 1,3-liters turbo med en elektromotor på 102 hk. Den elektriske rekkevidden er opptil 70 kilometer, og drivstofforbruket er 1,5 liter per 100 kilometer i WLTP-syklusen. Denne hybridteknologien i Mercedes-Benz A-Klasse har vist seg å være svært moden, men med begrensninger når det gjelder bagasjeromsplass på grunn av batteriet.

Mercedes-Benz A-Klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
A 180 (M 282) 136 HK 5,6-6,1 l/100 km Høytrykkspumpe Meget god
A 200 (M 282) 163 HK 5,8-6,3 l/100 km Svært pålitelig Meget god
A 250 (M 282) 224 HK 6,2-6,7 l/100 km Robust Bra
A 35 AMG (M 260) 306 HK 7,3-7,8 l/100 km Svært pålitelig Meget god
A 180 d (OM 654) 116 HK 3,9-4,4 l/100 km Svært økonomisk Meget god
A 200 d (OM 654) 150 HK 4,0-4,5 l/100 km Utmerket Meget bra
A 220 d (OM 654) 190 HK 4,2-4,7 l/100 km Sportslig og økonomisk Meget bra
A 250 e Hybrid 218 HK 1,5 l/100 km + elektrisitet Lite bagasjerom Bra

Konklusjon: De beste Mercedes-Benz A-Klasse motorene i alle generasjoner

Utviklingen av motorene i Mercedes-Benz A-Klasse viser en kontinuerlig forbedring gjennom alle fire generasjoner. Mens de to første generasjonene fortsatt slet med barnesykdommer, etablerte Mercedes-Benz A-Klasse-motorene seg fra og med den tredje generasjonen som referanse i premium kompaktsegmentet. Den nåværende generasjonen med mildhybridteknologi representerer høydepunktet i utviklingen og byr på en utmerket kombinasjon av ytelse, effektivitet og pålitelighet.

  • Beste bensinmotor i Mercedes-Benz A-Klasse:

A 200 (163 hk, generasjon IV) med 48-volts mildhybridteknologi kombinerer moderne effektivitet med høy driftssikkerhet og utmerket hverdagsbruk.

  • Beste Mercedes-Benz A-Klasse dieselmotor:

A 220 CDI (177 hk, generasjon III) tilbyr den beste kombinasjonen av sportslige ytelser, lavt drivstofforbruk og eksepsjonell driftssikkerhet i alle generasjoner.

  • Beste hybridmotor i Mercedes-Benz A-Klasse:

A 250 e (218 hk, generasjon IV) med en elektrisk rekkevidde på 70 kilometer og et lavt drivstofforbruk på 1,5 liter per 100 kilometer.

Når det gjelder vedlikehold og reservedeler til alle generasjoner av Mercedes-Benz A-Klasse, tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

-62%
MOBIL Delvac MX Super Defense V4 121650 Motorolje 15W-40, 20l
Anmeldelser - 7
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DDC DFS 93K215, Mack EO-N, Mack EO-M Plus, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20072, Mack EO-M, MAN M 3275-1, Renault RLD
  • Spesifikasjon: ACEA B2, API CF-4, ACEA E3
  • Produktlinje: Delvac
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • Versjon: MX Super Defense V4
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Lastebiler
  • egnet for drivstofftype: Diesel
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 121650
  • Vår pris: 1350,64 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 15W-40, 20l
Artikkelnummer: 121650
sammenlignet med Veil. pris 3587,75 kr

1350,64 kr
67,53 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE C3 1552FD Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 74
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 1552FD
  • Vår pris: 1013,52 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 1552FD
1013,52 kr
202,70 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 78
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: Top Tec
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 4200
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • ikke for motorprodusent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Varenummer: 8973
  • Vår pris: 1055,17 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 8973
1055,17 kr
211,03 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-67%
TotalEnergies Quartz INEO Long Life 2204218 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 72
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Quartz
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: INEO Long Life
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolje
  • Varenummer: 2204218
  • Vår pris: 626,83 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TotalEnergies Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 2204218
sammenlignet med Veil. pris 1953,85 kr

626,83 kr
125,37 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Motorolje 5W-30, 10l
Anmeldelser - 53
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-10
  • Vår pris: 794,49 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l
Artikkelnummer: MN7715-10
Mer
794,49 kr
79,45 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 151057 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 151057
  • Vår pris: 768,46 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151057
Mer
768,46 kr
192,12 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
TOYOTA Premium Fuel Economy 08880-83389 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 11
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Spesifikasjon: ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: Premium Fuel Economy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • TOYOTA: Motorolje
  • Varenummer: 08880-83389
  • Vår pris: 926,89 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TOYOTA Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 08880-83389
926,89 kr
185,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 80
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA C3
  • Produktlinje: DEXOS2™
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: SUPER SYNTHETIC
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • OPEL GM: Motorolje
  • Varenummer: 19 42 003
  • Vår pris: 571,88 kr
Detaljer
OPEL GM Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 19 42 003
571,88 kr
114,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Mercedes-Benz Genuine Engine Oil A000989950211AMEE Motorolje 5W-30, 1l
Anmeldelser - 7
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52
  • Produktlinje: Genuine Engine Oil
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Flaske
  • Mercedes-Benz: Motorolje
  • Varenummer: A000989950211AMEE
  • Vår pris: 267,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
Mercedes-Benz Motorolje 5W-30, 1l
Artikkelnummer: A000989950211AMEE
Mer
267,32 kr
267,32 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL DIESEL MN7402-20 Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Anmeldelser - 10
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 505 00, VW 501 01, MB 228.3, MB 229.1, MAN M 3275, Volvo VDS, MTU-2
  • Spesifikasjon: API CG-4, ACEA E2, API CF, API SL, ACEA A3 / B3, ACEA A2 / B2
  • Produktlinje: DIESEL
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • olje: Mineralolje
  • Spesifikasjon iht. API: CF, CG-4, SL
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7402-20
  • Vår pris: 1118,44 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Artikkelnummer: MN7402-20
Mer
1118,44 kr
55,92 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7908-5
  • Vår pris: 479,33 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
479,33 kr
95,87 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: RACING+ESTER
  • viskositetsklasse SAE: 10W-60
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7902-20
  • Vår pris: 1546,83 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7902-20
Mer
1546,83 kr
77,34 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL Vecton Fuel Saver E6/E9 159CAA Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 10
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: CATERPILLAR ECF-3, CUMMINS CES 20081, DQC IV-10 LA, Mack EO-M Plus, Mack EO-N PP, Mack EO-O PP, MAN M 3677, MB 228.31, MB 228.51, MTU-3.1, Renault RLD-3, Volvo CNG, Volvo VDS-4, Scania LDF-4, Ford WSS-M2C213-A1, MAN M 3271-1
  • Spesifikasjon: ACEA E6, ACEA E7, ACEA E9, API CJ-4, JASO DH-2
  • Produktlinje: Vecton
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Fuel Saver E6 / E9
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • passer for motortype: Diesel
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 159CAA
  • Vår pris: 2350,12 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 159CAA
2350,12 kr
117,51 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 150941 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 14
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150941
  • Vår pris: 2179,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 150941
2179,32 kr
108,97 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: 2000 X1
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Spesifikasjon iht. API: CF, SL
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150865
  • Vår pris: 359,73 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 150865
359,73 kr
89,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: