• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

VW Polo-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. VW Polo-motorer: Historiske generasjoner I-III (1975-2001)
    1. VW Polo bensinmotorer: Historiske generasjoner I-III (1975-2001)
    2. VW Polo dieselmotorer: Historiske generasjoner I-III (1975-2001)
  2. VW Polo-motorer: Generasjon IV (2001-2009)
    1. VW Polo bensinmotorer: Generasjon IV (2001-2009)
    2. VW Polo dieselmotorer: Generasjon IV (2001-2009)
  3. VW Polo-motorer: Generasjon V (2009-2017)
    1. VW Polo bensinmotorer: Generasjon V (2009-2017)
    2. VW Polo dieselmotorer: Generasjon V (2009-2017)
  4. VW Polo-motorer: Generasjon VI (2017-i dag)
    1. VW Polo bensinmotorer: Generasjon VI (2017-i dag)
    2. VW Polo dieselmotorer: Generasjon VI (2017-i dag)
    3. VW Polo mildhybrid: Generasjon VI (2017-i dag)
  5. Konklusjon: De beste VW Polo-motorene i alle generasjoner

Siden introduksjonen i 1975 har VW Polo utviklet seg til å bli en av de mest vellykkede småbilene, med et imponerende utvalg av VW Polo-motorer gjennom seks generasjoner. Hver generasjon har brakt med seg ny teknologi og ulike styrker og svakheter, med en teknologisk utvikling som spenner fra enkle sugemotorer til moderne turbomotorer med mild hybridteknologi.

VW Polo-motorer: Historiske generasjoner I-III (1975-2001)

VW Polo-motorer: Historiske generasjoner I-III (1975-2001)

De tre første VW Polo-generasjonene preget småbilklassen i over 26 år og etablerte Polo som en pålitelig og økonomisk bybil. Disse historiske VW Polo-motorene var kjennetegnet av sin robuste konstruksjon og enkle vedlikehold, og med riktig vedlikehold kunne de lett gå mellom 250 000 og 350 000 kilometer. Den første generasjonen (1975-1981) startet med luftkjølte motorer, den andre generasjonen (1981-1994) introduserte vannkjølte motorer, mens den tredje generasjonen (1994-2001) allerede hadde moderne innsprøytningsteknologi. Større motorskader var sjeldne på disse VW Polo-motorene, og det var bare vannpumpen og registerreimen som krevde regelmessig vedlikehold hver 60 000-80 000 kilometer. Det absolutte høydepunktet var 1,6 GTI med 125 hk fra tredje generasjon, som kombinerte sportslige kjøreegenskaper med velprøvd driftssikkerhet.

VW Polo bensinmotorer: Historiske generasjoner I-III (1975-2001)

VW Polos bensinmotorutvalg besto av en rekke ulike motorer i løpet av de tre generasjonene. Den første generasjonen var dominert av luftkjølte enheter som 0,9-liters motoren med 40 hk og 1,1-liters motoren med 50 hk. Den andre generasjonen hadde vannkjølte motorer fra 1,0 til 1,3 liter med 45-75 hk. Gjennombruddet kom med den tredje generasjonen: Her etablerte 1,4-litersmotoren med 60-75 hk seg som den mest driftssikre motoren i alle tre generasjoner. Særlig VW Polo 1,4 MPI med 75 hk viste seg å være nærmest uforgjengelig og økonomisk. Den sportslige VW Polo GTI med 1,6-liters motor og 125 hk var mindre vanlig, men teknisk moden og tilbød en utmerket kombinasjon av ytelse og driftssikkerhet.

VW Polo dieselmotorer: Historiske generasjoner I-III (1975-2001)

Dieselmotorer var fortsatt en sjeldenhet i de første VW Polo-generasjonene. Den første VW Polo Diesel kom i 1986 med en 1,3-liters motor og 45 hk. Senere fulgte 1,7-liters motorer med 57-64 hk og til slutt den moderne 1,9 TDI med 90-110 hk i den tredje generasjonen. Disse tidlige VW Polo TDI-motorene ble ansett for å være svært robuste og økonomiske, men led av typiske dieselproblemer som høye ganglyder og treg gassrespons. VW Polo 1,9 TDI med 90 hk utviklet seg til å bli den beste dieselen i disse epokene - den hadde et drivstofforbruk på bare 4,5-5,0 liter per 100 km og oppnådde regelmessig kjørelengder på over 400 000 kilometer.

VW Polo-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Karakter
0,9-1,1 luftkjølt 40-50 HK 7,0-8,5 l/100 km Oppvarming svak, høylytt Gjennomsnitt
1,0-1,3 vannkjølt 45-75 HK 6,5-7,5 l/100 km Tannrem, vannpumpe Bra
1,4 MPI 60-75 HK 6,0-7,0 l/100 km Svært robust Meget god
1,6 GTI 125 HK 7,5-8,5 l/100 km Sportslig, men robust Meget bra
1,3-1,7 diesel 45-64 HK 5,0-6,0 l/100 km Høylytt, treg Gjennomsnittlig
1,9 TDI 90-110 HK 4,5-5,0 l/100 km Svært økonomisk og robust Veldig bra

VW Polo-motorer: Generasjon IV (2001-2009)

VW Polo-motorer: Generasjon IV (2001-2009)

Den fjerde VW Polo-generasjonen markerte overgangen til moderne motorteknologi og tilbød for første gang et bredt utvalg av bensin- og dieselmotorer med forbedret effektivitet. Disse VW Polo-motorene nådde vanligvis 200 000 til 300 000 kilometer med riktig vedlikehold, og 1,2-liters bensin- og 1,4 TDI-dieselmotorene ble ansett som spesielt holdbare. Større reparasjoner var vanligvis påkrevet mellom 120 000 og 180 000 kilometer, hovedsakelig på registerreim, vannpumpe og innsprøytningssystem. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 1,4 TDI med 75 hk, som perfekt kombinerte økonomi, pålitelighet og tilstrekkelig effekt. Tekniske høydepunkter var introduksjonen av FSI direkte bensininnsprøytning og mer moderne common-rail dieselteknologi, som gjorde VW Polo konkurransedyktig med Ford Fiesta og Opel Corsa.

VW Polo bensinmotorer: Generasjon IV (2001-2009)

VW Polos bensinmotorutvalg besto av motorer fra 1,2 til 1,8 liter. Innstegsmotoren var en 1,2-liters tresylindret motor med 54 hk, etterfulgt av den velprøvde 1,4-liters motoren med 75 hk. For sportslige førere var det 1,4 16V med 100 hk og VW Polo GTI med 1,8 turbo og 150 hk. VW Polo 1,2 viste seg å være den mest pålitelige bensinmotoren i denne generasjonen - enkel i design, lite vedlikehold og svært økonomisk. FSI-motorene med direkte innsprøytning (1,4 FSI med 86 hk) var teknisk interessante, men var utsatt for koksing av inntaksventilene. VW Polo GTI 1,8T var kraftig, men utsatt for turboladerskader og økt oljeforbruk under sportslig kjøring.

VW Polo dieselmotorer: Generasjon IV (2001-2009)

VW Polo-dieselmotorene ble dominert av 1,4 TDI med ulike effektnivåer fra 70 til 80 hk. Det fantes også den mindre 1,2 TDI med 61 hk og den kraftigere 1,9 TDI med 101 hk. VW Polo 1,4 TDI med 75 hk ble publikums favoritt - den hadde et testforbruk på bare 4,2-4,8 liter per 100 km, var svært driftssikker og hadde tilstrekkelig kraft til daglig bruk. Disse VW Polo TDI-motorene hadde moderne pumpedyseinnsprøytning og oppfylte allerede Euro 4-normen. Problemene oppstod hovedsakelig med innsprøytningssystemet, som krevde vedlikehold hver 150 000-200 000 kilometer.

VW Polo-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,2 tresylindret 54 HK 5,8-6,5 l/100 km Svært robust og økonomisk Meget god
1,4 MPI 75 HK 6,2-7,0 l/100 km Velprøvd og pålitelig Meget bra
1,4 16V 100 HK 6,8-7,5 l/100 km Vannpumpe av og til Bra
1,4 FSI 86 HK 6,0-6,8 l/100 km Ventilkoksing Gjennomsnittlig
1,8 GTI Turbo 150 HK 7,5-8,5 l/100 km Turbolader, oljeforbruk Moderat
1,2 TDI 61 HK 4,0-4,5 l/100 km Lite effekt Middels
1,4 TDI 70-80 HK 4,2-4,8 l/100 km Svært økonomisk og robust Meget god
1,9 TDI 101 HK 4,8-5,5 l/100 km Drivstoffinnsprøytningssystem Bra

VW Polo-motorer: Generasjon V (2009-2017)

VW Polo-motorer: Generasjon V (2009-2017)

Den femte VW Polo-generasjonen innebar en revolusjon innen motorteknologi og introduserte TSI-turbomotorer i småbilklassen for første gang. Disse VW Polo-motorene nådde vanligvis 180 000 til 280 000 kilometer med riktig vedlikehold, og de mindre 1,2-liters motorene ble ansett som mer driftssikre enn de kraftige TSI-variantene. De kritiske reparasjonsintervallene lå på mellom 100 000 og 150 000 kilometer, hovedsakelig for registerkjeden, turboladeren og høytrykkspumpen. Det absolutte høydepunktet var 1,2 TSI med 105 hk, som var svært driftssikker til tross for turboladingen og hadde en utmerket balanse mellom ytelse og forbruk. Tekniske innovasjoner som sylinderdeaktivering i 1,4 TSI ACT og moderne common rail-diesel gjorde VW Polo til en teknologisk pioner i kampen mot konkurrenter som Peugeot 208 og Renault Clio.

VW Polo bensinmotorer: Generasjon V (2009-2017)

Utvalget av bensinmotorer i VW Polo var dominert av TSI-turbomotorer. Innstegsmodellen var en 1,2-liters sugemotor med 60 hk, etterfulgt av 1,2 TSI med 90 og 105 hk. Mer kraft ble levert av 1,4 TSI med 122, 140 og 180 hk (GTI). VW Polo 1,2 TSI med 105 hk viste seg å være den beste bensinmotoren i denne generasjonen - den kombinerte kraften til en større motor med drivstofforbruket til en liten bil og var overraskende pålitelig til å være en tidlig TSI-motor. VW Polo GTI med 180 hk var kraftig, men led av typiske EA111-problemer som strekk i registerkjeden og sporadiske skader på turboladeren. 1,4 TSI ACT med sylinderdeaktivering var teknisk interessant, men kompleks og utsatt for programvareproblemer.

VW Polo dieselmotorer: Generasjon V (2009-2017)

VW Polo-dieselmotorene inkluderte den velprøvde 1,2 TDI med 75 hk og den mer moderne 1,4 TDI med 90 hk. Senere kom 1,6 TDI med 90 og 105 hk til. VW Polo 1,2 TDI med 75 hk forble kongen av økonomi med et drivstofforbruk på bare 3,8-4,3 liter per 100 km og høy driftssikkerhet. Disse VW Polo TDI-motorene hadde moderne common-rail-teknologi og oppfylte Euro 5-normen. 1,6 TDI var kraftigere, men også mer kompleks og mer utsatt for problemer med eksosresirkulering og partikkelfilter.

VW Polo-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,2 MPI 60 HK 5,5-6,2 l/100 km Lite kraft, men robust Bra
1,2 TSI 90-105 HK 4,8-5,5 l/100 km Overraskende pålitelig Svært god
1,4 TSI 122-140 HK 5,2-6,0 l/100 km Av og til tannhjulskjede Bra
1,4 TSI ACT 140 HK 4,7-5,4 l/100 km Kompleks sylinderdeaktivering Gjennomsnittlig
1,8 GTI TSI 180 HK 6,0-7,0 l/100 km Tannkjede, turbolader Moderat
1,2 TDI 75 HK 3,8-4,3 l/100 km Svært økonomisk og robust Svært god
1,4 TDI 90 HK 4,0-4,5 l/100 km Solid teknologi Bra
1,6 TDI 90-105 HK 4,2-4,8 l/100 km EGR, partikkelfilter Gjennomsnittlig

VW Polo-motorer: Generasjon VI (2017-i dag)

VW Polo-motorer: Generasjon VI (2017-i dag)

Den nåværende VW Polo-generasjonen baserer seg på toppmoderne motorteknologi med fokus på effektivitet og miljøvennlighet. Disse VW Polo-motorene forventes å gå mellom 200 000 og 300 000 kilometer med riktig vedlikehold, og de nyere 1,0 TSI-motorene anses som svært driftssikre. Større vedlikeholdsarbeider må vanligvis utføres mellom 120 000 og 180 000 kilometer, hovedsakelig på registerkjeden og turboladeren. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen er 1.0 TSI med 95 hk, som tilbyr en perfekt balanse mellom ytelse, forbruk og driftssikkerhet. Tekniske høydepunkter er Miller Cycle-teknologien i 1,5 TSI og mildhybridsystemene fra 2023. Dieselmotorene er kraftig redusert ettersom VW fokuserer på bensinmotorer og elektrifisering, noe som posisjonerer VW Polo i konkurranse med Ford Fiesta og Hyundai i20.

VW Polo bensinmotorer: Generasjon VI (2017-i dag)

VW Polo bensinmotorutvalget fokuserer på TSI-turbomotorer. Innstegsmodellen er 1.0 MPI med 65 og 80 hk uten turbolader. Over dette kommer 1,0 TSI-motorene med 95, 110 og 115 hk og den kraftige 1,5 TSI med 150 hk. VW Polo GTI fikk en 2,0 TSI med 200 hk. VW Polo 1,0 TSI med 95 hk ble publikums favoritt - den har tilstrekkelig kraft til hverdagsbruk, et drivstofforbruk på bare 4,8-5,5 liter per 100 km og regnes som svært pålitelig. De kraftigste variantene, som 1,5 TSI, har av og til problemer med sylinderdeaktivering, mens VW Polo GTI 2,0 TSI er utsatt for de velkjente svakhetene ved EA888.

VW Polo dieselmotorer: Generasjon VI (2017-i dag)

VW Polos dieselutvalg ble kraftig redusert. Bare 1,6 TDI med 80 og 95 hk var fortsatt tilgjengelig, men denne ble avviklet i 2021. Disse siste VW Polo TDI-motorene oppfylte Euro 6d-standarden og hadde et drivstofforbruk på 3,9-4,4 liter per 100 km. De ble ansett som pålitelige, men led under den komplekse eksosteknologien med SCR-katalysator og partikkelfilter.

VW Polo mildhybrid: Generasjon VI (2017-i dag)

VW introduserte de første mildhybridsystemene i VW Polo fra 2023. 1.0 eTSI med 95 hk kombinerer den velprøvde TSI-motoren med 48-volts teknologi og tilbyr forbedret effektivitet med samme pålitelighet.

VW Polo-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,0 MPI 65-80 HK 5,0-5,8 l/100 km Lite kraft, men robust Bra
1,0 TSI 95-115 HK 4,8-5,5 l/100 km Svært pålitelig Svært god
1,5 TSI 150 HK 5,2-6,0 l/100 km Sylinderdeaktivering Bra
2,0 TSI GTI 200 HK 6,2-7,0 l/100 km EA888-problemer Moderat
1,6 TDI 80-95 HK 3,9-4,4 l/100 km Kompleks eksosteknologi Gjennomsnittlig
1,0 eTSI 95 HK 4,5-5,2 l/100 km Ny teknologi Bra

Konklusjon: De beste VW Polo-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av VW Polos motorer viser en klar trend mot økt effektivitet og kompleksitet. Mens de tidlige sugemotorene imponerte med sin enkelhet og robusthet, tilbyr moderne TSI-motorer betydelig mer effekt med lavere drivstofforbruk. Dieselmotorene kjennetegnet særlig de midterste generasjonene, men mistet betydning på grunn av strengere utslippsregler og elektrifiseringstrender.

  • Beste bensinmotor i VW Polo:

VW Polo 1,0 TSI med 95 hk (generasjon VI) kombinerer moderne turboteknologi med utmerket driftssikkerhet og lavt drivstofforbruk - ideelt for de fleste bilførere.

  • Beste VW Polo dieselmotor:

VW Polo 1,4 TDI med 75 hk (generasjon IV) tilbyr den beste kombinasjonen av økonomi, pålitelighet og hverdagsbruk på tvers av alle generasjoner.

  • Beste VW Polo hybridmotor:

VW Polo 1.0 eTSI med 95 hk (generasjon VI) er den første mildhybriden som viser lovende tilnærminger til fremtidens småbilmotorisering.

For vedlikehold og reservedeler til alle VW Polo generasjoner tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

Valvoline SynPower 872378 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SL, API CF
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872378
  • Vår pris: 563,75 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872378
563,75 kr
140,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 78
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: Top Tec
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 4200
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • ikke for motorprodusent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Varenummer: 8973
  • Vår pris: 1055,17 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 8973
1055,17 kr
211,03 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline 874734 Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G11, G12, G12+, G12++, G13
  • Farge: gul
  • Spesifikasjon: G13
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Universell: Ja
  • Valvoline: Frostvæske
  • Varenummer: 874734
  • Vår pris: 456,75 kr
Detaljer
Valvoline Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Artikkelnummer: 874734
Mer
456,75 kr
91,35 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-67%
TotalEnergies Quartz INEO Long Life 2204218 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 72
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Quartz
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: INEO Long Life
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolje
  • Varenummer: 2204218
  • Vår pris: 626,83 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TotalEnergies Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 2204218
sammenlignet med Veil. pris 1953,85 kr

626,83 kr
125,37 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 65
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-5
  • Vår pris: 371,79 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-5
Mer
371,79 kr
74,36 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Motorolje 5W-30, 10l
Anmeldelser - 53
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-10
  • Vår pris: 794,49 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l
Artikkelnummer: MN7715-10
Mer
794,49 kr
79,45 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 151057 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 151057
  • Vår pris: 768,46 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151057
Mer
768,46 kr
192,12 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
TOYOTA Premium Fuel Economy 08880-83389 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 11
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Spesifikasjon: ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: Premium Fuel Economy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • TOYOTA: Motorolje
  • Varenummer: 08880-83389
  • Vår pris: 926,89 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TOYOTA Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 08880-83389
926,89 kr
185,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Spesifikasjon: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: 3000 X1
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150565
  • Vår pris: 596,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
596,32 kr
119,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 80
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA C3
  • Produktlinje: DEXOS2™
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: SUPER SYNTHETIC
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • OPEL GM: Motorolje
  • Varenummer: 19 42 003
  • Vår pris: 571,88 kr
Detaljer
OPEL GM Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 19 42 003
571,88 kr
114,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL DIESEL MN7402-20 Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Anmeldelser - 10
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 505 00, VW 501 01, MB 228.3, MB 229.1, MAN M 3275, Volvo VDS, MTU-2
  • Spesifikasjon: API CG-4, ACEA E2, API CF, API SL, ACEA A3 / B3, ACEA A2 / B2
  • Produktlinje: DIESEL
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • olje: Mineralolje
  • Spesifikasjon iht. API: CF, CG-4, SL
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7402-20
  • Vår pris: 1118,44 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Artikkelnummer: MN7402-20
Mer
1118,44 kr
55,92 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7908-5
  • Vår pris: 479,33 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
479,33 kr
95,87 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Produktlinje: MaxLife
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872296
  • Vår pris: 440,98 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
440,98 kr
110,25 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 150941 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 14
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150941
  • Vår pris: 2179,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 150941
2179,32 kr
108,97 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: 2000 X1
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Spesifikasjon iht. API: CF, SL
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150865
  • Vår pris: 359,73 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 150865
359,73 kr
89,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: