• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

VW Tiguan-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. VW Tiguan generasjon I (2007-2015)
    1. VW Tiguan bensinmotorer: Generasjon I (2007-2015)
    2. VW Tiguan dieselmotorer: Generasjon I (2007-2015)
  2. VW Tiguan generasjon II (2016-2023)
    1. VW Tiguan bensinmotorer: Generasjon II (2016-2023)
    2. VW Tiguan dieselmotorer: Generasjon II (2016-2023)
    3. VW Tiguan hybriddrift: Generasjon II (2016-2023)
  3. VW Tiguan generasjon III (2024-i dag)
    1. VW Tiguan mildhybrid bensinmotor: Generasjon III (2024-i dag)
    2. VW Tiguan ladbare hybrider: Generasjon III (2024-i dag)
    3. VW Tiguan dieselmotorer: Generasjon III (2024-i dag)
    4. VW Tiguan bensinmotor: Generasjon III (2024-i dag)
  4. Konklusjon: De beste VW Tiguan-motorene i alle generasjoner

Siden lanseringen i 2007 har VW Tiguan etablert seg som en av de mest vellykkede kompakte SUV-ene, og har gjennomgått en bemerkelsesverdig teknisk utvikling i prosessen. I løpet av tre generasjoner har Volkswagen utviklet et bredt spekter av VW Tiguan-motorer, fra tidlige TSI-utgaver til moderne mildhybridsystemer. Den teknologiske utviklingen viser tydelig skiftet fra konvensjonelle drivsystemer til elektrifisering.

VW Tiguan generasjon I (2007-2015)

VW Tiguan generasjon I (2007-2015)

Den første VW Tiguan-generasjonen markerte Volkswagens inntreden i det kompakte SUV-segmentet, og var preget av blandet motorkvalitet. Forventningene til kjørelengde varierte betraktelig: Mens velholdte 2.0 TDI-dieselmotorer kjørte pålitelig mellom 300 000 og 400 000 kilometer, krevde de tidlige TSI-bensinmotorene ofte kostbare reparasjoner mellom 120 000 og 180 000 kilometer. Typiske reparasjonsintervaller inkluderte problemer med registerkjeden ved 80 000-120 000 kilometer og skader på turboladeren ved 150 000-200 000 kilometer. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 2,0 TDI med 170 hk (CFGB), som kombinerte effekt, driftssikkerhet og økonomi på en optimal måte. Teknisk sett var det de første common rail-dieselmotorene og de problematiske tidlige TSI-motorene som kjennetegnet denne epoken. I en markedssammenligning plasserte Tiguan seg mellom den robuste Honda CR-V og den teknisk ambisiøse BMW X3.

VW Tiguan bensinmotorer: Generasjon I (2007-2015)

VW Tiguans bensinmotorutvalg besto hovedsakelig av TSI-motorer med direkte innsprøytning og turbolading. 1,4 TSI (CAXA/CTHD) var tilgjengelig med 90 kW (122 hk) som innstegsmotor, senere supplert med varianter med 110 kW (150 hk) og 118 kW (160 hk). Disse tidlige VW Tiguan TSI-motorene led av problemer som var karakteristiske for den første TSI-generasjonen: problemer med timingkjeden på grunn av utilstrekkelig kjedespenning, økt oljeforbruk på grunn av slitasjeutsatte stempelringer og skader på turboladeren ved uregelmessig vedlikehold. Den kraftigste bensinmotoren i VW Tiguan var 2,0 TSI (CCZB/CCTA) med 132 kW (180 hk) til 147 kW (200 hk), som var mindre utsatt for kjedeproblemer, men som likevel tidvis hadde problemer med oljeforbruk og skader på turboladeren. Programvaren til motorstyringsenheten ble revidert flere ganger for å eliminere ytelsestap og rykk og napp.

VW Tiguan dieselmotorer: Generasjon I (2007-2015)

VW Tiguan-dieselmotorene ble i begynnelsen dominert av den velprøvde 1,9 TDI (BLS/BSU) med 90-105 hk i de tidlige modellene (2007-2009), men denne ble raskt erstattet av den mer moderne 2,0 TDI. 2.0 TDI utviklet seg til å bli ryggraden i dieselserien med ulike effektnivåer: 81 kW (110 hk, CBAB), 103 kW (140 hk, CBBB/CFFB) og 125 kW (170 hk, CFGB). VW Tiguan 2.0 TDI med 103 kW (140 hk) viste seg å være den mest driftssikre motoren i hele generasjonen - spesielt variantene som ble produsert fra og med 2009, med revidert tredje generasjons common-rail-innsprøytning og partikkelfilter som standard, viste seg å være svært slitesterke på lang sikt. Disse VW Tiguan TDI-motorene oppfylte allerede Euro 5-standarden og tilbød en utmerket kombinasjon av trekkraft, drivstoffeffektivitet og driftssikkerhet. Typiske problemer var begrenset til sporadiske problemer med regenerering av partikkelfilteret ved ren bykjøring.

VW Tiguan-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,4 TSI 122-160 HK 6,5-8,0 l/100 km Tannkjede, oljeforbruk, turbolader Problematisk
2,0 TSI 180-200 HK 8,6-9,1 l/100 km Oljeforbruk, sporadisk turbolader Moderat
1,9 TDI 90-105 HK 6,0-6,5 l/100 km Lettkjørt, begrenset tilgjengelighet Middels
2,0 TDI 110-170 HK 5,9-6,6 l/100 km Svært robust fra 2009, DPF-problemer Veldig bra

VW Tiguan generasjon II (2016-2023)

VW Tiguan generasjon II (2016-2023)

Den andre VW Tiguan-generasjonen markerte et avgjørende sprang i kvalitet og regnes som den mest modne av alle tre generasjoner. Med riktig vedlikehold kan de fleste motorene i denne generasjonen lett gå mellom 250 000 og 350 000 kilometer, og større reparasjoner oppstår vanligvis først etter 200 000 km. Det absolutte høydepunktet var 2.0 TDI Bi-Turbo med 240 hk (CUAA) - et teknisk mesterverk med sekvensiell dobbel turbolading som balanserte både effekt og effektivitet på en perfekt måte. Teknisk sett var det den reviderte dieselmotoren EA288 og den forbedrede bensinmotoren EA888 som kjennetegnet denne generasjonen. For første gang ble også ladbar hybridteknologi introdusert. I en markedssammenligning utkonkurrerte Tiguan II både Mazda CX-5 og Nissan Qashqai når det gjaldt motorutvalg og driftssikkerhet.

VW Tiguan bensinmotorer: Generasjon II (2016-2023)

VW Tiguans bensinmotorutvalg startet med den grunnleggende reviderte 1,4 TSI (CZEA/CZDA) med 125/150 hk, som i 2019 ble erstattet av den mer moderne 1,5 TSI evo (DADA/DPCA) med 130/150 hk. Disse mindre VW Tiguan TSI-motorene hadde forbedret materialkvalitet og revidert styringskjedeteknologi, noe som gjorde dem betydelig mer driftssikre enn sine forgjengere. Bare sporadiske problemer med ventilkoksing oppstod under hovedsakelig korte bykjøringer. For sportslige sjåfører tilbød VW Tiguan 2.0 TSI (EA888 Gen 3) ytelser fra 180 til 320 hk, hvorav sistnevnte ble brukt i Tiguan R. VW Tiguan 2.0 TSI utviklet seg imidlertid til å bli den mest problematiske motoren i denne generasjonen, med hyppige rapporter om økt oljeforbruk på grunn av slitasjeutsatte stempelringer i de første produksjonsårene og skader på turboladeren under sportslig kjøring uten tilstrekkelig nedkjølingsfaser.

VW Tiguan dieselmotorer: Generasjon II (2016-2023)

VW Tiguan 2.0 TDI (EA288) ble tilbudt i ulike effektnivåer fra 115 til 240 hk og var en helt ny utvikling. Motorvariantene omfattet: 85 kW (115 hk, DFGA), 110 kW (150 hk, DFGB), 140 kW (190 hk, DFHA) og 177 kW (240 hk, CUAA Bi-Turbo). Det fantes også en mindre 1,6 TDI (DGDA) med 115 hk (2016-2020), som var mindre populær på grunn av sin lave distribusjon og svakere ytelse. Alle VW Tiguan-dieselmotorene hadde moderne fjerdegenerasjons common-rail innsprøytning med SCR-katalysator og vedlikeholdsfritt partikkelfilter. VW Tiguan 2.0 TDI med 110 kW (150 hk) viste seg å være den mest pålitelige og effektive motoren i denne generasjonen, med et reelt drivstofforbruk på bare 4,8-5,4 liter per 100 km og høy robusthet over lang tid - ideelt for hyppige sjåfører og bruk av tilhengere på opptil 2,5 tonn.

VW Tiguan hybriddrift: Generasjon II (2016-2023)

Fra 2020 ble det for første gang tilbudt en VW Tiguan plug-in hybrid (1.4 eHybrid) med 245 hk systemeffekt. Denne kombinerte en 1,4 TSI (CZEA) med 110 kW med en 85 kW elektrisk motor og tilbød en elektrisk rekkevidde på rundt 50 km. VW Tiguan eHybrid viste en solid totalytelse, men med begrensninger når det gjelder bagasjeromsplass på grunn av batteriet og tidvis treg DSG-giring ved veksling mellom elmotor og forbrenningsmotor. Batteriforringelsen etter 100 000 km var på rundt 10-15 %, noe som ble ansett som akseptabelt.

VW Tiguan-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,4/1,5 TSI 125-150 HK 6,0-7,4 l/100 km Av og til ventilkoksing Bra
2,0 TSI 180-320 HK 7,1-8,7 l/100 km Oljeforbruk, stempelringer, turbolader Problematisk
1,6 TDI 115 HK 4,5-5,2 l/100 km Ikke veldig vanlig, svak Gjennomsnittlig
2,0 TDI 115-240 HK 4,7-6,2 l/100 km Svært robust (150 hk-varianten) Meget bra
1,4 eHybrid 245 HK 1,5 l/100 km Treg DSG, lite bagasjerom Bra

VW Tiguan generasjon III (2024-i dag)

Den nåværende VW Tiguan-generasjonen satser fullt og helt på elektrifisering og representerer Volkswagens visjon for fremtidens forbrenningsmotorer. Alle bensinmotorene er nå utstyrt med mildhybridteknologi, mens de ladbare hybridene har en elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer. Ettersom denne generasjonen bare har vært på markedet siden 2024, finnes det ingen langtidserfaringer ennå, men de første 50 000 kilometerne viser lovende tegn. Reparasjonsintervallene er estimert til over 250 000 kilometer på grunn av den elektriske støtten. Toppmotoren er 1.5 eHybrid med en systemeffekt på 272 hk, som kombinerer sportslige kjøreegenskaper med høy effektivitet. Mildhybridteknologien lover en levetid på over 300 000 kilometer, ettersom den elektriske assistansen avlaster forbrenningsmotoren. Teknisk sett dominerer 48-volts systemer og reviderte EA288-dieselmotorer denne generasjonen. I en markedssammenligning er nye Tiguan teknologisk posisjonert foran Audi Q5 og BMW X3.

VW Tiguan mildhybrid bensinmotor: Generasjon III (2024-i dag)

Motorutvalget i VW Tiguan er basert på to 1,5 eTSI-motorer (EA211 evo2) med 96 kW (131 hk, DKLA) og 110 kW (150 hk, DKLB). Begge VW Tiguan-motorene har 48-volts mildhybridteknologi med beltestartergenerator (RSG) og sylinderdeaktivering (ACT). Systemet kan gi opptil 12 kW elektrisk assistanse og gjør det mulig å seile i konstante hastigheter. VW Tiguan 1.5 eTSI med 110 kW (150 hk) anses som spesielt vellykket og er i ferd med å utvikle seg til å bli den mest lovende motoren i denne generasjonen - den gir jevn kraftutvikling over et bredt turtallsområde og har så langt vært fri for større serieproduksjonsproblemer. Miller-syklusforbrenning og variabel turbingeometri optimaliserer virkningsgrad og utslipp.

VW Tiguan ladbare hybrider: Generasjon III (2024-i dag)

VW Tiguan eHybrid-variantene har en systemeffekt på 150 kW (204 hk, 1.5 eHybrid) og 200 kW (272 hk, 1.5 eHybrid Performance) med en elektrisk rekkevidde på opptil 100 km i henhold til WLTP. Disse VW Tiguan-motorene kombinerer 1,5 TSI med en 85 kW eller 115 kW elektrisk motor og et 19,7 kWh litium-ion-batteri. Systemet muliggjør ren elektrisk kjøring opp til 140 km/t og tilbyr ulike kjøremoduser. Systemets kompleksitet krever spesialiserte verksteder, men de første erfaringene viser at komponentene er svært pålitelige.

VW Tiguan dieselmotorer: Generasjon III (2024-i dag)

To VW Tiguan 2.0 TDI-motorer (EA288 evo) med 110 kW (150 hk, EZBB) og 142 kW (193 hk, EZBC) er tilgjengelige og viderefører tradisjonen med pålitelige VW Tiguan-dieselmotorer. De reviderte motorene har optimaliserte SCR-katalysatorer med dobbel AdBlue-innsprøytning og forbedrede partikkelfiltre. Begge variantene har dobbeltdoseringsteknologi for de laveste NOx-utslippene og oppfyller Euro 6d-ISC-FCM-standarden. Motorens egenskaper er optimalisert for bedre egenskaper ved lavt dreiemoment.

VW Tiguan bensinmotor: Generasjon III (2024-i dag)

Klassiske VW Tiguan 2.0 TSI-motorer (EA888 evo4) med 150 kW (204 hk, DNNA) og 195 kW (265 hk, DNNB) er begge tilgjengelige utelukkende med firehjulsdrift. VW Tiguan 2,0 TSI med 195 kW (265 hk) viser allerede i de første testene tegn på de velkjente EA888-problemene og er i ferd med å utvikle seg til å bli den potensielt mest problematiske motoren i denne generasjonen - tidlige rapporter om økt oljeforbruk og en tendens til overoppheting under sportslig kjøring tyder på lignende svakheter som forgjengerne. Motorene har variabel ventilstyring og partikkelfilter.

VW Tiguan-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,5 eTSI 131-150 HK 6,1-6,7 l/100 km Ingen serieproblemer så langt Veldig bra
2.0 TSI 204-265 HK 7,5-8,7 l/100 km Oljeforbruk, overoppheting Problematisk
2,0 TDI 150-193 HK 5,3-6,6 l/100 km Robust, velprøvd Veldig bra
1,5 eHybrid 204-272 HK 0,4-0,5 l/100 km + elektrisitet Kompleks, men effektiv Bra

Konklusjon: De beste VW Tiguan-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av VW Tiguan-motorene gjennom tre generasjoner viser en klar trend: Mens dieselmotorene i VW Tiguan gjennomgående har imponert med sin pålitelighet og effektivitet, har de kraftige TSI-bensinmotorene i VW Tiguan slitt med lignende problemer som oljeforbruk og turboladerskader i alle generasjoner. Den nye tredjegenerasjons mildhybridteknologien er et lovende alternativ for sjåfører som setter pris på effektivitet og moderne teknologi uten å måtte akseptere kompleksiteten til en ladbar hybrid.

  • Beste VW Tiguan bensinmotor:

VW Tiguan 1.5 eTSI (150 hk, generasjon III) kombinerer moderne mildhybridteknologi med høy effektivitet og hittil utmerket pålitelighet, samtidig som den har tilstrekkelig kraft for alle kjøresituasjoner.

  • Beste VW Tiguan dieselmotor:

VW Tiguan 2.0 TDI (150 hk, generasjon II og III) tilbyr den beste kombinasjonen av pålitelighet, økonomi og hverdagsbruk på tvers av alle generasjoner, og er ideell for de som kjører ofte.

  • Beste VW Tiguan hybridmotor:

VW Tiguan 1.5 eHybrid (204 hk, generasjon III) er med sin elektriske rekkevidde på opptil 100 km og lave drivstofforbruk den optimale løsningen for miljøbevisste sjåfører.

For vedlikehold og reservedeler til alle VW Tiguan-generasjoner tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

BX-CRI3 BOSCH 0 986 435 360 Innsprøytningsdyse Common Rail (CR), med tetningsring
Anmeldelser - 26
Produkt info
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
  • Byttedel
  • Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
  • BOSCH: Innsprøytningsdyse
  • Varenummer: 0 986 435 360
  • Tilstand: Refabrikkert
Detaljer
BOSCH Innsprøytningsdyse Common Rail (CR), med tetningsring
Artikkelnummer: 0 986 435 360
2186,05 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 61
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: XL-III C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872373
  • Vår pris: 503,79 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872373
503,79 kr
125,95 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-10 Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 62
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-10
  • Vår pris: 637,15 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-10
Mer
637,15 kr
63,72 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 65
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-5
  • Vår pris: 371,79 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-5
Mer
371,79 kr
74,36 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-20
  • Vår pris: 1498,69 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: MN7715-20
Mer
1498,69 kr
74,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 154291
  • Vår pris: 610,82 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
610,82 kr
152,71 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Spesifikasjon: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: 3000 X1
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150565
  • Vår pris: 596,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
596,32 kr
119,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 80
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA C3
  • Produktlinje: DEXOS2™
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: SUPER SYNTHETIC
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • OPEL GM: Motorolje
  • Varenummer: 19 42 003
  • Vår pris: 571,88 kr
Detaljer
OPEL GM Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 19 42 003
571,88 kr
114,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE 1533EB Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Anmeldelser - 57
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 229.51
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • olje: Fullsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 1533EB
  • Vår pris: 930,37 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Artikkelnummer: 1533EB
930,37 kr
232,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Produktlinje: MaxLife
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872296
  • Vår pris: 440,98 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
440,98 kr
110,25 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 150941 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 14
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150941
  • Vår pris: 2179,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 150941
2179,32 kr
108,97 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Energy Formula OP MN7701-4 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 36
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: PSA B71 2297, VW 505 01, VW 505 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, DEXOS 2, Porsche C30, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, Renault RN17, PSA B71 2290, Toyota 08880-83388, Toyota 08880-83389, Iveco 18-1811 SC1
  • Spesifikasjon: ACEA C2, ACEA C3, API SP
  • Produktlinje: Energy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Formula OP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7701-4
  • Vår pris: 326,60 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: MN7701-4
Mer
326,60 kr
81,65 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix Ultra ECT C3 550042826 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 74
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, Chrysler MS-11106
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: Helix
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Ultra ECT C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • SHELL: Motorolje
  • Varenummer: 550042826
  • Vår pris: 574,98 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 550042826
574,98 kr
143,75 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 151453 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 111
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 151453
  • Vår pris: 526,83 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151453
526,83 kr
131,71 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
0 103 110 008 BERU PSG007 Glødeplugg 4,4V M10x1,0, etterglød mulig, stavformet glødeplugg, Lengde: 149 mm, 35 Nm, 15 Nm, 63, PSG
Anmeldelser - 52
Produkt info
  • tilleggsinfo: PSG
  • Gjengemål: M10x1,0
  • Lengde [mm]: 149
  • Spenning [V]: 4,4
  • Nøkkelvidde: 12 mm
  • Glødepluggutføring: etterglød mulig, stavformet glødeplugg
  • Monteringsdybde [mm]: 28
  • Tilkoblingsteknikk: 4 mm PIN (PSG)
  • Strammemoment til [Nm]: 20
  • Trekkdreiemoment fra [Nm]: 15
  • Konushelling: 63
  • Bruddpunkt [Nm]: 35
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med trykksensor
  • BERU: Glødeplugg
  • Varenummer: PSG007
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
BERU Glødeplugg 4,4V M10x1,0, etterglød mulig, stavformet glødeplugg, Lengde: 149 mm, 35 Nm, 15 Nm, 63, PSG
Artikkelnummer: PSG007
1447,77 kr
Pris per produkt
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: