Bremseklosser til bak og foran til bil
Bremsebelegg til bak og foran bestill billig
Bremsekloss i brand quality: Topp produsenter
Bremsebelegg til Topp bilprodusenter
Bremsebelegg til populære bilmodeller
AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av bremseklosser
De mest solgte reservedelene fra Bremseklosser seksjon. Vi har et stort utvalg av reservedeler fra forskjellige merker for Bremseklosser og flere lavpris tilbud i vårt utvalg av deler.
Bremsebelegg til bak og foran til bil: Hvilket merke passer best?
Ifølge kundene våre, kommer de beste reservedelene i produktkategorien Bremsekloss til foran og bak fra følgende merker:
- BREMBO
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- ABAKUS
- JPN
Bremseklosser: Hvor mye koster et slikt produkt?
Prisen på bildeler i kategorien Bremseklosser kan variere mellom 181 kr og 613 kr, avhengig av kjøretøytypen, produsenten og produktspesifikasjonene.
Utskifting av Bremseklosser: Video reparasjonsguide
Bruksanvisning: Hvordan bytte bremsetromler, bak og bakre bremseklosser på HONDA CIVIC 6 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001 | Autodoc På vår ne...
Steg for steg-videoopplæring for gjør-det-selv-bileparasjon. Bli en amatørmekaniker med AutoDoc.
Bremseklosser: nyttig informasjon
Mest solgte produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 986 424 098 | 37947 | P 85 020 | P 86 002 | MCB519 | MCB19 |
Fra populære produsenter: | |||||
RIDEX | BREMBO | BOSCH | STARK | FEBI BILSTEIN | ABAKUS |
Til populære bilmerker: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI | TOYOTA | VOLVO |
Bremseklosser – teknisk informasjon | |||||
Høyde [mm] | Bredde [mm] | Tykkelse [mm] | |||
47 | 47,4 | 109 | 109,2 | 18 | 17 |
53 | 56 | 87 | 61 | 15 | 16,2 |
48,1 | 37,4 | 127 | 95,8 | 15,6 | 15,5 |
Lær mer om Bremseklosser - driftsmetode, diagnose, årsaker til feil og utskiftingsintervaller
Bremseklosser er en del av bremsesystemet. På mange måter bestemmer de hvor raskt bilen vil stoppe. Når pedalen trykkes ned, blir skoen presset mot platen, noe som fører til at kjøretøyet bremser.
Typer av bremseklosser- Semi-metall. Klossene er laget av jern, kobber og pulvergrafitt. Fordelen er god varmeoverføring og ulempene er hurtig slitasje, tap av egenskaper når temperaturen synker, og tilstedeværelsen av støy ved oppbremsing.
- Lav-metall. Dette er en av de beste typene av disse delene. Sammensetningen er den samme som av det organiske og forbedring av egenskapene er oppnådd ved tilsetning av kobber eller stål, som bedrer varmefjerningen. Den eneste ulempen er hurtig slitasje av bremseskiven.
- Keramiske. Nesten ingen ulemper: inntrengning av vann påvirker ikke ytelsen, bremseskiveslitasjen er minimal, og støvet og varmen blir sluppet ut i langt mindre grad enn i de ovennevnte kategoriene.
Basen for delen er en metallplate med fast friksjonsbelegg på . Klossen har samme form som en bremseskive eller trommelen. En pute er festet til underlaget ved hjelp av nagler og spesielt lim. Mange klosser har slitasje sensor.
Tips for drift av bremseklosserLevetiden til bremseklossene er avhengig av kjørestil og kjørelengde. Plutselig akselerasjon og bremsing sliter delene raskere. I gjennomsnitt er levetiden 15 000-20 000 km. Det anbefales ikke å utnytte klossene hvis beleggets tykkelse er redusert til 2 til 3 mm, fordi det er en risiko for skade på bremseskiven og bremsevæske koking.
Feil på bremseklosser- delen er deformert;
- utseendet på klaring;
- skade eller brudd i friksjonsflaten;
- tung slitasje av klosser.
- ujevn slitasje av deler;
- slitasje indikatorlesing;
- det skrangler eller knirker i hjulet under bremsing;
- økning i kraft når du trykker på bremsepedalen;
- pedalen går ikke tilbake til sin opprinnelige posisjon etter utslipp;
- degradering av bremse effektivitet.
- delen er ikke forsvarlig sikret;
- slitasje på bremseskiven;
- støv, skitt og fremmedlegemer i foring;
- feil installasjon;
- aggressiv kjøring;
- feil i bremsesylindere.
Reparere og restaurere klossene er ikke anbefalt. I tilfelle av funksjonsfeil må de skiftes, spesielt fordi kostnadene er relativt lave. Reservedeler vil forlenge levetiden på bremseskiven og hele bremsesystemet. Du kan erstatte en kloss selv med et minimalt sett med verktøy. For å gjøre dette, gjør du følgende:
- låse bilen ved hjelp av håndbrekket og heve den;
- ta av hjulet;
- slå ut låsepinner og styrepinner;
- ved hjelp av tang eller en skrutrekker,ta stempler i sylinderen og fjerne de gamle delene;
- Smør styrepinnene med olje og utføre trinnene ovenfor i motsatt rekkefølge.
- Tidssparende. Du kan legge inn bestillingen i løpet av få minutter.
- Mulighet for gratis levering.
- Alle reservedeler er garantert kvalitet.
- Kvalifisert støtte. Få informasjon fra støttespesialister av AutoDoc når som helst.
- Rask forsendelse.
Nyttig informasjon om funksjon, årsaker til funksjonsfeil, diagnose og utskiftingsintervaller
FAQ
Gjennomsnittlig varer delene i 30 000–50 000 kilometer på biler med manuell girkasse, og 25 000–30 000 kilometer på de med automatkasse. Levetiden er avhengig av enkelte faktorer:
- Individuell kjørestil. Om du ofte bremser i høy hastighet, kan delene slites ut så tidlig som etter 5 000 kilometer.
- Biltype. På tunge biler må delene skiftes oftere.
- Graden av slitasje på bremseskivene. En ujevn overflate på en skadet del har en negativ påvirkning på bremseklossene.
- Stemplene i bremsekaliperne kan sette seg fast, noe som fører til en ujevn slitasje.
- Komposisjonen på friksjonsmaterialet. Levetiden på keramiske materialer er lengre enn på organiske materialer.
Som regel inneholder et sett 4 deler – 2 til hvert hjul på samme aksel. Noen sett har 8 deler til samme aksel. Dette er avhengig av bildesignet.
Moderne deler er utstyrt med elektroniske eller mekaniske slitasjesensorer. De varsler når det er nødvendig å skifte deler ved å tenne en varsellampe på instrumentpanelet i bilen, eller med en skrikelyd når du bremser. Du kan også måle tykkelsen på friksjonsbelegget med en skyvelære og sammenligne resultatene med det som bilprodusenten spesifiserer, som minste tillatte tykkelse. I tillegg kan slitasje oppdages ved disse tegnene:
- Økt bremsestrekning.
- Lavt bremsevæskenivå.
- Metallstøv på felgene.
- Uvanlige lyder og banking når du stopper bilen brått.
Til dette trenger du:
- En skrutrekker med flatt hode.
- Et sett med kombinasjonsnøkler.
- En jekk.
Se i bilens reparasjonshefte for detaljerte instruksjoner. Vanligvis er prosedyren slik:
- Pass på at mekanismen er avkjølt.
- Åpne panseret og fjern tanklokket for bremsevæsken.
- Blokker hjulene med klosser.
- Løsne hjulmutterne.
- Jekk opp bilen.
- Skru ut og fjern hjulmutterne og selve hjulet.
- Fjern festene til bremsekaliperen.
- Fjern klipsene og koble slitasjevarsleren fra (om det finnes).
- Press inn stempelet til bremsekaliperet.
- Fjern slitte deler.
Husk at du etterpå muligens må fylle på mer bremsevæske og lufte bremsesystemet. Trykk inn bremsepedalen noen ganger før du begynner å kjøre.
Ulyder ved bremsing kan oppstå av følgende grunner:
- Dårlig kvalitet på klossene.
- Delene går seg til og fabrikkbelegget har ennå ikke blitt slitt av.
- Delene er montert feil.
- Komponentene som er montert, passer ikke sammen.
- Overoppheting av anlegget eller kjøring i regnvær.
- Fint støv kommer inn i mekanismen.
- Stempelet til bremsekaliperet setter seg fast.