Bremsecaliper bak og foran til bil
Caliper bak og foran bestill billig
Kaliper i brand quality: Topp produsenter
Caliper til Topp bilprodusenter
Caliper til populære bilmodeller
AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av bremsecaliper
De mest solgte reservedelene fra Bremsecaliper seksjon. Vi har et stort utvalg av reservedeler fra forskjellige merker for Bremsecaliper og flere lavpris tilbud i vårt utvalg av deler.
Caliper bak og foran til bil: Hvilket merke passer best?
Ifølge kundene våre, kommer de beste reservedelene i produktkategorien Kaliper bak (høyre og venstre) fra følgende merker:
- YSPARTS
- ABE
- FEBI BILSTEIN
- JP GROUP
- METZGER
Bremsecaliper: Hvor mye koster et slikt produkt?
Prisen på bildeler i kategorien Bremsecaliper kan variere mellom 554 kr og 2884 kr, avhengig av kjøretøytypen, produsenten og produktspesifikasjonene.
Utskifting av Bremsecaliper: Video reparasjonsguide
Hvordan bytte fremre bremsecaliper på VOLKSWAGEN T5 BRUKSANVISNING | AUTODOC De beste merkene som produserer bremsecaliper: BOSCH, STARK, SACHS, SKF,...
Steg for steg-videoopplæring for gjør-det-selv-bileparasjon. Bli en amatørmekaniker med AutoDoc.
Bremsecaliper: nyttig informasjon
Mest solgte produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
6250294 | CZH1388 | CZH1183 | JBC0615 | JBC1103 | ZH0115 |
Fra populære produsenter: | |||||
RIDEX | STARK | YSPARTS | ABE | FEBI BILSTEIN | JP GROUP |
Til populære bilmerker: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI | TOYOTA | VOLVO |
Bremsecaliper – teknisk informasjon | |||||
Bremsesystem | for bremseskivetykkelse (mm) | Monteringsposisjon | |||
ATE | LUCAS | 24 | 9 | venstre bakaksel | framaksel høyre |
BOSCH/BENDIX | Lucas | 10 | 10,8 | høyre bakaksel | framaksel venstre |
Bosch | BREMBO | 9,5 | 16 | bak akselen | øvre |
Lær mer om Bremsecaliper - driftsmetode, diagnose, årsaker til feil og utskiftingsintervaller
Skivebremskaliper er en del av bremsesystemet. Delen gir den kraft som er nødvendig for bremsing.
Typer av bremsekalipereFlytende brakett. Montert på lette bilmodeller. Designen er enkel, men er ikke effektiv nok for sportsbiler og tunge biler.
Fast brakett. Ved hjelp av en mer kompleks konstruksjon øker effektiviteten av delen. Kostnaden for denne delen er høyere enn i det første tilfellet.
Oppbyggingen av skivebremskaliperKaliperen er en konstruksjon som trykker skoen til bremseskiven når pedalen trykkes inn. Det er den eneste bevegelige delen av bremsen, og på mange måter er bremseytelsen avhengig av dens arbeid.
Når du trykker på bremsepedalen, er det press i hydraulikksystemet som driver kaliperstemplene,og trykker bremseklossene mot platen. Som et resultat bremser bilen. En annen viktig funksjon av kaliperen er at den holder elektrodene parallelt med bremseskiven. Ellers vil bremseeffekten reduseres og slitasje på putens overflate vil være ujevn.
Tips om bruken av skivebremskaliper- Det anbefales å månedlig inspisere delen og hele bremsesystemet for væskelekkasje. Spesiell oppmerksomhet bør rettes mot koblingen av slangen med en kaliper.
- Du bør gjøre en fullstendig utskiftning av bremsevæsken ikke mindre enn en gang hvert 2. år. Dette er på grunn av at den absorberer fuktighet som påvirker drastisk ytelsen til systemets deler.
- Når du bytter bremseklosser, undersøk dem for ujevn slitasje. Ujevn slitasje indikerer feil bruk av skive bremsekalipere.
Levetiden til kaliperne avhenger av driftsforholdene i kjøretøyet. Jevn bremsing, rett service og de optimale lagringsforhold for bilen vil øke levetiden på bremsesystemet.
Feil på skivebremskaliper- deformasjon av delen;
- forskyvning av kaliper;
- løs feste;
- stempeltetning feil;
- rust på overflaten.
- bilen trekker til den ene siden ved bremsing;
- pedalen trykkes for stramt eller for mykt;
- bremsene vibrerer når du trykker;
- bakbremsene låses når en stor styrke anvendes;
- låste bremser.
- sen eller uprofesjonell service av bremsesystemet;
- slitedeler;
- bruk av lavkvalitets deler;
- lekkasje i system;
- aggressiv kjørestil;
- løse fester.
Ved mindre skader kan reparasjon av disse delene av bremsesystemet utføres uavhengig av hverandre. Årsaken til klebing og uriktig drift av caliper kan være smuss, fremmedlegemer, rust på overflaten og fravær av smøremidler. For å fjerne elementet, bør du:
- heve bilen ved hjelp av en jekk ;
- ta av hjulet;
- Skru av kaliperfeste;
- fjerne delen uten å koble den fra bremsevæske kanalen.
Hvis problemet krever en seriøs reparasjon, anbefales det å ta kontakt med verksted.
Utskifting av bremsekalipere er gjort når alvorlig mekanisk skade på delen oppstår. I fravær av erfaring er det ikke anbefalt å gjøre det selv, for ikke å forårsake skade på integriteten til systemet.
AutoDoc: raskt og enkeltPå vår side er prosessen med å finne de riktige delene forenklet så mye som mulig. Det er bare nødvendig å oppgi merke, modell og modifisering av bilen. Ikke bruke for mye tid, gjør innkjøp på AutoDoc med noen få museklikk! Har du flere spørsmål? Vi er glade for å gi deg råd!
Nyttig informasjon om funksjon, årsaker til funksjonsfeil, diagnose og utskiftingsintervaller
FAQ
Delene av førstnevnte type har et enkelt og kompakt design. De brukes på rimelige biler med motorer med lav ytelse. Disse produktene er billige og enkle å vedlikeholde. Derimot, er de ikke egnet til en aggressiv kjørestil. I tillegg til dette går indre bremsekloss oftere i stykker enn den ytre, da den aktiveres raskere.
De faste komponentene brukes på tunge SUV-er og sportsbiler. De er ikke så utsatt for overoppheting og har et pålitelig konstruksjon. Derimot, er slike deler dyre og kostnaden av vedlikehold er høyere.
For å gjøre dette, trenger du:
- En biljekk.
- Hjulstoppere.
- Et sett med ringnøkler.
- En flat- og en stjerneskrutrekker.
- Et bremsestempelverktøy.
- Tenger.
- Den type bremsevæske som bilprodusenten anbefaler.
- En beholder med rør for overflødig væske.
Framgangsmetoden avhenger av bilens merke og akselen den sitter på. Du finner detaljert beskrivelse i bilens håndbok. Som regel gjøres det slik:
- Parker bilen på jevnt underlag.
- Sett på parkeringsbremsen.
- Sett stoppeklosser under hjulene og løsne hjulboltene.
- Åpne panseret og skru av lokket på bremsevæskebeholderen.
- Jekk opp bilen og skru ut hjulboltene.
- Ta av hjulet.
- Trykk stemplene inn i kalipern.
- Koble fra bremseslangen.
- Dra bremseklossene vekk fra skiven.
- Skru ut festene på kalipern og fjern den fra styrespindelen.
Advarsel! Sett aldri på parkeringsbremsen før du fjerner komponentene på bakakselen.
Det finnes to typer produkter for smøring av delene: spray og fett. De holder på driftsegenskapene selv ved høye temperaturer, og når de utsettes for fukt og vedlikeholdsvæsker. Vanligvis baseres de på olje med metallpartikler. Smøremidlene kan deles i 3 hovedtyper:
- Høytemperaturfett. De kan være basert på molybdendisulfid med kobber, eller ha en kompleks blanding. De brukes spesielt på styrepinnene. Bruk aldri disse smøremidlene på bremseklossenes overflate. Produkter i denne kategorien finner du fra leverandører som Mannol, Liqui Moly, Textar og andre merker.
- Mineral. De inneholder bentonitt og fettsyrer. Disse produktene er laget spesielt for biler som brukes byer. Smøremidler av denne typen får du for eksempel fra merket Teroson.
- Syntetisk. Disse smøremidlene inneholder et sett med rustbeskyttende og slitasjehemmende tilsetningsstoffer. De beholder sine bearbeidingsegenskaper i et temperaturspenn fra –40 °С til +300 °С. De passer som smurning for alle bevegelige deler. Du finner dem i produktutvalget til Permatex og TRW.