Bremseskiver til bak og foran til bil
Bremseskive til bak og foran bestill billig
Bremseskiver i brand quality: Topp produsenter
Bremseskive til Topp bilprodusenter
Bremseskive til populære bilmodeller
AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av bremseskiver
De mest solgte reservedelene fra Bremseskiver seksjon. Vi har et stort utvalg av reservedeler fra forskjellige merker for Bremseskiver og flere lavpris tilbud i vårt utvalg av deler.
Bremseskive til bak og foran til bil: Hvilket merke passer best?
Ifølge kundene våre, kommer de beste reservedelene i produktkategorien Bremseskiver til foran og bak fra følgende merker:
- BREMBO
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- A.B.S.
- CHAMPION
Bremseskiver: Hvor mye koster et slikt produkt?
Prisen på bildeler i kategorien Bremseskiver kan variere mellom 254 kr og 4864 kr, avhengig av kjøretøytypen, produsenten og produktspesifikasjonene.
Utskifting av Bremseskiver: Video reparasjonsguide
Bruksanvisning: Hvordan bytte fremre bremseskiver og fremre bremseklosser på VW PASSAT B5+ 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 | Autodoc På vår nettsi...
Steg for steg-videoopplæring for gjør-det-selv-bileparasjon. Bli en amatørmekaniker med AutoDoc.
Bremseskiver: nyttig informasjon
Mest solgte produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
C4W000ABE | 0 986 479 119 | 0 986 478 491 | 18825 | DP1010.11.0850 | 22 516 0350 |
Fra populære produsenter: | |||||
RIDEX | BREMBO | BOSCH | FEBI BILSTEIN | A.B.S. | CHAMPION |
Til populære bilmerker: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI | TOYOTA | VOLVO |
Bremseskiver – teknisk informasjon | |||||
Diameter [mm] | Bremseskive tykkelse [mm] | sentreringsdiameter [mm] | |||
238,8 | 230 | 9,9 | 9 | 63,6 | 65 |
232 | 211 | 11 | 22 | 55 | 555 |
259 | 239 | 9,6 | 10 | 64 | 66 |
Lær mer om Bremseskiver - driftsmetode, diagnose, årsaker til feil og utskiftingsintervaller
Bremseskivene er en del av bremsesystemet som er ansvarlig for å bremse og stoppe et kjøretøy. På grunn av kontinuerlig termisk påvirkning er bremseskiven laget av slitesterkt materiale.
Typer av bremseskiverAv type materiale som brukes:
- støpejern.
- Karbon.
- Keramiske.
Ved tilstedeværelse av ventilasjon:
- Ventilert. De består av to plater med en avstand mellom dem.
- Uventilerte. Det er en massiv plate med perforeringer, innsnitt eller uten dem.
Ved type perforering:
- Gjennomhullet. En meget effektiv kjøling, avleder eksosgass og forbrenningsprodukter. Men de har liten holdbarhet.
- Med dype hull. Har en lang levetid.
Levetiden til bremseskivene er avhengig av materialet som de er laget av, og kjøremønsteret. Ofte er det nødvendig å erstatte bremseskiver hver andre klosse erstatning, dvs. 30-40 tusen kilometer. Nøyaktig anbefaling for skivens erstatningsfrekvens er angitt i de tekniske spesifikasjonene til kjøretøyet.
Feil på bremseskiven- slitasje på overflaten;
- deformasjon og slitasje av bremseskiven;
- ujevn tykkelse i forholdet mellom delens omkrets;
- sprekker på skivene;
- ødeleggelse av deler.
- når du bremser, avviker bilen fra en forhåndsbestemt bevegelsesbane;
- når du bremser, høres plystring eller knirking;
- bremsepedalen vibrerer når du trykker på den;
- betydelig økning av bremselengden.
- overdreven slitasje av deler;
- langvarig eksponering for fukt;
- installasjon av sko med lavkvalitetsdeler;
- skader av mekanisk opprinnelse;
- systematisk hard oppbremsing.
Ved første tegn på svikt, mål tykkelsen på platen med et skyvelær. Avviket fra de opprinnelige verdiene kan være på 1-3 mm.
Forlenget levetid av bremseskiven kan oppnås ved sliping. Spesielt utstyr fjerner små sprekker og rue kanter, og utjevner hele omkretsen av tykkelsen på delene. Du må huske at dette er et midlertidig tiltak, du må erstatte skivene.
Utskifting av bremseskiverInstallering av nye deler er enkelt. Dette kan gjøres av deg selv. Slik bytter du ut skivene:
- Løft bilen ved hjelp av en hydraulisk jekk. Fjern bolten og fjern hjulet.
- Ta av kaliper ved å skru ut skruene som ligger på baksiden av delen.
- Hvis det er et slikt, fjern kaliperbeskyttelse.
- Ta ut skiven ved å skru ut feste til navet.
- Monter ny bremseskive.
- Fest kaliperbeskyttelsen, juster kaliper, hjul, senk ned bilen.
- Vi har et stort utvalg av produkter.
- Vi garanterer kvaliteten på hver reservedel.
- Vi tilbyr praktisk bestilling og betalingsform.
- Vi tilbyr rask og gratis frakt.
- støttepersonellet kan hjelpe deg i enhver situasjon.
Nyttig informasjon om funksjon, årsaker til funksjonsfeil, diagnose og utskiftingsintervaller
FAQ
Om du merker risting eller vibrasjon når du kjører, og hører en skarp skrikelyd, er det mest sannsynlig på tide å bytte bremseskivene. For å være sikker, bør du undersøke dem. De skal ikke ha sprekker, avskallinger eller være vridde. Mål den gjenværende tykkelsen på delene.
Vanligvis lager produsentene en slitasjeindikator i form av et spor på bremseskivens overflate, som hjelper deg å overvåke slitasjen. Bytt ut delene om disse markeringene er slitt bort. Minste tillatte dybde kan også være markert på siden av skiven. Mål tykkelsen med en skyvelære og sammenlign med tykkelsen spesifisert av bilprodusenten.
Tillatte tykkelse varierer etter merke og type del, om den er konvensjonell (solid), luftet, drillet, bølget eller sporet. Vanligvis skal tykkelsen være et sted rundt 1.5–3.0 mm.
Til denne jobben trenger du:
- Løfteutstyr.
- Et sett med kombinasjonsnøkler.
- En flat- og en stjerneskrutrekker.
- Nye bremseklosser, da de må byttes sammen med skivene.
Detaljert prosedyre finner du i bilens servicehefte. Vanlige steg å følge er:
- Sett på parkeringsbremsen.
- Løs hjulboltene.
- Hev opp bilen.
- Skru løs hjulboltene og ta av dekket.
- Press inn stempelet til bremsekaliperet.
- Fjern festene som kobler bremsekaliperen til styrespindelen og fjern kaliperen.
- Unngå belastning og bøying av bremseslangen.
- Skru ut festene.
- Fjern den gamle delen fra hjulnavet.
- Smør ny del med beskyttende fett, fjern overskytende smørefett med en klut.
- Sett inn den nye komponenten, fest den med låseskruer og monter alle komponentene i motsatt rekkefølge.
- Etter monteringen, må du tømme bremsesystemet.
Da forakselen på bilen er mer utsatt for belastning under bremsing, slites bremseskivene her raskere og må byttes oftere. Derfor trenger du ikke å bytte alle fire delene samtidig. Vi anbefaler å montere komponentene parvis, og å bytte bremseklossene samtidig, uansett hvor slitte de er. Under de første 150–200 kilometerne, når komponentene går seg til, er det viktig å unngå kontinuerlig eller brå bremsing.
Når du kjøper nye deler, må du ta hensyn til bilens driftsbetingelser og din individuelle kjørestil. Komponentene kan deles i tre priskategorier:
- Lavpris. Her finner du produkter fra Ridex, Febi, Japanparts og noen andre merker. Disse delene passer til rolig bykjøring. De er rimelige.
- Midtsegmentet. Produktene fra A.B.S., VAICO, Ferodo, Metzger, Delphi Technologies og noen andre leverandører, er i dette segmentet. De kombinerer god kvalitet med fornuftige priser, og passer for dynamisk by- og motorveikjøring.
- Premium. Dette er produkter fra Brembo, Hella, Zimmermann, TRW, Bosch og Textar. Skivene er laget av herdede materialer med bruk av nyeste teknologi. De tåler høy belastning, men delene er dyre.
I byen passer ventilerte og slissete skiver dersom:
- Du foretrekker en aggressiv kjørestil. Brå akselerering og bremsing fører til overoppheting av delen, og gjør det nødvendig å fjerne skivebremserester innimellom. Slissete og ventilerte deler er i så fall den beste løsningen.
- Du har en SUV eller en pickup. På grunn av bilens høye vekt, vil delene overopphetes og gå i stykker raskere. Ventilerte komponenter fører varmen vekk mer effektivt, så disse foretrekkes til denne type bil.
- Du vil ha et mer sportslig utseende på bilen. Disse delene er godt synlige gjennom lettmetallfelgene og gir en unik stil på bilen.