Radiator Touran 1T2
Hvor kan man kjøpe radiator til Touran 1T1 til en god pris? Hos AUTODOC!
AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av Touran 1T2 radiator
Bestselgende reservedel: Radiator VW TOURAN. Du kan velge mellom varierende Radiator motor VW 1T1, 1T2 TOURAN merkevareprodusenter eller å kjøpe en annen høykvalitets bildel.
RIDEX 470R0623 Radiator, motorkjøling
Aluminium, 650 x 452 x 32 mm, Kjøleribber loddet
NRF 53404 Radiator, motorkjøling
Aluminium, 650 x 415 x 23 mm, med tetningsring, Kjøleribber satt sammen mekanisk
NRF 53425A Radiator, motorkjøling
Aluminium, 650 x 433 x 32 mm, Kjøleribber satt sammen mekanisk
MAHLE 376700495 Radiator, motorkjøling
650 x 416 x 23 mm, Automatisk girkasse, Manuel girkasse, Kjøleribber satt sammen mekanisk
MAHLE 376726704 Radiator, motorkjøling
650 x 416 x 34 mm, Manuel girkasse, Kjøleribber satt sammen mekanisk
NRF 53814A Radiator, motorkjøling
Aluminium, 654 x 433 x 32 mm, Kjøleribber satt sammen mekanisk
NISSENS 65280A Radiator, motorkjøling
Aluminium, 650 x 416 x 34 mm, med tetning, uten hette, uten ekspansjonstank, Kjøleribber satt sammen mekanisk
VIKA 11210767101 Radiator, motorkjøling
MAHLE 376774034 Radiator, motorkjøling
for kjøretøy med luftkondisjonering, 650 x 451 x 34 mm, Kjøleribber loddet
NRF 53405 Radiator, motorkjøling
Aluminium, 650 x 406 x 24 mm, med tetningsring, Kjøleribber loddet
Radiator motor VW Touran I (1T1, 1T2) bilmodeller
Radiator til VW Touran I (1T1, 1T2): Hvilke merker passer best?
Ifølge kundene våre, kommer de beste reservedelene i produktkategorien Radiator til VW Touran I (1T1, 1T2) fra følgende merker:
- RIDEX
- VALEO
- NRF
- TOPRAN
- MAHLE
Radiator til VW Touran I (1T1, 1T2): Hvor mye koster et slikt produkt?
Prisen på bildeler i kategorien Radiator til VW Touran I (1T1, 1T2) kan variere mellom 669 kr og 1614 kr, avhengig av produsenten og produktspesifikasjonene.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.
Radiator VW TOURAN (1T1, 1T2) - driftsmodus og installasjon, feildiagnostikk og utskiftingsintervaller
Bytte av kjøleradiator på bilen VW TOURAN (1T1, 1T2) er en ganske komplisert og omstendelig prosess. Den består vanligvis av å fjerne mange enheter, inkludert ekspansjonstanken og kjøleviften. Derfor bør du kontakte en servicestasjon for å få hjelp, hvis du ikke har relevant erfaring og ferdigheter.
For å sikre at komponentene i kjølesystemet er effektive og varer lenge, må du skylle dem. For å gjøre dette, tilføres det et spesielt middel til kjølevæsken i ekspansjonstanken. Deretter bør motoren varmes opp til den når driftstemperatur, og så må du vente til den er avkjølt. Kun etter dette er gjort, kan du tappe av frostvæsken ved å skru løs radiatorens tappeplugg og plassere en beholder med tilstrekkelig volum under den på forhånd.
Termostat og koplingsledninger bør byttes sammen med den nye radiatoren. I tillegg må du kontrollere støttefestene visuelt: dersom de er sprukket eller herdet, bør de også byttes med nye. Dette bidrar til at kjølesystemet i bilen VW TOURAN (1T1, 1T2) har maksimal effekt når den brukes videre, og forebygger risikoen for tidlig slitasje på komponentene.
For å forebygge frostvæskelekkasje, anbefales det å smøre tuppene på de nye slangene med et tynt lag med tetningsmiddel med silikon.
AutoDoc anbefaler at du gjør følgende etter at kjøleradiator på bilen VW TOURAN (1T1, 1T2) er byttet ut
Fyll på med frostvæske i kjølesystemet. For å gjøre dette, må du stramme alle tappekraner, skru løs inntakshetten til ekspansjonstanken og sakte fylle på med nødvendige mengder kjølevæske. Deretter må du stenge lokket og la motoren stå på i 5-6 minutter. Deretter etterfylles frostvæsken til den når det nødvendige nivået.
For å kunne fjerne luft fra kjølesystemet til bilen VW TOURAN (1T1, 1T2), må den avluftes. Luft som lekker inn i systemet er en vanlig årsak til at radiatoren fungerer ineffektivt, noe som fører til at motoren overopphetes.
Sjekk etter lekkasje på radiatoren, termostat og koplingsledningene. Dersom du oppdager frostvæskelekkasje, prøv å stram slangeklemmene.
Start motoren og varm den opp til arbeidstemperatur. Sjekk at viften aktiveres, og deretter sjekker du på nytt frostvæskenivået i tanken.