Vindusviskere bak og foran til bil
Vindusvisker bak og foran bestill billig
Viskerblad i brand quality: Topp produsenter
Vindusvisker til Topp bilprodusenter
Vindusvisker til populære bilmodeller
AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av vindusviskere
De mest solgte reservedelene fra Vindusviskere seksjon. Vi har et stort utvalg av reservedeler fra forskjellige merker for Vindusviskere og flere lavpris tilbud i vårt utvalg av deler.
Vindusvisker bak og foran til bil: Hvilket merke passer best?
Ifølge kundene våre, kommer de beste reservedelene i produktkategorien Viskerblad foran og bak fra følgende merker:
- BOSCH
- HELLA
- Continental
- VALEO
- HEYNER
Vindusviskere: Hvor mye koster et slikt produkt?
Prisen på bildeler i kategorien Vindusviskere kan variere mellom 75 kr og 457 kr, avhengig av kjøretøytypen, produsenten og produktspesifikasjonene.
Utskifting av Vindusviskere: Video reparasjonsguide
Hvordan bytte Foran vindusviskere / Foran viskerblad på BMW 3 E90 BRUKSANVISNING | AUTODOC De beste merkene som produserer vindusviskere: BOSCH, STARK...
Steg for steg-videoopplæring for gjør-det-selv-bileparasjon. Bli en amatørmekaniker med AutoDoc.
Vindusviskere: nyttig informasjon
Mest solgte produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
3 397 005 828 | 3 397 011 964 | 3 397 011 630 | 3 397 011 629 | 3 397 011 432 | 9XW 184 107-281 |
Fra populære produsenter: | |||||
RIDEX | BOSCH | HELLA | Continental | RIDEX PLUS | VALEO |
Til populære bilmerker: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI | TOYOTA | VOLVO |
Vindusviskere – teknisk informasjon | |||||
Lengde [mm] | Produktlinje | Lengde [tomme] | |||
250 | 650 | Rear | ECO | 26 | 16 |
300 | 400 | Twin Rear | Aerotwin Rear | 19 | 23 |
200 | 500 | FIRST MULTICONNECTION | Aerotwin | 25 | 28 |
Lær mer om Vindusviskere - driftsmetode, diagnose, årsaker til feil og utskiftingsintervaller
Vindusviskerne er deler av vinduet’s rensesystem. De er designet for å rengjøre glass fra skitt og støv, samt å sikre god sikt i ugunstige værforhold.
Typer av vindusviskere- ramme (det er sommer, vinter og helårs);
- rammeløs;
- hybrid.
I tillegg når du velger viskerblad til bilen din, ta hensyn til størrelse.
Vindusviskerens oppbyggingHovedelementet er et gummiviskerblad. Det må være fast presset mot glasset. I rammekonstruksjoner oppnås dette ved hjelp av elastiske plater og rammen , i rammeløse - kun ved hjelp av platen.
Den sammensatte ramme i rammekonstruksjonen er vippearmer som er festet til hverandre ved hjelp av hengsler. De blir holdt sammen med klips og elastiske plater med klemmer. Vinterversjonen av viskerne’s rammekonstruksjon er plassert i en beskyttende gummi.
I de rammeløse vindusviskere er bladet integrert inn i en solid plastkoffert. Viskeren presses mot glasset av en flat metallfjær.
I hybridvisker er rammen omsluttet av et plastskall.
Drift av vindusviskerneAnbefalinger:
- Hvis bilen er på farten hele året, bytt vindusviskere / gummiblader årlig, fortrinnsvis etter vinteren. Mange bilister foretrekker å skifte vindusviskere eller gummibladene oftere: en gang hver 4-6 måneder.
- Jevnlig skyll vindusviskere med vann, fjerne skitt fra bladene, i rammetyper rens leddene fra skitt, men ikke i noe tilfelle smør dem.
- Juster spyler: hele området av glasset under viskerne må fuktes. Kontroller riktigheten av justeringen med en hastighet på 60-80 kilometer i timen.
- Pass på at spylertanken har frostvæske og ikke vann lenge før fare av frost.
- Ikke bruk visker ved kuldegrader før varmeapparatet har varmet opp hele glasset. Dermed vil du forlenge levetiden betydelig på gummibladene. På samme tid er det bedre å feie snø fra glasset først.
- Hvis glasset eller vindusviskerne bli tilgriset, avfett dem med ti prosent sodaoppløsning og skyll med varmt vann. Du kan også bruke bilshampo uten beskyttende komponenter (for eksempel voks). Bare ikke prøv å fjerne flekker med bensin eller løsemiddel: viskerbladet vil raskt bli ubrukelig.
- slitasje eller skader på gummibladene;
- deformasjon;
- løs eller ujevn passform av viskerne til glass;
- slitasje av ramme hengsler (i rammestruktur);
- metallkomponent korrosjon (i rammestruktur);
- løse (vindusviskerne rykker og knirker).
- etter rengjøring av vinduet er det skitne eller våte områder;
- vinduet er ikke nok rengjort på omkretsen;
- viskerytelse er ledsaget av ubehagelige lyder (plystring, piping);
- riper på glasset.
- slutten av levetiden;
- veldig skitne gummiblader eller rammeelementer;
- lavkvalitet tilbehør;
- anvendelse av vann som væske ved temperaturer under 0 ° C;
- fjær løsner på viskerarmer ;
- vindusviskere jobber på for høy hastighet;
- feil installasjon eller installasjon av viskerdeler av feil størrelse;
- svikt i spylermunnstykker, og følgelig bevegelse av visker på en tørr overflate;
- film på ruten.
Funksjonsfeil er let å identifiseres. Skader, skitt og forvrengninger kan sees med det blotte øye.
Derfor når du ser at glasset er rengjort på feil måte, inspiser visker arbeidsflaten for å estimere dens tilpasning til glasset.
Reparasjon og utskifting av vindusviskerneNoen ganger kan du forlenge levetiden ved rengjøring.
I tilfeller når delene’s svikt ikke er på grunn av forurensning, er det nødvendig å bytte vindusviskere helt, eller (litt billigere) gummibladet.
Å bytte er ikke vanskelig, og du kan enkelt gjøre det på egen hånd. Bare fjern ubrukelig visker fra spaken ved å trykke på klips eller låsevedlegg, og deretter installer den nye.
Hvorfor er det best å kjøpe ny visker i nettbutikken AutoDoc?Vi er de beste i bransjen, og i alle saker knyttet til reparasjon av biler er det best å stole på fagfolk. Vår kundeservice er alltid klar til å gi deg råd i å velge de nødvendige delene for din bil, og vi tilbyr det beste alternativet fra et bredt utvalg i vår nettbutikk. I tillegg vil du sikkert nyte godt av våre priser og rask levering.
AutoDoc: bilen din vil si "takk"!
Nyttig informasjon om funksjon, årsaker til funksjonsfeil, diagnose og utskiftingsintervaller
FAQ
Det viktigste er delens lengde. Denne finner du i bilens brukerhåndbok. Bruk aldri størrelser som ikke stemmer overens med fabrikkmonterte blader. Dette gir nemlig dårlig visking av vinduene. Om du for eksempel velger for lange viskere, kan du risikere at du ikke får riktig presstyrke mellom bladene og vinduet. For korte blader vil derimot ikke rengjøre hele området, noe som kan gi dårlig sikt.
Om du av en eller annen grunn ikke har tilgang til bilens brukerhåndbok, kan du måle vindusviskerbladene som sitter på bilen med linjal. Vær oppmerksom på at det kan være stor forskjell i lengden på venstre og høyre viskere på frontruten og viskerne på bakruten. Informasjon om kompatibilitet med ulike bilmodeller, finner du på produktpakken eller i deres tekniske beskrivelse på nett.
I motsetning til lengden på komponentene, kan koblingshodet derimot avvike fra standarden. Du vil fortsatt kunne montere bladene. Du må bare kjøpe spesielle adaptere.
Du kan velge mellom følgende type komponenter:
- Aerodynamiske vindusviskere, disse passer til områder med relativt milde vintre. Gummidelene mister sin elastisitet i ekstrem kulde og dermed også rengjøringskvaliteten. De er stillegående fordi de ikke har hengslede ledd. Den buede formen på disse viskerne passer til frontrutens konturer.
- Vinterblader med ramme, i motsetning til vanlige blader er disse utstyrt med gummideksler som beskytter hengslede ledd mot fuktighet og smuss. De er effektive også ved lave temperaturer. Blader av denne typen er rimelige. De kan derimot miste kontakten med vindusruten i høy hastighet, noe som gir dårlig rengjøring av ruten.
- Hybrid, disse bladene har en aerodynamisk form, noe som gjør at de sitter godt på vindusruten i enhver hastighet. Delene er beskyttet mot ytre påvirkninger med et spesielt deksel. De er dog relativt dyre i innkjøp.
- Oppvarmet, disse delene gir perfekt rengjøring, selv i ekstrem kulde. De fjerner raskt is fra overflaten. Oppvarmede komponenter er de vanskeligste å montere, da de må kobles til den innebygde strømforsyningen.
Bytteprosedyren er nesten lik for alle biler. Til dette må du:
- Beskytt vindusruten med en tykk og myk tekstil for å forhindre eventuell skade.
- Dra armen bort fra vindusruten.
- Ta ut ødelagt del ved å vri ut eller løsne den fra festet.
- Sett inn ny del.
- Fjern tekstilen og sett armen forsiktig tilbake på ruten.
- Slå på tenningen.
- Sjekk at viskerne er riktig montert ved å skru på vindusviskerne i alle moduser, en etter en. I drift skal de ikke sette seg fast, lage striper eller riper og ikke komme i kontakt med hverandre.
Om bilen din har komponenter med ramme, trenger du ikke å bytte hele delen. Du kan bare bytte gummidelen. For å fjerne den gamle, må du bare løsne på klemmene.