Topp reservedeler 1 modeller i PORSCHE 924
De mest populære bildelene til PORSCHE 924
Delekatalog PORSCHE 924
Nettbutikk med tilbehør PORSCHE 924
Mest solgte produkter PORSCHE 924
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 1 modeller i PORSCHE 924 er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til PORSCHE finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til PORSCHE 924 fra ledende produsenter.
Vi har alt du trenger til din PORSCHE 924. Vi bryr oss om din tid og dine penger,og gir deg topp kvalitet support-service og garanterer lang levetid på reservedelene.Tre minutter vil være nok tid til å lage en bestilling, og du vil få delene i løpet av få dager. Bildelene til alle PORSCHE 924 modeller er bare et tastetrykk unna .












PORSCHE 924-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Porsche 924 deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 19.28 til 2027.23 kr.
Hvilke PORSCHE 924-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Porsche 924 OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Informasjon om PORSCHE 924 – valg av riktige reservedeler til modellen
Porsche 924
Sportsbilen Porsche 924 var i produksjon i perioden fra 1976 til 1988, på NSU-fabrikken i Neckarsulm, Tyskland. Totalt ble mer enn 135 000 eksemplarer produsert.
Historien til Porsche 924
Bilen er utviklet av Volkswagen selskapet, og skulle erstatte VW Porsche 914. Tidlig på 70-tallet, nektet konsernet å produsere bilen på grunn av økonomiske vanskeligheter og oljekrisen. Bilen ble solgt under Porsche navnet i 1976, og er bare tilgjengelig som coupe.
Porsche 924 skiller seg ut fra selskapets tidligere modeller. Ettersom den benyttet seg av transakselsystem, ble motoren plassert i front og girkassen bak. Bilen er utstyrt med drivverk fra Audi 100, med flytende avkjøling, noe som er uvanlig for Porsche sine modeller. Enkelte utgaver ble produsert med atmosfærisk og turbolader motor.
Vektfordelingen over akslene på Porsche 924 er nærmest perfekt. Bilen har fjærende forhjulsoppheng med teleskopisk støtdemper, og planfri bakhjulsoppheng med torsjon. Skivebremser er bare installert på forhjulene, mens bakhjulene er utstyrt med trommelbremse. Bare Porsche 924 S-modellen ble utstyrt med bremseskiver på bakhjulene.
For å forbedre aerodynamiske egenskaper, fikk Porsche 924 skjulte frontlys. Bilen har en luftmotstandskoeffisient på 0,34. Blinklys er integrert på fremre støtfanger, og over støtfangeren plassertes et bredt luftinntak. Den skrående bakruten fortsetter den jevne linjen fra taket.
På frontpanelet plassertes det en analog klokke, og varsellampe for bremsesko, i tillegg til hovedenheter. Bilen er beregnet for fire seter, og forsetet har et utarbeidet armlene og høyt komfortnivå. Baksetene var mindre praktiske for voksne, på grunn av det lave taket og skrående bakpart.
Volumet på bagasjerommet er 370 liter. Baksetene kan foldes ned om nødvendig, for å lage mer plass i bagasjerommet. Som ekstrautstyr, kunne bilen utstyres med tåkelys, frontlysspyler, soltak og bakre vindusvisker.
Porsche 924 ble mye brukt til motorsport, og fikk gode resultat på løpet “24 Heures du Mans”. Produksjonen ble avviklet i 1988, men et stort antall biler forholdt seg i god stand takket være galvanisert karosseri.
PORSCHE 924 Opplæringen/Steg for steg guide for reparasjon og utskifting




Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.