Bærearm bak og foran til bil
Bærebru bak og foran bestill billig
![Merke bil Bærearm bak og foran, venstre og høyre stort utvalg På nett](https://scdn.autodoc.de/catalog/categories/600x600/10671.png)
Bærebro i brand quality: Topp produsenter
Bærebru til Topp bilprodusenter
Bærebru til populære bilmodeller
AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av bærearm
De mest solgte reservedelene fra Bærearm seksjon. Vi har et stort utvalg av reservedeler fra forskjellige merker for Bærearm og flere lavpris tilbud i vårt utvalg av deler.
![VAICO V30-3411 Bærearm bil pris](https://media.autodoc.de/360_photos/17232840/h-preview.jpg)
![GH GH-504702 Bærearm til bil pris](https://media.autodoc.de/360_photos/17571199/h-preview.jpg)
![MEYLE -HD Quality 116 050 0095/HD Bærearm til bil pris](https://media.autodoc.de/360_photos/7002478/h-preview.jpg)
![YAMATO J92038YMT Bærearm til bil pris](https://media.autodoc.de/360_photos/15925894/h-preview.jpg)
![Styresett, hjuloppheng LEMFÖRDER 31913 01 pris skifte Bærebru](https://media.autodoc.de/360_photos/1271396/h-preview.jpg)
![Bærearm FEBEST 2725-V70R pris skifte Styrearm](https://media.autodoc.de/360_photos/14133146/h-preview.jpg)
![Bærearm SIDEM 15071 pris skifte Opphengsarmer](https://media.autodoc.de/360_photos/15492254/h-preview.jpg)
![Bærearm YAMATO J91029YMT pris skifte Bærearm](https://media.autodoc.de/360_photos/15925892/h-preview.jpg)
Bærebru bak og foran til bil: Hvilket merke passer best?
Ifølge kundene våre, kommer de beste reservedelene i produktkategorien Bærebro venstre og høyre fra følgende merker:
- NTY
- MOOG
- FEBI BILSTEIN
- SKF
- MEYLE
Bærearm: Hvor mye koster et slikt produkt?
Prisen på bildeler i kategorien Bærearm kan variere mellom 381 kr og 8398 kr, avhengig av kjøretøytypen, produsenten og produktspesifikasjonene.
Utskifting av Bærearm: Video reparasjonsguide
Steg for steg-videoopplæring for gjør-det-selv-bileparasjon. Bli en amatørmekaniker med AutoDoc.
Mest solgte produkter: | |||||
---|---|---|---|---|---|
2725-V70R | RH10-2013 | SCA-9366 | 34884 | ZWD-DW-010 | 210705 |
Fra populære produsenter: | |||||
RIDEX | NTY | REINHOCH | MOOG | FEBI BILSTEIN | STARK |
Til populære bilmerker: | |||||
VW | BMW | MERCEDES-BENZ | AUDI | TOYOTA | VOLVO |
Bærearm – teknisk informasjon | |||||
Monteringsposisjon | Material | Lengde [mm] | |||
venstre bakaksel | framaksel venstre | stålplate | Stål | 347 | 313 |
nede | framaksel høyre | Aluminium | Stålstøpegods | 450 | 415 |
bakaksel | høyre | - | - | - | - |
Lær mer om Bærearm - driftsmetode, diagnose, årsaker til feil og utskiftingsintervaller
Armer er deler av kjøretøyets uavhengige oppheng. Deres oppgave er å begrense vertikal bevegelse av hjulet.
Typer av opphengsarmerIfølge kjøreretningen:
- Langsgående.
- sideveis.
Etter design:
- trekantet;
- rett med to festepunkter;
- H-formet.
Armene er støpte deler med forsterkningsribber av stål eller lettmetall. Delene har fortykninger i begge ender, og en av dem er sylindrisk i form med en innpresset stengsel og den andre er ringformet, for å feste foringen. Armens form kan endres avhengig av designløsninger.
Drift av opphengsarmerMed riktig og forsiktig drift vil opphengsarmene vare hele bilens levetid. Deler kan bli skadet på grunn av deformasjoner eller korrosjon. Kjøring på veier med høy kvalitet , pen kjøring og forsvarlig oppbevaring av bilen vil øke levetiden på denne deletypen.
Feil på opphengsarmer- deformasjon;
- delbrudd eller brudd;
- korrosjon av stålkomponenter.
- bilen trekker til den ene siden under bevegelse;
- opphengshavari;
- ujevn eller økt dekkslitasje;
- banke lyder i oppheng;
- økt vibrasjon under kjøring.
- dårlig kvalitet på veibanen;
- aggressiv kjøring;
- trafikkulykke;
- slitasje av opphengsdeler;
- inntrengning av vann, smuss og støv til den delen.
Reparasjon av opphengsarmer utføres ved hjelp av spesialutstyr på verksted. Å gjøre det selv anbefales ikke.
- For å skifte ut defekte deler, bør du utføre følgende trinn:
- sette bilen på jekk;
- skru boltene på overarmene;
- forsiktig fjerne de delene som skal skiftes ut;
- sette på nye deler;
- stramme armfestene;
- Utfør trinnene ovenfor i motsatt rekkefølge.
Hvis du har noen problemer med å kjøpe noe eller å velge den rette delen er vi alltid klare til å hjelpe deg med dette. Vårt support team vil gi degrett informasjon til alle døgnets tider. Vi vil svare på alle dine spørsmål om nettstedets tjenester, levering og betaling. Å kjøpe hos oss er enkelt, raskt og lønnsomt!
FAQ
Prosessen med å bytte komponent avhenger av konstruksjonen på armen. Disse kan være veldig forskjellige fra bil til bil etter merke, modell og utgave. Den grunnleggende fremgangsmåten er følgende:
- Se i bilens brukermanal.
- Ta fram verktøy. I de fleste tilfeller trenger du en biljekk, hjulstoppere, hjullagerverktøy, skrutrekkere, WD-40 spray, kombinasjonsnøkler, momentnøkkel og et hjulkryss.
- Få tilgang til delens fester. Til dette må du fjerne hjul og andre elementer.
- Fjern fester og ta ut delen.
- Rengjør delenes kontaktflater og monteringsfester.
- Sett inn ny del. For å stramme gjengede ledd, må du alltid bruke en momentnøkkel for å påføre dreiemomentet som anbefales av bilprodusenten.
- Juster hjulvinklene.
Alle bærearmer kan deles i tre prisgrupper:
- Lavprisprodukter. Denne gruppen omfatter produkter fra NK, Ridex, SWAG, JP Group, Mapco og noen andre merker. De er rimelige og laget for å tåle middels belastning. Gjennomsnittlig levetid er rundt 40 000 kilometer. Du kan bruke dem om du kjører lite, ferdes på gode veier, har en rolig kjørestil og sjelden har tung last i bagasjerommet.
- Premiumprodukter. Dette omfatter deler fra Delphi, Monroe og Stark Automotive. Hovedfordelene er enestående kvalitet og lang levetid, som kan holde opptil 120 000 kilometer. Produkter i denne gruppen er populære blant eiere av sports- og off-roadbiler, som utsettes for mye belastning.
- Middels kvalitetsprodukter. Dette er et utmerket valg for mange biler som kombinerer pålitelighet med rimelig pris. Disse delene passer til hverdagsbruk med en forsvarlig omgang og en rolig kjørestil. De holder opptil 75 000 kilometer. Denne gruppen representeres av følgende merker: Topran, CTR, Metzger, Febi Bilstein, Meyle, Ruville, ABS og Diederichs.
Løft opp bilen med jekk eller plasser den over en verkstedgrav eller på en rampe. Sjekk delens tilstand visuelt. Den skal ikke være deformert, ha rustflekker eller sprekker. Delaminering av hylsene tyder også på at bærearmene er i en dårlig forfatning.
Sørg for at festene er godt strammet og at det ikke er noe mellomrom mellom hylsen og armen. For å gjøre dette, må du ta tak i armen med hånden og prøve å rykke den i flere retninger. Dødgang på kuleleddene sjekkes med et brekkjern mellom komponenten og styrespindelen.