Topp reservedeler 1 modeller i SAAB 95 Stasjonsvogn
De mest populære bildelene til SAAB 95 Stasjonsvogn
Delekatalog SAAB 95 Stasjonsvogn
Nettbutikk med tilbehør SAAB 95 Stasjonsvogn
Mest solgte produkter SAAB 95 Stasjonsvogn
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 1 modeller i SAAB 95 Stasjonsvogn er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til SAAB finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til SAAB 95 Stasjonsvogn fra ledende produsenter.
Hver del på nettsiden vår er sertifisert og utstyrt med garanti. Når du kjøper bildeler til en SAAB 95 Stasjonsvogn modell er du sikret høy kvalitet. I tilfelle du opplever avvik til beskrivelsen av delen vil vi erstatte den, og sørge for at du får nøyaktig det du betaler for. Kjøp bildeler til SAAB 95 Stasjonsvogn og andre merker fra oss!










SAAB 95 Stasjonsvogn-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Saab 95 Stasjonsvogn deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 41.18 til 784.49 kr.
Hvilke SAAB 95 Stasjonsvogn-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Saab 95 Stasjonsvogn OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Reservedeler til SAAB 95 og annen nyttig informasjon: de mest populære artiklene
Informasjon om SAAB 95 Stasjonsvogn – valg av riktige reservedeler til modellen
Saab 95
Det svenske selskapet produserte femdørs og syvseters Saab 95 stasjonsvogn fra 1959 til 1978. Totalt ble 110 527 eksemplarer utgitt. Saab 95 Van, uten bakseter og bakre sidevinduer, ble eksportert til enkelte land (Danmark og Norge). Erik Karlsson fikk fjerdeplass rallyet i Monte Carlo, 1961, med Saab 95.
Saab 95 I generasjon
Saab lanserte den nye modellen i mai, 1959. Saab 95 var en kombinasjon av forskjellige deler fra ulike biler. Motoren for eksempel, var hentet fra Saab 96 som akkurat var klar for produksjon og hadde ikke engang blitt lansert enda. Såkalte “selvmordsdører”, eller “suicide doors” (dører med hengsling i bakkant) og girkasse var hentet fra Saab 93. Utvendig samsvarte bilen med hva som var moderne på den tiden: rektangulær radiatorgrill, runde hovedlys, krombelagte elementer og V-formet panser.
Produksjonen startet høsten 1959. Bare 55 utgaver av stasjonsvognen ble produsert innen slutten av året, og derfor sies det ofte at produksjonen startet i 1960. Saab 95 ble svært suksessfulle helt fra starten av.
Stasjonsvognen fikk spoiler på taket i 1960 som styrte luftstrømmen til bakruten, og dermed ga beskyttelse mot forurensning. Bilen fikk standard vingedører, mens de bakre vinduene kunne åpnes. Saab 95 fikk setebelte etter et år. Saab 95 kunne transportere 500 kg med bagasje, og bagasjevolumet kunne reguleres ved å legge sammen baksetene.
Det innovative tokrets-bremsesystemet med diagonal inndeling av linjer ble montert i 1963. Systemet hjalp sjåføren å hanskes med skrensing. Sverige var det siste landet på det kontinentale Europa som skiftet fra venstre- til høyrekjøring i 1966, og derfor fikk Saab 95 frontlykter som var tilpasset de nye trafikkforholdene.
Saab 95 I generasjon restyling
Saab 95 fikk flere endringer i 1969. Hovedlysene ble firkantet og modellen fikk ny, krombelagt radiatorgrill. Blinklysene ble flyttet til skjermen foran for å forbedre sikten. Modellen fikk også servostyring og hodestøtter på setene. Fargeutvalget på karosseriet ble utvidet.
Fra 1976 hadde ikke Saab 95 sammenleggbare bakseter lengre og ble til en femseters. Produksjonen ble avviklet i 1978.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.