Topp reservedeler 2 modeller i PORSCHE 356
De mest populære bildelene til PORSCHE 356
Delekatalog PORSCHE 356
Nettbutikk med tilbehør PORSCHE 356
Mest solgte produkter PORSCHE 356
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 2 modeller i PORSCHE 356 er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til PORSCHE finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til PORSCHE 356 fra ledende produsenter.
Vi har alt du trenger til din PORSCHE 356. Vi bryr oss om din tid og dine penger,og gir deg topp kvalitet support-service og garanterer lang levetid på reservedelene.Tre minutter vil være nok tid til å lage en bestilling, og du vil få delene i løpet av få dager. Bildelene til alle PORSCHE 356 modeller er bare et tastetrykk unna .










PORSCHE 356-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Porsche 356 deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 27.41 til 469.25 kr.
Hvilke PORSCHE 356-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Porsche 356 OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Reservedeler til PORSCHE 356 og annen nyttig informasjon: de mest populære artiklene
Informasjon om PORSCHE 356 – valg av riktige reservedeler til modellen
Porsche 356
Sportsbilen Porsche 356 er merkets første modell, og var i produksjon mellom 1948-1965 på anleggene i Gmund, Østerrike og Stuttgart, Tyskland. Totalt ble det produsert mer enn 76 000 eksemplarer.
Porsche 356 Urmodell
Sønnen til selskapets grunnlegger, Ferdinand Porsche Jr (Ferdinand "Ferry" Porsche), engasjerte seg i utviklingen av bilen. Bilen ble laget ut i fra hans behov, med det suksessrike designet vakte betydelig interesse fra bilister. Erwin Komenda, designer av legendariske Volkswagen Käfer, bistod ved karosseriets design.
Porsche 356 arvet betydelig mange detaljer fra Volkswagen Käfer. Disse egenskapene ble deretter fornyet av selskapets designere, for å forbedre modellens aerodynamiske egenskaper.
Prototypen ble testet juni, 1948, og de første 50 bilene ble produsert på anlegget i Gmund, Østerrike.Karosseriet ble manuelt produsert av aluminium. Den tidkrevende monteringen gjorde at modellen ikke kunne lagerproduseres, og bilen møtte dermed ikke det store behovet på bilmarkedet i Tyskland og Østerrike. Fra 1950, ble Porsche 356 masseprodusert med karosseri laget av stål, og bilen ble montert på anlegget i Stuttgart, Tyskland.
Motoren plassertes bak i bilen, og bilen var bakhjulsdreven. Bilen skilte seg ut fra andre modeller på den tiden, takket være høye, aerodynamiske egenskaper, fremragende manøvrerbarhet og kjent, tysk kvalitet ved montering. Bilen var tilgjengelig som coupe, kabriolet og roadster, og ble brukt til profesjonell motorsport med stor suksess.
Porsche 356 fikk gode resultat på konkurransen "24 Heures du Mans”, samt på løpene Targa Florio, Mille Miglia og Carrera Panamericana. I dag er modellen svært verdsatt av samlere, og mindre enn halvparten av bilene eksisterer fortsatt i dag.
Porsche 356 restyling
Produsenten utstyrte bilen med kraftigere motor i 1951. Året etter, så fikk bilen integrert frontrute uten B-stolpe, samt justerbare seter og bedre innvendige trekk. Det ble utført små endringer på karosseriet.
Porsche 356A
Selskapet endret designet på forhjulsopphenget i 1955. Etter seieren på den meksikanske konkurransen Carrera Panamericana, startet selskapet å produsere Porsche 356 Carrera med aluminiumskarosseri og maksimal hastighet på 200 km/t.
Porsche 356B
Designet på frontlyktene ble forbedret i 1959, og igjen så fikk Porsche 356B ny motor.
Porsche 356C
Bilen fikk skivebremser med forbedret design i 1963, i tillegg til ny støtfanger foran og bak. Designerne plasserte frontlysene på Porsche 356C høyere opp.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2600 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.