• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Porsche 911-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. Porsche 911 Generasjon I-III: Historiske generasjoner (1963-1989)
    1. Porsche 911 bensinmotorer: Historiske generasjoner (1963-1989)
    2. Porsche 911 turbomotorer: Historiske generasjoner (1975-1989)
  2. Porsche 911 generasjon IV (964): 1989-1994
    1. Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon IV (1989-1994)
    2. Porsche 911 turbomotorer: Generasjon IV (1989-1994)
  3. Porsche 911 generasjon V (993): 1994-1998
    1. Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon V (1994-1998)
    2. Porsche 911 Turbo-motorer: Generasjon V (1994-1998)
  4. Porsche 911 generasjon VI (996): 1997-2005
    1. Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon VI (1997-2005)
    2. Porsche 911 turbomotorer: Generasjon VI (1997-2005)
  5. Porsche 911 Generasjon VII (997): 2004-2012
    1. Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon VII (2004-2012)
    2. Porsche 911 turbomotorer: Generasjon VII (2004-2012)
  6. Porsche 911 generasjon VIII (991): 2011-2019
    1. Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon VIII (2011-2019)
    2. Porsche 911 turbomotorer: Generasjon VIII (2011-2019)
  7. Porsche 911 generasjon IX (992): 2019-i dag
    1. Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon IX (2019-i dag)
    2. Porsche 911 turbomotorer: Generasjon IX (2019-i dag)
    3. Porsche 911 hybridmotorer: Generasjon IX (2019-i dag)
    4. Porsche 911 GT-motorer: Generasjon IX (2019-i dag)
  8. Konklusjon: De beste Porsche 911-motorene i alle generasjoner

Siden introduksjonen i 1963 har Porsche 911 etablert seg som et ikon for sportsbilkonstruksjon og har tilbudt et fascinerende utvalg av Porsche 911-motorer gjennom seks tiår. Hver generasjon har brakt med seg banebrytende innovasjoner, fra den luftkjølte sekssylinderen til den moderne turbo-hybriden. Den teknologiske utviklingen gjenspeiler Porsches filosofi om å kombinere tradisjon og innovasjon på en perfekt måte.

Porsche 911 Generasjon I-III: Historiske generasjoner (1963-1989)

De tidlige Porsche 911-generasjonene inkluderer de originale modellene (1963-1973), G-modellene (1973-1989) og representerer æraen med luftkjølte boksermotorer. Disse historiske Porsche 911-motorene nådde 200 000 til 300 000 kilometer med riktig vedlikehold, der generelle overhalinger var vanlig hver 150 000 til 200 000 kilometer. Større motorskader skyldtes vanligvis overoppheting eller forsømt justering av ventilklaring. Den absolutte toppmotoren i denne epoken var 3,2-liters Carrera-motoren (1984-1989) med 231 hk - et mesterverk av luftkjøling med en perfekt balanse mellom ytelse og driftssikkerhet. De tidlige turbomotorene (930 Turbo, 1975-1989) ble ansett som livlige, men utsatt for skader på turboladeren hvis de ikke ble håndtert riktig.

Porsche 911 bensinmotorer: Historiske generasjoner (1963-1989)

Bensinmotorprogrammet til Porsche 911 begynte i 1963 med en 2,0-liters boksermotor (130 hk), som ble videreutviklet kontinuerlig. Den legendariske 2,7-liters Carrera (1973-1977) med 150-210 hk etablerte seg som en klassiker, men led av problemer med topplokkpakningene i de tidlige veivhusene av magnesium. Porsche 911 3,0-liters SC (1978-1983) med 180-204 hk ble ansett som spesielt robust og holdbar. Disse luftkjølte Porsche 911-motorene kjennetegnes av sin karakteristiske lyd og direkte gassrespons, men krevde nøyaktig vedlikehold av ventilspaltene og regelmessige oljeskift.

Porsche 911 turbomotorer: Historiske generasjoner (1975-1989)

Den revolusjonerende Porsche 911 Turbo (930) startet livet i 1975 med en 3,0-liters motor (260 hk) og ble boret ut til 3,3 liter (300 hk) i 1978. Disse tidlige Porsche 911 Turbo-motorene var beryktet for sin ekstreme turboforsinkelse og plutselige kraftleveranse, noe som krevde den ytterste kjøreopplevelse. Turboladeren var utsatt for varmeskader hvis den ikke ble håndtert riktig, spesielt når den ble slått av brått etter kjøring med full belastning. Til tross for sin temperamentsfulle natur ble disse motorene ansett for å være overraskende holdbare når de ble behandlet riktig.

Porsche 911-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,0-2,2 liter (1963-1973) 130-190 HK 12-15 l/100 km Ventilklaring, topplokkpakninger Bra
2,7 liter Carrera 150-210 HK 11-14 l/100 km Veivhus i magnesium Gjennomsnittlig
3,0 SC 180-204 HK 11-13 l/100 km Robust, krever mye vedlikehold Meget god
3.2 Carrera 231 HK 10-12 l/100 km Beste luftkjølte motor Meget god
3,0/3,3 Turbo 260-300 HK 13-16 l/100 km Turbolader, turboforsinkelse Bra

Porsche 911 generasjon IV (964): 1989-1994

Den fjerde Porsche 911-generasjonen markerte overgangen til modernitet med firehjulsdrift og forbedret aerodynamikk. Med riktig vedlikehold nådde Porsche 911-motorene i denne generasjonen 250 000 til 350 000 kilometer, og de første større reparasjonene skjedde vanligvis mellom 120 000 og 180 000 kilometer. Typiske svake punkter var den doble tenningen og sporadiske problemer med motorelektronikken. Det absolutte høydepunktet var 3,6-liters turboen med 360 hk - et teknisk mesterverk som la grunnlaget for alle senere turbomotorer. De atmosfæriske 3,6-liters motorene ble sett på som de siste store luftkjølte Porsche 911-motorene og kombinerte pålitelighet med imponerende ytelse.

Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon IV (1989-1994)

Porsche 911 Carrera 3.6 (250 hk) var midtpunktet i 964-generasjonen og viste seg å være betydelig mer pålitelig enn sine forgjengere. Disse Porsche 911-motorene hadde forbedret dobbel tenning og optimalisert kjøling. Carrera RS med 260 hk bød på ytterligere effekt takket være optimaliserte kamaksler og innsug. De doble tennspolene og den mer komplekse motorelektronikken, som ennå ikke fantes i de luftkjølte forgjengerne, var tidvis problematiske.

Porsche 911 turbomotorer: Generasjon IV (1989-1994)

Porsche 911 Turbo 3.3 ble tilbudt med 320 hk frem til 1992, før den revolusjonerende 3,6-liters turboen med 360 hk ble introdusert. Denne nye Porsche 911 Turbo-motoren hadde to turboladere og utviklet seg til å bli den mest pålitelige turbomotoren i den luftkjølte epoken. Twin-turbo-teknologien reduserte turboforsinkelsen betydelig og ga en jevnere kraftleveranse.

Porsche 911 motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3,6 Carrera 250-260 HK 10-12 l/100 km Doble tennspoler, motorelektronikk Meget bra
3.3 Turbo 320 HK 13-15 l/100 km Turbolader, kompleks teknologi Bra
3,6 Turbo 360 HK 12-14 l/100 km Tidens mest pålitelige turbo Veldig bra

Porsche 911 generasjon V (993): 1994-1998

Den femte generasjonen regnes som høydepunktet for luftkjølte Porsche 911-motorer og blir ofte beskrevet som den vakreste og teknisk mest modne. Disse Porsche 911-motorene nådde lett 300 000 til 400 000 kilometer og krevde bare større vedlikeholdsarbeid etter 200 000 kilometer. Varioram-teknologien optimaliserte innsuget, og det reviderte kjølesystemet eliminerte de fleste av forgjengernes problemer med overoppheting. Den absolutte toppmotoren var 3,6-liters Turbo S med 450 hk - et teknisk mesterverk som fortsatt i dag regnes som en målestokk. De atmosfæriske motorene ble ansett som de mest pålitelige luftkjølte Porsche 911-motorene gjennom tidene.

Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon V (1994-1998)

Porsche 911 Carrera startet med en revidert 3,6-liters motor (272 hk), som ble forsterket til 285 hk fra 1996 ved hjelp av Varioram-teknologi. Disse Porsche 911-motorene ble ansett for å være de mest sofistikerte luftkjølte enhetene med optimalisert inntak og forbedret kjøling. Carrera S (1997-1998) hadde 300 hk og representerte det ypperste innen atmosfærisk luftkjøling. Problemene var sjeldne og begrenset seg stort sett til slitedeler som clutch og motorfester.

Porsche 911 Turbo-motorer: Generasjon V (1994-1998)

Porsche 911 Turbo ble fullstendig nyutviklet og tilbød opprinnelig 408 hk fra en slagvolum på 3,6 liter. Disse Porsche 911 Turbo-motorene hadde sekvensiell turbolading og ble ansett som de mest pålitelige turbomotorene i den luftkjølte epoken. Turbo S (1997-1998) med 450 hk kronet utviklingen og tilbød en uovertruffen kombinasjon av ytelse og pålitelighet.

Porsche 911-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3,6 Carrera 272-285 HK 9-11 l/100 km Veldig robust, få problemer Veldig bra
3,6 Carrera S 300 HK 10-12 l/100 km Høyt punkt for luftkjøling Meget bra
3.6 Turbo 408 HK 11-13 l/100 km Den mest pålitelige luftkjølte turboen Meget god
3.6 Turbo S 450 HK 12-14 l/100 km Et mesterverk av ingeniørkunst Veldig bra

Porsche 911 generasjon VI (996): 1997-2005

Porsche 911 generasjon VI (996): 1997-2005

Den sjette generasjonen revolusjonerte Porsche 911 med overgangen til vannkjøling, og deler fortsatt miljøet i dag. De tidlige Porsche 911-motorene (1997-2002) led av det beryktede problemet med mellomaksellageret, noe som kunne føre til katastrofale motorskader. De reviderte motorene fra 2002 og utover (2003-modellen) eliminerte i stor grad dette problemet og nådde 250 000 til 350 000 kilometer. Typiske reparasjonsintervaller var mellom 100 000 og 150 000 kilometer for større vedlikeholdsarbeider. Det absolutte høydepunktet var 3,6-liters GT3-motoren med 381 hk - et atmosfærisk mesterverk som overførte racerbanens DNA perfekt til veien.

Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon VI (1997-2005)

Porsche 911 Carrera begynte med en 3,4-liters motor (300 hk), som ble boret ut til 3,6 liter (320 hk) i 2002. Disse første vannkjølte Porsche 911-motorene slet med problemet med mellomaksellageret (IMS), som særlig oppstod i biler med lav kjørelengde. Carrera S (fra 2005) med 355 hk fra 3,8 liter ble ansett som mye mer pålitelig. GT3 med sin 3,6-liters racingmotor (381 hk) utviklet seg til å bli den mest pålitelige og ettertraktede motoren i denne generasjonen.

Porsche 911 turbomotorer: Generasjon VI (1997-2005)

Porsche 911 Turbo (2001-2005) tilbød 420 hk fra en 3,6-liters biturbomotor og var mindre utsatt for IMS-problemer enn de atmosfæriske variantene. Disse Porsche 911 Turbo-motorene ble ansett som robuste og pålitelige, men led av og til av problemer med turboladerne under ekstrem bruk.

Porsche 911 motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3.4 Carrera (1997-2001) 300 HK 9-11 l/100 km IMS-lager, oljetap Problematisk
3.6 Carrera (2002-2005) 320 HK 9-11 l/100 km Forbedret IMS, fortsatt utsatt Moderat
3,8 Carrera S 355 HK 10-12 l/100 km Betydelig mer pålitelig God
3.6 GT3 381 HK 12-15 l/100 km Racingmotor, svært robust Meget god
3.6 Turbo 420 HK 11-13 l/100 km Robust, sporadisk turbolader Bra

Porsche 911 Generasjon VII (997): 2004-2012

Porsche 911 Generasjon VII (997): 2004-2012

Den syvende generasjonen foredlet det vannkjølte konseptet og regnes som betydelig mer pålitelig enn forgjengeren. De tidlige Porsche 911-motorene (2005-2008) hadde fortsatt sporadiske IMS-problemer, mens motorene i den andre serien (2009-2012) i stor grad eliminerte dette svake punktet. Typisk kjørelengde var 300 000 til 400 000 kilometer med riktig vedlikehold, mens større reparasjoner vanligvis skjedde mellom 150 000 og 200 000 kilometer. Den absolutte toppmotoren var 4,0-liters GT3 RS med 500 hk - et atmosfærisk mesterverk med racerbanegener. DFI direkte innsprøytning (fra 2009) forbedret ytelsen og effektiviteten betydelig.

Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon VII (2004-2012)

Porsche 911 Carrera startet med velprøvde 3,6-liters motorer (325 hk), som ble økt til 345 hk med DFI-direkteinnsprøytning i 2009. Carrera S tilbød opprinnelig 355 hk fra 3,8 liter, senere 385 hk med DFI. Disse andregenerasjons Porsche 911-motorene (2009-2012) ble ansett for å være betydelig mer pålitelige og utviklet seg til de beste vannkjølte atmosfæriske motorene. GT3 med 3,8 liter (435 hk) og GT3 RS med 4,0 liter (500 hk) satte nye standarder for motorer med høyt turtall.

Porsche 911 turbomotorer: Generasjon VII (2004-2012)

Porsche 911 Turbo fikk en revidert 3,6-liters biturbo med først 480 hk, senere 500 hk. Turbo S tilbød opptil 530 hk og ble ansett som en av de mest pålitelige turbomotorene i Porsches historie. Disse Porsche 911 Turbo-motorene hadde variabel turbogeometri og tilbød lineær kraftlevering uten merkbar turboforsinkelse.

Porsche 911 motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3,6 Carrera (2005-2008) 325 HK 9-11 l/100 km Sporadiske IMS-problemer Moderat
3,6 Carrera DFI (2009-2012) 345 HK 8-10 l/100 km Svært pålitelig Svært god
3.8 Carrera S 355-385 HK 9-11 l/100 km Robust og kraftig Veldig bra
3.8 GT3 435 HK 12-15 l/100 km Racerbanegener Veldig bra
4.0 GT3 RS 500 HK 13-16 l/100 km Atmosfærisk mesterverk Veldig bra
3,6 Turbo/Turbo S 480-530 HK 10-12 l/100 km Variabel geometri, svært robust Veldig bra

Porsche 911 generasjon VIII (991): 2011-2019

Porsche 911 generasjon VIII (991): 2011-2019

Den åttende generasjonen brakte nedbemanning og turboladning til alle modeller og regnes som et teknologisk vendepunkt. De atmosfæriske Porsche 911-motorene forsvant bortsett fra GT-modellene, mens turboladning ble standard. Med riktig vedlikehold kan disse moderne Porsche 911-motorene gå mellom 350 000 og 450 000 kilometer, og det første større vedlikeholdsarbeidet skjer vanligvis mellom 120 000 og 180 000 kilometer. Det absolutte høydepunktet var 4,0-liters GT3 RS med 520 hk - en stemningsfull finale med racingmotorteknologi. Turbomotorene ble ansett som de mest pålitelige og effektive i Porsches historie, mens de siste GT-atmosfæriske motorene oppnådde samlerstatus.

Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon VIII (2011-2019)

Det revolusjonerende trinnet kom i 2015 med introduksjonen av turboladede motorer for alle Carrera-modeller. Porsche 911 Carrera fikk en 3,0-liters biturbo med 370 hk, Carrera S 420 hk. Disse nye Porsche 911 Turbo-motorene ga betydelig mer dreiemoment ved lavere turtall og forbedret effektivitet. Samtidig forble GT-modellene med atmosfæriske motorer: GT3 med 4,0 liter (500 hk) og GT3 RS (520 hk) fortsatte tradisjonen med motorer med høyt turtall og ble ansett som de siste store sugemotorene.

Porsche 911 turbomotorer: Generasjon VIII (2011-2019)

Porsche 911 Turbo startet med en 3,8-liters biturbo (520 hk), som senere ble forsterket til 540 hk. Turbo S tilbød opptil 580 hk og ble ansett som en av de kraftigste produksjonssportsbilene på sin tid. Disse Porsche 911 Turbo-motorene hadde variabel turbogeometri og adaptiv ladeluftkjøling, noe som gjorde dem til de mest effektive motorene med høy ytelse.

Porsche 911-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3.4 Carrera (2012-2015) 350 HK 8-10 l/100 km Siste atmosfære Carrera Veldig bra
3.0 Carrera Turbo (2016-2019) 370 HK 7-9 l/100 km Effektiv, pålitelig Meget god
3.0 Carrera S Turbo 420 HK 7-9 l/100 km Den beste balansen mellom ytelse/effektivitet Meget god
4.0 GT3 500 HK 12-15 l/100 km Den siste store sugemotoren Veldig bra
4.0 GT3 RS 520 HK 13-16 l/100 km Atmosfærisk finale Meget bra
3,8 Turbo/Turbo S 520-580 HK 9-11 l/100 km Høyytelsesreferanse Meget bra

Porsche 911 generasjon IX (992): 2019-i dag

Porsche 911 generasjon IX (992): 2019-i dag

Den niende og nåværende generasjonen representerer Porsches visjon om elektrifisering og digitalisering. Alle Porsche 911-motorene har moderne turbolading eller hybridteknologi, og de første plug-in-hybridene introduseres i 2024. Disse toppmoderne Porsche 911-motorene lover kjørelengder på over 400 000 kilometer med optimalt vedlikehold, selv om langtidserfaringer ennå ikke er tilgjengelige. Den absolutte toppmotoren er GT3 RS med 4,0 liter og 525 hk - et mesterverk av atmosfærisk teknologi. De nye turbo-hybridene kombinerer 650 hk systemeffekt med overraskende effektivitet og innvarsler en ny æra.

Porsche 911 bensinmotorer: Generasjon IX (2019-i dag)

Porsche 911 Carrera beholder den velprøvde 3,0-liters biturbomotoren, nå med 385 hk, mens Carrera S leverer 450 hk. Disse videreutviklede Porsche 911-motorene gir forbedret responstid og effektivitet. GTS med 480 hk er plassert mellom S- og Turbo-modellene. Alle motorene har partikkelfilter og oppfyller strenge utslippskrav.

Porsche 911 turbomotorer: Generasjon IX (2019-i dag)

Porsche 911 Turbo S startet med 650 hk fra 3,8 liter og regnes som den kraftigste serieproduserte 911 gjennom tidene. Disse Porsche 911 Turbo-motorene har større turboladere og optimalisert kjøling. Den nye Turbo (2020) yter 580 hk og etablerer seg som inngangen til turboens verden.

Porsche 911 hybridmotorer: Generasjon IX (2019-i dag)

Disse revolusjonerende hybridmotorene i Porsche 911 gir opptil 40 km elektrisk rekkevidde og innvarsler en ny æra.

Porsche 911 GT-motorer: Generasjon IX (2019-i dag)

GT3 (2021) og GT3 RS (2022) baserer seg på velprøvde 4,0-liters sugemotorer med henholdsvis 510 og 525 hk. Disse siste atmosfæriske Porsche 911-motorene regnes som høydepunktet i utviklingen av sugemotorer og når hastigheter på opptil 9000 o/min.

Porsche 911-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3.0 Carrera 385 HK 7-9 l/100 km Moderne teknologi, pålitelig Veldig bra
3.0 Carrera S 450 HK 7-9 l/100 km Optimal balanse Meget god
3.0 GTS 480 HK 8-10 l/100 km Sportslig oppsett Veldig bra
3.8 Turbo 580 HK 9-11 l/100 km Turbo-inngang Meget bra
3.8 Turbo S 650 HK 10-12 l/100 km Den kraftigste standard 911 Meget god
4.0 GT3 510 HK 12-15 l/100 km Perfeksjon av en naturlig sugemotor Meget bra
4.0 GT3 RS 525 HK 13-16 l/100 km Toppen av naturlig innsugede motorer Veldig bra
3.0 GTS Hybrid 541 HK 1,2 l/100 km + elektrisitet Fremtiden til 911 Veldig bra

Konklusjon: De beste Porsche 911-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av Porsche 911-motorer viser en fascinerende utvikling fra de karakteristiske luftkjølte bokserne til de svært effektive turbo-hybridene i moderne tid. Mens de tidlige generasjonene imponerte med sin umiskjennelige karakter, imponerer de moderne Porsche 911-motorene med sin pålitelighet, effektivitet og imponerende ytelse. Turbolading har etablert seg som en nøkkelteknologi uten å utvanne den typiske 911-karakteren.

  • Beste Porsche 911 bensinmotor:

Den 3,6-liters Carrera-motoren fra 993-generasjonen (1994-1998) med 285 hk kombinerer påliteligheten, karakteren og hverdagsbruken fra den luftkjølte epoken på en perfekt måte.

  • Beste Porsche 911 Turbo-motor:

3,0-liters biturbomotoren fra 992-generasjonen (fra 2019) med 450 hk i Carrera S tilbyr den optimale kombinasjonen av ytelse, effektivitet og moderne pålitelighet.

  • Beste Porsche 911 hybridmotor:

3,0-liters GTS-hybrid fra 992-generasjonen med 541 hk systemeffekt representerer fremtiden for 911 med elektrisk assistanse og imponerende effektivitet.

For vedlikehold og reservedeler til alle Porsche 911-generasjoner tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

Valvoline VR1 Racing 873432 Motorolje 20W-50, 5l, Mineralolje
Anmeldelser - 22
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 20W-50
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SL
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Innhold [liter]: 5
  • olje: Mineralolje
  • Produktlinje: VR1 Racing
  • Varenummer: 873432
  • Valvoline: Motorolje
  • Vår pris: 589,47 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 20W-50, 5l, Mineralolje
Artikkelnummer: 873432
589,47 kr
117,89 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Innhold [liter]: 4
  • olje: delsyntetisk olje
  • Produktlinje: MaxLife
  • Varenummer: 872296
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Vår pris: 390,24 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
390,24 kr
97,56 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 25
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Innhold [liter]: 5
  • Produktlinje: Longlife
  • Versjon: 504 / 507
  • Varenummer: MN7715-5
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 381,89 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: MN7715-5
Mer
381,89 kr
76,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower 872381 Motorolje 5W-40, 4l
Anmeldelser - 35
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Produsentens anbefalinger: GM LL-A-025, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, PSA B71 2296, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2
  • Innhold [liter]: 4
  • Produktlinje: SynPower
  • Varenummer: 872381
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Vår pris: 484,93 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-40, 4l
Artikkelnummer: 872381
484,93 kr
121,23 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 FS X2 153640 Motorolje 5W-50, 4l
Anmeldelser - 60
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-50
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SP, API CF
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, Porsche A40, Fiat 9.55535-M2
  • Innhold [liter]: 4
  • Produktlinje: 1
  • Versjon: FS X2
  • Varenummer: 153640
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: for vanskelige bruksforhold
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 620,11 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-50, 4l
Artikkelnummer: 153640
620,11 kr
155,03 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Extreme MN7915-20 Motorolje 5W-40, 20l
Anmeldelser - 50
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • JASO: JASO MA2
  • Produsentens anbefalinger: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Innhold [liter]: 20
  • Versjon: Extreme
  • Varenummer: MN7915-20
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Motorsykkel
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 1188,41 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-40, 20l
Artikkelnummer: MN7915-20
Mer
1188,41 kr
59,42 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Zentralhydrauliköl 1127 Sentralhydraulikk olje
Anmeldelser - 91
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Tank design: Flaske
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • Kjøretøysutrustning: for kjøretøy med hydraulikkanlegg
  • Produsentens anbefalinger: BMW 81 22 9 407 758, Fiat 9.55550-AG3, Ford WSS-M2C204-A, MAN M 3289, MB 345.0, Opel 1940 766, VW G 002 000, VW G 004 000, ZF TE-ML 02K
  • olje: Fullsyntetisk olje
  • Farge: oransje
  • Produktlinje: Zentralhydrauliköl
  • LIQUI MOLY: Sentralhydraulikk olje
  • Varenummer: 1127
  • Vår pris: 219,15 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Sentralhydraulikk olje
Artikkelnummer: 1127
Mer
219,15 kr
219,15 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 151776 Motorolje 5W-40, 4l
Anmeldelser - 72
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, PSA B71 2296, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Innhold [liter]: 4
  • Produktlinje: Super
  • Versjon: 3000 X1
  • Varenummer: 151776
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 388,31 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 4l
Artikkelnummer: 151776
388,31 kr
97,08 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
NISSAN KE90090042 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 7
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Innhold [liter]: 5
  • Varenummer: KE90090042
  • Produsentanbefaling olje: Nissan
  • Tank design: Kanne
  • NISSAN: Motorolje
  • Vår pris: 771,30 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
NISSAN Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: KE90090042
771,30 kr
154,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
VAICO V60-0018 Sentralhydraulikk olje Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERMANY
Anmeldelser - 29
Produkt info
  • tilleggsinfo: Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERMANY
  • Spesifikasjon: AUDI-VW TL 52 146, VOLVO 1161529, Porsche 000 043 203, Opel 1940 766, Opel 1940 715, BMW 83 29 0 429 576, Ford WSS-M2C204-A, PSA 9730,A5, Mercedes Benz 345,0, Opel B 040 00 70, BMW 81 22 9 407 758, PSA S71 2710
  • Farge: grønn
  • Tank design: Flaske
  • kjem. egenskap: syntetisk
  • Pass på systemfyllmengde
  • Ta hensyn til anvisninger fra produsenten
  • Høyde [mm]: 225
  • Bredde [mm]: 115
  • Innhold [liter]: 1
  • Vekt [kg]: 0,94
  • Lengde [mm]: 60
  • SAE-viskositetsklasse: VA-002-SYNT
  • VAICO: Sentralhydraulikk olje
  • Varenummer: V60-0018
  • Vår pris: 260,28 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
VAICO Sentralhydraulikk olje Q+, original equipment manufacturer quality MADE IN GERMANY
Artikkelnummer: V60-0018
Mer
260,28 kr
Pris per produkt
260,28 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OSRAM ORIGINAL 2820 Lyspære 12V 2W, sokkellyspære
Anmeldelser - 4
Produkt info
  • Lampetype: sokkellyspære
  • Produktlinje: ORIGINAL
  • Spenning [V]: 12
  • Nominell ytelse [W]: 2
  • Sokkeltype lyspære: W2.1x9.5d
  • OSRAM: Lyspære
  • Varenummer: 2820
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
OSRAM Lyspære 12V 2W, sokkellyspære
Artikkelnummer: 2820
12,45 kr
Pris per produkt
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
D2S OSRAM XENARC CLASSIC 66240CLC Xenon-pære D2S, 85V, 35W, 4150K
Anmeldelser - 43
Produkt info
  • Lampetype: D2S
  • Spenning [V]: 85
  • Nominell ytelse [W]: 35
  • Sokkeltype lyspære: P32d-2
  • Tank design: Eske
  • Produktlinje: XENARC CLASSIC
  • fargetemperatur [K]: 4150
  • Lysdesign: xenon
  • XenonLight: 1
  • OSRAM: Xenon-pære
  • Varenummer: 66240CLC
  • Vår pris: 264,27 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
OSRAM Xenon-pære D2S, 85V, 35W, 4150K
Artikkelnummer: 66240CLC
264,27 kr
Pris per produkt
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix Ultra 550046269 Motorolje 5W-40, 4l
Anmeldelser - 101
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN PLUS
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, PSA B71 2296, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-12991, Fiat 9.55535-Z2, Fiat 9.55535-N2
  • Innhold [liter]: 4
  • Produktlinje: Helix Ultra
  • Varenummer: 550046269
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • SHELL: Motorolje
  • Vår pris: 458,12 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 5W-40, 4l
Artikkelnummer: 550046269
458,12 kr
114,53 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix HX6 550039689/4 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 17
Produkt info
  • SAE-viskositetsklasse: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, VW 501 01, Renault RN0700, VW 505 00
  • Innhold [liter]: 4
  • olje: delsyntetisk olje
  • Produktlinje: Helix
  • Versjon: HX6
  • Varenummer: 550039689/4
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • SHELL: Motorolje
  • Vår pris: 351,38 kr
Detaljer
SHELL Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 550039689/4
351,38 kr
87,85 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-63%
H7 OSRAM COOL BLUE INTENSE next Generation 64210CBN-HCB Lyspære, fjernlys H7 12V 55W PX26d, 5000K, Halogen
Anmeldelser - 65
Produkt info
  • Produktlinje: COOL BLUE INTENSE next Generation
  • Lampetype: H7
  • Lysdesign: Halogen
  • Nominell ytelse [W]: 55
  • Spenning [V]: 12
  • fargetemperatur [K]: 5000
  • Sokkeltype lyspære: PX26d
  • OSRAM: Lyspære, fjernlys
  • Varenummer: 64210CBN-HCB
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
OSRAM Lyspære, fjernlys H7 12V 55W PX26d, 5000K, Halogen
Artikkelnummer: 64210CBN-HCB
sammenlignet med Veil. pris 540,36 kr

195,89 kr
Pris per sett med 2 deler
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: