Topp reservedeler 3 modeller i TOYOTA SUPRA
De mest populære bildelene til TOYOTA SUPRA
Delekatalog TOYOTA SUPRA
Nettbutikk med tilbehør TOYOTA SUPRA
Mest solgte produkter TOYOTA SUPRA
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 3 modeller i TOYOTA SUPRA er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til TOYOTA finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til TOYOTA SUPRA fra ledende produsenter.
Alle bildelene til TOYOTA SUPRA modellene i vår nettbutikk har garanti. Her kan du kjøpe delene du trenger uten å kaste bort tid på en tur ut i butikken. Du trenger bare å lage en ordre på nett. Vår leveringstid er rask, etter bare noen få dager vil du få delene. Å kjøpe TOYOTA SUPRA deler fra vårt selskap er raskt, enkelt og trygt!









TOYOTA SUPRA-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Toyota SUPRA deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 75.45 til 1000 kr.
Hvilke TOYOTA SUPRA-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Toyota SUPRA OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Reservedeler til TOYOTA SUPRA og annen nyttig informasjon: de mest populære artiklene
Informasjon om TOYOTA SUPRA – valg av riktige reservedeler til modellen
Toyota SupraToyota Supra er en sportsbil som ble utgitt fra 1978 og til 2002. Til 1986 ble modellnavnet Celica prefikset brukt. Bilen ble produsert ved de japanske fabrikkene i Takara og Toyota-City.
Toyota Supra fra 1978-1992I 1978 ble den første generasjonen av Toyota Supra A40 lansert. Denne bilen kopierte den populære Toyota Celica modellen på mange måter og på det japanske markedet var den i salg under navnet Toyota Celica XX. Bilene som var ment for eksport fikk navnet Toyota Celica Supra.
Toyota Celica XX sporty coupé var en meget etterspurt modell i det japanske markedet. Bilen ble laget i samarbeid med Lotus konsernet - de meget berømte britiske produsentene av racerbiler.
I 1981 var Toyota Supra A60 tilgjengelig i salg. Den hadde et meget utdypet karosseri utvendig. Denne bilen ble produsert i utgavene targa og kupé. Og skyvefrontlyktene ble et grunnleggende element i dette designet.
I Nord-Amerika ble bilen lansert i ytterligere to utgaver under navnene "Performance Type" (P-type) og "Luksus Type" (L-type). Dette inkluderte en spesiell aerodynamisk tuning av bilen, og også store felger og sportsseter.
Fra 1982 og til 1986 hadde bilen fire ansiktsløftinger. Endringene skjedde både i det ytre og det indre av modellen, og også i tekniske egenskaper. Utviklerene skapte en rekke fasjonable modifikasjoner, både med styrkete motorer og også oppheng. Dessuten la de også til TPS og EGR-systemet i alle bilene.
Toyota Supra A70I 1986 kom tredje generasjon av modellen i salg. Bilen var nå blitt basert på den oppdaterte Toyota T-plattformen. Denne sportsbilen var nå helt atskilt fra Toyota Celica, etter å ha blitt en helt uavhengig modell.
Designerene laget smalere posisjonlys og gjorde også linjene på karosseriet jevnere,noe som forbedret de aerodynamiske egenskapene på bilene. Alle Toyota Supra A70 bilene hadde både ABS og TEMS systemer, noe som forbedret manøvrerbarhet av bilen selv ved høye hastigheter. Også det nye klimaanlegget ACIS ble bygget inn i disse.
Og spesielt for løpene i 1988, designet konsernet en modifikasjon med økt kraft og kontrollerbarhet , denne fikk navnet Toyota Supra Turbo-A. Denne bilen deltok på det japanske Touring Car Championships.
Toyota Supra A70 restylingTil 1992 gjennomførte designerene 6 ansiktsløftninger og restylinger. I løpet av disse endringene begynte bilen å se mye sportsligere ut, interiøret i den ble betydelig endret, og en rekke andre alternativer ble også lagt til.
Toyota Supra A80I fjerde generasjon av Toyota Supra A80 besluttet designerene å ta vekk den viktigste detaljen utvendig - de brettede frontlyktene. Også utformingen på den fremre delen av karosseriet ble sterkt forandret. Bilen fikk en ny støtfanger, endrede skjermer og også mer avrundede former på panseret.
Utviklerene la hovedvekt på økning i effekten og på forbedring av stabilitet på motorene. Bilene ble utstyrt med både ekstra sikkerhet og stabiliseringssystemer.
Det unike bremsesystemet som stopper bilen med en hastighet på 113 km / t på 45 meter ble installert i bilen. Denne rekorden ble satt i 1997 av bil bladet "Car and Driver". I 2004 ble denne rekorden brutt.
Toyota Supra A80 restylingMen i 1996 etter en restyling ble Toyota Supra A80 bilen litt enklere. Massen av bilen før oppdateringen var 1565 kg, men etter restylingen har denne indikatoren gått ned til 1500 kg.
Men i 2002 ble produksjonen av denne bilen stoppet på grunn av et lavt salg.
TOYOTA SUPRA Opplæringen/Steg for steg guide for reparasjon og utskifting






Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.