• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Problemer med Mercedes-Benz Sprinter

Innholdsfortegnelse

  1. Mercedes-Benz Sprinter: Problemer og vanlige feil
  2. Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med 313 CDI-motor og turbolader
  3. Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med elektrisk skyvedør
  4. Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med 907 tilleggsvarmer
  5. Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med tenningslås og startsperre
  6. Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med klimaanlegg og oppvarming
  7. Andre vanlige feil på Mercedes-Benz Sprinter
  8. Mercedes-Benz Sprinter: Svakheter og styrker

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer og vanlige feil

 
  • 313 CDI problemer med turboladeren: 313 CDI-motoren har ofte problemer med turboladeren etter 120 000-150 000 km, noe som kjennetegnes av tap av kraft og svart røyk.
  • Elektrisk skyvedør virker ikke: Den elektriske skyvedøren svikter ofte etter 80 000-100 000 km på grunn av defekte motorer eller styreenheter, spesielt ved hyppig bruk.
  • 907-varmeren virker ikke: Tilleggsvarmeren i Sprinter 907 starter ikke eller slår seg av, vanligvis etter 60 000-90 000 km på grunn av tilstoppede forbrenningskamre eller defekte glødeplugger.
  • Tenningslåsenreagerer ikke: Tenningslåsen viser funksjonsfeil allerede etter 50 000 km, ofte i kombinasjon med meldingen "Key not recognized" i displayet.

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med 313 CDI-motor og turbolader

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med 313 CDI-motor og turbolader

313 CDI-motoren med 129 hk viser typiske svakheter i turboladeren, noe som gir seg utslag i et betydelig effekttap, økt drivstofforbruk og karakteristisk svart røyk fra eksosen. Disse sammenbruddene oppstår hyppigere mellom 120 000 og 150 000 kilometer, men kan oppstå tidligere ved intensiv bruk. Symptomene begynner ofte gradvis med redusert akselerasjon og utvikler seg til fullstendig svikt i turboladeren. Biler med hyppige korte kjøreturer eller uregelmessig vedlikehold er spesielt utsatt, ettersom turboladeren ikke holdes på en optimal driftstemperatur.

En systematisk kontroll er avgjørende for å oppdage skader på turboladeren på et tidlig tidspunkt. De følsomme turboladerne på Mercedes-Benz Sprinter krever regelmessig oljeskift hver 15 000 km og bruk av motorolje av høy kvalitet med spesifikasjonen MB 228.51. For å stille diagnosen bør man måle ladetrykket og sjekke om det er slitasje på lamellene. Løsningen inkluderer utskifting av turboladeren og rengjøring av ladeluftkjøleren og innsugsrørene.

-55%
MOBIL Delvac MX Super Defense V4 121650 Motorolje 15W-40, 20l
Anmeldelser - 8
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • SAE-viskositetsklasse: 15W-40
  • ACEA: ACEA A2 / B2, ACEA E3
  • API: API CF-4
  • Produsentens anbefalinger: DDC DFS 93K215, Mack EO-N, Mack EO-M Plus, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20072, Mack EO-M, MAN M 3275-1, Renault RLD
  • Produktlinje: Delvac
  • Versjon: MX Super Defense V4
  • Varenummer: 121650
  • Kjøretøytype: Lastebiler
  • Tank design: Kanne
  • egnet for drivstofftype: Diesel
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 1583,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 15W-40, 20l
Artikkelnummer: 121650
Mer
sammenlignet med Veil. pris 3587,75 kr

1583,50 kr
79,18 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline VR1 Racing 873432 Motorolje 20W-50, 5l, Mineralolje
Anmeldelser - 25
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 20W-50
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SL
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • olje: Mineralolje
  • Produktlinje: VR1 Racing
  • Varenummer: 873432
  • Valvoline: Motorolje
  • Vår pris: 820,50 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 20W-50, 5l, Mineralolje
Artikkelnummer: 873432
Mer
820,50 kr
164,10 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-42%
SWAG 30 92 7056 Låsbare hjulbolter Kulesete A/G, 27 mm
Anmeldelser - 11
Produkt info
  • Monteringsposisjon: framaksel, bakaksel
  • Lengde [mm]: 53,5
  • Diameter: 23,7
  • Mål utvendige gjenger: M14 x 1,5
  • Gjengelengde [mm]: 27
  • Kvalitet / klasse: 8.8
  • Nøkkelvidde: 17, 19
  • Hjulfesting: Kulesete A / G
  • Material: Stål
  • Skruelengde under hode [mm]: 29
  • kontroller mål
  • Kan låses: Kan låses
  • Se serviceinformasjon
  • SWAG: Låsbare hjulbolter
  • Varenummer: 30 92 7056
  • Vår pris: 236,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SWAG Låsbare hjulbolter Kulesete A/G, 27 mm
Artikkelnummer: 30 92 7056
sammenlignet med Veil. pris 409,79 kr

236,50 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE Turbo Diesel 1535B1 Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 36
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API CF, API SN
  • Produsentens anbefalinger: Fiat 9.55535-S2, VW 505 01, MB 226.5, Ford WSS-M2C917-A, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710
  • olje: Syntetisk olje
  • Produktlinje: EDGE
  • Versjon: Turbo Diesel
  • Varenummer: 1535B1
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Vår pris: 2257,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 1535B1
Mer
2257,50 kr
112,88 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 83
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Produktlinje: Top Tec
  • Versjon: 4200
  • Varenummer: 8973
  • Kjøretøytype: Bil
  • Tank design: Kanne
  • ikke for motorprodusent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Vår pris: 914,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 8973
Mer
914,00 kr
182,80 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med elektrisk skyvedør

Den elektriske skyvedøren i Mercedes-Benz Sprinter har ofte problemer med driftssikkerheten, og døren kan plutselig ikke åpne eller lukke seg. Disse feilene oppstår vanligvis etter 80 000 til 100 000 kilometer og påvirker både drivmotoren og skyvedørens styreenhet. Symptomene varierer fra sporadiske utfall til fullstendig funksjonssvikt, og ofte vises det feilmeldinger i kombiinstrumentet. Levetiden til dørmotorer er spesielt problematisk ved hyppig kommersiell bruk, der døren betjenes flere ganger om dagen.

En profesjonell inspeksjon er avgjørende for å kunne diagnostisere skyvedørsproblemene riktig, ellers vil ikke mekanismene fungere som de skal. De komplekse skyvedørsmekanismene i Mercedes-Benz Sprinter krever smøring av føringsskinnene og inspeksjon av de elektriske tilkoblingene hver 30 000 km. Reparasjon krever ofte utskifting av dørmotoren eller CAN-bus-kontrollenheten, og det kreves kalibrering av endeposisjonene etter montering. Forebyggende vedlikehold gjennom regelmessig rengjøring av skinnene forebygger for tidlig slitasje.

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med 907 tilleggsvarmer

Parkeringsvarmeren i Mercedes-Benz Sprinter 907 starter ikke eller fungerer ikke som den skal, noe som fører til et betydelig tap av komfort, spesielt i vintermånedene. Disse hyppige feilene oppstår vanligvis etter 60 000 til 90 000 kilometer og gir seg utslag i feilmeldinger som "varmeapparatet varmer ikke opp" eller fullstendig funksjonssvikt. Årsakene er vanligvis tilstoppede forbrenningskamre, defekte glødeplugger eller blokkerte drivstoffledninger. Biler som ikke har vært i bruk på lenge, eller som har fått drivstoff av dårlig kvalitet, er spesielt utsatt.

Regelmessig vedlikehold er avgjørende for at parkeringsvarmeren skal fungere som den skal. Vedlikeholdskrevende parkeringsvarmere fra Mercedes-Benz Sprinter krever profesjonell rengjøring av forbrenningskammeret og kontroll av drivstofftilførselen hver 50 000 km. Diagnosen stilles via styreenheten, og feilkoder som P0001 (drivstoffmengde) eller P0016 (glødeplugg) kan forekomme. Løsningen er rengjøring eller bytte av forbrenningskammer, glødeplugger og om nødvendig drivstoffpumpe.

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med tenningslås og startsperre

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med tenningslås og startsperre

Tenningslåsen på Mercedes-Benz Sprinter reagerer ikke eller viser feilmeldingen "Key not recognized", noe som gjør at bilen ikke kan starte. Disse reklamasjonene oppstår etter 50 000 kilometer og påvirker både den mekaniske tenningslåsen og den elektroniske startsperren. Symptomene kan være at nøkkelen ikke dreier rundt, intermitterende startproblemer eller fullstendig blokkering av startprosessen. Spesielt problematisk er kombinasjonen av mekanisk slitasje og elektroniske defekter i transpondersystemet, som ofte oppstår samtidig.

Profesjonelt vedlikehold er nødvendig for å utbedre problemer med tenningslåsen. De utsatte tenningslåsesystemene på Mercedes-Benz Sprinter krever regelmessig kontroll av låssylindrene og kontroll av transponderfunksjonen hver 40 000. kilometer. Diagnosen stilles ved å lese av feilkodene i EIS-styringsenheten (Electronic Ignition Switch), og koder som B1000 (nøkkel ikke lært) forekommer ofte. Reparasjonen omfatter bytte av tenningsbryter, omprogrammering av nøkler og om nødvendig synkronisering med motorstyringsenheten.

MANNOL ENERGY MN7511-10 Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • olje: delsyntetisk olje
  • Produktlinje: ENERGY
  • Varenummer: MN7511-10
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 575,00 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-10
Mer
575,00 kr
57,50 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 73
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • olje: delsyntetisk olje
  • Produktlinje: ENERGY
  • Varenummer: MN7511-5
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 336,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-5
Mer
336,00 kr
67,20 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 151057 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Produktlinje: 1
  • Versjon: ESP
  • Varenummer: 151057
  • Kjøretøytype: Bil
  • Tank design: Kanne
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 728,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151057
Mer
728,00 kr
182,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-55%
FEBI BILSTEIN 21829 Olje manuell girkasse Innhold: 1l, 75W
Anmeldelser - 44
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Farge: gul
  • Produsentens anbefalinger: VW TL 521 71, VW TL 521 78, VW TL 525 12, VW TL 726 Y, MB 235.10, Ford WSS-M2C200-D2
  • SAE-viskositetsklasse: 75W
  • Vekt [kg]: 0,917
  • Se serviceinformasjon
  • Tank design: Flaske
  • FEBI BILSTEIN: Olje manuell girkasse
  • Varenummer: 21829
  • Vår pris: 197,99 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Olje manuell girkasse Innhold: 1l, 75W
Artikkelnummer: 21829
sammenlignet med Veil. pris 446,44 kr

197,99 kr
197,99 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL Transmax Dexron VI Mercon LV 1550C4 Olje automatgir 1l, Rød
Anmeldelser - 16
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Produsentens anbefalinger: GM Dexron VI, Ford Mercon LV, Aisin Warner AW-1, Aisin Warner AW-2, Bentley PY112995PA, BMW ATF3+, BMW ATF6, BMW ATF7, BMW ATF+4, Ammix ATF D-III, Elfmatic J6, Ford Mercon ULV, Ford Mercon SP, Honda ATF-3.1, Honda ATF DW-1, Honda ATF Z1, Hyundai SP-IV, Hyundai SP-IV M, Hyundai SP-IV-RR, Jaguar Fluid 8432, JASO M315 1A-LV, JWS 3314, JWS 3317, JWS 3309, JWS 3324, LR LR023288, LR TYK500050, MB 236.10, MB 236.12, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.17, Maserati 231603, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, Mazda ATF FZ, Mitsubishi SP-II, Mitsubishi SP-III, Mitsubishi SP-IV, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi ATF-J3, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic S, Nissan Matic F, Subaru F6, Suzuki 2384K, Toyota T-III, Toyota T-IV, Toyota WS, Volvo 1161540, VW G 052 990, VW G 055 540, VW G 060 162, Volvo 97342
  • olje: Fullsyntetisk olje, Syntetisk olje
  • Versjon: Dexron VI Mercon LV
  • Produktlinje: Transmax
  • Tank design: Flaske
  • Girtype: for automatgir
  • Farge: Rød
  • Kjøretøytype: Bil
  • CASTROL: Olje automatgir
  • Varenummer: 1550C4
  • Vår pris: 186,99 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Olje automatgir 1l, Rød
Artikkelnummer: 1550C4
Mer
186,99 kr
186,99 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med klimaanlegg og oppvarming

Mercedes-Benz Sprinter: Problemer med klimaanlegg og oppvarming

Klimaanlegget kjøler ikke og varmen varmes ikke opp - disse to komfortproblemene rammer mange Mercedes-Benz Sprinter-modeller, spesielt variantene 316 CDI, 319 CDI og 417 CDI. Feilene viser seg typisk etter 70 000 til 120 000 kilometer på grunn av defekte kompressorer, utette kondensatorer eller defekte varmeventiler. I CDI-motorene på 163 hk og 170 hk er det også problemer med tilleggsvannpumpesystemet, som er ansvarlig for tilleggsvarmen. Symptomene varierer fra dårlig kjøleytelse til fullstendig svikt i begge systemene.

En systematisk kontroll er nødvendig for å identifisere problemer med klimaanlegg og oppvarming. De komplekse klimaanleggene i Mercedes-Benz Sprinter krever service hver 60 000 km, inkludert påfylling av kjølemiddel og kontroll av tetninger. Diagnosen omfatter trykkmålinger i kjølemiddelkretsen (målverdi: 15-18 bar høytrykk) og funksjonstesting av varmeventilene. Hyppige reparasjoner omfatter utskifting av klimakompressoren, tetting av lekkasjer og utskifting av kupéfilteret for å gjenopprette optimal funksjon.

Andre vanlige feil på Mercedes-Benz Sprinter

Basert på erfaringene til Mercedes-Benz Sprinter-førere, oppstår følgende tilleggsproblemer:

 
  • Bilradioen slår seg ikke lenger på: Elektronikkproblemer i infotainmentsystemet oppstår etter 40 000-60 000 km, ofte forårsaket av programvarefeil eller defekte styreenheter.
  • 316 CDI automatgirkasse girer ikke: Girkasseproblemer med 7G-Tronic automatgirkasse viser seg etter 100 000-140 000 km på grunn av rykkete girskift eller nødkjøringsprogram.
  • V6-motorens registerkjede: V6-motoren viser typisk slitasje på registerkjeden etter 150 000-200 000 km med karakteristiske raslelyder under kaldstart.
  • 312D AdBlue-system: Problemer med eksosetterbehandlingssystemet oppstår etter 80 000-120 000 km, ofte på grunn av tilstoppede SCR-katalysatorer eller defekte NOx-sensorer.
  • 216 CDI-drivstoffpumpe: Feil på høytrykkspumpen i 216 CDI-motoren viser seg etter 120 000-160 000 km i form av startproblemer og tap av effekt.
  • Tett partikkelfilter: DPF-problemer i alle CDI-varianter oppstår etter 100 000-150 000 km, spesielt ved korte kjøreturer uten regenereringssykluser.

Mercedes-Benz Sprinter: Svakheter og styrker

Sterke sider Svake punkter
Høy nyttelastkapasitet Turboladerproblemer med CDI-motorer
Pålitelige motorer (under vedlikehold) Feil på elektriske skyvedører
Stort lastevolum Defekter ved ekstra oppvarming
God tilgang på reservedeler Problemer med tenningslåsen
Robuste komponenter i chassiset Svake punkter i klimaanlegget
Bredt utvalg av karosserivarianter Elektroniske feil
Kraftige motoralternativer tilgjengelig Problemer med AdBlue-systemet

Mercedes-Benz Sprinter har etablert seg som et allsidig nyttekjøretøy med en solid grunnkonstruksjon, men krever konsekvent vedlikehold for å unngå de typiske svakhetene. De fleste problemene skyldes at vedlikeholdsintervallene ikke overholdes, eller at bilen brukes intensivt og uten tilstrekkelig vedlikehold. Regelmessige inspeksjoner hver 25 000. kilometer og bruk av originaldeler kan forlenge levetiden betydelig og sikre kjøretøyets driftssikkerhet.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 38
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Produktlinje: Super
  • Versjon: 3000 X1
  • Varenummer: 150565
  • Kjøretøytype: Bil
  • Tank design: Kanne
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 598,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
Mer
598,00 kr
119,60 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix Ultra ECT C2/C3 550046306 Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 73
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • SAE-viskositetsklasse: 0W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • API: API SN
  • Produsentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Porsche C30, Fiat 9.55535-GS1, Fiat 9.55535-DS1
  • olje: Syntetisk olje
  • Produktlinje: Helix
  • Versjon: Ultra ECT C2 / C3
  • Varenummer: 550046306
  • Kjøretøytype: Bil
  • Tank design: Kanne
  • SHELL: Motorolje
  • Vår pris: 634,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 550046306
Mer
634,00 kr
158,50 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SCHRADER 1210 Hjulsensor, kontrollsystem for dekktrykk med bolt, med ventiler
Anmeldelser - 38
Produkt info
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bolt, med ventiler
  • Maksimum tillatt hastighet: 210
  • Kapslingsfarge: svart / hvit
  • frekvensområde [MHz]: 433
  • material ventilstamme: Gummi med kobberdukinnlegg
  • Kontrolltegn: CE
  • Kjenningsbokstav: 1210
  • Tiltrekningsdreiemoment [Nm] 0
  • Montasjetype: plugget inn
  • Kjøretøysutrustning: for kjøretøy med dekktrykk-kontrollsystem
  • Ventilfarge: svart
  • SCHRADER: Hjulsensor, kontrollsystem for dekktrykk
  • Varenummer: 1210
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SCHRADER Hjulsensor, kontrollsystem for dekktrykk med bolt, med ventiler
Artikkelnummer: 1210
344,00 kr
1376,00 kr / Pris per 4 stykk
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Mercedes-Benz Genuine Engine Oil A000989950211AMEE Motorolje 5W-30, 1l
Anmeldelser - 11
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52
  • Produktlinje: Genuine Engine Oil
  • Varenummer: A000989950211AMEE
  • Tank design: Flaske
  • Mercedes-Benz: Motorolje
  • Vår pris: 258,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
Mercedes-Benz Motorolje 5W-30, 1l
Artikkelnummer: A000989950211AMEE
Mer
258,50 kr
258,50 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
2594 BOSCH 0 986 025 940 Starter 12V, 1,7kW, Tallant.: 12, 30,50, links, Ø 70 mm
Anmeldelser - 13
Produkt info
  • Nominell ytelse [kW]: 1,7
  • Spenning [V]: 12
  • Tannantall: 12
  • Dreieretning: rotasjon med urviseren
  • Antall festehull 0
  • Flensdiameter [mm]: 70
  • Ant. gjengeboringer: 2
  • Byttedel
  • Klemme: 30,50
  • Posisjon / grad: links
  • drev grunnposisjon [mm]: 15,5
  • startertype: selvlagret
  • Lengde [mm]: 202
  • Gjengemål: M10x1.5
  • gjengemål 1: M10x1.5
  • festevinkel [grad]: 30
  • Vinkelmål kjeveåpning [grad]: 140
  • Vinkelmål festehull [grad]: 30
  • BOSCH: Starter
  • Varenummer: 0 986 025 940
  • Vår pris: 1825,00 kr
  • Tilstand: Refabrikkert
Detaljer
BOSCH Starter 12V, 1,7kW, Tallant.: 12, 30,50, links, Ø 70 mm
Artikkelnummer: 0 986 025 940
1825,00 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 101
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API CH-4, API SN
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • olje: Syntetisk olje
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • Varenummer: MN7908-5
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 418,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
418,00 kr
83,60 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Rimula R6 LM 550044858 Motorolje 10W-40, 20l
Anmeldelser - 1
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • SAE-viskositetsklasse: 10W-40
  • ACEA: ACEA E6, ACEA E9, ACEA E7, ACEA E8, ACEA E11
  • API: API CK-4, API CJ-4, API CI-4, API CH-4
  • JASO: JASO DH-2
  • Produsentens anbefalinger: CUMMINS CES 20086, CUMMINS CES 20081, CATERPILLAR ECF-3, DQC IV-18 LA, DDC DFS 93K222, DDC DFS 93K218, Mack EOS-4.5, Mack EO-O PP, MAN M 3271-1, MB 228.51, MTU-3.1, Renault RLD, Scania LA, Volvo VDS-4.5, Volvo VDS-4, Iveco 18-1809 NG2
  • Produktlinje: Rimula
  • Versjon: R6 LM
  • Varenummer: 550044858
  • Kjøretøytype: Lastebiler
  • Tank design: Kanne
  • SHELL: Motorolje
  • Vår pris: 1942,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 10W-40, 20l
Artikkelnummer: 550044858
Mer
1942,00 kr
97,10 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 22
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • SAE-viskositetsklasse: 10W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • olje: delsyntetisk olje
  • Produktlinje: MaxLife
  • Varenummer: 872296
  • Kjøretøytype: Bil
  • Tank design: Kanne
  • Valvoline: Motorolje
  • Vår pris: 426,50 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
Mer
426,50 kr
106,63 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL Vecton Fuel Saver E6/E9 159CAA Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 11
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA E6, ACEA E7, ACEA E9
  • API: API CJ-4
  • JASO: JASO DH-2
  • Produsentens anbefalinger: CATERPILLAR ECF-3, CUMMINS CES 20081, DQC IV-10 LA, Mack EO-M Plus, Mack EO-N PP, Mack EO-O PP, MAN M 3677, MB 228.31, MB 228.51, MTU-3.1, Renault RLD-3, Volvo CNG, Volvo VDS-4, Scania LDF-4, Ford WSS-M2C213-A1, MAN M 3271-1
  • Produktlinje: Vecton
  • Versjon: Fuel Saver E6 / E9
  • Varenummer: 159CAA
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • Tank design: Kanne
  • passer for motortype: Diesel
  • CASTROL: Motorolje
  • Vår pris: 2306,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 159CAA
2306,00 kr
115,30 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-57%
ELRING 036.164 Tetningsstoff Tube, Silikon, Innhold: 70ml, permanent elastisk, ikke løsemiddelholdig, UV-bestanding, grå, sylinderhode
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [ml]: 70
  • kjem. egenskap: permanent elastisk, ikke løsemiddelholdig, UV-bestanding
  • Tank design: Tube
  • Material: Silikon
  • temperaturområde [°C]: -60
  • Temperaturområde til [°C]: 315
  • Farge: grå
  • Monteringsposisjon: sylinderhode
  • ELRING: Tetningsstoff
  • Varenummer: 036.164
  • Vår pris: 73,99 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
ELRING Tetningsstoff Tube, Silikon, Innhold: 70ml, permanent elastisk, ikke løsemiddelholdig, UV-bestanding, grå, sylinderhode
Artikkelnummer: 036.164
Mer
sammenlignet med Veil. pris 174,00 kr

73,99 kr
Pris per produkt
1057,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: