Topp reservedeler 1 modeller i ALFA ROMEO MONTREAL
ALFA ROMEO: Topp kategorier over bildeler
Delekatalog ALFA ROMEO
-
Dekk
Nettbutikk med tilbehør ALFA ROMEO MONTREAL
Mest solgte produkter ALFA ROMEO MONTREAL
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 1 modeller i ALFA ROMEO MONTREAL er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til ALFA ROMEO finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til ALFA ROMEO MONTREAL fra ledende produsenter.
Vi tilbyr deg et fantastisk utvalg av reservedeler med høy kvalitet til din ALFA ROMEO MONTREAL. I vår nettbutikk vil du finne deler fra kvalitetsorienterte produsenter. Kvalitet er vår høyeste prioritet. Bestill noen deler til din ALFA ROMEO MONTREAL, så vi får en mulighet til å bevise det for deg!










ALFA ROMEO MONTREAL-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Alfa Romeo MONTREAL deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 61.08 til 1632.43 kr.
Hvilke ALFA ROMEO MONTREAL-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Alfa Romeo MONTREAL OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Informasjon om ALFA ROMEO MONTREAL – valg av riktige reservedeler til modellen
Alfa Romeo MontrealAlfa Romeo Montreal er en sportscoupè med seterader 2 + 2, produsert fra 1970 til 1977. Monteringen ble utført ved selskapets fabrikk i Milano, Italia.
Historien bak Alfa Romeo MontrealI 1967, som en del av hundreårsjubileet til den kanadiske konfederasjonen, ble Den Internasjonale Utstillingen avholdt i Montreal, hvor verden presenterte sine beste prestasjoner innen vitenskap og teknologi. Ved å være den eneste bilprodusentgjesten, sendte selskapet Alfa Romeo to prototyper til utstillingen, hvor designet av disse ble skapt av studioet Carrozzeria Bertone og mekaniske komponenter ble lånt fra modellen Alfa Romeo Giulia. Som opprinnelig ment av selskapet, ble disse prototypene forberedt på rollen som designernes ferdighetsdemonstrasjon: etter å ha blitt vist på utstillinger, ble de plassert på museum.
Den elegante coupéen forårsaket genuin interesse fra det offentlige, som heller ikke ble svekket måneder etter den kanadiske utstillingen. Gjentatte oppfordringer fra forhandlere i USA og Canada førte til at Alfa Romeo startet masseproduksjon av modellen, som heter Alfa Romeo Montreal. Interessant, siden den den internasjonale utstillingen 1967 skulle avholdes i Moskva, dedikert til 50-årsjubileet for Oktoberrevolusjonen. I dette tilfellet ville en ny modell fra Alfa Romeo fått et helt annet navn.
Alfa Romeo Montreal coupè hadde sin debut på bilutstillingen i Genève i 1970. Sammenlignet med prototypen, ble bilen litt høyere, og fikk et bulende panser, som ble forårsaket av installasjon av en kraftigere motor. Men understellet, tatt fra Alfa Romeo Giulia, korresponderte ikke med vekten og kraften av Alfa Romeo Montreal, som i realiteten tok form av en betydelig rulling i svinger. Eksteriøret på Alfa Romeo Montreal-biler (karosseriprofil, langstrakt panser med luftinntak i midten, formen på dører og vinduer, og selv luftventilene på sidene) lignet mye på Lamborghini Miura, som ikke er overraskende: de ble opprettet av samme designer, Marcello Gandini. Typiske grill over lys på panseret hadde allerede blitt prøvd på konseptet av Porsche 911 Roadster. For denne tiden var Alfa Romeo Montreal-biler rikt utstyrt med elektriske vinduer, klimaanlegg, innvendig lys, to-toners horn, og ratt pyntet med tre.
Dessverre gjorde oljekrisen på midten av 1970-tallet at Alfa Romeo Montreal ikke fikk suksess, tvert imot, produksjon av sportscoupèer måtte innskrenkes. Det ble produsert 3925 eksemplarer, med totalt 50 biler de to siste årene av utgivelsen.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.