Topp reservedeler 2 modeller i VOLVO 140
De mest populære bildelene til VOLVO 140
Delekatalog VOLVO 140
Nettbutikk med tilbehør VOLVO 140
Mest solgte produkter VOLVO 140
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 2 modeller i VOLVO 140 er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til VOLVO finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til VOLVO 140 fra ledende produsenter.
Ved å gjøre bestilling hos oss får du en rekke fordeler: garanti, rabatter, spesialtilbud og delta i kampanjer. AutoDoc katalogen har alt du trenger for din VOLVO 140. Det er nok å spesifisere modellen og nødvendig del og systemet vårt vil starte søket. Kjøp VOLVO 140 reservedeler på nettet og vår transportservice vil bringe dem til deg fritt levert og på kortest mulig tid.










VOLVO 140-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Volvo 140 deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 106.26 til 2756.31 kr.
Hvilke VOLVO 140-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Volvo 140 OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Reservedeler til VOLVO 140 og annen nyttig informasjon: de mest populære artiklene
Informasjon om VOLVO 140 – valg av riktige reservedeler til modellen
Volvo 140
Produksjonen av Volvo 140 bilene varte i årene fra 1966 til 1974. I løpet av denne tiden ble en enkel generasjon av bilen lansert. Samlebåndene til denne var både i Sverige, Belgia,Canada ,Australia og Malaysia. Denne bilen fikk tittelen ”Car of the Year” i 1966 i Sverige.
Volvo 140 1. generasjon
I 1960 begynte produksjonen av Volvo 140 bilene. Prosjektet ble først kalt P660, men ble så omdøpt til P1400. Denne bilen erstattet Volvo Amazon i det svenske selskapet sitt bilutvalg. Følgende krav ble fremmet av Volvos ledelse: denne bilen måtte ha spesifikke tekniske egenskaper (en akselavstand på 263 cm og en hjulsporbredde på 135 cm), et romslig passasjerrom, høy sikkerhet, og et helt nytt design. Utvikling av denne bilen ble ledet av Jan Wilsgaard, han var sjefsdesigner hos Volvo selskapet. De første prototypene ble laget i 1961, men de måtte forbedres. Selskapet bekreftet den endelige prototypen i 1964, da ga de ut en prøve: Mazuo ZT92. Dette var egentlig en Volvo 144 Sedan, som ble gitt ut under falskt navn og et modifisert karosseri, dette for å lure pressen.
17. august 1966 fant den offisielle premieren til Volvo 144 Sedan sted. Den nye bilen ble presentert samtidig i både Helsinki, Gøteborg, København, og i Oslo. Volvo 140 ble utstyrt med både skivebremser og en rattstamme som var sammenleggbar.
Denne bilens tokrets bremsesystem brakte en prestisjetung pris til bilen - en gyllen medalje fra den svenske Automobile Association for den viktigste innovasjon på området sikkerhet, som var egnet for alle standard biler på det svenske markedet i 1966. Under byggingen av karosseriet så ble den også utstyrt med deformasjonssoner.
Utforming at denne bilen var vesentlig forskjellig fra tidligere modeller fra Volvo selskapet. Denne bilen hadde flate sider, rette linjer, og også et stort glass område. På sidene ble bilen dekorert med krom listverk. Og alle vinduene hadde også rammer i krom. Volvo 144 Sedan initierte merkestilen til Volvo: de aller fleste bilene til den svenske produsenten hadde et lett gjenkjennelig kantet design helt frem til begynnelsen av 2000 tallet.
Det fantes ingen utstikkende deler eller skarpe elementer inne i kupéen. Potensielle steder ble dekket med ett mykt materialet. Dashbordet var både enkelt og funksjonelt. Og de store komfortable setene var dekket med skinn.
Helt i begynnelsen ble Volvo 140 presentert i en fire-dørs sedan utgave. Men i 1967 dukket også to-dørs Volvo 142 sedan opp, og et år senere ble stasjonsvognen Volvo 145 lansert.
Volvo 140 1. generasjon restyling
Både de tekniske egenskaper og utforming av bilene ble stadig vekk forbedret. Volvo 140 fikk i 1971 en annen grill med en splittet logo og også nye felger. I 1972 ble utforming av bilen igjen modernisert. Dørhåndtaket var nå på nivå med bilens karosseri. Og både dashbord og midtkonsoll ble også fornyet. Det dukket også opp et nytt ratt.
Denne bilens konstruksjon fikk mer vesentlige endringer i 1973. Både front og baklys, blinklys og også grillen ble nå fornyet. Produsentene forandret også dashbordet helt. Nye materialer ble brukt i kupéens oppdatering.
Volvo 140 bilene ble montert med hodestøtter fremme, nødlys, oppvarming, og vindusvisker i bakvinduet. Forseteoppvarming ble også tilbudt som et alternativ.
Produksjonen av Volvo 140 bilene ble stanset i 1975.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.