• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Problemer med Mini Cooper

Innholdsfortegnelse

  1. Mini Cooper: Problemer og vanlige feil
  2. Mini Cooper: Problemer med turboladeren på bensinmotorer
  3. Mini Cooper: Problemer med automatgir og girskift
  4. Mini Cooper: Sentrallås og elektriske problemer
  5. Mini Cooper: Problemer med klimaanlegget og feil på kjølesystemet
  6. Mini Cooper: Motorproblemer og krafttap
  7. Mini Cooper: Problemer med kabriolettak og bagasjerom
  8. Ytterligere vanlige feil ved Mini Cooper
  9. Mini Cooper: Svakheter og styrker
    1. Hvordan bytte luftfilter der på MINI COOPER 1 (R50, R53)
    2. Hvordan bytte oljefilter og motorolje der på MINI COOPER 1 (R50, R53)
    3. Hvordan bytte tennspole på MINI COOPER 1 (R50, R53)

Mini Cooper: Problemer og vanlige feil

 
  • Problemer med turboladeren i motorer på 120 hk og 122 hk: Turboladeren viser ofte tegn til slitasje etter bare 80 000–120 000 km, spesielt i variantene 1.6 med 120 hk og 1.6 med 122 hk. Symptomer inkluderer tap av kraft og uvanlige lyder.
  • Automatgiret girer ikke riktig: Automatgiret får ofte problemer mellom 60 000 og 100 000 km, der reversgiret ikke går inn eller girkassen girer uregelmessig.
  • Sentrallåsen fungerer ikke: Sentrallåsen fungerer ikke på mange R50-, R56- og F56-modeller, ofte etter bare 40 000–80 000 km på grunn av defekte aktuatorer eller kontrollenheter.
  • Klimaanlegget kjøler ikke: Spesielt med R56 kjøler ikke klimaanlegget. Dette problemet oppstår vanligvis etter 50 000–90 000 km på grunn av defekte kompressorer eller lekkasjer i rør.

Mini Cooper: Problemer med turboladeren på bensinmotorer

Problemer med turboladeren er blant de vanligste klagene i Mini Cooper-modeller, spesielt i variantene 1.6 med 120 hk, 1.6 med 122 hk og 136 hk. Turboladeren viser ofte for tidlige tegn på slitasje, som manifesterer seg som tap av kraft, blåaktig røyk fra eksosen og en karakteristisk plystrelyd. Disse symptomene oppstår vanligvis mellom 80 000 og 120 000 km, men kan oppstå tidligere hvis vedlikeholdet er utilstrekkelig. 3-sylindrede motorer i den nyere F56-generasjonen er også berørt, selv om de også kan oppleve problemer med ladetrykkkontrollen. Denne mangelen på kraft under akselerasjon er ofte det første tegnet på en defekt turbolader.

Regelmessig vedlikehold er avgjørende for turboladerens levetid. De følsomme turboladersystemene i Mini Cooper krever motorolje av høy kvalitet og regelmessige oljeskift hver 10 000–15 000 km for å forhindre avleiringer. Etter lange reiser bør motoren stå på tomgang i 1–2 minutter for å kjøle seg ned, slik at oljen kan smøre den varme turboladeren tilstrekkelig. Ved første tegn på effekttap kreves det umiddelbar diagnose, da en fullstendig utskifting av turboladeren kan koste mellom 2 000 og 4 000 euro.

Mini Cooper: Problemer med automatgir og girskift

Mini Cooper: Problemer med automatgir og girskift

Automatgiret i Mini Cooper utvikler ofte problemer, som manifesterer seg som rykkete girskift, forsinkelser ved innkobling av gir eller fullstendig svikt i individuelle gir. Dette er spesielt problematisk når revers ikke vil koble inn, noe som ofte skyldes slitte clutcher eller defekte ventiler i girkassens styreenhet. Disse havariene oppstår vanligvis mellom 60 000 og 100 000 km, men kan oppstå tidligere ved sportslig kjøring eller manglende vedlikehold. R50- og R56-modellene fra 2002-2011 er spesielt berørt, med CVT-automatgirkassen i de tidlige modellene ansett som spesielt sårbar. Girkassen girer ikke riktig eller hopper ikke inn i ønsket gir, noe som kan føre til farlige situasjoner i trafikken.

Systematisk inspeksjon er avgjørende for girkassens pålitelighet. De komplekse automatgirkassene til Mini Cooper krever regelmessige giroljeskift hver 60 000–80 000 km og profesjonell diagnostikk ved første tegn på problemer med girskiftet. Elektroniske feil i styreenheten kan ofte løses med programvareoppdateringer, mens mekaniske defekter vanligvis krever kostbar utskifting av de berørte komponentene. Forebyggende vedlikehold og skånsom kjøring kan forlenge girkassens levetid betydelig.

Mini Cooper: Sentrallås og elektriske problemer

Sentrallåsen er et av de vanligste elektriske problemene i Mini Coopers, og problemet med at sentrallåsen ikke fungerer, forekommer spesielt i R50-, R56- og tidlige F56-modeller. Symptomene varierer fra at individuelle dører ikke låses til en fullstendig systemfeil. Ofte fungerer ikke fjernkontrollen lenger pålitelig, eller dørene kan bare åpnes manuelt. Disse feilene oppstår vanligvis etter 40 000–80 000 km og er vanligvis forårsaket av defekte aktuatorer i dørene, korroderte kontakter eller problemer med den sentrale kontrollenheten. Modeller fra 2004–2008 er spesielt utsatt for disse problemene.

Profesjonelt vedlikehold er nødvendig for at de elektriske systemene skal fungere som de skal. De sensitive sentrallåskomponentene i Mini Cooper krever regelmessige inspeksjoner av ledningsforbindelsene og aktuatorene for å oppdage korrosjon og slitasje tidlig. Diagnose utføres via kjøretøyets styreenhet, noe som krever spesielt diagnoseutstyr. Ofte kan defekte aktuatorer byttes ut individuelt uten å bytte ut hele systemet, noe som reduserer reparasjonskostnadene betydelig.

-54%
VKN 402 SKF VKJP 01001 Mansjettsett, drivaksel 146 mm, hjulside, framaksel, med bøyler
Anmeldelser - 86
Produkt info
  • Monteringsposisjon: hjulside, framaksel
  • Høyde [mm]: 146
  • innvendig diameter 2 [mm]: 22, 86
  • Leddtype: Universallledd
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med bøyler
  • SKF: Mansjettsett, drivaksel
  • Varenummer: VKJP 01001
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SKF Mansjettsett, drivaksel 146 mm, hjulside, framaksel, med bøyler
Artikkelnummer: VKJP 01001
sammenlignet med Veil. pris 318,82 kr

143,99 kr
287,98 kr / Pris per 2 stykk
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE Turbo Diesel 1535B1 Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 35
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API CF, API SN
  • Produsentens anbefalinger: Fiat 9.55535-S2, VW 505 01, MB 226.5, Ford WSS-M2C917-A, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710
  • olje: Syntetisk olje
  • Produktlinje: EDGE
  • Versjon: Turbo Diesel
  • Varenummer: 1535B1
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Vår pris: 2267,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 1535B1
2267,50 kr
113,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 83
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Produktlinje: Top Tec
  • Versjon: 4200
  • Varenummer: 8973
  • Tank design: Kanne
  • Motorkode: CAEB, CDNC, CPMA
  • Kjøretøytype: Bil
  • ikke for motorprodusent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Vår pris: 898,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 8973
898,50 kr
179,70 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
49090273 K2 CARDOS AOW5 Lyspære, blinklys 12V 5W, W5W, Pære med wedgesokkel, W2,1x9,5d, Lyspære-teknologi
Anmeldelser - 80
Produkt info
  • Produktlinje: CARDOS
  • Lampetype: W5W, Pære med wedgesokkel
  • Spenning [V]: 12
  • Nominell ytelse [W]: 5
  • Block 1.5 [axle]: W2,1x9,5d
  • Lysdesign: Lyspære-teknologi
  • K2: Lyspære, blinklys
  • Varenummer: AOW5
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
K2 Lyspære, blinklys 12V 5W, W5W, Pære med wedgesokkel, W2,1x9,5d, Lyspære-teknologi
Artikkelnummer: AOW5
2,99 kr
Pris per produkt
5,98 kr / Pris per 2 stykk
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-71%
TotalEnergies Quartz INEO Long Life 2204218 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 79
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN, API CF
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
  • Produktlinje: Quartz
  • Versjon: INEO Long Life
  • Varenummer: 2204218
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolje
  • Vår pris: 556,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TotalEnergies Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 2204218
sammenlignet med Veil. pris 1953,85 kr

556,50 kr
111,30 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Mini Cooper: Problemer med klimaanlegget og feil på kjølesystemet

Klimaanlegget i Mini Cooper, spesielt i R56, utvikler ofte problemer som manifesterer seg som manglende kjøleytelse eller fullstendig svikt. Problemet med at klimaanlegget ikke kjøler i R56 er utbredt og oppstår vanligvis etter 50 000–90 000 km. Årsakene er varierte: defekte kompressorer, lekkasje i kjølemiddelledninger, slitte kondensatorer eller problemer med den elektriske kontrollenheten. Modeller fra 2006–2010 er spesielt utsatt for feil på klimaanlegget. Et annet vanlig problem er at varmeren ikke varmes opp, noe som vanligvis skyldes en defekt varmekjernen eller termostaten. Disse problemene kan oppstå året rundt og svekke kjørekomforten betydelig.

En profesjonell inspeksjon er nødvendig for at klimaanlegget skal fungere som det skal. De komplekse klimaanleggskomponentene i Mini Cooper krever regelmessig vedlikehold hvert 2.–3. år, inkludert kjølemiddelkontroller og rengjøring av kondensatoren. Ved de første tegnene på ytelsestap bør det utføres en lekkasjetest, da små lekkasjer ofte kan repareres billig. Store feil i kompressoren eller kondensatoren krever vanligvis en fullstendig utskifting av de berørte komponentene.

Mini Cooper: Motorproblemer og krafttap

Mini Cooper: Motorproblemer og krafttap

De ulike motorvariantene av Mini Cooper har spesifikke problemer som avhenger av det respektive effektnivået. 1.6-motoren med 116 hk er utsatt for problemer med registerkjeden, som kan strekkes etter bare 60 000–100 000 km. De kraftigere variantene som 1.6-motoren med 120 hk og 122 hk har ofte problemer med injektorene, noe som fører til ujevn tomgang og effekttap. Dieselmotoren (D 116 hk) utvikler ofte problemer med dieselpartikkelfilteret, spesielt på korte turer. De nyere 1.5-motorene med 136 hk i F56-generasjonen har problemer med høytrykkspumpen og turboladeren. Disse symptomene manifesterer seg som problemer med at motoren ikke starter, uregelmessig gang eller en følelse av at motoren ikke trekker som den skal.

Regelmessig vedlikehold er grunnleggende for motorens levetid. De sofistikerte Mini Cooper-motorsystemene krever motoroljer av høy kvalitet og nøyaktig overholdte vedlikeholdsintervaller hver 15 000–20 000 km for å minimere slitasje. Rettidig utskifting av tennplugger og luftfiltre, og i dieselmotorer regelmessig regenerering av partikkelfilteret ved kjøring på motorvei, er spesielt viktig. Forebyggende tiltak kan forhindre kostbare motorskader og forbedre kjøretøyets pålitelighet betydelig.

Mini Cooper: Problemer med kabriolettak og bagasjerom

Kabriolettaket på Mini Cooper utvikler ofte mekaniske og elektriske problemer, og problemet med at kabriolettaket ikke åpner seg er spesielt utbredt i eldre modeller. De hydrauliske pumpene og aktuatorene slites vanligvis ut etter 80 000–120 000 km, noe som resulterer i langsom eller ufullstendig åpning av taket. I tillegg kan taksensorene svikte, noe som fører til at systemet går inn i en sikkerhetsposisjon. Et annet vanlig problem er at bagasjerommet ikke åpner seg, noe som vanligvis skyldes defekte låsesylindere eller elektriske problemer i kontrollenheten. Disse feilene oppstår ofte samtidig med andre elektriske problemer og påvirker primært modeller fra 2009–2015.

En systematisk inspeksjon er viktig for at de mekaniske systemene skal fungere som de skal. De komplekse takmekanismene i Mini Cooper cabriolet krever regelmessig smøring av de bevegelige delene og en kontroll av hydraulikkvæsken hver 30 000–40 000 km. Gummipakningene bør rengjøres og vedlikeholdes regelmessig for å forhindre lekkasjer. Elektriske problemer krever profesjonell diagnose med spesialisert testutstyr for å identifisere den nøyaktige årsaken og unngå kostbare reparasjoner.

MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Motorolje 5W-30, 10l
Anmeldelser - 58
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Produktlinje: Longlife
  • Versjon: 504 / 507
  • Varenummer: MN7715-10
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 775,00 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l
Artikkelnummer: MN7715-10
Mer
775,00 kr
77,50 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 48
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Produktlinje: 1
  • Versjon: ESP
  • Varenummer: 154291
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 709,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
709,00 kr
177,25 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
TOYOTA Premium Fuel Economy 08880-83389 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 14
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2
  • API: API SN
  • Produktlinje: Premium Fuel Economy
  • Varenummer: 08880-83389
  • TOYOTA: Motorolje
  • Vår pris: 935,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TOYOTA Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 08880-83389
935,00 kr
187,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 38
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Produktlinje: Super
  • Versjon: 3000 X1
  • Varenummer: 150565
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 600,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
600,50 kr
120,10 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
FEBI BILSTEIN 45549 Deksel, drivstofftank kan ikke låses, plast, svart, med holdebånd
Anmeldelser - 46
Produkt info
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med holdebånd
  • Kan låses: kan ikke låses
  • for OE-nummer: 16 11 7 222 392
  • Material: plast
  • Farge: svart
  • FEBI BILSTEIN: Deksel, drivstofftank
  • Varenummer: 45549
  • Vår pris: 251,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Deksel, drivstofftank kan ikke låses, plast, svart, med holdebånd
Artikkelnummer: 45549
251,00 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Ytterligere vanlige feil ved Mini Cooper

Basert på erfaringene til Mini Cooper-eiere, oppstår følgende tilleggsproblemer:

 
  • Defekt vannpumpe: Forekommer ofte mellom 70 000–110 000 km, spesielt på R50- og R56-modellene, og fører til at motoren overopphetes.
  • Styreproblemer: Elektrisk servostyring kan svikte etter 80 000–130 000 km, hovedsakelig på F56-modeller fra 2014 og utover.
  • Defekter på drivstoffpumpe: Oppstår ofte etter 90 000–140 000 km, motoren starter ikke eller går uregelmessig.
  • Clutchslitasje: For manuelle girkasser vanligvis etter 80 000–120 000 km, avhengig av kjørestil.
  • Problemer med kjørecomputeren: Skjermfeil eller funksjonsfeil oppstår etter 60 000–100 000 km, spesielt på R56-modeller.
  • Defekte xenon-frontlykter: Ballastene svikter ofte etter 50 000–80 000 km, hovedsakelig i modeller fra 2006–2011.
  • Rust på hjulbuer: Spesielt synlig på modeller før 2010 etter 5–8 år, avhengig av værforholdene.

Mini Cooper: Svakheter og styrker

Sterke sider Svakheter
Sporty kjøreopplevelse Problemer med turboladeren
Høykvalitets interiør Feil i automatgirkassen
Godt håndverk Feil på sentrallåsen
Sterk merkeidentitet Problemer med klimaanlegget
Kompakte dimensjoner Høye vedlikeholdskostnader
Moderne teknologi Elektriske forstyrrelser
Godt veigrep Motorproblemer ved høy kjørelengde

Mini Cooper viser seg å være et kjøretøy med sterk karakter, med et særegent design og sporty kjøreegenskaper. Til tross for dokumenterte svakheter, tilbyr den tilfredsstillende pålitelighet med riktig vedlikehold. De fleste problemer kan unngås eller oppdages tidlig gjennom forebyggende tiltak og regelmessige inspeksjoner. Det er spesielt viktig å velge et spesialisert verksted som er kjent med de spesifikke egenskapene til de ulike generasjonene av Mini Cooper.

Nyttige videoer om dette temaet:

Hvordan bytte luftfilter der på MINI COOPER 1 (R50, R53)

Hvordan bytte oljefilter og motorolje der på MINI COOPER 1 (R50, R53)

Hvordan bytte tennspole på MINI COOPER 1 (R50, R53)

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-10 Olje automatgir ATF III, 10l
Anmeldelser - 29
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • SAE-viskositetsklasse: ATF III
  • Produsentens anbefalinger: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17
  • Spesifikasjon: JASO M315 1A-LV
  • Versjon: Multivehicle JWS
  • Produktlinje: ATF
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Olje automatgir
  • Varenummer: MN8218-10
  • Vår pris: 544,00 kr
Detaljer
MANNOL Olje automatgir ATF III, 10l
Artikkelnummer: MN8218-10
Mer
544,00 kr
54,40 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-46%
REINZ 01-31157-01 Tetningssett, topplokk uten sylinderhodetetning, med simring, veivaksel, med ventilstangtetning
Anmeldelser - 13
Produkt info
  • Tilleggsvare / tilleggsinfo: uten sylinderhodetetning, med simring, veivaksel, med ventilstangtetning
  • REINZ: Tetningssett, topplokk
  • Varenummer: 01-31157-01
  • Vår pris: 1335,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
REINZ Tetningssett, topplokk uten sylinderhodetetning, med simring, veivaksel, med ventilstangtetning
Artikkelnummer: 01-31157-01
sammenlignet med Veil. pris 2473,60 kr

1335,00 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-25%
FEBI BILSTEIN 101161 Olje automatgir ATF III, 5l, Rød
Anmeldelser - 39
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: ATF III
  • Produsentens anbefalinger: ­AISIN WARNER / AW-1, ATF AW-1, ­ATF SP-II, ­ATF SP-III, ­ATF T-IV, ­BMW ATF 6, Chrysler ATF +4, Daihatsu Alumix ATF, Dexron III, ­Fiat Typo T-IV, ­Ford WSS-M2C922-A1, ­Ford WSS-M2C924-A, ­Honda ATF Z-I, ­Honda DW-1, ­Isuzu Besco ATF-II, ­Isuzu Besco ATF-III, ­JASO M315 Typ 1A, ­JWS 3309, ­JWS 3324, ­Kia SP-II, ­Kia SP-III, Kia SP-IV RR, ­Mazda ATF D-III, Mazda ATF M-III, ­Mazda ATF M-V, Mitsubishi SP II, ­Mitsubishi SP III, ­Nissan C / D / J, Nissan Matic S, ­Peugeot ATF AW-1, ­Saab ATF 3309, Subaru ATF / Special, ­Suzuki 3309, ­Suzuki 3317, ­Toyota Type D-2 / WS, Toyota Type T-II, Toyota Type T-III, ­Toyota Type T-IV, ­Toyota WS, ­TUTELA GI / V, ­TUTELA VI
  • Se serviceinformasjon
  • Tank design: Kanne
  • Farge: Rød
  • Vekt [kg]: 4,43
  • Mengde: 4
  • FEBI BILSTEIN: Olje automatgir
  • Varenummer: 101161
  • Vår pris: 642,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Olje automatgir ATF III, 5l, Rød
Artikkelnummer: 101161
Mer
sammenlignet med Veil. pris 856,93 kr

642,50 kr
128,50 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
10900047 ALANKO 10900036 Turbolader Turbolader med variabel turbingeometri, Diesel, oljekjølt, pneumatisk, inkl. tetningssett, med påbygnings/festemateriale
Anmeldelser - 29
Produkt info
  • Tilleggsvare / tilleggsinfo: inkl. tetningssett, med påbygnings / festemateriale
  • fabrikkny del
  • Kjølingstype: oljekjølt
  • varenummer på anbefalt tilbehør: 10921809, 10921010, 10921020, 10921038, 10921045, 10921046
  • Mengdeenhet: Stykk
  • Kvalitet: Neuteil
  • Ta hensyn til tekniske data
  • Oppladingstype: Turbolader med variabel turbingeometri
  • Brennstofftype: Diesel
  • Driftstype: pneumatisk
  • ALANKO: Turbolader
  • Varenummer: 10900036
  • Vår pris: 7255,50 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
ALANKO Turbolader Turbolader med variabel turbingeometri, Diesel, oljekjølt, pneumatisk, inkl. tetningssett, med påbygnings/festemateriale
Artikkelnummer: 10900036
7255,50 kr
Pris inkl. 25 % mva., Gratis frakt
-9%
CHEMPIOIL SAE 40 CH9404-1 Motorolje SAE 40, 1l
Anmeldelser - 49
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • SAE-viskositetsklasse: SAE 40
  • API: API CH-4, API SJ
  • Produktlinje: SAE
  • Versjon: 40
  • Varenummer: CH9404-1
  • Tank design: Flaske
  • CHEMPIOIL: Motorolje
  • Vår pris: 124,99 kr
Detaljer
CHEMPIOIL Motorolje SAE 40, 1l
Artikkelnummer: CH9404-1
Mer
sammenlignet med Veil. pris 137,60 kr

124,99 kr
124,99 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
W5W BOSCH 1 987 302 819 Lyspære, blinklys 12V 5W, W5W
Anmeldelser - 76
Produkt info
  • Lampetype: W5W
  • Spenning [V]: 12
  • Nominell ytelse [W]: 5
  • Sokkeltype lyspære: W2.1x9.5d
  • BOSCH: Lyspære, blinklys
  • Varenummer: 1 987 302 819
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
BOSCH Lyspære, blinklys 12V 5W, W5W
Artikkelnummer: 1 987 302 819
5,99 kr
Pris per produkt
11,98 kr / Pris per 2 stykk
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 26
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Produktlinje: Longlife
  • Versjon: 504 / 507
  • Varenummer: MN7715-5
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 420,00 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: MN7715-5
Mer
420,00 kr
84,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Energy Formula OP MN7701-4 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 37
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • API: API SP
  • Produsentens anbefalinger: PSA B71 2297, VW 505 01, VW 505 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, DEXOS 2, Porsche C30, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, Renault RN17, PSA B71 2290, Toyota 08880-83388, Toyota 08880-83389, Iveco 18-1811 SC1
  • Produktlinje: Energy
  • Versjon: Formula OP
  • Varenummer: MN7701-4
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 299,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: MN7701-4
Mer
299,00 kr
74,75 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower 872381 Motorolje 5W-40, 4l
Anmeldelser - 37
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • SAE-viskositetsklasse: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Produsentens anbefalinger: GM LL-A-025, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, PSA B71 2296, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2
  • Produktlinje: SynPower
  • Varenummer: 872381
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Vår pris: 542,00 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-40, 4l
Artikkelnummer: 872381
542,00 kr
135,50 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-22%
WALSER Modulo 13558 Setetrekk svart, Polyester, foran
Anmeldelser - 3
Produkt info
  • Monteringsposisjon: foran
  • Antall deler [stk.]: 4
  • Material: Polyester
  • Farge: svart
  • Kjøretøytype: Personbiler
  • Mengdeenhet: Sett
  • Universell: Ja
  • Versjon: Modulo
  • Mengde: 2
  • WALSER: Setetrekk
  • Varenummer: 13558
  • Vår pris: 586,00 kr
Detaljer
WALSER Setetrekk svart, Polyester, foran
Artikkelnummer: 13558
sammenlignet med Veil. pris 754,23 kr

586,00 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: