Topp reservedeler 2 modeller i RENAULT 5
De mest populære bildelene til RENAULT 5
Delekatalog RENAULT 5
Nettbutikk med tilbehør RENAULT 5
Mest solgte produkter RENAULT 5
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 2 modeller i RENAULT 5 er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til RENAULT finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til RENAULT 5 fra ledende produsenter.
Vår nettbutikk tilbyr kvalifisert støtteinformasjon til alle døgnets tider. Du kan stille spørsmål om RENAULT 5 bildeler og få råd fra vårt support team på alle språk. Vi vil hjelpe deg å raskt finne den nødvendige delen og lage en bestilling. Kjøp reservedelene til din RENAULT 5 i AutoDoc nettbutikk!









RENAULT 5-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Renault 5 deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 138.18 til 1389.24 kr.
Hvilke RENAULT 5-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Renault 5 OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Reservedeler til RENAULT 5 og annen nyttig informasjon: de mest populære artiklene
Informasjon om RENAULT 5 – valg av riktige reservedeler til modellen
Renault 5Produksjon av Renault 5 modellen som bybil foregikk i perioden mellom 1972 til 1996. Mer enn 5,5 millioner biler ble totalt utgitt. Som et resultat ble utformingen av denne modellen kopiert av flere andre bilprodusenter og i mange år ble den en standard for fremstillingen av kombi.
Renault 5Informasjon om begrepet Renault 5 ble utgitt av selskapet den 10. desember 1971, og neste års seriemodell kom i salg med et karosseri av en tre-dørs kombikupé. Bilen ble for hele tiåret en bestselger i Frankrike, og deretter også i Europa. I 1980 ble modellen fem-dørs presentert for publikum.
Den opprinnelige formen på karosseriet påvirket positivt aerodynamikken på bilen. Luftmotstandskoeffisienten på Renault 5 var nesten 20% lavere enn det de fleste modeller av andre bilprodusenter hadde på den tiden.
Bilen var en av de første i verden som fikk plaststøtfangere i stedet for de tradisjonelle i metall. I tilfelle kollisjon ble slagenergi umiddelbart overført til det forsterkede legemet. Bilen fikk også torsjonoppheng fra forgjengeren - Renault 4.
Renault 5 med den turboladede motoren ble også brukt i profesjonell motorsport. Bilen tok førsteplass i rally Monte-Carlo både i 1977 og 1981. Og modellen vant mer enn førti ulike internasjonale konkurranser.
Renault 5 SupercinqI 1984 presenterte selskapet den andre generasjon av modellen, på grunnlag av Renault 9/11 plattformen. Produsenten av Renault 5 klarte å forbedre de aerodynamiske egenskapene og å kutte drivstofforbruket. Bilen fikk et perfekt hjuloppheng av McPherson typen.
Noen modifikasjoner av skinninteriøret, hydraulisk servostyring og også elektriske vindusregulatorer i et enkelt komplett sett. Et anlegg ble tilbudt som en valgmulighet.
Siden 1990 har selskapet gradvis stoppet utgivelsen av modellen. Produksjon av Renault 5 Supercinq fortsatte i Slovenia frem til 1996.
Renault 5 Supersinq restylingI 1987 Renault 5 GT Turbo fikk nye hjulbuer, og oppdatert både front og bak støtfanger. Produsenten utstyrte bilen med et nytt system for tenning og vannkjøling.
Renault 5 i markedene i de ulike landeneI 1976 begynte salget av Renault 5 i USA og Canada, der ble bilen kjent under navnet Renault Le Car. Og i Iran ble bilen laget til 2002 under navnet Sepand.
RENAULT 5 Opplæringen/Steg for steg guide for reparasjon og utskifting







Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.