Topp reservedeler 1 modeller i RENAULT 8
De mest populære bildelene til RENAULT 8
Delekatalog RENAULT 8
Nettbutikk med tilbehør RENAULT 8
Mest solgte produkter RENAULT 8
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 1 modeller i RENAULT 8 er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til RENAULT finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til RENAULT 8 fra ledende produsenter.
Vår nettbutikk tilbyr kvalifisert støtteinformasjon til alle døgnets tider. Du kan stille spørsmål om RENAULT 8 bildeler og få råd fra vårt support team på alle språk. Vi vil hjelpe deg å raskt finne den nødvendige delen og lage en bestilling. Kjøp reservedelene til din RENAULT 8 i AutoDoc nettbutikk!
SKF VKN 402 Mansjettsett, drivaksel
146 mm, med bøyler
MOBIL 2015101010Z7 Motorolje
5W-50, 4l
MOBIL 201510301041 Motorolje
5W-40, 4l
MAGNETI MARELLI BK2A Tennspole
BOSCH GU701 Kondensator, tenningssystem
MOBIL 2015101010Z7 Motorolje
5W-50, 1l
MAGNETI MARELLI BAEQ056 Tennspole
LIQUI MOLY Bremsflüssigkeit DOT 4 Bremsevæske
0.5l, 500ml
RENAULT 8-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Renault 8 deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 80.49 til 2987.5 kr.
Hvilke RENAULT 8-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Renault 8 OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
Reservedeler til RENAULT 8 og annen nyttig informasjon: de mest populære artiklene
Informasjon om RENAULT 8 – valg av riktige reservedeler til modellen
Renault 8Inntil 2014 da utgivelsen av Renault Twingo III fant sted, ble Renault 8 ansett for å være den siste bakhjulsdrevne bilen til den franske produsenten. Renault 8 sedan ble produsert ifra 1962 til 1973. Montering ble utført ved fabrikker både i Frankrike, Spania, Bulgaria, Romania, Venezuela, Mexico, Australia, Marokko, Canada og Algerie. I 1963 ble Renault 8 anerkjent som årets bil i Australia ifølge Wheels Magazine.
Historien om skapelsen Renault 8Utformingen av Renault 8 karosseriet er på mange måter likt prototypen til Alfa Romeo 103, som ble presentert i 1960, da disse bilselskapene hadde et forretningsforhold i 1950-60 årene, og modellene Renault Dauphine og Renault 4 ble under lisens samlet på Alfa Romeo samlebåndet for det italienske markedet.
Utgivelse av denne modellen startet i juni 1962. Renault 8 var basert på Renault Dauphine plattformen som den delte det grunnleggende design og akselavstand med, og var en av de første franske bilene med skivebremser på alle hjulene (på slutten av produksjonen av modellen ble de erstattet med trommelbremser).
I 1964 var det en enda kraftigere modifisering av modellen - Renault 8 Major, og etter det - enda kraftigere Renault 8 R1134 Gordini, det heter den for å ære den berømte produsenten av sportsmotorer. Denne bilen hadde også en unik stil: et lyseblått karosseri med to hvite striper langs hele lengden, og store 200-millimeter frontlykter. Renault 8 Gordini ble det virkelige ikonet i en verden av sportsbiler. Derfor var Renault 12 Gordini modellen i salg uten mye suksess. I 1964 har også alle utgaver av Renault 8-modellen fått det nye dashbordet og hanskerommet.
I 1968 ble Renault 8 S utgitt - en sportsversjon som var mer fornuftig enn Renault 8 Gordini. I Frankrike stoppet utgivelsen i 1971, men i Spania fortsatte den til 1976.
Renault 8 på markedene i de ulike landeneFra 1966 til 1970 ble Renault 8 bilene utgitt i Bulgaria under navnet Bulgarrenault. I Romania ble denne modellen laget under navnet Dacia 1100 under lisens.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2600 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.