Topp reservedeler 1 modeller i RENAULT 17
De mest populære bildelene til RENAULT 17
Delekatalog RENAULT 17
Nettbutikk med tilbehør RENAULT 17
Mest solgte produkter RENAULT 17
Gunstige bildeler fra topp merkevareprodusenter til 1 modeller i RENAULT 17 er tilgjengelig nå. I vår katalog med reservedeler til RENAULT finner du et stort utvalg av førsteklasses, rimelige deler til RENAULT 17 fra ledende produsenter.
Vår nettbutikk tilbyr kvalifisert støtteinformasjon til alle døgnets tider. Du kan stille spørsmål om RENAULT 17 bildeler og få råd fra vårt support team på alle språk. Vi vil hjelpe deg å raskt finne den nødvendige delen og lage en bestilling. Kjøp reservedelene til din RENAULT 17 i AutoDoc nettbutikk!








RENAULT 17-reservedeler: Hvor kan jeg kjøpe dem?
Renault 17 deler i originalkvalitet tilbys i delekatalogen til AUTODOC til priser fra 54.87 til 3452.88 kr.
Hvilke RENAULT 17-deler er tilgjengelige i AUTODOC-katalogen?
Renault 17 OEM-deler er bildeler fra merker som f.eks:
- BOSCH
- FEBI BILSTEIN
- BREMBO
- SKF
- HELLA
Reservedeler til RENAULT 17 og annen nyttig informasjon: de mest populære artiklene
Informasjon om RENAULT 17 – valg av riktige reservedeler til modellen
Renault 17Renault 17 og Renault 15 coupe’er ble utgitt av det franske firmaet ifra 1971 til 1979. Utad skilte Renault 17 modellen seg fra Renault 15 modellen i konfigurasjonen av lykteoptikken (Renault 15 hadde to rektangulære hovedlys, Renault 17 - 4 runde) og de bakre sidevinduene.
Renault 17. 1. generasjonI 1966 Renault selskapet, etter å ha nektet å utvikle prosjektet fra en liten dobbel kupé sammen med produsenten av Gordini racerbiler, konsentrerte seg om utgivelsen av Renault 12 sedan. Og etter å ha blitt guidet av et bredt spekter av kjøpere, besluttet selskapet å ikke bare begrense omfanget til kun en sedan og ga ut hele spekteret av biler, i likhet med Renault 12 modellen. Så ble det coupe’er av Renault 17 og Renault 15 modellene.
Karosseriet og understellet til Renault 17 ble lånt fra Renault 12, men utformingen av bilen var enestående. Presentasjon av Renault 17 fant sted på det parisiske motor show i 1971.
Designerne utviklet dashbordet i Renault 17, her følger det med fire ringer med en sammenleggbar topp: om ettermiddagen kan de bli flyttet bort for å la solen lyse opp enhetene, og om kvelden - sette de tilbake slik at refleksjonen på frontruten ikke distraherte sjåføren. Men et slik design vant ikke frem så toppene på enhetene ble satt i bare en posisjon.
Og i september 1974 på bilutstillingen i Paris, endringen av Renault 17 TS ble presentert under navnet Renault 17 TS Gordini (på grunn av opphør av produksjonen av Renault 12 Gordini). Imidlertid ble praktisk talt ingenting endret: i tillegg til et nytt navn,fikk bilen (så vel som hele omfanget av Renault 15-17) alarmsystem og større volumtank på vindusviskertanken.
Renault 17. 1. generasjon restylingI 1976 som et resultat av restyling begynte grillen å bli malt i farger som lignet fargen på karosseriet. Og dashbordet begynte å se nøyaktig og lakonisk ut - på dette tidspunktet brydde produsenten seg mer om kvalitet, enn av originalitet. Nye smale fremseter med fire uavhengig regulerte puter for støtte av stammeposisjonen ble den største endringen i kupeen. Og på grunn av drivstoffkrise var det også nødvendig å redusere kraften i motorene.
I historien til modellen var det også en sportside: i 1974 tok sjåfører som kjørte Renault 17 første og tredje plass i Amerika i VM i rallyet Kjør-på-Uansett Rally.
Både Renault 17 og Renault 15 ble produsert fram til midten av 1979, da ble de erstattet av Renault Fuego modellen.
Renault 17 på markedene i de ulike landeneMen i Italia var Renault 17 i salg under navnet Renault 177 grunnet overtro bundet til tallet 17.
Du kan returnere produkter i løpet av 14 dager og få pengene dine tilbake.
Fra AUTODOC til deg! Alle bestillinger for minst 2700 kr leveres fraktfritt i Norge.
*Gjelder ikke for store bildeler.