• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

VW Golf 7 motorer

Innholdsfortegnelse

  1. VW Golf 7 motorer (2012-2020)
    1. VW Golf 7 bensinmotorer (2012-2020)
    2. VW Golf 7 dieselmotorer (2012-2020)
    3. VW Golf 7 hybriddrift (2012-2020)
  2. VW Golf 7 ansiktsløftning (2017-2020)
    1. VW Golf 7 bensinmotorer: Ansiktsløftning (2017-2020)
    2. VW Golf 7 dieselmotorer: Ansiktsløftning (2017-2020)
  3. Konklusjon: De beste VW Golf 7-motorene i alle generasjoner

VW Golf 7 ble lansert i 2012 og etablerte seg raskt som en målestokk i kompaktklassen med sitt varierte motorutvalg. I løpet av de ulike modelloppdateringene har Volkswagen tilbudt et imponerende utvalg fra økonomiske tresylindrede bensinmotorer til kraftige GTI- og R-varianter. Den teknologiske utviklingen av VW Golf 7-motorene gjenspeiler skiftet i bilindustrien mot større effektivitet og elektrifisering.

VW Golf 7 motorer (2012-2020)

VW Golf 7 motorer (2012-2020)

Den syvende Golf-generasjonen markerte et vendepunkt i Volkswagens motorteknologi og regnes i dag som en av de mest driftssikre Golf-generasjonene noensinne. Med riktig vedlikehold kan de fleste VW Golf 7-motorene gå mellom 250 000 og 350 000 kilometer, og de mindre TSI-motorene og de velprøvde TDI-dieselmotorene har vist seg å være spesielt holdbare. Større reparasjoner er vanligvis ikke nødvendig før etter 180 000 til 220 000 kilometer, hovedsakelig på slitedeler som vannpumpe eller turbolader. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 2,0 TDI med 150 hk (EA288), som kombinerte driftssikkerhet, økonomi og gode kjøreegenskaper på en optimal måte. Teknologisk sett var Golf 7 utstyrt med den modulære tverrgående matrisen (MQB) og moderne motorteknologi som sylinderdeaktivering og optimalisert direkte innsprøytning. I en markedssammenligning satte Golf 7 nye standarder for effektivitet og kvalitet i kompaktklassen.

VW Golf 7 bensinmotorer (2012-2020)

VW Golf 7 bensinmotorutvalget startet med den revolusjonerende tresylindrede 1.0 TSI-motoren, som var tilgjengelig som en 63 kW (85 hk) og senere som en 81 kW (110 hk) variant. Denne lille VW Golf 7 TSI-motoren viste seg å være usedvanlig pålitelig og økonomisk, med kun sporadiske problemer med ventilkoksing etter svært mange kjørte kilometer. 1,2 TSI med 63-77 kW (85-105 hk) ble senere erstattet av den mer moderne 1,0 TSI. Som et mellomklassealternativ tilbød Volkswagen 1,4 TSI med 92-110 kW (125-150 hk), som kjennetegnes av jevn gange og moderate forbrukstall. De kraftige VW Golf 7-motorene inkluderte 1,8 TSI med 132 kW (180 hk) og den legendariske 2,0 TSI i ulike versjoner fra 162 kW (220 hk) i GTI til 213 kW (290 hk) i Golf R. Mens de mindre TSI-motorene ble ansett som svært driftssikre, viste de kraftige 2,0 TSI-variantene tidvis problemer med økt oljeforbruk og slitasje på turboladeren under sportslig kjøring.

VW Golf 7 dieselmotorer (2012-2020)

VW Golf 7-dieselmotorene ble dominert av den moderne 2,0 TDI (EA288) med effektnivåer fra 81 kW (110 hk) til 135 kW (184 hk). Disse VW Golf 7 TDI-motorene hadde moderne common-rail-innsprøytning, SCR-katalysatorer og den nyeste generasjonen partikkelfilter. VW Golf 7 2,0 TDI med 110 kW (150 hk) utviklet seg til å bli den mest driftssikre motoren i hele serien - den kombinerte utmerket lettkjørthet, lavt drivstofforbruk på bare 3,8-4,2 liter per 100 km og høy driftssikkerhet over lang tid. Den kraftige 2.0 TDI med 135 kW (184 hk) i GTD viste seg også å være robust, og det var bare eksosetterbehandlingen som av og til skapte problemer på korte kjøreturer. Et spesielt høydepunkt var 1,6 TDI med 66-81 kW (90-110 hk) i de tidlige modellene, som raskt forsvant fra markedet på grunn av Dieselgate-saken.

VW Golf 7 hybriddrift (2012-2020)

VW Golf GTE som ladbar hybrid kombinerte en 1,4 TSI med en elektrisk motor for å produsere en systemeffekt på 150 kW (204 hk). Denne VW Golf 7 Hybrid hadde en elektrisk rekkevidde på rundt 50 kilometer og viste seg å være teknisk moden, selv om batterikapasiteten var begrenset etter dagens standard. Problemene oppstod hovedsakelig med den komplekse styringselektronikken og av og til med DSG-girkassen.

VW Golf 7 motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,0 TSI 85-110 HK 4,1-5,2 l/100 km Av og til ventilkoksing Meget bra
1,2 TSI 85-105 HK 4,5-5,8 l/100 km Tannkjede ved høy kjørelengde Bra
1,4 TSI 125-150 HK 5,0-6,4 l/100 km Svært pålitelig Svært god
1,8 TSI 180 HK 5,8-6,8 l/100 km Robust, få problemer Bra
2,0 TSI 220-290 HK 6,4-8,2 l/100 km Oljeforbruk, slitasje på turbolader Middels
1,6 TDI 90-110 HK 3,5-4,1 l/100 km Dieselgate påvirket Moderat
2,0 TDI 110-184 HK 3,8-4,8 l/100 km Svært robust (150 hk-varianten) Svært god
1,4 GTE Hybrid 204 HK 1,5 l/100 km + elektrisitet Kompleks elektronikk Bra

VW Golf 7 ansiktsløftning (2017-2020)

Ansiktsløftningen i 2017 brakte hovedsakelig visuelle og tekniske forbedringer, mens den velprøvde VW Golf 7-motorserien forble stort sett uendret. Påliteligheten til de etablerte motorene ble ytterligere forbedret gjennom mindre tekniske optimaliseringer, og den forventede kjørelengden økte til 300 000 til 400 000 kilometer for de fleste motorene. Typiske reparasjonsintervaller ble flyttet til 200 000 til 250 000 kilometer, hovedsakelig for slitedeler som vannpumpen i 1,0 TSI eller turboladeren i TSI-variantene med høy ytelse. Den beste motoren var fortsatt 2,0 TDI med 150 hk, som ble enda mer økonomisk takket være optimalisert programvarekalibrering. På det tekniske planet innførte Volkswagen sylinderdeaktivering i 1,4 TSI og forbedret etterbehandling av avgasser i alle dieselmotorer. Golf 7 fortsatte å hevde seg som en referanse for pålitelighet og effektivitet i markedet.

VW Golf 7 bensinmotorer: Ansiktsløftning (2017-2020)

Bensinmotorutvalget i VW Golf 7 ble utvidet med den nye 1,5 TSI med 96 kW (130 hk) og 110 kW (150 hk), som kompletterte den velprøvde 1,4 TSI. Denne VW Golf 7 1,5 TSI hadde sylinderdeaktivering (ACT) og Miller-syklusen, noe som reduserte drivstofforbruket til bare 4,9-5,6 liter per 100 km. Motoren viste seg å være like pålitelig som forgjengeren 1,4 TSI, med kun sporadiske problemer med ACT-styringen. De kraftige VW Golf 7-motorene forble uendret, men 2,0 TSI-motoren i Golf GTI Performance ble styrket til 180 kW (245 hk). Den lille 1,0 TSI-motoren ble oppgradert til 85 kW (115 hk) og forble den mest pålitelige bensinmotoren i hele serien.

VW Golf 7 dieselmotorer: Ansiktsløftning (2017-2020)

VW Golf 7 TDI-motorene fikk hovedsakelig programvareoppdateringer og forbedret eksosetterbehandling, men forble stort sett uendret i teknisk henseende. De velprøvde 2,0 TDI-motorene med 85 kW (115 hk), 110 kW (150 hk) og 135 kW (184 hk) fortsatte å utgjøre ryggraden i dieselprogrammet. Spesielt VW Golf 7 2,0 TDI med 150 hk oppnådde et standardforbruk på bare 3,6 liter per 100 km takket være optimalisert kalibrering, og bekreftet dermed sitt rykte som den mest økonomiske og driftssikre motoren i modellserien.

VW Golf 7 motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,0 TSI 115 HK 4,6-5,1 l/100 km Svært pålitelig Meget god
1,5 TSI 130-150 HK 4,9-5,6 l/100 km Sporadiske problemer med ACT Meget bra
2,0 TSI 245 HK 6,6-7,4 l/100 km Oljeforbruk ved sportskjøring Gjennomsnittlig
2,0 TDI 115-184 HK 3,6-4,5 l/100 km Svært robust Veldig bra

Konklusjon: De beste VW Golf 7-motorene i alle generasjoner

VW Golf 7-motorene har etablert seg som eksepsjonelt pålitelige og effektive drivlinjer, noe som gjør Golf 7 til en av de beste kompaktbilene i sin generasjon. Mens de mindre TSI-bensinmotorene imponerer med sin økonomi og driftssikkerhet, er TDI-dieselmotorene fortsatt førstevalget for de som kjører mye. Hybridteknologien i GTE var forut for sin tid, selv om den virker utdatert i dag.

  • Beste VW Golf 7 bensinmotor:

VW Golf 7 1,5 TSI (150 hk, facelift) kombinerer moderne teknologi med utmerket driftssikkerhet og et lavt drivstofforbruk på bare 4,9-5,6 liter per 100 km.

  • Beste VW Golf 7 dieselmotor:

VW Golf 7 2.0 TDI (150 hk) tilbyr den optimale balansen mellom ytelse, økonomi (3,6-4,2 liter/100 km) og langsiktig pålitelighet - ideell for hyppige sjåfører og lange reiser.

  • Beste VW Golf 7 hybridmotor:

VW Golf GTE med sin 1,4 TSI plug-in hybrid (204 hk systemeffekt) var en pioner innen hybridteknologi i kompaktklassen, selv om den elektriske rekkevidden er begrenset etter dagens standard.

Når det gjelder vedlikehold og reservedeler til alle VW Golf 7-motorer, tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

CASTROL Transmax Agri Trans Plus 15BF7B Girolje 80W, Innhold: 20l
Anmeldelser - 4
Produkt info
  • Versjon: Agri Trans Plus
  • Produktlinje: Transmax
  • viskositetsklasse SAE: 80W
  • Produsentens anbefalinger: ZF TE-ML 05F, ZF TE-ML 03E, ZF TE-ML 21F, MF M1145, Ford ESN-M2C-134D, Case 1207, Case 1209, MAT 3505, MAT 3525, MAT 3540
  • Innhold [liter]: 20
  • Spesifikasjon: API GL-4
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: traktor
  • Produsentanbefaling olje: ZF TE-ML 17E, S-Matic, RC-Shift
  • CASTROL: Girolje
  • Varenummer: 15BF7B
  • Vår pris: 1713,09 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Girolje 80W, Innhold: 20l
Artikkelnummer: 15BF7B
1713,09 kr
85,65 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-20 Motorolje 5W-30, 20l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Spesifikasjon iht. ACEA: A3 / B4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Innhold [liter]: 20
  • olje: delsyntetisk olje
  • Produktlinje: ENERGY
  • Varenummer: MN7511-20
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 1108,35 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-20
Mer
1108,35 kr
55,42 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-41%
MCGARD Original 28018SU Låsbare hjulbolter Kulesete A/G
Anmeldelser - 6
Produkt info
  • Produktlinje: Original
  • Gjengemål: M14
  • Gjengestigning [mm]: 1.5
  • Hjulfesting: Kulesete A / G
  • Skruelengde under hode [mm]: 26.7
  • Nøkkelvidde: 17
  • Mengdeenhet: Sett
  • Farge: krom
  • Overflate: forkrommet
  • MCGARD: Låsbare hjulbolter
  • Varenummer: 28018SU
  • Vår pris: 500,27 kr
Detaljer
MCGARD Låsbare hjulbolter Kulesete A/G
Artikkelnummer: 28018SU
sammenlignet med Veil. pris 854,48 kr

500,27 kr
Pris per sett med 5 deler
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE Turbo Diesel 1535B1 Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 31
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Spesifikasjon iht. ACEA: C3
  • Produsentens anbefalinger: Fiat 9.55535-S2, VW 505 01, MB 226.5, Ford WSS-M2C917-A, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Innhold [liter]: 20
  • olje: Syntetisk olje
  • Produktlinje: EDGE
  • Versjon: Turbo Diesel
  • Varenummer: 1535B1
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Vår pris: 1839,30 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 1535B1
1839,30 kr
91,97 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 62
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Spesifikasjon iht. ACEA: C3
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Innhold [liter]: 4
  • Produktlinje: SynPower
  • Versjon: XL-III C3
  • Varenummer: 872373
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Vår pris: 475,33 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872373
475,33 kr
118,83 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
49090273 K2 CARDOS AOW5 Lyspære, blinklys 12V 5W, W5W, Pære med wedgesokkel, W2,1x9,5d, Lyspære-teknologi
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • Produktlinje: CARDOS
  • Lampetype: W5W, Pære med wedgesokkel
  • Spenning [V]: 12
  • Nominell ytelse [W]: 5
  • Block 1.5 [axle]: W2,1x9,5d
  • Lysdesign: Lyspære-teknologi
  • K2: Lyspære, blinklys
  • Varenummer: AOW5
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
K2 Lyspære, blinklys 12V 5W, W5W, Pære med wedgesokkel, W2,1x9,5d, Lyspære-teknologi
Artikkelnummer: AOW5
2,79 kr
Pris per produkt
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL AF13++ High-performance MN4015-1 Frostvæske G12, fiolett, 1l, Ferdigblandet, slikatholdig
Anmeldelser - 72
Produkt info
  • temperaturområde [°C]: -40, +125
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G13
  • Farge: fiolett
  • Produktlinje: AF13++, High-performance
  • Produsentens anbefalinger: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for ra), VAG TL-774 G, VAG TL-774 J, CUMMINS CES 14603, DEUTZ DQC CC-14, IRIZAR, LIEBHERR Minimum, LH-01-COL3A, MAN 324 Type Si-OAT, MB 325.5, MB 325.6, SCANIA, SMART MB 326.0, Germany, FVV Heft R443, France NFR 15-601, ITALY NC 956-16, Spain, UNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Spesifikasjon: G12
  • Innhold [liter]: 1
  • Tank design: Flaske
  • kjem. egenskap: slikatholdig
  • MANNOL: Frostvæske
  • Varenummer: MN4015-1
  • Vår pris: 63,83 kr
Detaljer
MANNOL Frostvæske G12, fiolett, 1l, Ferdigblandet, slikatholdig
Artikkelnummer: MN4015-1
Mer
63,83 kr
63,83 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline 874734 Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Anmeldelser - 48
Produkt info
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G11, G12, G12+, G12++, G13
  • Farge: gul
  • Spesifikasjon: G13
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Universell: Ja
  • Valvoline: Frostvæske
  • Varenummer: 874734
  • Vår pris: 422,04 kr
Detaljer
Valvoline Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Artikkelnummer: 874734
Mer
422,04 kr
84,41 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-73%
TotalEnergies Quartz INEO Long Life 2204218 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 76
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
  • Innhold [liter]: 5
  • Produktlinje: Quartz
  • Versjon: INEO Long Life
  • Varenummer: 2204218
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolje
  • Vår pris: 526,72 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TotalEnergies Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 2204218
sammenlignet med Veil. pris 1953,85 kr

526,72 kr
105,34 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Motorolje 5W-30, 10l
Anmeldelser - 53
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Innhold [liter]: 10
  • Produktlinje: Longlife
  • Versjon: 504 / 507
  • Varenummer: MN7715-10
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Vår pris: 735,66 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l
Artikkelnummer: MN7715-10
Mer
735,66 kr
73,57 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 151057 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Innhold [liter]: 4
  • Produktlinje: 1
  • Versjon: ESP
  • Varenummer: 151057
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Vår pris: 708,89 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151057
Mer
708,89 kr
177,22 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-65%
FEBI BILSTEIN 101172 Olje, Haldex-clutch 0,85l
Anmeldelser - 62
Produkt info
  • Farge: gul
  • Innhold [liter]: 0,85
  • Vekt [kg]: 0,8
  • Se serviceinformasjon
  • Produsentens anbefalinger: VW TL 52175-Y
  • Tank design: Flaske
  • FEBI BILSTEIN: Olje, Haldex-clutch
  • Varenummer: 101172
  • Vår pris: 244,19 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Olje, Haldex-clutch 0,85l
Artikkelnummer: 101172
Mer
sammenlignet med Veil. pris 715,29 kr

244,19 kr
287,28 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-58%
FEBI BILSTEIN 21829 Olje manuell girkasse Innhold: 1l, 75W
Anmeldelser - 43
Produkt info
  • Farge: gul
  • Innhold [liter]: 1
  • Produsentens anbefalinger: VW TL 521 71, VW TL 521 78, VW TL 525 12, VW TL 726 Y, MB 235.10, Ford WSS-M2C200-D2
  • viskositetsklasse SAE: 75W
  • Vekt [kg]: 0,917
  • Se serviceinformasjon
  • Tank design: Flaske
  • FEBI BILSTEIN: Olje manuell girkasse
  • Varenummer: 21829
  • Vår pris: 183,40 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Olje manuell girkasse Innhold: 1l, 75W
Artikkelnummer: 21829
sammenlignet med Veil. pris 446,44 kr

183,40 kr
183,40 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
TOYOTA Premium Fuel Economy 08880-83389 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 12
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Spesifikasjon iht. ACEA: C2
  • Innhold [liter]: 5
  • Produktlinje: Premium Fuel Economy
  • Varenummer: 08880-83389
  • TOYOTA: Motorolje
  • Vår pris: 856,69 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TOYOTA Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 08880-83389
856,69 kr
171,34 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Motorolje 0W-30, 5l
Anmeldelser - 74
Produkt info
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • Spesifikasjon iht. ACEA: C3
  • Produsentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00
  • Innhold [liter]: 5
  • Produktlinje: LONGLIFE III
  • Versjon: FE
  • Varenummer: GS55545M4
  • VAG: Motorolje
  • Vår pris: 783,21 kr
Detaljer
VAG Motorolje 0W-30, 5l
Artikkelnummer: GS55545M4
783,21 kr
156,64 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: