• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Audi A8-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. Audi A8 generasjon I (1994-2002)
    1. Audi A8 bensinmotorer: Generasjon I (1994-2002)
    2. Audi A8 dieselmotorer: Generasjon I (1994-2002)
  2. Audi A8 generasjon II (2002-2010)
    1. Audi A8 bensinmotorer: Generasjon II (2002-2010)
    2. Audi A8 dieselmotorer: Generasjon II (2002-2010)
  3. Audi A8 generasjon III (2010-2017)
    1. Audi A8 bensinmotorer: Generasjon III (2010-2017)
    2. Audi A8 dieselmotorer: Generasjon III (2010-2017)
    3. Audi A8 hybriddrift: Generasjon III (2010-2017)
  4. Audi A8 generasjon IV (2017-i dag)
    1. Audi A8 mildhybrid bensinmotor: Generasjon IV (2017-i dag)
    2. Audi A8 dieselmotorer: Generasjon IV (2017-i dag)
    3. Audi A8 ladbare hybrider: Generasjon IV (2017-i dag)
  5. Konklusjon: De beste Audi A8-motorene i alle generasjoner

Siden lanseringen i 1994 har Audi A8 etablert seg som merkets flaggskip og tilbyr et eksepsjonelt variert utvalg av motorer gjennom fire generasjoner, fra økonomiske V6-dieselmotorer til kraftige W12-enheter. Den teknologiske utviklingen av Audi A8-motorene gjenspeiler tre tiår med bilinnovasjon og viser endringen fra klassiske sugemotorer til svært effektive hybrid- og elektriske motorer.

Audi A8 generasjon I (1994-2002)

Den første Audi A8-generasjonen var kjennetegnet av robuste, men teknisk sett fortsatt konvensjonelle motorer, som med riktig vedlikehold lett nådde 300 000 til 400 000 kilometer. Typiske hovedreparasjoner var vanligvis påkrevd mellom 200 000 og 250 000 kilometer, med utskifting av registerkjede og pakningsarbeid som de hyppigste inngrepene. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 4,2 V8 med 300 hk, som kombinerte kraft, jevn gange og pålitelighet på en perfekt måte. De tekniske høydepunktene var karosseriet med aluminiumsramme og quattro firehjulsdrift, mens motorene fortsatt måtte klare seg uten moderne direkte innsprøytning eller turboladning. I luksussegmentet konkurrerte A8 med suksess med BMW 7-serie og Mercedes S-klasse, og Audi fikk poeng takket være den lave vekten på aluminiumskarosseriet.

Audi A8 bensinmotorer: Generasjon I (1994-2002)

Audi A8s bensinmotorutvalg besto av ulike V6- og V8-motorer med naturlig sugeteknologi. Innstegsmotoren var en 2,8 V6 med 174 hk, etterfulgt av den kraftigere 3,7 V6 med 230 hk. Disse Audi A8-motorene viste seg å være pålitelige, men led under luksuslimousinens høye vekt og hadde tilsvarende høye drivstofforbrukstall. 4.2 V8 med 300 hk utviklet seg til å bli modellseriens midtpunkt, og bød på en balansert blanding av ytelse og jevn gange. Problemer oppstod hovedsakelig med ventilspindeltetningene og av og til med styringskjeden, men var lett å håndtere med regelmessig vedlikehold.

Audi A8 dieselmotorer: Generasjon I (1994-2002)

Dieselmotorer var ennå ikke tilgjengelig i den første generasjonen, ettersom Audi fokuserte på bensinmotorer og på å etablere merket i luksussegmentet.

Audi A8-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,8 V6 174 HK 11,5-12,8 l/100 km Høyt drivstofforbruk, ventilspindeltetninger Gjennomsnitt
3,7 V6 230 HK 12,2-13,5 l/100 km Ventilspindeltetninger, registerkjede Bra
4,2 V8 300 HK 12,8-14,2 l/100 km Sporadisk registerkjede, svært robust Meget god

Audi A8 generasjon II (2002-2010)

Audi A8 generasjon II (2002-2010)

Den andre Audi A8-generasjonen markerte inngangen til moderne motorteknologi med FSI direkte innsprøytning og, for første gang, dieselmotorer. Påliteligheten varierte sterkt avhengig av motortype: Mens de velprøvde V8-motorene med naturlig aspirasjon fortsatte å gå mellom 350 000 og 450 000 kilometer, viste de tidlige FSI-motorene problemer med karbonavleiringer og høytrykkspumper allerede mellom 120 000 og 180 000 kilometer. Det absolutte høydepunktet var 6.0 W12 med 450 hk - et teknisk mesterverk med tolv sylindere som var overraskende pålitelig til tross for sin kompleksitet. Tekniske innovasjoner som MMI-betjening, adaptiv luftfjæring og quattro med Torsen-differensial satte nye standarder. Audi tok poeng fra BMW 7-serie og Mercedes S-klasse med sin overlegne firehjulsdriftsteknologi og innovative aluminiumskarosseri.

Audi A8 bensinmotorer: Generasjon II (2002-2010)

Audi A8s bensinmotorutvalg ble revolusjonert av FSI direkte innsprøytning. 3.2 V6 FSI med 260 hk erstattet de eldre sugemotorene, men led av typiske FSI-problemer som ventilkoksing og skader på høytrykkspumpen. 4,2 V8 FSI med 350 hk ga mer effekt enn forgjengeren, men var mer utsatt for karbonavleiringer. Kronen på verket var 6.0 W12 med 450 hk, som var overraskende pålitelig til tross for sine tolv sylindre og enorme kompleksitet. Disse Audi A8-motorene krevde imidlertid hyppigere vedlikehold av innsprøytningssystemet og regelmessig ventilrensing.

Audi A8 dieselmotorer: Generasjon II (2002-2010)

For første gang tilbød Audi også dieselmotorer i A8. 3.0 TDI med 233 hk og den kraftigere 4.2 TDI V8 med 326 hk revolusjonerte luksussegmentet med sin kombinasjon av høy ytelse og lavt forbruk. Disse Audi A8 TDI-motorene viste seg å være usedvanlig driftssikre og økonomiske, med et drivstofforbruk på bare 7-9 liter per 100 km til tross for bilens størrelse. Problemene skyldtes i hovedsak manglende vedlikehold av partikkelfilteret.

Audi A8-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3,2 V6 FSI 260 HK 10,8-12,1 l/100 km Ventilkoksing, høytrykkspumpe Moderat
4,2 V8 FSI 350 HK 11,9-13,2 l/100 km Karbonavleiringer, FSI-problemer Middels
6,0 W12 450 HK 14,1-15,8 l/100 km Kompleks, men robust God
3,0 TDI 233 HK 7,2-8,4 l/100 km Partikkelfilter for korte kjøreturer Meget bra
4,2 TDI V8 326 HK 8,1-9,2 l/100 km Svært robust, økonomisk Meget god

Audi A8 generasjon III (2010-2017)

Audi A8 generasjon III (2010-2017)

Den tredje generasjonen Audi A8 brakte med seg et gjennombrudd innen effektivitet og teknologi. Med riktig vedlikehold kan de fleste motorene i denne generasjonen gå mellom 250 000 og 400 000 kilometer, og 3.0 TFSI-kompressormotorene anses for å være spesielt holdbare. Større reparasjoner er vanligvis påkrevd mellom 180 000 og 220 000 kilometer, hovedsakelig på grunn av slitasje på kompressorer eller turboladere. Den absolutte toppmotoren var 4.0 TFSI med 520 hk i S8 - en biturbo-V8 som var overraskende driftssikker til tross for sin enorme effekt. Tekniske høydepunkter var introduksjonen av sylinderdeaktivering, start-stopp-system og hybridteknologi for første gang. Audi vant over konkurrentene med overlegen quattro-teknologi og innovative assistansesystemer.

Audi A8 bensinmotorer: Generasjon III (2010-2017)

Audi A8s bensinmotorutvalg inkluderte både turboladede og sugemotorer. 2.8 FSI med 204 hk fungerte som innstegsmotor, mens 3.0 TFSI med kompressor i ulike effektnivåer fra 290 til 333 hk utgjorde midtpunktet. Disse Audi A8 TFSI-motorene viste seg å være betydelig mer driftssikre enn sine FSI-forgjengere, med færre problemer med direkte innsprøytning. 4.2 FSI med 372 hk var den siste sugemotoren som ble faset ut, mens den nye 4.0 TFSI Biturbo med 435-520 hk (i S8) utgjorde toppen av serien. Til tross for sin enorme effekt utviklet sistnevnte seg til å bli generasjonens mest pålitelige motor med høy ytelse.

Audi A8 dieselmotorer: Generasjon III (2010-2017)

Mer effektive motorer ble lagt til i Audi A8s dieselutvalg. Den velprøvde 3.0 TDI fikk ulike effektnivåer fra 204 til 262 hk, mens 4.2 TDI V8 med 385 hk utgjorde toppen av serien. En nyhet var en økonomisk 3.0 TDI clean diesel med 250 hk og spesielt lave utslipp. Disse Audi A8 TDI-motorene ble ansett som de mest driftssikre i hele generasjonen og hadde et drivstofforbruk på bare 6-8 liter med høy kjørelengde.

Audi A8 hybriddrift: Generasjon III (2010-2017)

For første gang introduserte Audi en A8 hybrid med en 2.0 TFSI og elektrisk motor, som tilbød en systemeffekt på 245 hk. Denne Audi A8 hybridmotoren var imidlertid mer en teknologibærer enn en salgssuksess og forble sjelden.

Audi A8-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,8 FSI 204 HK 9,8-11,2 l/100 km Svakbrystet for A8 Moderat
3.0 TFSI 290-333 HK 9,1-10,4 l/100 km Kompressormatet, men robust Meget bra
4.2 FSI 372 HK 11,2-12,6 l/100 km Den siste motoren med naturlig sugemotor, pålitelig God
4.0 TFSI 435-520 HK 10,8-12,1 l/100 km Svært robust til tross for høy ytelse Meget bra
3,0 TDI 204-262 HK 6,4-7,8 l/100 km Svært pålitelig og økonomisk Meget god
4,2 TDI V8 385 HK 7,2-8,4 l/100 km Robust, men sjelden Meget bra
2.0 TFSI hybrid 245 HK 6,2 l/100 km Kompleks, sjelden Gjennomsnittlig

Audi A8 generasjon IV (2017-i dag)

Audi A8 generasjon IV (2017-i dag)

Den nåværende Audi A8-generasjonen representerer det ypperste innen motorteknologi med full elektrifisering av alle drivsystemer. Mildhybridteknologi er standard, mens kraftige plug-in-hybrider kan kjøre opptil 60 kilometer rent elektrisk. Siden generasjonen bare har vært tilgjengelig siden 2017, er langtidserfaringen begrenset, men de første 100 000 kilometerne viser lovende pålitelighetsverdier. Typiske vedlikeholdsintervaller har blitt forlenget til 20 000-30 000 kilometer takket være elektrifiseringen. Toppmotoren er 4.0 TFSI med 571 hk i RS Q8, som kombinerer sportslige ytelser med et overraskende moderat drivstofforbruk. Tekniske innovasjoner som 48-volts elektrisk system, prediktiv understellsstyring og nivå 3-autonomi setter nye standarder. Audi leder an innen digitalisering og elektrifisering sammenlignet med BMW 7-serie og Mercedes S-klasse.

Audi A8 mildhybrid bensinmotor: Generasjon IV (2017-i dag)

Alle bensinmotorene i Audi A8 har 48-volts mildhybridteknologi med belte-start-generator. 3.0 TFSI med 340 hk danner grunnlaget og viser seg å være balansert og pålitelig. 4.0 TFSI er tilgjengelig i ulike effektnivåer fra 460 til 571 hk, der 460 hk-versjonen i den normale A8 anses som spesielt vellykket. Disse Audi A8 TFSI-motorene har elektrisk assistanse, noe som eliminerer turboforsinkelsen og reduserer drivstofforbruket.

Audi A8 dieselmotorer: Generasjon IV (2017-i dag)

Den velprøvde 3.0 TDI har også fått 48-volts mildhybridteknologi og er tilgjengelig med 286 hk. Det finnes også en 4.0 TDI med 435 hk, som er en av de kraftigste dieselmotorene i luksussegmentet. Disse Audi A8 TDI-motorene viderefører tradisjonen med pålitelige og økonomiske dieselmotorer, men oppnår nye effektivitetsrekorder på bare 5,7-6,9 liter per 100 km takket være mildhybridstøtten.

Audi A8 ladbare hybrider: Generasjon IV (2017-i dag)

A8 TFSI e kombinerer en 3.0 TFSI med en elektrisk motor for å levere en systemeffekt på 462 hk og tilbyr en elektrisk rekkevidde på opptil 60 km. Denne Audi A8 plug-in-hybriden anses som teknisk moden og pålitelig, men har de typiske ulempene med plug-in-hybrider, som redusert bagasjeromsplass og høy vekt.

Audi A8 motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3,0 TFSI MHEV 340 HK 8,3-9,1 l/100 km Svært pålitelig så langt Veldig bra
4.0 TFSI MHEV 460-571 HK 9,6-11,2 l/100 km Kompleks, men robust Meget bra
3,0 TDI MHEV 286 HK 5,7-6,4 l/100 km Svært effektiv og pålitelig Meget god
4.0 TDI MHEV 435 HK 6,2-6,9 l/100 km Den kraftigste dieselen, robust Meget bra
3.0 TFSI e 462 HK 2,5-2,9 l/100 km + strøm Tung, lite bagasjerom Bra

Konklusjon: De beste Audi A8-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av Audi A8-motorer viser en kontinuerlig økning i ytelse, effektivitet og pålitelighet over fire generasjoner. Mens de tidlige FSI-motorene i andre generasjon fortsatt viste barnesykdommer, har de moderne TFSI- og TDI-motorene med mild hybridteknologi vist seg å være usedvanlig modne. Dieselmotorene har vært de mest pålitelige drivverkene i alle generasjoner, mens bensinmotorene nådde full modenhet først med den tredje generasjonen.

  • Beste Audi A8-bensinmotor:

4.0 TFSI med 460 hk (generasjon IV) kombinerer moderne mildhybridteknologi med høy ytelse og hittil utmerket driftssikkerhet med moderat drivstofforbruk.

  • Beste Audi A8 dieselmotor:

3.0 TDI med 286 hk MHEV (generasjon IV) tilbyr den perfekte balansen mellom ytelse, effektivitet og pålitelighet med et drivstofforbruk på bare 5,7-6,4 liter per 100 km.

  • Beste hybridmotor i Audi A8:

A8 TFSI e med 462 hk systemeffekt (generasjon IV) muliggjør lokal utslippsfri kjøring med høy totalytelse og sofistikert teknologi.

For vedlikehold og reservedeler til alle Audi A8-generasjoner tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

Valvoline SynPower 872378 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SL, API CF
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872378
  • Vår pris: 569,49 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872378
569,49 kr
142,37 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 79
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: Top Tec
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 4200
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • ikke for motorprodusent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Varenummer: 8973
  • Vår pris: 955,18 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 8973
955,18 kr
191,04 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline 874734 Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Anmeldelser - 48
Produkt info
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G11, G12, G12+, G12++, G13
  • Farge: gul
  • Spesifikasjon: G13
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Universell: Ja
  • Valvoline: Frostvæske
  • Varenummer: 874734
  • Vår pris: 460,60 kr
Detaljer
Valvoline Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Artikkelnummer: 874734
Mer
460,60 kr
92,12 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-70%
TotalEnergies Quartz INEO Long Life 2204218 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 74
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Quartz
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: INEO Long Life
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolje
  • Varenummer: 2204218
  • Vår pris: 576,17 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TotalEnergies Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 2204218
sammenlignet med Veil. pris 1953,85 kr

576,17 kr
115,23 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Motorolje 5W-30, 10l
Anmeldelser - 53
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-10
  • Vår pris: 802,58 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l
Artikkelnummer: MN7715-10
Mer
802,58 kr
80,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 151057 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 151057
  • Vår pris: 775,45 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151057
Mer
775,45 kr
193,86 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
TOYOTA Premium Fuel Economy 08880-83389 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 11
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Spesifikasjon: ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: Premium Fuel Economy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • TOYOTA: Motorolje
  • Varenummer: 08880-83389
  • Vår pris: 983,79 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TOYOTA Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 08880-83389
983,79 kr
196,76 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 53
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Spesifikasjon: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: 3000 X1
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150565
  • Vår pris: 601,55 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
601,55 kr
120,31 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 81
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA C3
  • Produktlinje: DEXOS2™
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: SUPER SYNTHETIC
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • OPEL GM: Motorolje
  • Varenummer: 19 42 003
  • Vår pris: 576,85 kr
Detaljer
OPEL GM Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 19 42 003
576,85 kr
115,37 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL DIESEL MN7402-20 Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Anmeldelser - 10
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 505 00, VW 501 01, MB 228.3, MB 229.1, MAN M 3275, Volvo VDS, MTU-2
  • Spesifikasjon: API CG-4, ACEA E2, API CF, API SL, ACEA A3 / B3, ACEA A2 / B2
  • Produktlinje: DIESEL
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • olje: Mineralolje
  • Spesifikasjon iht. API: CF, CG-4, SL
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7402-20
  • Vår pris: 1129,83 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Artikkelnummer: MN7402-20
Mer
1129,83 kr
56,49 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7908-5
  • Vår pris: 426,27 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
426,27 kr
85,25 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Produktlinje: MaxLife
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872296
  • Vår pris: 444,61 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
444,61 kr
111,15 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 150941 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 14
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150941
  • Vår pris: 2201,51 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 150941
2201,51 kr
110,08 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 32
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: 2000 X1
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Spesifikasjon iht. API: CF, SL
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150865
  • Vår pris: 361,05 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 150865
361,05 kr
90,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 109220 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 56
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: 8100
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: X-CLEAN+
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Katalysatortype: for kjøretøy med katalytisk sot / partikkelfilter
  • MOTUL: Motorolje
  • Varenummer: 109220
  • Vår pris: 747,94 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOTUL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 109220
747,94 kr
149,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: