• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

BMW 5-serie motorer

Innholdsfortegnelse

  1. BMW 5-serie motorer: Historiske generasjoner I-III (1972-1995)
    1. BMW 5-serie bensinmotorer: Historiske generasjoner I-III (1972-1995)
    2. BMW 5-serie dieselmotorer: Historiske generasjoner I-III (1972-1995)
  2. BMW 5-serie motorer: Generasjon IV (1995-2003)
    1. BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon IV (1995-2003)
    2. BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon IV (1995-2003)
  3. BMW 5-serie motorer: Generasjon V (2003-2010)
    1. BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon V (2003-2010)
    2. BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon V (2003-2010)
  4. BMW 5-serie motorer: Generasjon VI (2010-2017)
    1. BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon VI (2010-2017)
    2. BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon VI (2010-2017)
    3. BMW 5-serie hybriddrift: Generasjon VI (2010-2017)
  5. BMW 5-serie motorer: Generasjon VII (2017-i dag)
    1. BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon VII (2017-i dag)
    2. BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon VII (2017-i dag)
    3. BMW 5-serie hybriddrift: Generasjon VII (fra 2017 og frem til i dag)
  6. Konklusjon: De beste BMW 5-serie motorene i alle generasjoner

BMW 5-serie har representert luksuslimousinen fra München siden introduksjonen i 1972, og tilbyr et eksepsjonelt mangfoldig utvalg av BMW 5-serie motorer gjennom syv generasjoner. Hver generasjon har brakt med seg banebrytende teknologier og karakteristiske styrker som har gjort BMW 5-serie til en av de mest suksessrike luksusbilene i verden.

BMW 5-serie motorer: Historiske generasjoner I-III (1972-1995)

BMW 5-serie motorer: Historiske generasjoner I-III (1972-1995)

De tre første BMW 5-seriegenerasjonene (E12, E28, E34) la grunnlaget for det legendariske motormangfoldet i serien og anses i dag for å være spesielt holdbare. Med riktig vedlikehold nådde disse historiske BMW 5-serie-modellene lett 400 000 til 500 000 kilometer, og de sekssylindrede rekkemotorene ble ansett som praktisk talt uforgjengelige. E12-generasjonen (1972-1981) startet med klassiske firesylindrede og sekssylindrede motorer, mens E28-generasjonen (1981-1988) fikk turbodiesel og den legendariske M535i for første gang. Det absolutte høydepunktet var imidlertid E34-generasjonen (1988-1995) med den første M5 og et stort antall innovative motorer. Med disse robuste BMW 5-serie-motorene oppstod det svært sjelden større motorskader; det var bare elektronikken og hjelpemotorene som av og til krevde oppmerksomhet.

BMW 5-serie bensinmotorer: Historiske generasjoner I-III (1972-1995)

BMW 5-serie bensinmotorene hadde en imponerende variasjon i løpet av disse 23 årene. E12-generasjonen tilbød firesylindrede motorer fra 90 hk (518) til 143 hk (525) og sekssylindrede motorer opp til 170 hk (528). E28-generasjonen utvidet utvalget med M535i (218 hk) og raffinerte sekssylindrede motorer. Den absolutte toppmotoren var imidlertid BMW 5-serie M5 (E34) med sin 3,6-liters sekssylindrede motor og 315 hk - en motor som fortsatt regnes som en av de beste BMW-motorene gjennom tidene. BMW 5-serie bensinmotorene fra denne epoken var kjennetegnet av jevn gange, driftssikkerhet og den karakteristiske sekssylindrede støyen. De eneste typiske svakhetene var aldrende pakninger og sporadiske problemer med Motronic-innsprøytningssystemet i de senere modellene.

BMW 5-serie dieselmotorer: Historiske generasjoner I-III (1972-1995)

BMW 5-serie diesel startet i 1983 med 524td (E28) - en 2,4-liters turbodiesel med 115 hk, som ble ansett som en av de første luksusdieselsedanene. E34-generasjonen utvidet utvalget med 525td (143 hk) og senere 525tds (143 hk) med direkte innsprøytning. Disse tidlige BMW 5-serie TDI-motorene var ekstremt robuste og holdbare, og oppnådde ofte en kjørelengde på over 600 000 kilometer. BMW 5-serie 525tds utviklet seg til å bli den mest pålitelige dieselen i disse generasjonene, med sin direkte innsprøytning og solide konstruksjon. Typiske svakheter var begrenset til innsprøytningspumpen og sporadiske skader på turboladeren på grunn av forsømt vedlikehold.

BMW 5-serie motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
M10 firesylindret 90-143 HK 8,5-10,0 l/100 km Tannkjede, tetninger Bra
M20 sekssylindret 129-192 HK 9,0-11,5 l/100 km Svært robust, tetninger Meget bra
S38 (M5) 315 HK 13,0-15,0 l/100 km Vedlikeholdskrevende, men robust Meget god
M21 Diesel 115 HK 6,5-7,5 l/100 km Innsprøytningspumpe, turbolader Bra
M51 Diesel 143 HK 6,0-7,0 l/100 km Svært robust, slitesterk Meget god

BMW 5-serie motorer: Generasjon IV (1995-2003)

BMW 5-serie motorer: Generasjon IV (1995-2003)

Den fjerde generasjonen av BMW 5-serie (E39) regnes som en av de beste BMW sedanene gjennom tidene, og markerte overgangen til moderne motorteknologi. Disse BMW 5-serie-modellene kjørte vanligvis mellom 300 000 og 400 000 kilometer med riktig vedlikehold, og de sekssylindrede bensin- og dieselmotorene ble ansett som spesielt driftssikre. Større reparasjoner var vanligvis ikke påkrevd før etter 200 000 til 250 000 kilometer, hovedsakelig på hjelpekomponenter som vannpumpe eller kompressor til klimaanlegget. Den absolutte toppmotoren var BMW 5-serie M5 med sin 4,9-liters V8 og 400 hk - et naturtalent uten turbolading. Tekniske nyvinninger som den første sekstrinns girkassen og variabel ventilstyring (VANOS) kjennetegnet denne generasjonen. Sammenlignet med Mercedes E-Klasse og Audi A6 tilbød E39 det mest sportslige chassisoppsettet kombinert med høy driftssikkerhet.

BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon IV (1995-2003)

BMW 5-serie bensinmotorutvalget i E39-generasjonen besto av et imponerende utvalg av fire-, seks- og åttesylindrede motorer. Det startet med 520i (150 hk, M52-motor), etterfulgt av 523i (170 hk) og 528i (193 hk). 535i (245 hk, M62 V8) og den legendariske M5 (400 hk, S62 V8) dannet toppen av serien. BMW 5-serie 528i utviklet seg til den beste motoren i denne generasjonen - den sekssylindrede M52-motoren imponerte med sin jevne gang, pålitelighet og moderate drivstofforbrukstall. De tidlige M62 V8-motorene med Nikasil-sylindere var derimot problematiske fordi de ble skadet av svovelholdig drivstoff. BMW 5-serie-motorene i denne generasjonen led tidvis av VANOS-problemer og aldrende kjølevæskeledninger.

BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon IV (1995-2003)

BMW 5-serie dieselmotorene i E39-generasjonen revolusjonerte segmentet med moderne common-rail-systemer. 525d (163 hk, M57-motor) og senere 530d (193 hk) var tilgjengelig. Disse BMW 5-serie TDI-motorene ble sett på som en milepæl innen dieselteknologi og bød på en hittil ukjent kombinasjon av ytelse, jevn gange og effektivitet. BMW 5-serie 525d viste seg å være usedvanlig driftssikker og kjørte ofte over 500 000 kilometer uten større problemer. M57-motoren var praktisk talt fri for produksjonsproblemer og krevde bare regelmessig vedlikehold. Typiske svakheter var begrenset til virvelklaffaktuatoren og sporadiske problemer med høytrykkspumpen ved svært høy kjørelengde.

BMW 5-serie motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Karakter
M52 sekssylindret 150-193 HK 8,5-10,0 l/100 km VANOS, kjølevæskeledninger Meget bra
M62 V8 245 HK 11,0-13,0 l/100 km Nikasil-sylinder, tannkjedestrammer Moderat
S62 V8 (M5) 400 HK 14,0-16,0 l/100 km Vedlikeholdskrevende, men robust God
M57 Diesel 163-193 HK 6,5-7,5 l/100 km Aktuator for virvelklaffer Meget bra

BMW 5-serie motorer: Generasjon V (2003-2010)

BMW 5-serie motorer: Generasjon V (2003-2010)

Den femte BMW 5-seriegenerasjonen (E60/E61) brakte med seg en teknologisk revolusjon, men var også preget av barnesykdommer. Med omhyggelig vedlikehold nådde disse BMW 5-serie-modellene 250 000 til 350 000 kilometer, men driftssikkerheten var sterkt avhengig av den aktuelle motoren. Større reparasjoner var ofte påkrevd mellom 100 000 og 150 000 kilometer, hovedsakelig på de komplekse elektroniske systemene og turboladerne. Den absolutte toppmotoren var BMW 5-serie M5 med 5,0-liters V10-motor og 507 hk - et Formel 1-inspirert kraftaggregat som imidlertid var vedlikeholdskrevende. Tekniske nyvinninger som iDrive, Active Steering og den første syvtrinns dobbeltclutchgirkassen kjennetegnet denne generasjonen. Sammenlignet med konkurrentene bød E60 på den mest moderne teknologien, men også den mest komplekse.

BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon V (2003-2010)

BMW 5-serie bensinmotorutvalget i E60-generasjonen besto av en helt ny generasjon motorer med innovativ teknologi. Det startet med 520i (170 hk, N46-motor), etterfulgt av 523i (190 hk, N52) og 525i (218 hk, N52). 530i (258 hk, N52), 535i (306 hk, N54 med twin-turbo) og den revolusjonerende M5 (507 hk, S85-V10) toppet serien. BMW 5-serie 525i med N52-motor utviklet seg til å bli den mest pålitelige bensinmotoren i denne generasjonen - denne naturlig sugemotoren imponerte med sin jevne gang og lave følsomhet. Derimot var de tidlige N54-motorene med dobbel turbo og deres høytrykkspumper, injektorer og turboladere problematiske. BMW 5-serie-motorene i denne generasjonen led ofte av problemer med Valvetronic-kontrollsystemet og de komplekse innsprøytningssystemene.

BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon V (2003-2010)

BMW 5-serie dieselmotorene i E60-generasjonen fortsatte suksesshistorien, men brakte også med seg nye utfordringer. 520d (163 hk, M47), 525d (197 hk, M57) og den kraftige 535d (286 hk, M57 med twin-turbo) var tilgjengelige. Disse BMW 5-serie TDI-motorene ga utmerkede kjøreegenskaper, men var mer sårbare enn sine forgjengere. BMW 5-serie 525d med M57-motor forble den mest pålitelige dieselen, mens 535d med sine to turboladere forårsaket hyppigere problemer. Typiske svakheter var defekte virvelklaffer, problemer med eksosresirkuleringen og, i variantene med to turboladere, sporadiske skader på turboladeren. Partikkelfilterteknologien var ennå ikke fullt utviklet og skapte problemer for kortdistansesjåfører.

BMW 5-serie motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
N46 firesylindret 170 HK 7,5-8,5 l/100 km Valvetronic, timingkjede Moderat
N52 sekssylindret 190-258 HK 8,0-9,5 l/100 km Valvetronic, men robust Bra
N54 Twin-Turbo 306 HK 9,5-11,0 l/100 km Høytrykkspumpe, innsprøytningsdyser, turbolader Problematisk
S85 V10 (M5) 507 HK 15,0-18,0 l/100 km Vedlikeholdsintensiv, lagerskader Moderat
M47/M57 Diesel 163-286 HK 6,0-7,5 l/100 km Virvelklaffer, partikkelfilter Bra

BMW 5-serie motorer: Generasjon VI (2010-2017)

BMW 5-serie motorer: Generasjon VI (2010-2017)

Den sjette BMW 5-seriegenerasjonen (F10/F11) markerte en betydelig forbedring når det gjelder pålitelighet og effektivitet. Med riktig vedlikehold nådde disse BMW 5-serien igjen 300 000 til 400 000 kilometer, og de moderne turbomotorene var betydelig mer modne enn sine forgjengere. Større reparasjoner var som regel først påkrevd etter 200 000 kilometer, hovedsakelig på turboladere og innsprøytningssystemer. Den absolutte toppmotoren var BMW 5-serie M5 med sin 4,4-liters V8 biturbo og 560 hk - en perfekt avstemt motor med enorm kraft. Tekniske innovasjoner som EfficientDynamics, automatisk start-stopp og Brake Energy Regeneration kjennetegnet denne generasjonen. Sammenlignet med konkurrentene tilbød F10 den beste kombinasjonen av sportslighet, komfort og effektivitet.

BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon VI (2010-2017)

BMW 5-serie bensinmotorutvalget i F10-generasjonen baserte seg konsekvent på turboladning og downsizing. Det startet med 520i (184 hk, N20-motor), etterfulgt av 528i (245 hk, N20) og 535i (306 hk, N55). 550i (449 hk, N63 V8 biturbo) og M5 (560 hk, S63 V8 biturbo) toppet listen. BMW 5-serie 528i med N20-motor utviklet seg til den mest balanserte bensinmotoren i denne generasjonen - denne firesylindrede turboen tilbød en god balanse mellom ytelse, forbruk og pålitelighet. N63 V8 forble problematisk med sine komplekse turboladere i motorblokken V og hyppige problemer med timingkjeden. BMW 5-serie-motorene i denne generasjonen led av og til av problemer med høytrykkspumpen og direkteinnsprøytningssystemene.

BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon VI (2010-2017)

BMW 5-serie dieselmotorene i F10-generasjonen nådde nye høyder når det gjaldt effektivitet og ytelse. Tilgjengelige var 520d (184 hk, N47), 525d (218 hk, N57), 530d (258 hk, N57) og toppmodellen 535d (313 hk, N57S med trippelturbo). Disse BMW 5-serie TDI-motorene ble ansett som de beste dieselmotorene på sin tid, og tilbød enestående ytelse med lavt drivstofforbruk. BMW 5-serie 525d med N57-motor viste seg å være den mest pålitelige dieselen i denne generasjonen, mens 535d med trippelturbosystem var kompleks, men kraftig. Typiske svakheter var defekte virvelklaffer, problemer med AdBlue-systemet og sporadiske skader på turboladeren i høyytelsesvariantene.

BMW 5-serie hybriddrift: Generasjon VI (2010-2017)

For første gang tilbød BMW en hybrid i 5-serien - ActiveHybrid 5 med 340 hk systemeffekt fra en 3,0-liters turbobensinmotor og elmotor. Denne BMW 5-serie hybrid var teknisk interessant, men kompleks og ikke veldig utbredt.

BMW 5-serie motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
N20 firesylindret turbo 184-245 HK 6,5-7,5 l/100 km Høytrykkspumpe, registerkjede Bra
N55 sekssylindret turbo 306 HK 8,0-9,0 l/100 km Robust, sporadisk turbolader Meget bra
N63 V8 biturbo 449 HK 10,0-12,0 l/100 km Tannkjede, turbolader Problematisk
S63 V8 biturbo (M5) 560 HK 11,5-13,5 l/100 km Vedlikeholdskrevende, men robust Bra
N47/N57 Diesel 184-313 HK 4,5-6,5 l/100 km Virvelklaffer, AdBlue-system Meget bra
ActiveHybrid 5 340 HK 6,4 l/100 km Kompleks, ikke veldig vanlig Gjennomsnittlig

BMW 5-serie motorer: Generasjon VII (2017-i dag)

BMW 5-serie motorer: Generasjon VII (2017-i dag)

Den nåværende BMW 5-seriegenerasjonen (G30/G31) representerer det mest moderne innen BMW-motorteknologi og fokuserer konsekvent på elektrifisering. Med riktig vedlikehold kan disse BMW 5-serie-modellene forventes å gå mellom 300 000 og 400 000 kilometer, og mildhybridteknologien forlenger levetiden til forbrenningsmotorene. Ettersom generasjonen bare har vært tilgjengelig siden 2017, finnes det ennå ingen omfattende langtidserfaring, men de første årene viser et høyt nivå av pålitelighet. Den absolutte toppmotoren er BMW 5-serie M5 Competition med sin 4,4-liters V8 biturbo og 625 hk - en høyytelsesmotor med xDrive-firehjulsdrift. Tekniske innovasjoner som 48-volts mildhybrid, plug-in hybridteknologi og det nyeste BMW Operating System 7.0 kjennetegner denne generasjonen. Sammenlignet med konkurrentene tilbyr G30 den mest moderne drivteknologien og de beste tilkoblingsmulighetene.

BMW 5-serie bensinmotorer: Generasjon VII (2017-i dag)

BMW 5-serie bensinmotorutvalget i G30-generasjonen er helt avhengig av turbolading og mild hybridteknologi. Det starter med 520i (184 hk, B48-motor), etterfulgt av 530i (252 hk, B48) og 540i (333 hk, B58). M550i (530 hk, N63 V8 biturbo) og M5 (625 hk, S63 V8 biturbo) topper serien. BMW 5-serie 530i med B48-motor utvikler seg til å bli den mest balanserte bensinmotoren i denne generasjonen - denne firesylindrede turboen med mild hybrid imponerer med sin effektivitet og høye pålitelighet til dags dato. Den sekssylindrede B58-motoren i 540i regnes som en av de beste BMW-motorene de siste årene. N63 V8 er fortsatt problematisk, med sporadiske problemer med timingkjeden til tross for overhaling.

BMW 5-serie dieselmotorer: Generasjon VII (2017-i dag)

BMW 5-serie dieselmotorene i G30-generasjonen viderefører tradisjonen med pålitelige TDI-motorer, men har blitt mer komplekse på grunn av strengere utslippskrav. Tilgjengelige er 520d (190 hk, B47), 525d (231 hk, B57), 530d (286 hk, B57) og den kraftige M550d (400 hk, B57 med quad-turbo). Disse BMW 5-serie TDI-motorene oppfyller Euro 6d-standarden og har moderne SCR-katalysatorer. BMW 5-serie 525d med B57-motor har vist seg å være den mest pålitelige dieselen i denne generasjonen, mens M550d med sitt quad-turbo-system byr på imponerende ytelse. Typiske svakheter er komplekse utslippskontrollsystemer og sporadiske problemer med AdBlue-dosering.

BMW 5-serie hybriddrift: Generasjon VII (fra 2017 og frem til i dag)

BMW 5-serie hybridutvalg omfatter 530e (292 hk), 545e (394 hk) og den kraftige 545e xDrive (394 hk). Disse ladbare hybridene i BMW 5-serie har en elektrisk rekkevidde på opptil 60 kilometer og kombinerer effektivitet med høy systemytelse. BMW 5-serie 530e ser ut til å bli den beste hybriden i denne generasjonen med sitt balanserte oppsett og praktiske elektriske rekkevidde.

BMW 5-serie motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
B48 firesylindret turbo 184-252 HK 5,8-7,2 l/100 km Svært pålitelig så langt Veldig bra
B58 sekssylindret turbo 333 HK 7,0-8,0 l/100 km Utmerket driftssikkerhet Meget god
N63 V8 biturbo 530 HK 9,5-11,0 l/100 km Tannkjede, sporadisk turbolader Moderat
S63 V8 biturbo (M5) 625 HK 10,5-12,5 l/100 km Vedlikeholdskrevende, men robust Bra
B47/B57 Diesel 190-400 HK 4,2-6,0 l/100 km Eksosgassrensing, AdBlue-system Bra
Ladbar hybrid 292-394 HK 1,6-2,1 l/100 km Kompleks, men effektiv Bra

Konklusjon: De beste BMW 5-serie motorene i alle generasjoner

Utviklingen av BMW 5-serie motorer over fem tiår viser en imponerende teknologisk evolusjon. Mens de historiske sekssylindrede rekkemotorene imponerte med sin uforgjengelighet, imponerer de moderne turbomotorene med sin effektivitet og ytelse. BMW 5-serie dieselmotorene har vært pålitelige langdistansekamerater gjennom alle generasjoner, mens bensinmotorene har vist ulike styrker og svakheter avhengig av generasjon. Den nye mildhybrid- og plug-in-hybridteknologien i den nåværende generasjonen lover en lovende fremtid for miljøbevisste sjåfører.

  • Beste bensinmotor i BMW 5-serie:

BMW 5-serie B58 (333 hk, generasjon VII) kombinerer moderne turboteknologi med utmerket driftssikkerhet og sportslig kraftutvikling.

  • Beste BMW 5-serie dieselmotor:

BMW 5-serie M57 (163-193 hk, generasjon IV) tilbyr den beste kombinasjonen av pålitelighet, holdbarhet og økonomi på tvers av alle generasjoner.

  • Beste BMW 5-serie hybridmotor:

BMW 5-serie 530e (292 hk, generasjon VII) med sin praktiske elektriske rekkevidde på 60 kilometer og balanserte systemtuning.

For vedlikehold og reservedeler til alle BMW 5-serie generasjoner, tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

Valvoline SynPower 872378 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SL, API CF
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872378
  • Vår pris: 563,75 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872378
563,75 kr
140,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 61
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: XL-III C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872373
  • Vår pris: 503,79 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872373
503,79 kr
125,95 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-10 Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 62
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-10
  • Vår pris: 637,15 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-10
Mer
637,15 kr
63,72 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 65
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-5
  • Vår pris: 371,79 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-5
Mer
371,79 kr
74,36 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-20
  • Vår pris: 1498,69 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: MN7715-20
Mer
1498,69 kr
74,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 154291
  • Vår pris: 608,25 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
608,25 kr
152,06 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Spesifikasjon: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: 3000 X1
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150565
  • Vår pris: 596,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
596,32 kr
119,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7908-5
  • Vår pris: 479,33 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
479,33 kr
95,87 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-7%
CHEMPIOIL SAE 40 CH9404-1 Motorolje SAE 40, 1l
Anmeldelser - 49
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Spesifikasjon: API CH-4, API SJ
  • Produktlinje: SAE
  • viskositetsklasse SAE: SAE 40
  • Versjon: 40
  • Tank design: Flaske
  • Spesifikasjon iht. API: CH-4, SJ
  • CHEMPIOIL: Motorolje
  • Varenummer: CH9404-1
  • Vår pris: 127,94 kr
Detaljer
CHEMPIOIL Motorolje SAE 40, 1l
Artikkelnummer: CH9404-1
Mer
sammenlignet med Veil. pris 137,60 kr

127,94 kr
127,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 24
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-5
  • Vår pris: 462,94 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: MN7715-5
Mer
462,94 kr
92,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Energy Formula OP MN7701-4 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 36
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: PSA B71 2297, VW 505 01, VW 505 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, DEXOS 2, Porsche C30, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, Renault RN17, PSA B71 2290, Toyota 08880-83388, Toyota 08880-83389, Iveco 18-1811 SC1
  • Spesifikasjon: ACEA C2, ACEA C3, API SP
  • Produktlinje: Energy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Formula OP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7701-4
  • Vår pris: 326,60 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: MN7701-4
Mer
326,60 kr
81,65 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE LL 15F7E5 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 78
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: ACEA C3
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: LL
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 15F7E5
  • Vår pris: 603,16 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 15F7E5
603,16 kr
150,79 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 151453 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 111
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 151453
  • Vår pris: 526,83 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151453
526,83 kr
131,71 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-4 Motorolje 5W-30, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 82
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-4
  • Vår pris: 301,73 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-4
Mer
301,73 kr
75,43 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
BMW TwinPower Turbo 83212365929 Motorolje 0W-30, 1l
Anmeldelser - 46
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: TwinPower Turbo
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • BMW: Motorolje
  • Varenummer: 83212365929
  • Vår pris: 312,41 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
BMW Motorolje 0W-30, 1l
Artikkelnummer: 83212365929
312,41 kr
312,41 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: