• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

VW Passat-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. VW Passat-motorer: Historiske generasjoner I-IV (1973-1996)
    1. VW Passat bensinmotorer: Historiske generasjoner I-IV (1973-1996)
    2. VW Passat dieselmotorer: Historiske generasjoner I-IV (1973-1996)
  2. VW Passat-motorer: Generasjon V (1996-2005)
    1. VW Passat bensinmotorer: Generasjon V (1996-2005)
    2. VW Passat dieselmotorer: Generasjon V (1996-2005)
  3. VW Passat-motorer: Generasjon VI (2005-2010)
    1. VW Passat bensinmotorer: Generasjon VI (2005-2010)
    2. VW Passat dieselmotorer: Generasjon VI (2005-2010)
  4. VW Passat-motorer: Generasjon VII (2010-2014)
    1. VW Passat bensinmotorer: Generasjon VII (2010-2014)
    2. VW Passat dieselmotorer: Generasjon VII (2010-2014)
  5. VW Passat-motorer: VIII. generasjon (2014-2023)
    1. VW Passat bensinmotorer: Generasjon VIII (2014-2023)
    2. VW Passat dieselmotorer: Generasjon VIII (2014-2023)
    3. VW Passat hybriddrift: Generasjon VIII (2014-2023)
  6. Konklusjon: De beste VW Passat-motorene gjennom alle generasjoner

Siden introduksjonen i 1973 har VW Passat utviklet seg til å bli en av de mest vellykkede mellomklassebilene, med et usedvanlig variert utvalg av motorer gjennom åtte generasjoner. Hver generasjon har brakt med seg ny teknologi og ulike styrker og svakheter, med en teknologisk utvikling som spenner fra enkle sugemotorer til moderne hybridmotorer.

VW Passat-motorer: Historiske generasjoner I-IV (1973-1996)

VW Passat-motorer: Historiske generasjoner I-IV (1973-1996)

De fire første VW Passat-generasjonene representerer modellens pionertid og kjennetegnes av robuste, men fortsatt teknisk enkle motorer. Kjørelengden varierte sterkt avhengig av motortype: Mens de velprøvde dieselmotorene med riktig vedlikehold lett nådde 400 000 til 500 000 kilometer, krevde de tidlige bensinmotorene ofte større reparasjoner mellom 200 000 og 300 000 kilometer. Den absolutte toppmotoren i denne epoken var 1,9 TDI med 90 hk fra fjerde generasjon (1988-1996), som kombinerte driftssikkerhet og økonomi på en optimal måte, og som regnes som hjørnesteinen i VWs dieselsuksess.

VW Passat bensinmotorer: Historiske generasjoner I-IV (1973-1996)

De tidlige VW Passat-bensinmotorene besto opprinnelig av sugemotorer med et slagvolum på 1,3 til 2,0 liter og en effekt på mellom 55 og 136 hk. Den første generasjonen (1973-1980) var dominert av 1,5-liters motorer med 75-85 hk, som viste seg å være driftssikre, men ikke spesielt økonomiske. I andre generasjon (1980-1988) kom den første VR6-motoren på 2,8 liter og 174 hk, men den var utsatt for kjøleproblemer. Den beste bensinmotoren fra denne epoken var 1,8-liters 90 hk-motoren fra tredje generasjon (1988-1993), som hadde en god balanse mellom ytelse og driftssikkerhet.

VW Passat dieselmotorer: Historiske generasjoner I-IV (1973-1996)

Suksesshistorien til VW Passat-dieselmotorene begynte med 1,5 D (50 hk) i den første generasjonen, etterfulgt av 1,6 D (54 hk) i den andre generasjonen. Gjennombruddet kom med tredje generasjon og 1,9 D (68 hk), som senere ble utviklet til den legendariske 1,9 TDI (90 hk). Disse tidlige TDI-motorene ble ansett som nærmest uforgjengelige og kjørte regelmessig over 500 000 kilometer. 1.9 TDI utviklet seg til å bli den mest pålitelige motoren av alle historiske generasjoner og la grunnlaget for VWs dieselrykte.

VW Passat-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,5 bensinmotor 75-85 HK 8,5-9,5 l/100 km Høyt forbruk, forgasser Gjennomsnittlig
1,8 bensinmotor 90 HK 7,5-8,5 l/100 km Robust, velprøvd God
2,8 VR6 174 HK 10,5-12,0 l/100 km Problemer med kjøling Moderat
1,5 D 50 HK 6,0-7,0 l/100 km Høylytt, lite kraft Middels
1,9 TDI 90 HK 5,5-6,5 l/100 km Praktisk talt uforgjengelig Veldig bra

VW Passat-motorer: Generasjon V (1996-2005)

VW Passat-motorer: Generasjon V (1996-2005)

Den femte VW Passat-generasjonen markerte overgangen til moderniteten og regnes som en av de mest balanserte av alle generasjoner. De fleste motorene i denne generasjonen kan med riktig vedlikehold lett gå mellom 300 000 og 400 000 kilometer, og 1,9 TDI-dieselen med 130 hk regnes som spesielt holdbar. Større motorskader er sjeldne, og det er bare de tidlige V6-bensinmotorene som av og til viser svakheter i registerkjedene. Det absolutte høydepunktet var 1,9 TDI med 130 hk - et teknisk mesterverk med pumpedyseinnsprøytning som bød på både kraft og effektivitet. W8-teknologien ble også introdusert for første gang med 4,0 W8 og 275 hk.

VW Passat bensinmotorer: Generasjon V (1996-2005)

VW Passat-bensinmotorutvalget omfattet motorer fra 1,6 til 4,0 liter. 1,6-liters motoren med 100 hk viste seg å være en pålitelig innstegsmotor, mens 1,8 T med 150 hk imponerte med sin turboladning. V6-motorene på 2,8 liter (193 hk) og den sjeldne 4,0 W8 (275 hk) hadde høy ytelse, men var utsatt for skader på registerkjeden og høyt oljeforbruk. Den beste bensinmotoren i denne generasjonen var 1,8 T med 150 hk, som hadde en god balanse mellom ytelse, driftssikkerhet og drivstofforbruk.

VW Passat dieselmotorer: Generasjon V (1996-2005)

VW Passat 1,9 TDI dominerte med ulike effektnivåer fra 90 til 130 hk. Pumpe-dyse-teknologien (PD) gjorde disse motorene spesielt kraftige og økonomiske. VW Passat 1,9 TDI med 130 hk utviklet seg til å bli den absolutte toppmotoren i denne generasjonen - den bød på enestående kjøreegenskaper med et drivstofforbruk på bare 5,2 liter per 100 km. Disse VW Passat TDI-motorene ble ansett som nærmest uforgjengelige og oppnådde regelmessig kjørelengder på over 500 000 kilometer.

VW Passat-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,6 bensinmotor 100 HK 7,8-8,5 l/100 km Lite kraft, men robust god
1,8 T 150 HK 7,2-8,0 l/100 km Sporadiske skader på turboladeren Bra
2,8 V6 193 HK 9,5-10,5 l/100 km Tannkjede, oljeforbruk Moderat
4,0 W8 275 HK 12,0-14,0 l/100 km Kompleks, høyt forbruk Problematisk
1,9 TDI 90-130 HK 5,0-6,0 l/100 km Praktisk talt uforgjengelig Veldig bra

VW Passat-motorer: Generasjon VI (2005-2010)

VW Passat-motorer: Generasjon VI (2005-2010)

Den sjette generasjonen VW Passat brakte med seg moderne TSI- og TDI-teknologi og var kjennetegnet av et bredt utvalg av motorer. Kjørelengden varierte imidlertid sterkt: Mens de velprøvde 2,0 TDI-dieselmotorene med riktig vedlikehold lett nådde 350 000 til 450 000 kilometer, krevde de tidlige TSI-bensinmotorene ofte kostbare reparasjoner av registerkjeden eller turboladeren mellom 150 000 og 200 000 kilometer. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 2,0 TDI med 170 hk, som kombinerte effekt, driftssikkerhet og økonomi på en optimal måte og regnes som en av de beste dieselmotorene gjennom tidene.

VW Passat bensinmotorer: Generasjon VI (2005-2010)

Bensinmotorutvalget i VW Passat omfattet både sugemotorer og de nye TSI-motorene med turbolading. 1,6-liters sugemotoren med 102 hk var tilgjengelig som innstegsmotor, mens TSI-motorene på 1,4 liter (122 hk), 1,8 liter (160 hk) og 2,0 liter (200 hk) var toppmotorene. Disse tidlige VW Passat TSI-motorene led imidlertid av typiske barnesykdommer: Problemer med timingkjeden, økt oljeforbruk og skader på turboladeren gjorde dem til de mest problematiske motorene i denne generasjonen. Den mest pålitelige bensinmotoren var 1,6-liters sugemotoren, som hadde lite effekt, men var svært robust.

VW Passat dieselmotorer: Generasjon VI (2005-2010)

VW Passat-dieselmotorene ble dominert av 2,0 TDI med ulike effektnivåer fra 110 til 170 hk. Disse motorene hadde moderne common rail-innsprøytning og partikkelfilter. VW Passat 2.0 TDI med 140 hk utviklet seg til å bli den mest driftssikre motoren i hele generasjonen, mens 170 hk-varianten tilbød den beste kombinasjonen av ytelse og effektivitet. Disse VW Passat TDI-motorene oppfylte allerede Euro 4-standarden og tilbød en utmerket kombinasjon av ytelse, drivstofforbruk og driftssikkerhet.

VW Passat-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,6 naturlig sugemotor 102 HK 7,5-8,2 l/100 km Lite kraft, men robust God
1,4 TSI 122 HK 6,8-7,5 l/100 km Tannkjede, oljeforbruk Problematisk
1,8 TSI 160 HK 7,2-8,0 l/100 km Turbolader, registerkjede Moderat
2,0 TSI 200 HK 8,0-9,0 l/100 km Oljeforbruk, turbolader Problematisk
2,0 TDI 110-170 HK 5,2-6,0 l/100 km Svært robust og økonomisk Veldig bra

VW Passat-motorer: Generasjon VII (2010-2014)

VW Passat-motorer: Generasjon VII (2010-2014)

Den syvende VW Passat-generasjonen markerte en overgangsperiode med forbedrede TSI-motorer og velprøvde TDI-motorer. De fleste motorene i denne generasjonen går mellom 280 000 og 380 000 kilometer med riktig vedlikehold, og 2.0 TDI-dieselmotorene anses fortsatt som spesielt holdbare. TSI-motorene ble revidert og viste færre problemer enn sine forgjengere, men sporadiske svakheter i oljeforbruket gjenstår. Det absolutte høydepunktet var 2,0 TDI med 177 hk - en optimalisert motor med forbedret effektivitet og høy driftssikkerhet.

VW Passat bensinmotorer: Generasjon VII (2010-2014)

Bensinmotorutvalget i VW Passat ble revidert og omfattet 1,4 TSI med 122 hk, 1,8 TSI med 160 hk og 2,0 TSI med 211 hk. Disse reviderte VW Passat TSI-motorene (EA888 Generation 2) viste seg å være betydelig mer driftssikre enn sine forgjengere, med kun sporadiske problemer med registerkjeden. VW Passat 1,8 TSI utviklet seg til å bli den beste bensinmotoren i denne generasjonen, med en god balanse mellom ytelse, forbruk og driftssikkerhet.

VW Passat dieselmotorer: Generasjon VII (2010-2014)

VW Passat 2.0 TDI ble videreutviklet og var tilgjengelig i effektnivåer fra 105 til 177 hk. Alle VW Passat-dieselmotorene hadde moderne common rail-innsprøytning med SCR-katalysator og partikkelfilter. VW Passat 2.0 TDI med 140 hk viste seg å være den mest driftssikre motoren i denne generasjonen, mens varianten med 177 hk tilbød den beste kombinasjonen av ytelse og effektivitet. Disse VW Passat TDI-motorene oppfylte Euro 5-normen og var fortsatt svært driftssikre.

VW Passat-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,4 TSI 122 HK 6,5-7,2 l/100 km Av og til tannhjulskjede Bra
1,8 TSI 160 HK 6,8-7,5 l/100 km Svært balansert Meget bra
2,0 TSI 211 HK 7,8-8,5 l/100 km Oljeforbruk ved høy effekt Bra
2,0 TDI 105-177 HK 4,9-5,8 l/100 km Bevist pålitelig Veldig bra

VW Passat-motorer: VIII. generasjon (2014-2023)

VW Passat-motorer: VIII. generasjon (2014-2023)

Den åttende VW Passat-generasjonen representerte høydepunktet innen forbrenningsmotorteknologi og regnes som den mest modne av alle generasjoner. De fleste motorene i denne generasjonen kan med riktig vedlikehold lett gå mellom 300 000 og 400 000 kilometer, og 2,0 TDI-dieselmotorene med 150 hk regnes som spesielt holdbare. Større motorhavarier er blitt svært sjeldne, og det er bare de kraftige 2.0 TSI-bensinmotorene som fortsatt viser sporadiske svakheter når det gjelder oljeforbruk. Det absolutte høydepunktet var 2.0 TDI med 190 hk - et teknisk mesterverk med bi-turbo-lading som bød på både kraft og effektivitet. GTE-hybridteknologien debuterte også med 1,4 TSI e-Power fra 2015.

VW Passat bensinmotorer: Generasjon VIII (2014-2023)

VW Passat-bensinmotorutvalget startet med 1,4 TSI (125/150 hk), som senere ble supplert med den mer moderne 1,5 TSI evo (150 hk). Disse mindre VW Passat TSI-motorene viste seg å være betydelig mer driftssikre enn sine forgjengere, med kun sporadiske problemer med ventilkoksing. For sportslige sjåfører var VW Passat 2.0 TSI tilgjengelig med ytelser fra 190 til 280 hk. VW Passat 2.0 TSI (EA888 Gen 3) utviklet seg imidlertid til å bli den mest problematiske motoren i denne generasjonen, med hyppige rapporter om økt oljeforbruk på grunn av slitasjeutsatte stempelringer.

VW Passat dieselmotorer: Generasjon VIII (2014-2023)

VW Passat 2,0 TDI (EA288) ble tilbudt i ulike effektnivåer fra 120 til 240 hk. Alle VW Passat-dieselmotorene hadde moderne common-rail-innsprøytning med SCR-katalysator og partikkelfilter. VW Passat 2,0 TDI med 150 hk viste seg å være den mest driftssikre og effektive motoren i denne generasjonen, med et testforbruk på bare 4,2-4,8 liter per 100 km og høy driftssikkerhet - ideelt for de som kjører mye. Bi-Turbo-versjonen med 240 hk bød på sportslige kjøreegenskaper med overraskende moderat drivstofforbruk.

VW Passat hybriddrift: Generasjon VIII (2014-2023)

Fra 2015 ble VW Passat GTE tilbudt som ladbar hybrid med en systemeffekt på 218 hk. Denne kombinerte en 1,4 TSI med en 115 hk elektrisk motor og tilbød solide ytelser med en elektrisk rekkevidde på opptil 50 km. GTE viste seg å være pålitelig, men med begrensninger når det gjaldt bagasjeromsplass og en tidvis treg DSG-girspak.

VW Passat-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,4 TSI 125-150 HK 5,8-6,5 l/100 km Av og til ventilkoksing Bra
1,5 TSI 150 HK 5,5-6,2 l/100 km Svært moderne og effektiv Meget bra
2.0 TSI 190-280 HK 6,8-8,2 l/100 km Oljeforbruk, stempelringer Problematisk
2,0 TDI 120-240 HK 4,2-5,5 l/100 km Svært robust (150 hk-varianten) Veldig bra
1.4 GTE 218 HK 1,4 l/100 km Treg DSG, lite bagasjerom Bra

Konklusjon: De beste VW Passat-motorene gjennom alle generasjoner

Utviklingen av VW Passat-motorene gjennom fem tiår viser en imponerende teknologisk evolusjon. Mens dieselmotorene i VW Passat forble pålitelige gjennom alle generasjoner og etablerte seg som langdistansemestere, slet de kraftige TSI-bensinmotorene i VW Passat konsekvent med lignende problemer som oljeforbruk og skader på turboladeren. Åttende generasjon hybridteknologi var et lovende alternativ for miljøbevisste sjåfører.

  • Beste VW Passat-bensinmotor:

VW Passat 1,5 TSI (150 hk, generasjon VIII) kombinerer moderne teknologi med høy effektivitet og utmerket pålitelighet med lavt drivstofforbruk.

  • Beste VW Passat dieselmotor:

VW Passat 2.0 TDI (150 hk, generasjon VIII) tilbyr den beste kombinasjonen av pålitelighet, økonomi og hverdagsbruk på tvers av alle generasjoner.

  • Beste hybridmotor i VW Passat:

VW Passat GTE (218 hk, generasjon VIII) med elektrisk rekkevidde på opptil 50 km og lavt drivstofforbruk for pendlere og miljøbevisste sjåfører.

Når det gjelder vedlikehold og reservedeler for alle VW Passat generasjoner, tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

BX-CRI3 BOSCH 0 986 435 360 Innsprøytningsdyse Common Rail (CR), med tetningsring
Anmeldelser - 26
Produkt info
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
  • Byttedel
  • Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
  • BOSCH: Innsprøytningsdyse
  • Varenummer: 0 986 435 360
  • Tilstand: Refabrikkert
Detaljer
BOSCH Innsprøytningsdyse Common Rail (CR), med tetningsring
Artikkelnummer: 0 986 435 360
2186,05 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 61
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: XL-III C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872373
  • Vår pris: 503,79 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872373
503,79 kr
125,95 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-10 Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 62
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-10
  • Vår pris: 637,15 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-10
Mer
637,15 kr
63,72 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 65
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-5
  • Vår pris: 371,79 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-5
Mer
371,79 kr
74,36 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-20
  • Vår pris: 1498,69 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: MN7715-20
Mer
1498,69 kr
74,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 154291
  • Vår pris: 608,25 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
608,25 kr
152,06 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Spesifikasjon: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: 3000 X1
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150565
  • Vår pris: 596,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
596,32 kr
119,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 80
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA C3
  • Produktlinje: DEXOS2™
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: SUPER SYNTHETIC
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • OPEL GM: Motorolje
  • Varenummer: 19 42 003
  • Vår pris: 571,88 kr
Detaljer
OPEL GM Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 19 42 003
571,88 kr
114,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL DIESEL MN7402-20 Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Anmeldelser - 10
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 505 00, VW 501 01, MB 228.3, MB 229.1, MAN M 3275, Volvo VDS, MTU-2
  • Spesifikasjon: API CG-4, ACEA E2, API CF, API SL, ACEA A3 / B3, ACEA A2 / B2
  • Produktlinje: DIESEL
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • olje: Mineralolje
  • Spesifikasjon iht. API: CF, CG-4, SL
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7402-20
  • Vår pris: 1118,44 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Artikkelnummer: MN7402-20
Mer
1118,44 kr
55,92 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7908-5
  • Vår pris: 479,33 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
479,33 kr
95,87 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Produktlinje: MaxLife
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872296
  • Vår pris: 440,98 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
440,98 kr
110,25 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 150941 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 14
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150941
  • Vår pris: 2179,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 150941
2179,32 kr
108,97 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: 2000 X1
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Spesifikasjon iht. API: CF, SL
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150865
  • Vår pris: 359,73 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 150865
359,73 kr
89,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 109220 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 55
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: 8100
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: X-CLEAN+
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Katalysatortype: for kjøretøy med katalytisk sot / partikkelfilter
  • MOTUL: Motorolje
  • Varenummer: 109220
  • Vår pris: 740,40 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOTUL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 109220
740,40 kr
148,08 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower 872381 Motorolje 5W-40, 4l
Anmeldelser - 35
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: GM LL-A-025, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, PSA B71 2296, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872381
  • Vår pris: 524,89 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-40, 4l
Artikkelnummer: 872381
524,89 kr
131,22 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: