• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Mercedes-Benz S-Klasse motorer

Innholdsfortegnelse

  1. Mercedes-Benz S-Klasse generasjon I-III (1972-1998): Historiske generasjoner
    1. Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Historiske generasjoner (1972-1998)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Historiske generasjoner (1972-1998)
  2. Mercedes-Benz S-klasse generasjon IV (1998-2006)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Generasjon IV (1998-2006)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon IV (1998-2006)
  3. Mercedes-Benz S-Klasse generasjon V (2006-2013)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Generasjon V (2006-2013)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon V (2006-2013)
    3. Mercedes-Benz S-Klasse hybriddrift: Generasjon V (2006-2013)
  4. Mercedes-Benz S-klasse generasjon VI (2013-2020)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Generasjon VI (2013-2020)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon VI (2013-2020)
    3. Mercedes-Benz S-Klasse ladbare hybrider: Generasjon VI (2013-2020)
  5. Mercedes-Benz S-Klasse generasjon VII (2020-i dag)
    1. Mercedes-Benz S-Klasse mildhybrid bensinmotor: Generasjon VII (2020-i dag)
    2. Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon VII (2020-i dag)
    3. Mercedes-Benz S-Klasse ladbare hybrider: Generasjon VII (2020-i dag)
    4. Mercedes-Benz S-Klasse Electric Drive: Generasjon VII (2020-i dag)
  6. Sammendrag: De beste Mercedes-Benz S-klasse-motorene i alle generasjoner

Siden lanseringen i 1972 har Mercedes-Benz S-Klasse etablert seg som selve symbolet på bilens luksus og teknologiske innovasjon. Gjennom syv generasjoner har S-Klasse presentert et imponerende utvalg av motorer, fra økonomiske dieselmotorer til kraftige V12-motorer, som alltid har drevet den nyeste utviklingen innen motorteknologi.

Mercedes-Benz S-Klasse generasjon I-III (1972-1998): Historiske generasjoner

Mercedes-Benz S-Klasse generasjon I-III (1972-1998): Historiske generasjoner

De tre første generasjonene av Mercedes-Benz S-Klasse (W116, W126, W140) la grunnlaget for modellseriens rykte som teknologisk pioner. Med riktig vedlikehold oppnådde disse historiske Mercedes-Benz S-Klasse-motorene en kjørelengde på 400 000 til 600 000 kilometer, og de store V8-motorene var spesielt holdbare. Større reparasjoner var vanligvis ikke nødvendig før etter 250 000 til 350 000 kilometer, hovedsakelig på automatgirkasser og luftfjæringer. Det absolutte høydepunktet var M117 5,0-liters V8-motoren (1979-1991), som kombinerte kraft, pålitelighet og jevn gange på en perfekt måte. W126-generasjonen (1979-1991) regnes som den mest pålitelige av alle historiske S-Klasse-generasjoner, mens W140 (1991-1998) ble mer sårbar på grunn av sin komplekse elektronikk.

Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Historiske generasjoner (1972-1998)

Bensinmotorene i Mercedes-Benz S-Klasse i de tre første generasjonene besto hovedsakelig av sekssylindrede rekkemotorer (M110, M103) med et slagvolum på 2,8 til 3,0 liter og 160-188 hk, samt de legendariske V8-motorene (M116, M117) med 3,5 til 5,6 liter og 200-300 hk. Den 2,8-liters rekkemotoren M110 i W116 viste seg å være spesielt robust, mens den 5,0-liters V8-motoren M117 i W126 regnes som tidens beste bensinmotor. W140-generasjonen introduserte den første V12-motoren (M120) på 6,0 liter og 408 hk, men denne var utsatt for problemer med kjølesystemet. Typiske svakheter ved alle bensinmotorene i Mercedes-Benz S-klasse på denne tiden var ventilspindeltetninger, kjedestrammere og, når det gjaldt V8-motorene, av og til topplokkpakninger.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Historiske generasjoner (1972-1998)

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer begynte i 1979 med den 3,0-liters femsylindrede OM617 (125 hk) i W126-generasjonen. Denne motoren utviklet seg til å bli den mest driftssikre motoren i hele S-klassens historie, og oppnådde regelmessig over 500 000 kilometer. Med W140 kom den mer moderne OM606 3,0-liters rekkesekseren (136-177 hk), som også var svært slitesterk. Den 3,5-liters sekssylindrede OM603-motoren (150 hk) fullførte dieselprogrammet og ble ansett som den kraftigste, men også den mest sårbare dieselen i denne generasjonen.

Mercedes S-klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
M110 2,8 R6 160-185 HK 12-14 l/100 km Ventilspindeltetninger, kjedestrammer Meget god
M116/M117 V8 200-300 HK 14-18 l/100 km Topplokkpakning, kjølesystem Meget god
M120 V12 408 HK 16-20 l/100 km Kjølesystem, elektronikk Gjennomsnittlig
OM617 Diesel 125 HK 9-11 l/100 km Praktisk talt uforgjengelig Meget god
OM603/OM606 Diesel 136-177 HK 8-10 l/100 km Innsprøytningspumpe, glødeplugger Bra

Mercedes-Benz S-klasse generasjon IV (1998-2006)

Mercedes-Benz S-klasse generasjon IV (1998-2006)

Den fjerde generasjonen av Mercedes-Benz S-Klasse (W220) markerte et vendepunkt i modellseriens kvalitetshistorie og regnes som den mest problematiske av alle S-Klasse-generasjonene. Kjørelengden falt til mellom 200 000 og 300 000 kilometer, og kostbare reparasjoner på luftfjæring, elektronikk og motorer forekom mellom 80 000 og 150 000 kilometer. Spesielt de tidlige modellene (1998-2002) led av kvalitetsproblemer, som bare delvis ble utbedret med ansiktsløftningen i 2002. Den beste motoren i denne generasjonen var M113 5,0-liters V8 med 306 hk, som fortsatt tilbød den tradisjonelle Mercedes-påliteligheten til tross for alle problemene i W220-generasjonen. Den komplekse elektronikken og den mottakelige Airmatic luftfjæringen hadde en negativ innvirkning på denne generasjonen.

Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Generasjon IV (1998-2006)

Bensinmotorene i Mercedes-Benz S-Klasse W220 inkluderte M112 V6 (3,2 liter, 224 hk), M113 V8-motorene (4,3 og 5,0 liter, 279-306 hk) og M137 V12 (5,8 liter, 367 hk). M112 V6 viste seg å være den mest sårbare motoren med hyppige problemer med balanseaksler og oljepumper. M113 V8-motorene var mye mer pålitelige, og 5,0-literen ble ansett som den beste bensinmotoren i denne generasjonen. M137 V12 hadde problemer med kjølesystemet og kompleks elektronikk. Alle Mercedes-Benz S-Klasse-motorene i denne generasjonen slet med problemer med luftmassestrømssensoren og tennspolen.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon IV (1998-2006)

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer var begrenset til OM628 4,0-liters V8 (250 hk) og OM613 3,2-liters rekkesekser (197 hk). OM628 V8-dieselen var et teknisk mesterverk, men den var utsatt for problemer med common rail-innsprøytningen og eksosresirkuleringssystemet. Den mindre OM613 viste seg å være mer driftssikker, men oppnådde ikke den samme jevnheten som V8-varianten. Begge dieselmotorene i Mercedes-Benz S-klasse led av de typiske problemene med den tidlige common rail-teknologien.

Mercedes S-klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
M112 V6 224 HK 10-12 l/100 km Balanseringsaksler, oljepumpe Problematisk
M113 V8 279-306 HK 12-15 l/100 km Luftmassestrømssensor, tennspoler Bra
M137 V12 367 HK 14-17 l/100 km Kjølesystem, elektronikk Moderat
OM613 Diesel 197 HK 8-10 l/100 km Common rail-problemer Middels
OM628 V8 Diesel 250 HK 9-11 l/100 km Innsprøytning, EGR-system Moderat

Mercedes-Benz S-Klasse generasjon V (2006-2013)

Mercedes-Benz S-Klasse generasjon V (2006-2013)

Den femte generasjonen av Mercedes-Benz S-Klasse (W221) representerte en betydelig kvalitetsforbedring sammenlignet med forrige generasjon, og oppnådde igjen kjørelengder på 250 000 til 400 000 kilometer. Større reparasjoner var som regel ikke nødvendig før etter 150 000 til 250 000 kilometer, hovedsakelig på luftfjæringen og elektronikken. Det absolutte høydepunktet var M156 6,2-liters V8-motoren med 525 hk i S63 AMG, som var overraskende driftssikker til tross for sin ytelse. W221 introduserte hybridteknologi i S-Klasse for første gang og tilbød en velbalansert blanding av luksus, ytelse og fornyet pålitelighet. De fleste motorene i denne generasjonen anses for å være betydelig mer robuste enn sine forgjengere i W220.

Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Generasjon V (2006-2013)

Bensinmotorene i Mercedes-Benz S-Klasse W221 inkluderte M272 V6 (3,0 og 3,5 liter, 231-272 hk), M273 V8 (4,7 og 5,5 liter, 388-435 hk), M156 6,2-liters V8 (525 hk) og M275 V12 (5,5 liter, 517 hk). M272 V6 var utsatt for problemer med balanseaksler og kjedestrammere, spesielt i de tidlige variantene. M273 V8-motorene viste seg å være pålitelige, og 5,5-literen ble ansett som den beste allround-motoren i denne generasjonen. M156 AMG-motoren var overraskende robust i forhold til effekten, mens M275 V12-motoren led av problemer med tennspolen og kjølesystemet.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon V (2006-2013)

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer inkluderte OM642 3,0-liters V6 (235 hk) og OM629 4,0-liters V8 (320 hk). OM642 utviklet seg til å bli den mest driftssikre dieselen i S-klassens historie og kjørte regelmessig over 400 000 kilometer. Typiske svakheter var bare problemer med eksosresirkulering og av og til med injektorer. V8-dieselen OM629 var kraftigere, men mer utsatt for problemer med common rail-injeksjonen.

Mercedes-Benz S-Klasse hybriddrift: Generasjon V (2006-2013)

Fra 2009 ble S400 Hybrid tilbudt med en kombinasjon av M272 V6 (279 hk) og elmotor (20 hk). Denne første Mercedes-Benz S-Klasse hybrid var mer en teknologidemonstrator enn et fullt utviklet system og led av kompleks elektronikk og høye vedlikeholdskostnader.

Mercedes S-klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
M272 V6 231-272 HK 9-11 l/100 km Balanseringsaksler, kjedestrammer Gjennomsnitt
M273 V8 388-435 HK 11-14 l/100 km Robust, få problemer Meget god
M156 AMG V8 525 HK 13-16 l/100 km Overraskende pålitelig God
M275 V12 517 HK 13-16 l/100 km Tenningsspoler, kjølesystem Moderat
OM642 V6 Diesel 235 HK 7-9 l/100 km EGR-system, injektorer Meget bra
OM629 V8 diesel 320 HK 8-10 l/100 km Common rail-problemer Bra
S400 Hybrid 299 HK 7,9 l/100 km Kompleks elektronikk Gjennomsnittlig

Mercedes-Benz S-klasse generasjon VI (2013-2020)

Mercedes-Benz S-klasse generasjon VI (2013-2020)

Den sjette generasjonen av Mercedes-Benz S-Klasse (W222) satte nye standarder når det gjaldt effektivitet og teknologi, og oppnådde kjørelengder på 300 000 til 450 000 kilometer. Større reparasjoner var vanligvis ikke nødvendig før etter 200 000 til 300 000 kilometer, hovedsakelig på den komplekse elektronikken og assistansesystemene. Det absolutte høydepunktet var M176 4,0-liters V8 biturbo med opptil 630 hk, som kombinerte kraft og effektivitet på en perfekt måte. W222 introduserte for første gang et komplett plug-in hybridprogram, og tilbød den mest balanserte blandingen av ytelse, effektivitet og pålitelighet i noen S-Klasse-generasjon. De fleste motorene i denne generasjonen anses for å være svært modne og holdbare.

Mercedes-Benz S-Klasse bensinmotorer: Generasjon VI (2013-2020)

Bensinmotorene i Mercedes-Benz S-Klasse W222 inkluderte M276 V6 (3,0 liter, 333 hk), M278 V8-motorene (4,7 liter, 455 hk), den nye M176 4,0 liter V8 Biturbo (469-630 hk) og M279 V12 (6,0 liter, 630 hk). M276 V6 med biturbo-lading viste seg å være en pålitelig og effektiv motor, ideell for den grunnleggende S-Klasse. M278 V8 var robust, men ble raskt erstattet av den mer moderne M176. M176 4,0-liters V8 Biturbo utviklet seg til å bli den beste bensinmotoren i S-Klassens historie, og kombinerte høy ytelse med overraskende pålitelighet. M279 V12 var teknisk moden, men kompleks og dyr å vedlikeholde.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon VI (2013-2020)

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer var begrenset til den videreutviklede OM642 3,0-liters V6 (258-340 hk) og den nye OM656 3,0-liters rekkesekseren (286-340 hk fra 2017). OM642 oppnådde sin høyeste driftssikkerhet i denne generasjonen og regnes som en av de beste dieselmotorene gjennom tidene. Den nye OM656 var enda mer effektiv og renere, men mer utsatt for problemer på grunn av den mer komplekse etterbehandlingen av eksosgassen.

Mercedes-Benz S-Klasse ladbare hybrider: Generasjon VI (2013-2020)

Mercedes-Benz S-Klasse ladbare hybrider inkluderte S500e (M276 V6 + elmotor, 442 hk) og senere S560e (M276 V6 + elmotor, 469 hk). Disse systemene var betydelig mer sofistikerte enn den tidligere S400 Hybrid og hadde en elektrisk rekkevidde på opptil 50 kilometer. Påliteligheten var god, men kompleksiteten førte til høyere vedlikeholdskostnader.

Mercedes S-klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
M276 V6 Biturbo 333 HK 8-10 l/100 km Robust, få problemer Meget god
M278 V8 455 HK 10-12 l/100 km Pålitelig, men utdatert Bra
M176 V8 Biturbo 469-630 HK 9-13 l/100 km Utmerket driftssikkerhet Meget god
M279 V12 630 HK 12-15 l/100 km Kompleks, dyr God
OM642 V6 diesel 258-340 HK 6-8 l/100 km Svært pålitelig Meget god
OM656 R6 Diesel 286-340 HK 5-7 l/100 km Etterbehandling av eksos Bra
S500e/S560e Hybrid 442-469 HK 2,8-3,2 l/100 km Kompleks, men moden Bra

Mercedes-Benz S-Klasse generasjon VII (2020-i dag)

Mercedes-Benz S-Klasse generasjon VII (2020-i dag)

Dagens Mercedes-Benz S-Klasse (W223) er helt avhengig av elektrifisering og representerer fremtiden for luksuslimousinen. Alle motorene er i det minste mildhybrider, mens de ladbare hybridene har en elektrisk rekkevidde på over 100 kilometer. Ettersom generasjonen bare har vært på markedet siden 2020, foreligger det ennå ingen langtidserfaringer, men de første testene viser lovende tilnærminger for kjørelengder på over 400 000 kilometer. Toppmotoren er M176 4,0-liters V8 biturbo med 48-volts system og opptil 630 hk, som kombinerer den velprøvde påliteligheten til W222-motoren med toppmoderne effektivitetsteknologi. Den nye EQS-varianten som helelektrisk kjøretøy markerer overgangen til elektromobilitet.

Mercedes-Benz S-Klasse mildhybrid bensinmotor: Generasjon VII (2020-i dag)

Bensinmotorene i Mercedes-Benz S-Klasse W223 omfatter den sekssylindrede rekkesekseren M256 (3,0 liter, 367-435 hk) med 48-volts mildhybrid og den velprøvde V8-biturbomotoren M176 (4,0 liter, 469-630 hk), også den med 48-volts system. M256 er en helt ny motor med elektrisk kompressor og integrert startgenerator, som har vist seg å være svært effektiv og raffinert. M176 V8 er videreutviklet og regnes som den beste motoren i den nåværende generasjonen.

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer: Generasjon VII (2020-i dag)

Mercedes-Benz S-Klasse dieselmotorer er begrenset til OM656 3,0-liters rekkesekser med seks sylindere (286-400 hk) og 48-volts mildhybridsystem. Denne motoren er en videreutvikling av W222-motoren, og den er mer effektiv og renere.

Mercedes-Benz S-Klasse ladbare hybrider: Generasjon VII (2020-i dag)

Mercedes-Benz S-klasse ladbare hybrider inkluderer S580e (M256 + elmotor, 510 hk) med en elektrisk rekkevidde på over 100 kilometer. Systemet er betydelig kraftigere enn sine forgjengere og tilbyr en utmerket balanse mellom effektivitet og ytelse.

Mercedes-Benz S-Klasse Electric Drive: Generasjon VII (2020-i dag)

Mercedes EQS som elektrisk S-Klasse tilbyr ytelser fra 333 til 761 hk og rekkevidder på opptil 770 kilometer. Som helelektrisk kjøretøy representerer den fremtiden for luksuslimousinen.

Mercedes S-klasse motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
M256 R6 mild hybrid 367-435 HK 7-9 l/100 km Så langt ingen serieproblemer Veldig bra
M176 V8 Mild-hybrid 469-630 HK 9-12 l/100 km Bevist pålitelig Meget god
OM656 R6 Diesel 286-400 HK 5-7 l/100 km Etterbehandling av eksos Bra
S580e ladbar hybrid 510 HK 0,9-1,3 l/100 km Kompleks, men moden Veldig bra
EQS Electric 333-761 HK 15-20 kWh/100 km Ny teknologi Bra

Sammendrag: De beste Mercedes-Benz S-klasse-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av Mercedes-Benz S-Klasse motorer viser en fascinerende reise fra mekanisk perfeksjon til elektronisk kompleksitet og moderne elektrifisering. Mens de historiske generasjonene imponerte med sin lange levetid, har de nyere generasjonene oppnådd en bedre balanse mellom ytelse, effektivitet og pålitelighet. De nåværende mildhybrid- og ladbare hybridsystemene lover å definere fremtiden for luksuslimousinen.

  • Beste bensinmotor i Mercedes-Benz S-Klasse:

M176 4,0-liters V8 Biturbo (generasjon VI og VII) kombinerer topp ytelse med overraskende pålitelighet og toppmoderne effektivitetsteknologi.

  • Beste dieselmotor i Mercedes-Benz S-Klasse:

OM642 3,0-liters V6 (generasjon V og VI) tilbyr den beste kombinasjonen av pålitelighet, økonomi og holdbarhet i S-klassens historie.

  • Beste hybridmotor i Mercedes-Benz S-Klasse:

S580e plug-in hybrid (generasjon VII) med over 100 km elektrisk rekkevidde og 510 hk systemeffekt representerer den perfekte kombinasjonen av luksus og effektivitet.

Når det gjelder vedlikehold og reservedeler til alle generasjoner Mercedes-Benz S-Klasse, tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

-62%
MOBIL Delvac MX Super Defense V4 121650 Motorolje 15W-40, 20l
Anmeldelser - 7
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DDC DFS 93K215, Mack EO-N, Mack EO-M Plus, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20072, Mack EO-M, MAN M 3275-1, Renault RLD
  • Spesifikasjon: ACEA B2, API CF-4, ACEA E3
  • Produktlinje: Delvac
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • Versjon: MX Super Defense V4
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Lastebiler
  • egnet for drivstofftype: Diesel
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 121650
  • Vår pris: 1358,17 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 15W-40, 20l
Artikkelnummer: 121650
sammenlignet med Veil. pris 3587,75 kr

1358,17 kr
67,91 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE C3 1552FD Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 74
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 1552FD
  • Vår pris: 1022,74 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 1552FD
1022,74 kr
204,55 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 78
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: Top Tec
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 4200
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • ikke for motorprodusent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Varenummer: 8973
  • Vår pris: 1061,05 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 8973
1061,05 kr
212,21 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline 874734 Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Anmeldelser - 48
Produkt info
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G11, G12, G12+, G12++, G13
  • Farge: gul
  • Spesifikasjon: G13
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Universell: Ja
  • Valvoline: Frostvæske
  • Varenummer: 874734
  • Vår pris: 458,77 kr
Detaljer
Valvoline Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Artikkelnummer: 874734
Mer
458,77 kr
91,75 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-70%
TotalEnergies Quartz INEO Long Life 2204218 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 72
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Quartz
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: INEO Long Life
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolje
  • Varenummer: 2204218
  • Vår pris: 573,54 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TotalEnergies Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 2204218
sammenlignet med Veil. pris 1953,85 kr

573,54 kr
114,71 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Motorolje 5W-30, 10l
Anmeldelser - 53
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-10
  • Vår pris: 798,92 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l
Artikkelnummer: MN7715-10
Mer
798,92 kr
79,89 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 151057 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 151057
  • Vår pris: 773,02 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 151057
Mer
773,02 kr
193,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
TOYOTA Premium Fuel Economy 08880-83389 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 11
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Spesifikasjon: ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: Premium Fuel Economy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • TOYOTA: Motorolje
  • Varenummer: 08880-83389
  • Vår pris: 931,53 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TOYOTA Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 08880-83389
931,53 kr
186,31 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 80
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA C3
  • Produktlinje: DEXOS2™
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: SUPER SYNTHETIC
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • OPEL GM: Motorolje
  • Varenummer: 19 42 003
  • Vår pris: 575,91 kr
Detaljer
OPEL GM Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 19 42 003
575,91 kr
115,18 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Mercedes-Benz Genuine Engine Oil A000989950211AMEE Motorolje 5W-30, 1l
Anmeldelser - 8
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52
  • Produktlinje: Genuine Engine Oil
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Flaske
  • Mercedes-Benz: Motorolje
  • Varenummer: A000989950211AMEE
  • Vår pris: 268,51 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
Mercedes-Benz Motorolje 5W-30, 1l
Artikkelnummer: A000989950211AMEE
Mer
268,51 kr
268,51 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL DIESEL MN7402-20 Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Anmeldelser - 10
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 505 00, VW 501 01, MB 228.3, MB 229.1, MAN M 3275, Volvo VDS, MTU-2
  • Spesifikasjon: API CG-4, ACEA E2, API CF, API SL, ACEA A3 / B3, ACEA A2 / B2
  • Produktlinje: DIESEL
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • olje: Mineralolje
  • Spesifikasjon iht. API: CF, CG-4, SL
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7402-20
  • Vår pris: 1124,68 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 15W-40, 20l, Mineralolje
Artikkelnummer: MN7402-20
Mer
1124,68 kr
56,23 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7908-5
  • Vår pris: 482,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
482,00 kr
96,40 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: RACING+ESTER
  • viskositetsklasse SAE: 10W-60
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7902-20
  • Vår pris: 1555,46 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7902-20
Mer
1555,46 kr
77,77 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL Vecton Fuel Saver E6/E9 159CAA Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 10
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: CATERPILLAR ECF-3, CUMMINS CES 20081, DQC IV-10 LA, Mack EO-M Plus, Mack EO-N PP, Mack EO-O PP, MAN M 3677, MB 228.31, MB 228.51, MTU-3.1, Renault RLD-3, Volvo CNG, Volvo VDS-4, Scania LDF-4, Ford WSS-M2C213-A1, MAN M 3271-1
  • Spesifikasjon: ACEA E6, ACEA E7, ACEA E9, API CJ-4, JASO DH-2
  • Produktlinje: Vecton
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Fuel Saver E6 / E9
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • passer for motortype: Diesel
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 159CAA
  • Vår pris: 2361,20 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 159CAA
2361,20 kr
118,06 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 XE 150941 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 14
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Ford WSS-M2C917-A, VW 505 00, VW 505 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 3000 XE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150941
  • Vår pris: 2191,48 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 150941
2191,48 kr
109,57 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: