• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Mercedes-Benz Sprinter-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. Mercedes-Benz Sprinter generasjon I (1995-2006)
    1. Mercedes-Benz Sprinter bensinmotorer: Generasjon I (1995-2006)
    2. Mercedes-Benz Sprinter dieselmotorer: Generasjon I (1995-2006)
  2. Mercedes-Benz Sprinter generasjon II (2006-2018)
    1. Mercedes-Benz Sprinters bensinmotorer: Generasjon II (2006-2018)
    2. Mercedes-Benz Sprinter dieselmotorer: Generasjon II (2006-2018)
  3. Mercedes-Benz Sprinter generasjon III (2018-i dag)
    1. Mercedes-Benz Sprinter bensinmotorer: Generasjon III (2018-i dag)
    2. Mercedes-Benz Sprinter dieselmotorer: Generasjon III (2018-i dag)
    3. Mercedes-Benz Sprinter med elektrisk drift: Generasjon III (2018-i dag)
  4. Mercedes-Benz Sprinter - Historiske generasjoner (1995-2006)
  5. Konklusjon: De beste Mercedes-Benz Sprinter-motorene gjennom alle generasjoner

Siden lanseringen i 1995 har Mercedes-Benz Sprinter blitt en målestokk i segmentet for lette nyttekjøretøy, og tilbyr et imponerende utvalg av motorer gjennom fire generasjoner. Fra robuste dieselmotorer til moderne elektriske motorer - Mercedes-Benz Sprinters motorutvalg gjenspeiler tre tiår med kontinuerlig teknologisk utvikling.

Mercedes-Benz Sprinter generasjon I (1995-2006)

Mercedes-Benz Sprinter generasjon I (1995-2006)

Den første generasjonen Mercedes-Benz Sprinter satte nye standarder i nyttekjøretøybransjen og kjennetegnes av sin eksepsjonelle robusthet. Kjørelengden var imponerende: Godt vedlikeholdte Mercedes-Benz Sprinter-motorer kjørte regelmessig mellom 500 000 og 800 000 kilometer, og kjørelengder på over én million kilometer var ikke uvanlig. Større reparasjoner var som regel først påkrevd etter 300 000 til 400 000 kilometer, hovedsakelig på innsprøytningspumpen eller turboladeren. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 2,9 TDI med 129 hk, som kombinerte effekt, driftssikkerhet og moderate forbruksverdier på en optimal måte. Den første generasjonen var kjennetegnet av mekaniske innsprøytningspumper og enkel, men velprøvd teknologi som fungerte pålitelig selv under ekstreme forhold.

Mercedes-Benz Sprinter bensinmotorer: Generasjon I (1995-2006)

Bensinmotorene i Mercedes-Benz Sprinter var enkle og besto hovedsakelig av en 2,3-liters firesylindret motor med 90 kW (122 hk) og 105 kW (143 hk). Disse Mercedes-Benz Sprinter-motorene var basert på velprøvd sugemotor-teknologi uten turbolading og ble ansett som pålitelige, men tørste. Forbruket lå på 11-14 liter per 100 km, noe som gjorde dem lite attraktive for kommersielle brukere. Typiske problemer var slitasje på topplokkpakningen etter høy kjørelengde og sporadiske problemer med tenningssystemet. Mercedes-Benz Sprinters bensinmotorer ble hovedsakelig tilbudt i markeder der diesel var mindre vanlig.

Mercedes-Benz Sprinter dieselmotorer: Generasjon I (1995-2006)

Mercedes-Benz Sprinters dieselmotorer utgjorde hoveddelen av den første generasjonen. 2.3 TDI var tilgjengelig som innstegsmotor med 79 hk, mens 2.9 TDI ble tilbudt i effektnivåer fra 95 hk til 129 hk. Disse Mercedes-Benz Sprinter TDI-motorene hadde mekaniske innsprøytningspumper fra Bosch og var ekstremt robuste. Mercedes-Benz Sprinter 2,9 TDI med 129 hk ble en bestselger - den hadde tilstrekkelig kraft til tung last og tilhengerkjøring med et drivstofforbruk på 8-10 liter per 100 km. Teknikkens enkelhet ble spesielt verdsatt: Defekter kunne ofte repareres selv i avsidesliggende områder.

Mercedes-Benz Sprinter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,3 bensinmotor 122-143 HK 11-14 l/100 km Høyt drivstofforbruk, topplokkpakning Gjennomsnittlig
2,3 TDI 79 HK 8-9 l/100 km Lite kraft God
2,9 TDI 95-129 HK 8-10 l/100 km Innsprøytningspumpe etter 400 000 km Meget god

Mercedes-Benz Sprinter generasjon II (2006-2018)

Mercedes-Benz Sprinter generasjon II (2006-2018)

Den andre generasjonen Mercedes-Benz Sprinter innebar et teknologisk kvantesprang med common rail-innsprøytning og moderne elektronikk. Påliteligheten holdt seg på et høyt nivå, og Mercedes-Benz Sprinter-motorene i denne generasjonen kjørte vanligvis mellom 400 000 og 600 000 kilometer. Det var sjelden kapitalfeil på motoren, men de mer komplekse systemene krevde hyppigere vedlikeholdsintervaller. Det absolutte høydepunktet var 3.0 V6 CDI med 224 hk - et teknisk mesterverk som for første gang gjorde sportslige kjøreegenskaper mulig. Innføringen av BlueEFFICIENCY-teknologien fra 2009 forbedret drivstofforbruket og utslippene betydelig, samtidig som motorene ble mer stillegående og mer raffinerte.

Mercedes-Benz Sprinters bensinmotorer: Generasjon II (2006-2018)

Mercedes-Benz Sprinters bensinmotorutvalg ble fullstendig revidert og besto av en 3,5-liters V6 med 190 kW (258 hk) og senere en 3,0-liters V6 med 170 kW (231 hk). Disse Mercedes-Benz Sprinter-motorene hadde betydelig mer effekt enn sine forgjengere og var optimalisert for det nordamerikanske markedet. Mercedes-Benz Sprinter 3,5 V6 viste seg å være driftssikker, men hadde et høyt drivstofforbruk på 12-15 liter per 100 km. Typiske problemer var slitasje på tennspolene og sporadiske problemer med drivstoffpumpen. I Europa forble bensinversjonene nisjeløsninger.

Mercedes-Benz Sprinter dieselmotorer: Generasjon II (2006-2018)

Mercedes-Benz Sprinters dieselutvalg var mangfoldig og strakte seg fra 2.1 CDI med 95 hk til 3.0 V6 CDI med 224 hk. Mercedes-Benz Sprinter 2.1 CDI ble tilbudt i ulike effektnivåer fra 95 hk til 163 hk og viste seg å være økonomisk og pålitelig. Alle Mercedes-Benz Sprinter CDI-motorene hadde common-rail-innsprøytning og turbolading. Mercedes-Benz Sprinter 2.1 CDI med 129 hk utviklet seg til å bli generasjonens arbeidshest - robust, økonomisk (6,5-7,5 l/100 km) og vedlikeholdsvennlig. V6-motorene med et slagvolum på 3,0 liter leverte 190 hk eller 224 hk og var beregnet på tunge bruksområder.

Mercedes-Benz Sprinter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
3,0/3,5 V6 bensinmotor 231-258 HK 12-15 l/100 km Høyt drivstofforbruk, tennspoler Gjennomsnitt
2,1 CDI 95-163 HK 6,5-8,5 l/100 km Robust og økonomisk Meget god
3.0 V6 CDI 190-224 HK 7,5-9,0 l/100 km Kompleks, men kraftig Bra

Mercedes-Benz Sprinter generasjon III (2018-i dag)

Mercedes-Benz Sprinter generasjon III (2018-i dag)

Den nåværende Mercedes-Benz Sprinter-generasjonen representerer fremtiden for nyttekjøretøy med et fullstendig revidert motorutvalg og elektrifisering tilgjengelig for første gang. Påliteligheten til Mercedes-Benz Sprinter-motorene når nye, høye standarder, med en forventet kjørelengde på mellom 500 000 og 700 000 kilometer. Større reparasjoner er vanligvis ikke nødvendig før etter 350 000 til 450 000 kilometer. Toppmodellen er 2.0 CDI-motoren med 170 hk, som kombinerer toppmoderne teknologi med velprøvd pålitelighet. eSprinter er en revolusjonerende helelektrisk variant som setter nye standarder for utslippsfrie nyttekjøretøy. Integreringen av MBUX infotainment og omfattende tilkoblingsmuligheter gjør dagens Sprinter til den smarteste nyttekjøretøyen i sin klasse.

Mercedes-Benz Sprinter bensinmotorer: Generasjon III (2018-i dag)

Mercedes-Benz Sprinters bensinmotorutvalg fokuserer på en moderne 2,0-liters turbomotor med 140 kW (190 hk), som er spesialutviklet for det nordamerikanske markedet. Denne Mercedes-Benz Sprinter-motoren er basert på den velprøvde M274-serien og tilbyr en balansert kombinasjon av ytelse og effektivitet. Med et drivstofforbruk på 9-11 liter per 100 km er den betydelig mer økonomisk enn sine forgjengere. Typiske problemer er ennå ikke kjent, ettersom motoren bare har vært i bruk i noen få år. Mercedes-Benz Sprinter 2.0 Turbo er spesielt egnet for markeder med lave bensinpriser.

Mercedes-Benz Sprinter dieselmotorer: Generasjon III (2018-i dag)

Kjernen i den tredje generasjonen er den helt nye 2.0 CDI (OM654) i ulike effektnivåer fra 84 hk til 170 hk. Disse Mercedes-Benz Sprinter-motorene er utstyrt med den nyeste fjerde generasjon common-rail-teknologi med opptil 2500 bar innsprøytningstrykk. Mercedes-Benz Sprinter 2.0 CDI med 114 hk fungerer som innstegsmotor og har et drivstofforbruk på bare 5,8-6,5 liter per 100 km. Toppvarianten med 170 hk kombinerer høy ytelse med et drivstofforbruk på 6,2-7,1 liter per 100 km. Alle Mercedes-Benz Sprinter CDI-motorene oppfyller Euro 6d-standarden og er utstyrt med SCR-katalysator med AdBlue-innsprøytning.

Mercedes-Benz Sprinter med elektrisk drift: Generasjon III (2018-i dag)

Mercedes-Benz eSprinter markerer inngangen til elektromobilitet og er utstyrt med en elektrisk motor på 85 kW (116 hk). Avhengig av batteristørrelsen er rekkevidden 115-168 km, noe som er tilstrekkelig for leveringstrafikk i byer. Mercedes-Benz eSprinter har et øyeblikkelig dreiemoment og tilnærmet lydløs drift, men har høye innkjøpskostnader og begrenset rekkevidde. En ny generasjon med betydelig bedre rekkevidde er varslet for 2024.

Mercedes-Benz Sprinter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2.0 Turbo-bensinmotor 190 HK 9-11 l/100 km Ingen langtidserfaring ennå God
2,0 CDI 84-170 HK 5,8-7,1 l/100 km Veldig moderne og effektiv Veldig bra
eSprinter 116 HK 26-30 kWh/100 km Begrenset rekkevidde, høye kostnader Gjennomsnitt

Mercedes-Benz Sprinter - Historiske generasjoner (1995-2006)

Mercedes-Benz Sprinters begynnelse går tilbake til 1995, da den erstattet den vellykkede T1/TN. Den første generasjonen (1995-2006) var kjennetegnet av mekanisk robusthet og enkel teknologi som fungerte pålitelig selv under ekstreme forhold. Denne epoken var dominert av Mercedes-Benz Sprinter-dieselmotorer med mekaniske innsprøytningspumper, som var mindre effektive, men svært holdbare. Mercedes-Benz Sprinter 2,9 TDI med 129 hk ble ansett som den beste dieselmotoren i denne historiske perioden og oppnådde regelmessig kjørelengder på over 800 000 kilometer. Den 2,3-liters bensinmotoren med 143 hk var det beste valget, selv om det høye drivstofforbruket gjorde den lite attraktiv for kommersielle brukere. Denne historiske generasjonen la grunnlaget for Sprinters verdensomspennende suksess og beviste at tysk ingeniørkunst også kunne sette standarder i nyttekjøretøysektoren.

Konklusjon: De beste Mercedes-Benz Sprinter-motorene gjennom alle generasjoner

Utviklingen av Mercedes-Benz Sprinter-motorene viser en konsekvent progresjon fra robuste mekaniske systemer til høyeffektive, rene drivsystemer. Mens de historiske dieselmotorene imponerte med sin ekstreme levetid, tilbyr de moderne motorene betydelig bedre drivstofforbruk og utslippsverdier med gjennomgående høy pålitelighet. Introduksjonen av elektrisk mobilitet med eSprinter viser Mercedes-Benz' engasjement for bærekraftig mobilitet i nyttekjøretøysektoren.

  • Beste bensinmotor i Mercedes-Benz Sprinter:

Mercedes-Benz Sprinter 2.0 Turbo (190 hk, generasjon III) kombinerer moderne teknologi med akseptabelt drivstofforbruk og er den beste bensinmotoren i Sprinters historie.

  • Beste dieselmotor i Mercedes-Benz Sprinter:

Mercedes-Benz Sprinter 2.0 CDI (170 hk, generasjon III) tilbyr den beste kombinasjonen av ytelse, effektivitet og topp moderne eksosteknologi i alle generasjoner.

  • Beste Mercedes-Benz Sprinter med elektrisk drift:

Mercedes-Benz eSprinter (116 hk, generasjon III) er for øyeblikket det eneste elektriske alternativet, og er ideell for utslippsfri bylogistikk.

Når det gjelder vedlikehold og reservedeler til alle Mercedes-Benz Sprinter-generasjoner, tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

-62%
MOBIL Delvac MX Super Defense V4 121650 Motorolje 15W-40, 20l
Anmeldelser - 7
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: DDC DFS 93K215, Mack EO-N, Mack EO-M Plus, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, MTU-2, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20072, Mack EO-M, MAN M 3275-1, Renault RLD
  • Spesifikasjon: ACEA B2, API CF-4, ACEA E3
  • Produktlinje: Delvac
  • viskositetsklasse SAE: 15W-40
  • Versjon: MX Super Defense V4
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Lastebiler
  • egnet for drivstofftype: Diesel
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 121650
  • Vår pris: 1350,64 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 15W-40, 20l
Artikkelnummer: 121650
sammenlignet med Veil. pris 3587,75 kr

1350,64 kr
67,53 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE Turbo Diesel 1535B1 Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 31
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: Fiat 9.55535-S2, VW 505 01, MB 226.5, Ford WSS-M2C917-A, VW 502 00, MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CF, API SN
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: Turbo Diesel
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 1535B1
  • Vår pris: 1861,41 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-40, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 1535B1
1861,41 kr
93,07 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 61
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: XL-III C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872373
  • Vår pris: 503,79 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872373
503,79 kr
125,95 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL AF13++ High-performance MN4015-1 Frostvæske G12, fiolett, 1l, Ferdigblandet, slikatholdig
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • temperaturområde [°C]: -40, +125
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G13
  • Farge: fiolett
  • Produktlinje: AF13++, High-performance
  • Produsentens anbefalinger: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for ra), VAG TL-774 G, VAG TL-774 J, CUMMINS CES 14603, DEUTZ DQC CC-14, IRIZAR, LIEBHERR Minimum, LH-01-COL3A, MAN 324 Type Si-OAT, MB 325.5, MB 325.6, SCANIA, SMART MB 326.0, Germany, FVV Heft R443, France NFR 15-601, ITALY NC 956-16, Spain, UNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Spesifikasjon: G12
  • Innhold [liter]: 1
  • Tank design: Flaske
  • kjem. egenskap: slikatholdig
  • MANNOL: Frostvæske
  • Varenummer: MN4015-1
  • Vår pris: 69,12 kr
Detaljer
MANNOL Frostvæske G12, fiolett, 1l, Ferdigblandet, slikatholdig
Artikkelnummer: MN4015-1
Mer
69,12 kr
69,12 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-10 Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 62
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-10
  • Vår pris: 637,15 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-10
Mer
637,15 kr
63,72 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 65
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-5
  • Vår pris: 371,79 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-5
Mer
371,79 kr
74,36 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-20
  • Vår pris: 1498,69 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: MN7715-20
Mer
1498,69 kr
74,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 154291
  • Vår pris: 610,82 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
610,82 kr
152,71 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 X1 150565 Motorolje 5W-40, 5l
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, GM LL-B-025, Fiat 9.55535-M2, AAE STO 003 B6
  • Spesifikasjon: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: 3000 X1
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150565
  • Vår pris: 596,32 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-40, 5l
Artikkelnummer: 150565
596,32 kr
119,26 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix Ultra ECT C2/C3 550046306 Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Porsche C30, Fiat 9.55535-GS1, Fiat 9.55535-DS1
  • Spesifikasjon: ACEA C2, ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: Helix
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • Versjon: Ultra ECT C2 / C3
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • SHELL: Motorolje
  • Varenummer: 550046306
  • Vår pris: 595,59 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 550046306
595,59 kr
148,90 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Delvac MX Extra 144718 Motorolje 10W-40, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 7
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: CATERPILLAR ECF-2, YaMZ-6-12, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU-2, Volvo VDS-3, Mack EO-M Plus, Mack EO-N, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20072, CUMMINS CES 20077, CUMMINS CES 20076, CUMMINS CES 20078, Renault RLD-2, Volvo VDS-2
  • Spesifikasjon: ACEA E7, API CF-4, ACEA A2
  • Produktlinje: Delvac
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: MX Extra
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Lastebiler
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 144718
  • Vår pris: 1607,04 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 10W-40, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 144718
1607,04 kr
80,35 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE 1533EB Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Anmeldelser - 57
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 229.51
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • olje: Fullsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 1533EB
  • Vår pris: 930,37 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Artikkelnummer: 1533EB
930,37 kr
232,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Rimula R6 LM 550044858 Motorolje 10W-40, 20l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 1
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: CATERPILLAR ECF-3, CUMMINS CES 20086, CUMMINS CES 20081, DQC IV-18 LA, DDC DFS 93K222, DDC DFS 93K218, Mack EOS-4.5, Mack EO-O PP, MAN M 3271-1, MB 228.51, MTU-3.1, Renault RLD, Scania LA, Volvo VDS-4.5, Volvo VDS-4, Iveco 18-1809 NG2
  • Spesifikasjon: ACEA E6, ACEA E9, API CK-4, JASO DH-2
  • Produktlinje: Rimula
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: R6 LM
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Lastebiler
  • Katalysatortype: for kjøretøy med katalytisk sot / partikkelfilter
  • SHELL: Motorolje
  • Varenummer: 550044858
  • Vår pris: 1604,23 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 10W-40, 20l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 550044858
1604,23 kr
80,21 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Produktlinje: MaxLife
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872296
  • Vår pris: 440,98 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
440,98 kr
110,25 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-7%
CHEMPIOIL SAE 40 CH9404-1 Motorolje SAE 40, 1l
Anmeldelser - 49
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Spesifikasjon: API CH-4, API SJ
  • Produktlinje: SAE
  • viskositetsklasse SAE: SAE 40
  • Versjon: 40
  • Tank design: Flaske
  • Spesifikasjon iht. API: CH-4, SJ
  • CHEMPIOIL: Motorolje
  • Varenummer: CH9404-1
  • Vår pris: 127,94 kr
Detaljer
CHEMPIOIL Motorolje SAE 40, 1l
Artikkelnummer: CH9404-1
Mer
sammenlignet med Veil. pris 137,60 kr

127,94 kr
127,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: