• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Ford Mondeo-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. Ford Mondeo-motorer: Generasjon I & II (1993-2007) - Historiske generasjoner
    1. Ford Mondeo bensinmotorer: Generasjon I & II (1993-2007)
    2. Ford Mondeo dieselmotorer: Generasjon I og II (1993-2007)
  2. Ford Mondeo-motorer: Generasjon III (2007-2014)
    1. Ford Mondeo bensinmotorer: Generasjon III (2007-2014)
    2. Ford Mondeo dieselmotorer: Generasjon III (2007-2014)
  3. Ford Mondeo-motorer: Generasjon IV (2014-2022)
    1. Ford Mondeo bensinmotorer: Generasjon IV (2014-2022)
    2. Ford Mondeo dieselmotorer: Generasjon IV (2014-2022)
    3. Ford Mondeo hybriddrift: Generasjon IV (2014-2022)
  4. Ford Mondeo-motorer: Generasjon V (2022-i dag)
    1. Ford Mondeo hybriddrivlinjer: Generasjon V (2022-i dag)
  5. Konklusjon: De beste Ford Mondeo-motorene i alle generasjoner

Siden lanseringen i 1993 har Ford Mondeo etablert seg som en bestselger i mellomklassen, og har gjennomgått en bemerkelsesverdig teknisk utvikling over fem generasjoner. Ford Mondeo-motorene har utviklet seg fra enkle sugemotorer til toppmoderne turboladede bensinmotorer og effektive dieselmotorer, og hver generasjon har brakt med seg ny teknologi og ulike standarder for pålitelighet.

Ford Mondeo-motorer: Generasjon I & II (1993-2007) - Historiske generasjoner

Ford Mondeo-motorer: Generasjon I & II (1993-2007) - Historiske generasjoner

De to første Ford Mondeo-generasjonene la grunnlaget for seriens suksess og var kjennetegnet av robuste, men fortsatt teknisk konvensjonelle motorer. Den første generasjonen (1993-2000) hadde hovedsakelig sugemotorer, mens den andre generasjonen (2000-2007) allerede hadde de første turbodieselmotorene. Typisk kjørelengde var 250 000 til 350 000 kilometer med riktig vedlikehold, og dieselmotorene var generelt mer holdbare enn bensinmotorene. Større reparasjoner var vanligvis påkrevd mellom 150 000 og 200 000 kilometer - hovedsakelig skift av tannrem, vannpumper og av og til topplokkpakninger på bensinmotorer. Den absolutte toppmotoren i denne epoken var 2,0 TDCi med 130 hk fra andre generasjon, som kombinerte driftssikkerhet og økonomi på en optimal måte.

Ford Mondeo bensinmotorer: Generasjon I & II (1993-2007)

I den første generasjonen besto Ford Mondeos bensinmotorutvalg hovedsakelig av sugemotorer: 1,6 Zetec (90 hk), 1,8 Zetec (110-115 hk) og 2,0 Zetec (130-136 hk). I andre generasjon ble det lagt til kraftigere varianter, blant annet 2,5 V6 Duratec med 170 hk og den sportslige 3,0 V6 ST220 med 226 hk. Den beste bensinmotoren i disse generasjonene var 2.0 Zetec med 130 hk fra første generasjon - den viste seg å være spesielt pålitelig og vedlikeholdsvennlig. Andre generasjons V6-motorer led derimot av typiske problemer som utette ventildekselpakninger og økt oljeforbruk, mens de mindre Zetec-motorene tidvis fikk problemer med topplokkpakningen.

Ford Mondeo dieselmotorer: Generasjon I og II (1993-2007)

I den første generasjonen av Ford Mondeo-dieselmotorer dominerte 1,8 TD med 90 hk, men den var høylytt og treg. Den andre generasjonen kom med den revolusjonerende 2.0 TDCi med common-rail innsprøytning i ulike effektnivåer fra 115 til 155 hk. Det fantes også en 2,2 TDCi med 155 hk for høyere krav. Ford Mondeo 2,0 TDCi med 130 hk ble den mest pålitelige motoren i begge generasjonene, med en utmerket kombinasjon av ytelse, drivstofføkonomi og holdbarhet. Disse tidlige TDCi-motorene var fortsatt uten partikkelfilter og ble ansett som spesielt robuste.

Ford Mondeo-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,6/1,8 Zetec 90-115 HK 7,5-8,5 l/100 km Topplokkpakning Bra
2,0 Zetec 130-136 HK 8,0-9,0 l/100 km Svært robust Meget god
2,5/3,0 V6 170-226 HK 9,5-11,5 l/100 km Ventildekselpakninger, oljeforbruk Gjennomsnittlig
1,8 TD 90 HK 6,0-7,0 l/100 km Høylytt, treg Moderat
2,0 TDCi 115-155 HK 5,5-6,5 l/100 km Svært pålitelig Svært god
2,2 TDCi 155 HK 6,0-7,0 l/100 km Robust, men sjelden Bra

Ford Mondeo-motorer: Generasjon III (2007-2014)

Ford Mondeo-motorer: Generasjon III (2007-2014)

Den tredje generasjonen Ford Mondeo markerte et teknologisk sprang med introduksjonen av moderne turbobensinmotorer og avansert dieselteknologi. Kjørelengden falt imidlertid til mellom 200 000 og 300 000 kilometer ettersom de mer komplekse motorene ble mer vedlikeholdskrevende. Typiske reparasjonsintervaller lå på mellom 120 000 og 180 000 kilometer, og særlig turbobensinmotorene led av problemer med registerkjeder og turboladere. Den fremste motoren i denne generasjonen var 2.0 TDCi med 163 hk, som hadde høy driftssikkerhet til tross for partikkelfilteret. Denne generasjonen var også den første som introduserte den problematiske PowerShift-dobbeltclutchgirkassen, noe som hadde en negativ innvirkning på den generelle driftssikkerheten.

Ford Mondeo bensinmotorer: Generasjon III (2007-2014)

Ford Mondeos bensinmotorutvalg ble fullstendig revidert og besto nå hovedsakelig av turboladede motorer. 1,6 EcoBoost med 160 hk erstattet de større sugemotorene, men viste seg å være problematisk på grunn av hyppige feil på registerkjeden og turboladeren. 2.0 EcoBoost med 203/240 hk tilbød sportslige ytelser, men led av lignende problemer. Den eneste sugemotoren som var tilgjengelig, var 2,5 Duratec med 175 hk, som viste seg å være den mest pålitelige bensinmotoren i denne generasjonen. Ford Mondeo EcoBoost-motorene utviklet seg til å bli de mest problematiske motorene i serien - for tidlig skade på registerkjeden etter så lite som 80 000 kilometer og feil på turboladeren gjorde dem til kostbare alternativer.

Ford Mondeo dieselmotorer: Generasjon III (2007-2014)

Ford Mondeo 2.0 TDCi ble videreutviklet og ble nå utstyrt med partikkelfilter som standard. Tilgjengelige effektnivåer varierte fra 115 til 200 hk, med motoren på 163 hk som den optimale. Det fantes også en mindre 1,8 TDCi med 125 hk, men denne var mindre utbredt. Ford Mondeo 2,0 TDCi med 163 hk viste seg å være den beste motoren i denne generasjonen - den kombinerte høy ytelse med akseptabel driftssikkerhet, selv om det av og til oppstod problemer med partikkelfilteret. De kraftigere variantene med 180 og 200 hk hadde oftere skader på turboladeren og injektorproblemer.

Ford Mondeo-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,6 EcoBoost 160 HK 7,0-8,0 l/100 km Tannkjede, turbolader Problematisk
2,0 EcoBoost 203-240 HK 8,5-9,5 l/100 km Tannkjede, turbolader Problematisk
2,5 Duratec 175 HK 9,0-10,0 l/100 km Robust, men tørst Bra
1,8 TDCi 125 HK 5,0-6,0 l/100 km Ikke veldig vanlig Gjennomsnittlig
2,0 TDCi 115-200 HK 5,5-6,5 l/100 km Partikkelfilter, injektorer Bra

Ford Mondeo-motorer: Generasjon IV (2014-2022)

Ford Mondeo-motorer: Generasjon IV (2014-2022)

Den fjerde Ford Mondeo-generasjonen fokuserte konsekvent på downsizing og elektrifisering, men dette førte til blandede resultater. Kjørelengden stagnerte på mellom 200 000 og 280 000 kilometer, og hybridvariantene hadde ennå ingen langtidserfaring. Større reparasjoner var for det meste påkrevd mellom 100 000 og 150 000 kilometer, spesielt for EcoBoost-motorene. Overraskende nok var toppmotoren 2,5 Duratec Hybrid med 187 hk systemeffekt, som kombinerte høy pålitelighet med god effektivitet. Denne generasjonen introduserte også den første Ford Mondeo Hybrid og gjorde endelig slutt på epoken med store sugemotorer.

Ford Mondeo bensinmotorer: Generasjon IV (2014-2022)

Ford Mondeos bensinmotorutvalg fokuserte på EcoBoost-turbomotorer: 1,5 EcoBoost med 165 hk og 2,0 EcoBoost med 238 hk. 1,5 EcoBoost viste seg å være mindre problematisk enn forgjengeren på 1,6 liter, men fortsatte å vise svakheter i timingkjeden og sporadiske problemer med kjølevæsken. Den kraftige 2.0 EcoBoost var fortsatt utsatt for de typiske EcoBoost-problemene - skader på timingkjeden og feil på turboladeren gjorde den til en kostbar fornøyelse. Paradoksalt nok ble hybriddriften ansett som den mest pålitelige bensinmotoren i denne generasjonen, ettersom 2,5 Duratec ble drevet mye mer skånsomt i hybridmodus.

Ford Mondeo dieselmotorer: Generasjon IV (2014-2022)

Den velprøvde Ford Mondeo 2.0 TDCi ble videreutviklet og var tilgjengelig i effektnivåer fra 150 til 210 hk. Alle variantene hadde moderne common rail-innsprøytning med SCR-katalysator og partikkelfilter. Ford Mondeo 2.0 TDCi med 180 hk utviklet seg til å bli den beste dieselen i denne generasjonen og tilbød en balansert kombinasjon av ytelse og driftssikkerhet. Den kraftigste varianten med 210 hk var imidlertid utsatt for turboladerproblemer og injektorfeil, mens 150 hk-versjonen ble ansett som spesielt økonomisk og pålitelig.

Ford Mondeo hybriddrift: Generasjon IV (2014-2022)

For første gang tilbød Ford en Mondeo Hybrid med en 2,5 Duratec-bensinmotor og en elektrisk motor med en systemeffekt på 187 hk. Denne Ford Mondeo Hybrid viste seg å være overraskende pålitelig, ettersom bensinmotoren ble drevet mer skånsomt takket være den elektriske støtten. Problemene var stort sett begrenset til den komplekse elektronikken og sporadiske batteriproblemer etter høy kjørelengde.

Ford Mondeo motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,5 EcoBoost 165 HK 6,5-7,5 l/100 km Tannkjede, kjølevæske Moderat
2,0 EcoBoost 238 HK 8,0-9,0 l/100 km Tannkjede, turbolader Problematisk
2,0 TDCi 150-210 HK 4,8-5,8 l/100 km Turbolader (210 hk), ellers robust Bra
2,5 Hybrid 187 HK 4,2 l/100 km Elektronikk, batteri Bra

Ford Mondeo-motorer: Generasjon V (2022-i dag)

Ford Mondeo-motorer: Generasjon V (2022-i dag)

Den femte og antakelig siste generasjonen Ford Mondeo er utelukkende tilgjengelig som hybrid og representerer Fords avgang fra det tradisjonelle mellomklasse-segmentet i Europa. Alle drivlinjene er basert på elektrifisert teknologi, med både fullhybrid og ladbar hybrid tilgjengelig. Ettersom denne generasjonen bare har vært tilgjengelig siden 2022, foreligger det ennå ingen langtidserfaringer, men de første testene viser at påliteligheten er betydelig forbedret sammenlignet med de problematiske EcoBoost-motorene. Toppmodellen er 2.5 Duratec plug-in hybrid med 191 hk systemeffekt, som kombinerer sportslige kjøreegenskaper med høy effektivitet.

Ford Mondeo hybriddrivlinjer: Generasjon V (2022-i dag)

Ford Mondeos motorutvalg består utelukkende av hybridmotorer. Fullhybriden kombinerer en 2,5 Duratec-bensinmotor med en elektrisk motor som gir 191 hk systemeffekt, mens plug-in-hybriden tilbyr samme basis med et større batteri og 191 hk. Disse Ford Mondeo-motorene benytter den velprøvde Atkinson Cycle-teknologien og anses for å være betydelig mer driftssikre enn de tidligere EcoBoost-motorene. Ford Mondeo 2.5 Hybrid ser ut til å bli den beste motoren i serien, og kombinerer fordelene ved elektrifisering med robustheten til den velprøvde Duratec-motoren.

Ford Mondeo-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,5 full hybrid 191 HK 5,0-5,5 l/100 km Så langt ingen serieproblemer Veldig bra
2,5 ladbar hybrid 191 HK 1,4 l/100 km + elektrisitet Kompleks elektronikk Veldig bra

Konklusjon: De beste Ford Mondeo-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av Ford Mondeo-motorene har hatt en brokete historie - mens de første generasjonene imponerte med robuste sugemotorer og pålitelige TDCi-dieselmotorer, hadde EcoBoost-turbobensinmotorene i de midterste generasjonene betydelige problemer med driftssikkerheten. Den nåværende hybridgenerasjonen lover en tilbakevending til større pålitelighet gjennom velprøvd teknologi kombinert med moderne elektrifisering.

  • Beste Ford Mondeo bensinmotor:

Ford Mondeo 2.5 Duratec Hybrid (191 hk, generasjon V) kombinerer påliteligheten til den velprøvde Duratec-motoren med moderne hybridteknologi og høy effektivitet.

  • Beste Ford Mondeo dieselmotor:

Ford Mondeo 2,0 TDCi (130-163 hk, generasjon II og III) tilbyr den beste kombinasjonen av pålitelighet, økonomi og hverdagsbruk på tvers av alle generasjoner.

  • Beste Ford Mondeo hybridmotor:

Ford Mondeo 2,5 Plug-in Hybrid (191 hk, generasjon V) med elektrisk rekkevidde og lavt drivstofforbruk med høy systemytelse.

For vedlikehold og reservedeler for alle Ford Mondeo generasjoner tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

Valvoline SynPower 872378 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SL, API CF
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872378
  • Vår pris: 563,75 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872378
563,75 kr
140,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-5%
FEBI BILSTEIN 19402 Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Anmeldelser - 89
Produkt info
  • Egenskaper: Konsentrert
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G12+
  • Farge: fiolett
  • Produsentens anbefalinger: VAG TL-774 F, VAG TL-774 D, MB 325.3, Volvo VCS, MAN 324 SNF, DEXCOOL, Toyota SLLC, Ford WSS-M97B44-D
  • Spesifikasjon: G12+
  • Innhold [liter]: 5
  • Vekt [kg]: 5,705
  • Se serviceinformasjon
  • Tank design: Kanne
  • FEBI BILSTEIN: Frostvæske
  • Varenummer: 19402
  • Vår pris: 354,99 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Artikkelnummer: 19402
Mer
sammenlignet med Veil. pris 377,39 kr

354,99 kr
71,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline MaxLife 872296 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.3, PSA B71 2300, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-D2
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CF
  • Produktlinje: MaxLife
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872296
  • Vår pris: 440,98 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 872296
440,98 kr
110,25 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: 2000 X1
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Spesifikasjon iht. API: CF, SL
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150865
  • Vår pris: 359,73 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 150865
359,73 kr
89,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL O.E.M. 7707 MN7707-1 Motorolje 5W-30, 1l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-A, Volvo VCC 95200377, MB 229.6, Fiat 9.55535-G1, STJLR.03.5003
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA A5 / B5
  • Produktlinje: O.E.M.
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 7707
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7707-1
  • Vår pris: 121,27 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 1l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7707-1
Mer
121,27 kr
121,27 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL SPECIAL PLUS MN7512-5 Motorolje 10W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 58
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA A3 / B3, API CF
  • Produktlinje: SPECIAL PLUS
  • viskositetsklasse SAE: 10W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7512-5
  • Vår pris: 351,00 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 10W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7512-5
Mer
351,00 kr
70,20 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 FS 153687 Motorolje 0W-40, 4l
Anmeldelser - 76
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: AAE STO 003 B7, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 503 01, VW 505 00, Porsche A40, Fiat 9.55535-M2, Ford WSS-M2C937-A
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 0W-40
  • Versjon: FS
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 153687
  • Vår pris: 698,39 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 0W-40, 4l
Artikkelnummer: 153687
698,39 kr
174,60 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL SPECIAL PLUS MN7512-20 Motorolje 10W-30, 20l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 8
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA A3 / B3
  • Produktlinje: SPECIAL PLUS
  • viskositetsklasse SAE: 10W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7512-20
  • Vår pris: 1145,73 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 10W-30, 20l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7512-20
Mer
1145,73 kr
57,29 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-22%
LIQUI MOLY Longtime High Tech 1137 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 81
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, VW 505 01, Ford WSS-M2C917-A, OV0401547-G30, OV0401547-D30, MB 229.51, VW 505 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: Longtime High Tech
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Varenummer: 1137
  • Vår pris: 763,84 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 1137
sammenlignet med Veil. pris 985,24 kr

763,84 kr
152,77 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL Magnatec A5 15F908 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 85
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D
  • Spesifikasjon: ACEA A1 / B1, ACEA A5 / B5, API SN, ILSAC GF-4
  • Produktlinje: Magnatec
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: A5
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 15F908
  • Vår pris: 491,65 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 15F908
491,65 kr
122,91 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
FANFARO TSE FF6501-20 Motorolje 5W-30, 20l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 9
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 01, VW 505 00, MB 229.3, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0700, Renault RN0710, Ford WSS-M2C913-B
  • Spesifikasjon: API SN, API CH-4, ACEA A3 / B4
  • Produktlinje: TSE
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • FANFARO: Motorolje
  • Varenummer: FF6501-20
  • Vår pris: 1029,25 kr
Detaljer
FANFARO Motorolje 5W-30, 20l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: FF6501-20
Mer
1029,25 kr
51,46 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY KFS 11 21150 Frostvæske grønn, 5l, Konsentrert
Anmeldelser - 37
Produkt info
  • Egenskaper: Konsentrert
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G11
  • Farge: grønn
  • Produktlinje: KFS 11
  • Produsentens anbefalinger: Fiat 9.55523, BMW GS 94000, Chrysler MS-7170, Cummins 85T8-2, DQC CA-14, Iveco 18-1830, JI Case JIC-501, MAN 324 NF, MB 325.0, MB 325.2, MTU MTL 5048, GM GME L 46014, Volvo 128 6083, Volvo Trucks
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Produsentanbefaling olje: 002, Alfa Romeo 9.55523, Audi TL-774 C = G11, Avtovaz TTM VAZ 1.97, Behr, BMW GS 94000, Chrysler MS-7170, Construction, Cummins 85T8-2, Deutz DQC CA-14, Fiat 9.55523, IVECO 18-1830, JI Case JIC-501, Lada, Lancia 9.55523, MAN 324 Typ NF, MB 325.0 / 325.2, MTU MTL 5048, Opel / GM GME L 46014, Perkins, Porsche TL-774 C = G, Saturn, Seat TL-774 C = G11, Skoda TL-774 C = G11, Tesla, Toyota Motor Corpora, Trucks, Vauxhall GMEL1301, Volkswagen TL-774 C, Volvo Cars 128 6083
  • Blandeforhold: -20°C(35 / 65), -40°C(50 / 50), -68°C(65 / 35)
  • Kjøretøytype: Bil
  • LIQUI MOLY: Frostvæske
  • Varenummer: 21150
  • Vår pris: 574,96 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Frostvæske grønn, 5l, Konsentrert
Artikkelnummer: 21150
Mer
574,96 kr
114,99 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 3000 Formula V 155856 Motorolje 0W-20, 4l
Anmeldelser - 28
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: VW 508 00, VW 509 00, Porsche C20
  • Spesifikasjon: ACEA C5, API SN PLUS
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 0W-20
  • Versjon: 3000 Formula V
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 155856
  • Vår pris: 549,33 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 0W-20, 4l
Artikkelnummer: 155856
549,33 kr
137,33 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
TOYOTA Fuel Economy 08880-83388 Motorolje 5W-30, 1l
Anmeldelser - 3
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Spesifikasjon: ACEA A1 / B1, ACEA A5 / B5, API SL, API CF
  • Produktlinje: Fuel Economy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • TOYOTA: Motorolje
  • Varenummer: 08880-83388
  • Vår pris: 253,10 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TOYOTA Motorolje 5W-30, 1l
Artikkelnummer: 08880-83388
253,10 kr
253,10 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower FE 872552 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 94
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: Renault RN0700, STJLR.03.5003, Ford WSS-M2C913-D
  • Spesifikasjon: ACEA A7 / B7, ACEA A5 / B5, API SP
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: FE
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872552
  • Vår pris: 653,84 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 872552
653,84 kr
130,77 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: