• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

SEAT León-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. SEAT León-motorer: Generasjon I (1999-2005)
    1. SEAT León bensinmotorer: Generasjon I (1999-2005)
    2. SEAT León dieselmotorer: Generasjon I (1999-2005)
  2. SEAT León-motorer: Generasjon II (2005-2012)
    1. SEAT León bensinmotorer: Generasjon II (2005-2012)
    2. SEAT León dieselmotorer: Generasjon II (2005-2012)
  3. SEAT León-motorer: Generasjon III (2012-2020)
    1. SEAT León bensinmotorer: Generasjon III (2012-2020)
    2. SEAT León dieselmotorer: Generasjon III (2012-2020)
  4. SEAT León-motorer: Generasjon IV (2020-i dag)
    1. SEAT León mildhybrid bensinmotor: Generasjon IV (2020-i dag)
    2. SEAT León ladbar hybrid: Generasjon IV (2020-i dag)
    3. SEAT León bensinmotor: Generasjon IV (2020-i dag)
    4. SEAT León dieselmotorer: Generasjon IV (2020-i dag)
  5. Konklusjon: De beste SEAT León-motorene i alle generasjoner

Siden lanseringen i 1999 har SEAT León utviklet seg til å bli en av det spanske merkets mest suksessrike kompaktbiler, med et variert utvalg av SEAT León-motorer i fire generasjoner. Hver generasjon har brakt med seg nye teknologier og ulike styrker og svakheter, med en teknologisk utvikling som spenner fra enkle sugemotorer til ultramoderne hybridmotorer.

SEAT León-motorer: Generasjon I (1999-2005)

SEAT León-motorer: Generasjon I (1999-2005)

Den første generasjonen SEAT León var en pionerperiode for merket i kompaktbilsegmentet og var basert på den velprøvde Volkswagen Golf IV-plattformen. Denne generasjonen var kjennetegnet av robuste, men fortsatt teknisk enkle motorer, som med riktig vedlikehold lett nådde 250 000 til 350 000 kilometer. De fleste større reparasjoner skulle bare utføres mellom 150 000 og 200 000 kilometer, og dieselmotorene var generelt mer holdbare enn bensinmotorene. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 1,9 TDI med 150 hk, som kombinerte effekt, driftssikkerhet og økonomi på en optimal måte og viste seg å være nærmest uforgjengelig. De tidlige SEAT León-motorene nøt godt av Volkswagen-konsernets modne teknologi og dannet et solid grunnlag for merkets utvikling.

SEAT León bensinmotorer: Generasjon I (1999-2005)

SEAT Leóns bensinmotorutvalg inkluderte både sugemotorer og de første turboversjonene. Det startet med 1.4 16V sugemotor med 75 hk, etterfulgt av 1.6 16V med 105 hk. For mer sportslige krav var det 1.8 20V med 125 hk og 1.8 T med 150 hk turboladning. Det absolutte høydepunktet var SEAT León Cupra med 1,8 T-motor og 180 hk, senere til og med 210 hk. Disse tidlige SEAT León turboladede bensinmotorene viste allerede typiske problemer som skader på turboladeren på grunn av forsømt vedlikehold og sporadiske problemer med tennspolen. 1.6 16V utviklet seg til å bli den mest pålitelige bensinmotoren i denne generasjonen, mens turbo-variantene krevde mer oppmerksomhet når det gjaldt vedlikehold.

SEAT León dieselmotorer: Generasjon I (1999-2005)

SEAT León-dieselmotorene ble dominert av den legendariske 1.9 TDI i ulike effektnivåer fra 90 til 150 hk. SEAT León 1.9 TDI med 110 hk var volummotoren og viste seg å være ekstremt pålitelig og økonomisk. De kraftigere variantene med 130 og 150 hk tilbød sportslige kjøreegenskaper med fortsatt lavt drivstofforbruk. Disse SEAT León TDI-motorene hadde pumpedyseinnsprøytning og oppfylte allerede Euro 3-normen. Typiske svakheter var kun slitasje på innsprøytningsdysene etter høy kjørelengde og sporadiske problemer med turboladeren under sportslig kjøring. 1,9 TDI med 150 hk ble ansett som en av de beste dieselmotorene på sin tid.

SEAT León-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,4 16V 75 HK 7,2-7,8 l/100 km Svakt motorisert Gjennomsnitt
1,6 16V 105 HK 6,8-7,5 l/100 km Svært robust, slitesterk Meget god
1,8 20V 125 HK 7,5-8,2 l/100 km Oljeforbruk med alderen Bra
1,8 T 150-210 HK 8,0-9,5 l/100 km Turbolader, tennspoler Moderat
1,9 TDI 90-150 HK 5,2-6,0 l/100 km Injektorer, svært robuste Meget bra

SEAT León-motorer: Generasjon II (2005-2012)

SEAT León-motorer: Generasjon II (2005-2012)

Den andre generasjonen av SEAT León markerte overgangen til mer moderne teknologi og tilbød et betydelig utvidet utvalg av motorer. Påliteligheten holdt seg på et høyt nivå, og de fleste motorene kjørte mellom 280 000 og 400 000 kilometer med riktig vedlikehold. Større reparasjoner var vanligvis påkrevd mellom 180 000 og 250 000 kilometer. Det absolutte høydepunktet var 2.0 TDI med 170 hk, som kombinerte moderne common rail-teknologi med høy ytelse og effektivitet. Denne generasjonen introduserte også de første TSI-motorene, som imidlertid fortsatt måtte kjempe med barnesykdommer. SEAT León-motorene i denne generasjonen nøt godt av den modne teknologien i Volkswagen Golf V-plattformen og tilbød en god balanse mellom ytelse og pålitelighet.

SEAT León bensinmotorer: Generasjon II (2005-2012)

SEAT Leóns bensinmotorutvalg ble fullstendig revidert og inkluderte nå moderne TSI-motorer med turbolading og direkte innsprøytning. Utvalget startet med 1,4 TSI med 122 hk, etterfulgt av 1,8 TSI med 160 hk. For sportslige sjåfører fantes 2.0 TSI med 200 hk i León FR og til og med 240 hk i León Cupra. Disse tidlige SEAT León TSI-motorene led imidlertid av typiske problemer fra den første TSI-generasjonen: problemer med timingkjeden, økt oljeforbruk og skader på turboladeren gjorde dem til de mest problematiske motorene i denne generasjonen. 1,8 TSI viste seg å være den mest pålitelige av turbobensinmotorene, mens 2,0 TSI ofte krevde kostbare reparasjoner.

SEAT León dieselmotorer: Generasjon II (2005-2012)

Den velprøvde 1.9 TDI-motoren ble til å begynne med videreført i SEAT León-dieselmotorene, men ble gradvis erstattet av mer moderne 2.0 TDI-motorer. SEAT León 2.0 TDI var tilgjengelig i effektnivåer fra 140 til 170 hk og hadde moderne common-rail-innsprøytning med partikkelfilter. Disse SEAT León TDI-motorene oppfylte allerede Euro 4-normen og tilbød en utmerket kombinasjon av ytelse, forbruk og driftssikkerhet. 2.0 TDI med 140 hk utviklet seg til å bli den mest driftssikre motoren i hele generasjonen. Det fantes også en mindre 1,6 TDI med 105 hk, som var spesielt økonomisk, men mindre utbredt.

SEAT León-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,4 TSI 122 HK 6,5-7,2 l/100 km Tannkjede, oljeforbruk Problematisk
1,8 TSI 160 HK 7,0-7,8 l/100 km Av og til turbolader Moderat
2,0 TSI 200-240 HK 8,2-9,5 l/100 km Oljeforbruk, registerkjede Problematisk
1,6 TDI 105 HK 4,8-5,5 l/100 km Ikke veldig vanlig Gjennomsnittlig
1,9 TDI 105 HK 5,5-6,2 l/100 km Robust, velprøvd Meget bra
2,0 TDI 140-170 HK 5,2-6,0 l/100 km Svært robust Meget god

SEAT León-motorer: Generasjon III (2012-2020)

SEAT León-motorer: Generasjon III (2012-2020)

Den tredje generasjonen av SEAT León markerte et betydelig sprang i kvalitet og regnes som den mest pålitelige av alle generasjoner. Med riktig vedlikehold kan de fleste motorene i denne generasjonen lett gå mellom 300 000 og 450 000 kilometer, og 2.0 TDI-dieselmotorene med 150 hk er spesielt holdbare. Større motorskader er blitt sjeldne, og det er bare de kraftige 2.0 TSI-bensinmotorene som fortsatt viser svakheter når det gjelder oljeforbruk. Det absolutte høydepunktet var 2.0 TDI med 184 hk - et teknisk mesterverk med variabel turboladergeometri som bød på både kraft og effektivitet. Denne generasjonen introduserte også fullstendig reviderte TSI-motorer, som var betydelig mer driftssikre enn sine forgjengere.

SEAT León bensinmotorer: Generasjon III (2012-2020)

SEAT Leóns bensinmotorutvalg ble fullstendig revidert og inkluderte nå den tredje generasjonen TSI-motorer. Det startet med 1.2 TSI med 105 hk, etterfulgt av 1.4 TSI med 122 eller 150 hk. For sportslige krav var 1,8 TSI med 180 hk og 2,0 TSI med 280 hk i León Cupra tilgjengelig. Disse mer moderne SEAT León TSI-motorene viste seg å være betydelig mer driftssikre enn sine forgjengere, med bare sporadiske problemer med ventilkoksing. 1.4 TSI med 150 hk utviklet seg til å bli den beste bensinmotoren i denne generasjonen, mens 2.0 TSI fortsatte å slite med problemer med oljeforbruket.

SEAT León dieselmotorer: Generasjon III (2012-2020)

SEAT León 2.0 TDI (EA288) ble tilbudt i ulike effektnivåer fra 110 til 184 hk. Det fantes også en mindre 1,6 TDI med 90, 105 eller 110 hk. Alle SEAT León-dieselmotorene hadde moderne common rail-innsprøytning med SCR-katalysator og partikkelfilter. SEAT León 2.0 TDI med 150 hk viste seg å være den mest driftssikre og effektive motoren i denne generasjonen, med et testforbruk på bare 4,2-4,8 liter per 100 km og høy driftssikkerhet. Versjonen med 184 hk hadde også variabel turboladergeometri og var ideell for sportslige sjåfører som likevel prioriterte effektivitet.

SEAT León-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,2 TSI 105 HK 5,8-6,5 l/100 km Av og til ventilkoksing Bra
1,4 TSI 122-150 HK 5,5-6,2 l/100 km Svært robust Meget god
1,8 TSI 180 HK 6,8-7,5 l/100 km Robust, sportslig Bra
2,0 TSI 280 HK 7,8-8,5 l/100 km Oljeforbruk i sportsmodus Moderat
1,6 TDI 90-110 HK 4,0-4,8 l/100 km Svært økonomisk God
2,0 TDI 110-184 HK 4,2-5,2 l/100 km Ekstremt robust Svært god

SEAT León-motorer: Generasjon IV (2020-i dag)

SEAT León-motorer: Generasjon IV (2020-i dag)

Den nåværende generasjonen av SEAT León fokuserer helt og holdent på elektrifisering og representerer SEATs visjon for fremtidens forbrenningsmotorer. Alle bensinmotorene er nå utstyrt med mildhybridteknologi, og for første gang finnes det også en ladbar hybrid med en elektrisk rekkevidde på over 60 kilometer. Siden denne generasjonen bare har vært på markedet siden 2020, finnes det ingen langtidserfaringer ennå, men de første testene viser lovende takter. Toppmotoren er 1.4 e-Hybrid med 245 hk systemeffekt, som kombinerer sportslige kjøreegenskaper med høy effektivitet. Mildhybridteknologien lover en levetid på over 350 000 kilometer, ettersom den elektriske assistansen avlaster forbrenningsmotoren.

SEAT León mildhybrid bensinmotor: Generasjon IV (2020-i dag)

SEAT León-motorutvalget er basert på to 1,5 eTSI-motorer med 130 og 150 hk. Begge SEAT León-motorene har 48-volts mildhybridteknologi med belte-startgenerator og sylinderdeaktivering. SEAT León 1,5 eTSI med 150 hk anses som spesielt vellykket og er i ferd med å utvikle seg til å bli den beste motoren i denne generasjonen - den gir jevn kraftutvikling over et bredt turtallsområde og har så langt vært fri for større problemer i serieproduksjonen. Som innstegsmotor finnes også 1,0 TSI med 110 hk uten mildhybridteknologi.

SEAT León ladbar hybrid: Generasjon IV (2020-i dag)

SEAT León e-Hybrid kombinerer en 1,4 TSI med en elektrisk motor for å produsere en systemeffekt på 245 hk. Med en elektrisk rekkevidde på over 60 kilometer og et drivstofforbruk på bare 1,4 liter per 100 km i WLTP-syklusen, er denne SEAT León-motoren et interessant alternativ for pendlere. Teknologien er basert på den velprøvde Golf GTE-plattformen og har ennå ikke vist noen store problemer, men kompleksiteten er betydelig høyere enn med konvensjonelle drivverk.

SEAT León bensinmotor: Generasjon IV (2020-i dag)

For sportslige sjåfører finnes SEAT León 2.0 TSI med 190 hk i FR og 300 hk i Cupra. 2,0 TSI med 190 hk viser tidlige tegn på de velkjente EA888-problemene, mens 300 hk-motoren i Cupra er spesielt utsatt for oljeforbruk og skader på turboladeren på grunn av den ekstreme effekten.

SEAT León dieselmotorer: Generasjon IV (2020-i dag)

To SEAT León 2.0 TDI-motorer (EA288 evo) med 115 og 150 hk er tilgjengelige og viderefører tradisjonen med pålitelige SEAT León-dieselmotorer. Begge motorene oppfyller Euro 6d-standarden og tilbyr moderne SCR-teknologi med AdBlue-innsprøytning.

SEAT León-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,0 TSI 110 HK 5,8-6,5 l/100 km Ingen problemer så langt Bra
1,5 eTSI 130-150 HK 5,2-5,8 l/100 km Ingen serieproblemer så langt Veldig bra
2.0 TSI 190-300 HK 7,2-8,8 l/100 km Oljeforbruk, turbolader Problematisk
2,0 TDI 115-150 HK 4,8-5,5 l/100 km Robust, velprøvd Veldig bra
1,4 e-Hybrid 245 HK 1,4 l/100 km + elektrisitet Kompleks, men effektiv Bra

Konklusjon: De beste SEAT León-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av SEAT León-motorene viser tydelig den teknologiske utviklingen over fire generasjoner. Mens dieselmotorene i SEAT León har vært pålitelige i alle generasjoner, har de kraftige TSI-bensinmotorene i SEAT León slitt med lignende problemer. Den nye fjerde generasjonens mildhybridteknologi er et lovende alternativ for sjåfører som prioriterer effektivitet og driftssikkerhet.

  • Beste SEAT León bensinmotor:

SEAT León 1.5 eTSI (150 hk, generasjon IV) kombinerer moderne mildhybridteknologi med høy effektivitet og hittil utmerket driftssikkerhet.

  • Beste SEAT León dieselmotor:

SEAT León 2.0 TDI (150 hk, generasjon III og IV) tilbyr den beste kombinasjonen av pålitelighet, økonomi og hverdagsbruk på tvers av alle generasjoner.

  • Beste SEAT León hybridmotor:

SEAT León 1,4 e-Hybrid (245 hk, generasjon IV) med sin høye elektriske rekkevidde på over 60 km og lave drivstofforbruk.

For vedlikehold og reservedeler til alle SEAT León-generasjoner tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

BX-CRI3 BOSCH 0 986 435 360 Innsprøytningsdyse Common Rail (CR), med tetningsring
Anmeldelser - 26
Produkt info
  • Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
  • Byttedel
  • Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
  • BOSCH: Innsprøytningsdyse
  • Varenummer: 0 986 435 360
  • Tilstand: Refabrikkert
Detaljer
BOSCH Innsprøytningsdyse Common Rail (CR), med tetningsring
Artikkelnummer: 0 986 435 360
2186,05 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline SynPower XL-III C3 872373 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 61
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: XL-III C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872373
  • Vår pris: 503,79 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872373
503,79 kr
125,95 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL AF13++ High-performance MN4015-1 Frostvæske G12, fiolett, 1l, Ferdigblandet, slikatholdig
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • temperaturområde [°C]: -40, +125
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G13
  • Farge: fiolett
  • Produktlinje: AF13++, High-performance
  • Produsentens anbefalinger: SAE J1034, ASTM D3306, ASTM D4656, ASTM D4985, BS 6580:2010, AFNOR NF R15-601, (except for ra), VAG TL-774 G, VAG TL-774 J, CUMMINS CES 14603, DEUTZ DQC CC-14, IRIZAR, LIEBHERR Minimum, LH-01-COL3A, MAN 324 Type Si-OAT, MB 325.5, MB 325.6, SCANIA, SMART MB 326.0, Germany, FVV Heft R443, France NFR 15-601, ITALY NC 956-16, Spain, UNE 26-361-88 / 1, NATO S-759
  • Spesifikasjon: G12
  • Innhold [liter]: 1
  • Tank design: Flaske
  • kjem. egenskap: slikatholdig
  • MANNOL: Frostvæske
  • Varenummer: MN4015-1
  • Vår pris: 69,12 kr
Detaljer
MANNOL Frostvæske G12, fiolett, 1l, Ferdigblandet, slikatholdig
Artikkelnummer: MN4015-1
Mer
69,12 kr
69,12 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-10 Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 62
Produkt info
  • Innhold [liter]: 10
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-10
  • Vår pris: 637,15 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 10l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-10
Mer
637,15 kr
63,72 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MA PROFESSIONAL 61-104 Frostvæske G12, Rød, 5l, Ferdigblandet
Anmeldelser - 92
Produkt info
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G12
  • Farge: Rød
  • Spesifikasjon: G12
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Driftstemperatur til [°C]: -35
  • Ta hensyn til tekniske data: +
  • MA PROFESSIONAL: Frostvæske
  • Varenummer: 61-104
  • Vår pris: 129,58 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MA PROFESSIONAL Frostvæske G12, Rød, 5l, Ferdigblandet
Artikkelnummer: 61-104
Mer
129,58 kr
25,92 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-13%
K&N Filters 33-2221 Luftfilter Lengde: 283 mm, kvadratisk, Langtidsfilter
Anmeldelser - 16
Produkt info
  • Filtertype: Langtidsfilter
  • Form: kvadratisk
  • Lengde [mm]: 283
  • Bredde [mm]: 187
  • Høyde [mm]: 29
  • K&N Filters: Luftfilter
  • Varenummer: 33-2221
  • Vår pris: 627,22 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
K&N Filters Luftfilter Lengde: 283 mm, kvadratisk, Langtidsfilter
Artikkelnummer: 33-2221
sammenlignet med Veil. pris 727,00 kr

627,22 kr
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-20
  • Vår pris: 1498,69 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: MN7715-20
Mer
1498,69 kr
74,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 154291
  • Vår pris: 608,25 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
608,25 kr
152,06 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-5%
FEBI BILSTEIN 19402 Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Anmeldelser - 89
Produkt info
  • Egenskaper: Konsentrert
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G12+
  • Farge: fiolett
  • Produsentens anbefalinger: VAG TL-774 F, VAG TL-774 D, MB 325.3, Volvo VCS, MAN 324 SNF, DEXCOOL, Toyota SLLC, Ford WSS-M97B44-D
  • Spesifikasjon: G12+
  • Innhold [liter]: 5
  • Vekt [kg]: 5,705
  • Se serviceinformasjon
  • Tank design: Kanne
  • FEBI BILSTEIN: Frostvæske
  • Varenummer: 19402
  • Vår pris: 354,99 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Artikkelnummer: 19402
Mer
sammenlignet med Veil. pris 377,39 kr

354,99 kr
71,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Motorolje 0W-30, 5l
Anmeldelser - 93
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: ACEA C3
  • Produktlinje: LONGLIFE III
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • Versjon: FE
  • VAG: Motorolje
  • Varenummer: GS55545M4
  • Vår pris: 848,11 kr
Detaljer
VAG Motorolje 0W-30, 5l
Artikkelnummer: GS55545M4
848,11 kr
169,62 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix Ultra ECT C2/C3 550046306 Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Porsche C30, Fiat 9.55535-GS1, Fiat 9.55535-DS1
  • Spesifikasjon: ACEA C2, ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: Helix
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • Versjon: Ultra ECT C2 / C3
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • SHELL: Motorolje
  • Varenummer: 550046306
  • Vår pris: 595,59 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 550046306
595,59 kr
148,90 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE 1533EB Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Anmeldelser - 57
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 229.51
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • olje: Fullsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 1533EB
  • Vår pris: 930,37 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Artikkelnummer: 1533EB
930,37 kr
232,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: RACING+ESTER
  • viskositetsklasse SAE: 10W-60
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7902-20
  • Vår pris: 1546,83 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7902-20
Mer
1546,83 kr
77,34 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-7%
CHEMPIOIL SAE 40 CH9404-1 Motorolje SAE 40, 1l
Anmeldelser - 49
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Spesifikasjon: API CH-4, API SJ
  • Produktlinje: SAE
  • viskositetsklasse SAE: SAE 40
  • Versjon: 40
  • Tank design: Flaske
  • Spesifikasjon iht. API: CH-4, SJ
  • CHEMPIOIL: Motorolje
  • Varenummer: CH9404-1
  • Vår pris: 127,94 kr
Detaljer
CHEMPIOIL Motorolje SAE 40, 1l
Artikkelnummer: CH9404-1
Mer
sammenlignet med Veil. pris 137,60 kr

127,94 kr
127,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 24
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-5
  • Vår pris: 462,94 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: MN7715-5
Mer
462,94 kr
92,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: