• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

VW Transporter-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. VW Transporter-motorer: Historiske generasjoner T1-T3 (1950-1992)
    1. VW Transporter bensinmotorer: Historiske generasjoner T1-T3 (1950-1992)
    2. VW Transporter dieselmotorer: Historiske generasjoner T1-T3 (1950-1992)
  2. VW Transporter-motorer: T4-generasjonen (1990-2003)
    1. VW Transporter bensinmotorer: T4-generasjonen (1990-2003)
    2. VW Transporter dieselmotorer: T4-generasjonen (1990-2003)
  3. VW Transporter-motorer: T5-generasjonen (2003-2015)
    1. VW Transporter bensinmotorer: T5-generasjonen (2003-2015)
    2. VW Transporter dieselmotorer: T5-generasjonen (2003-2015)
  4. VW Transporter-motorer: T6-generasjonen (2015-2019)
    1. VW Transporters bensinmotorer: T6-generasjonen (2015-2019)
    2. VW Transporter dieselmotorer: T6-generasjonen (2015-2019)
  5. VW Transporter-motorer: T6.1-generasjonen (2019-i dag)
    1. VW Transporter bensinmotorer: T6.1-generasjonen (2019-i dag)
    2. VW Transporter dieselmotorer: T6.1-generasjonen (2019-i dag)
    3. VW Transporter hybriddrift: T6.1-generasjonen (2019-i dag)
  6. Konklusjon: De beste VW Transporter-motorene gjennom alle generasjoner

Siden introduksjonen i 1950 har VW Transporter utviklet seg til å bli en av de mest suksessrike nyttekjøretøyene i verden, med et imponerende utvalg av VW Transporter-motorer gjennom seks generasjoner. Hver generasjon har brakt med seg ny teknologi og ulike styrker og svakheter, fra de robuste luftkjølte motorene til moderne turbodieselmotorer.

VW Transporter-motorer: Historiske generasjoner T1-T3 (1950-1992)

VW Transporter-motorer: Historiske generasjoner T1-T3 (1950-1992)

De tre første VW Transporter-generasjonene formet historien til nyttekjøretøy og regnes som legender i bilhistorien. Med riktig vedlikehold kjørte disse historiske VW Transporter-motorene ofte mellom 400 000 og 600 000 kilometer, og de robuste luftkjølte boksermotorene var spesielt holdbare. Større motorskader oppsto vanligvis bare etter ekstrem forsømmelse, med typiske reparasjonsintervaller på 80 000 til 120 000 kilometer. Den absolutte toppmotoren i denne epoken var 2,0-bokseren med 70 hk fra T3 (1982-1992), som kombinerte pålitelighet og tilstrekkelig effekt på en perfekt måte. T1-generasjonen (1950-1967) startet med beskjedne 1,2-liters motorer, T2 (1967-1979) brakte større slagvolumvarianter, mens T3 (1979-1992) representerte høydepunktet med luftkjøling.

VW Transporter bensinmotorer: Historiske generasjoner T1-T3 (1950-1992)

De historiske generasjonene av VW Transporters bensinmotorer var utelukkende basert på luftkjølte boksermotorer. T1 ble lansert i 1950 med en 1,1-liters motor (25 hk), etterfulgt av 1,2-literen (30 hk) og senere 1,5-literen (44 hk). T2 introduserte den robuste 1,6-liters motoren (50 hk), som viste seg å være spesielt driftssikker. Disse VW Transporter-motorene led hovedsakelig av overoppheting i oppoverbakker og krevde regelmessige ventiljusteringer. T3 kronet luftkjølingen med 1,9-liters motoren (67 hk) og toppmodellen 2,0-liter (70 hk), sistnevnte ble ansett som den beste bensinmotoren i de historiske generasjonene - robust, lett å vedlikeholde og med tilstrekkelig effekt for datidens forhold.

VW Transporter dieselmotorer: Historiske generasjoner T1-T3 (1950-1992)

Dieselmotorer var ikke tilgjengelige før T3 (1981), da den legendariske 1,6 TD (50 hk) og senere 1,7 TD (57 hk) ble introdusert. Disse VW Transporter-dieselmotorene viste seg å være ekstremt slitesterke og økonomiske, med kjørelengder som ofte oversteg 500 000 kilometer. Selv om 1,6 TD var høylytt og livlig, var den praktisk talt uforgjengelig og utviklet seg til å bli den mest pålitelige motoren i hele T3-generasjonen.

VW Transporter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,1-1,2 Boxer (T1) 25-30 HK 12-14 l/100 km Overoppheting, svak Gjennomsnitt
1,5-1,6 Boxer (T2) 44-50 HK 11-13 l/100 km Ventilklaring, overoppheting Bra
1,9-2,0 Boxer (T3) 67-70 HK 10-12 l/100 km Ventilklaring, men robust Meget bra
1,6-1,7 TD (T3) 50-57 HK 7-8 l/100 km Høylytt, men uforgjengelig Veldig bra

VW Transporter-motorer: T4-generasjonen (1990-2003)

VW Transporter-motorer: T4-generasjonen (1990-2003)

Den fjerde VW Transporter-generasjonen markerte overgangen til vannkjøling og moderne motorteknologi. Med riktig vedlikehold nådde disse VW Transporter-motorene lett 300 000 til 450 000 kilometer, og de robuste TDI-dieselmotorene var spesielt holdbare. Større motorskader oppsto vanligvis mellom 200 000 og 300 000 kilometer, hovedsakelig på grunn av avrevne tannreimer eller defekte topplokkpakninger. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 2,5 TDI med 102 hk, som kombinerte effekt, driftssikkerhet og økonomi på en optimal måte. T4-generasjonen introduserte for første gang moderne innsprøytningsteknologi og turbolading, noe som førte til betydelig bedre kjøreegenskaper og lavere drivstofforbruk.

VW Transporter bensinmotorer: T4-generasjonen (1990-2003)

VW Transporters bensinmotorutvalg besto av vannkjølte motorer med et slagvolum på 1,8 til 2,8 liter. Innstegsmotoren 1,8 (60 hk) var undermotorisert, mens 2,0 (84 hk) og 2,4 (78 hk) tilbød tilstrekkelig effekt. Toppmotoren var 2,8 VR6 med 140 hk, men den var sjelden og tørst. Disse VW Transporter-motorene led av typiske problemer som revner i registerreimen, defekte topplokkpakninger og problemer med kjølesystemet. 2,0-liters motoren viste seg å være den mest pålitelige bensinmotoren i denne generasjonen, med moderate reparasjonskostnader og god tilgang på reservedeler.

VW Transporter dieselmotorer: T4-generasjonen (1990-2003)

VW Transporter-dieselmotorene ble dominert av den legendariske 2,5 TDI i ulike effektnivåer fra 75 til 151 hk. Det fantes også den mindre 1,9 TD (68 hk) og senere 1,9 TDI (90 hk). VW Transporter 2,5 TDI med 102 hk ble en absolutt favoritt - spesielt variantene som ble produsert fra 1995 og utover med en forbedret innsprøytningspumpe, viste seg å være ekstremt holdbare og økonomiske. Disse VW Transporter TDI-motorene hadde en utmerket kombinasjon av ytelse, forbruk og driftssikkerhet, og kjørelengder på 400 000 til 500 000 kilometer var ikke uvanlig.

VW Transporter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,8 bensinmotor 60 HK 10-12 l/100 km Svak, tannrem Moderat
2,0 bensinmotor 84 HK 9-11 l/100 km Tannrem, ZKD Bra
2,4 bensinmotor 78 HK 10-12 l/100 km Tannrem, treg Middels
2,8 VR6 140 HK 12-14 l/100 km Sjelden, tørst Gjennomsnittlig
1,9 TD/TDI 68-90 HK 7-8 l/100 km Robust, men svak God
2,5 TDI 75-151 HK 7-9 l/100 km Ekstremt slitesterk Meget god

VW Transporter-motorer: T5-generasjonen (2003-2015)

VW Transporter-motorer: T5-generasjonen (2003-2015)

Den femte VW Transporter-generasjonen brakte med seg moderne common rail-teknologi og betydelig forfinede motorer. Med riktig vedlikehold kunne disse VW Transporter-motorene gå mellom 250 000 og 400 000 kilometer, og de velprøvde TDI-dieselmotorene forble langdistansemestrene. Større motorskader oppsto vanligvis mellom 150 000 og 250 000 kilometer, hovedsakelig på grunn av DPF-problemer eller skader på turboladeren. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 2,5 TDI med 174 hk, som kombinerte sportslige ytelser med høy driftssikkerhet. T5-generasjonen innførte Euro 4 og senere Euro 5 for første gang, noe som førte til mer kompleks etterbehandling av avgasser, men også renere forbrenning.

VW Transporter bensinmotorer: T5-generasjonen (2003-2015)

Utvalget av bensinmotorer i VW Transporter var svært begrenset og besto hovedsakelig av 2,0 TSI med 204 hk (fra 2009). Denne TSI-motoren i VW Transporter hadde sportslige ytelser, men led av typiske TSI-problemer som problemer med timingkjeden og økt oljeforbruk. Tidlige modeller hadde også en 3,2 VR6 med 235 hk, men denne var ekstremt sjelden og tørst. Bensinmotorene forble et marginalt fenomen i T5-generasjonen, ettersom dieselmotorene var mye mer praktiske.

VW Transporter dieselmotorer: T5-generasjonen (2003-2015)

VW Transporter 2,5 TDI forble motorprogrammets midtpunkt, nå med common rail-innsprøytning og ytelser fra 130 til 174 hk. Det fantes også den mindre 1,9 TDI (84-105 hk) og senere 2,0 TDI (84-180 hk). Alle VW Transporter-dieselbiler hadde partikkelfilter og oppfylte Euro 4- og Euro 5-normene. VW Transporter 2,5 TDI med 130 hk viste seg å være den mest driftssikre motoren i denne generasjonen, med et testforbruk på bare 6,8-7,5 liter per 100 km og høy driftssikkerhet. De kraftige 174 hk-variantene hadde imponerende ytelse, men var utsatt for turboladerproblemer ved intensiv bruk.

VW Transporter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,0 TSI 204 HK 9-11 l/100 km Tannkjede, oljeforbruk Problematisk
3,2 VR6 235 HK 13-15 l/100 km Ekstremt sjelden, tørst Moderat
1,9 TDI 84-105 HK 6-7 l/100 km Robust, men svak God
2,0 TDI 84-180 HK 6-8 l/100 km Svært pålitelig Meget god
2,5 TDI 130-174 HK 7-9 l/100 km Slitesterk, kraftig Meget bra

VW Transporter-motorer: T6-generasjonen (2015-2019)

VW Transporter-motorer: T6-generasjonen (2015-2019)

Den sjette generasjonen VW Transporter var en videreutvikling av T5 med moderniserte motorer og forbedret eksosetterbehandling. Disse VW Transporter-motorene nådde 200 000 til 350 000 kilometer med riktig vedlikehold, mens Euro 6-normene førte til mer kompleks teknologi. Større motorskader oppsto vanligvis mellom 120 000 og 200 000 kilometer, hovedsakelig på grunn av problemer med AdBlue-systemet eller blokkeringer i DPF. Den absolutte toppmotoren i denne generasjonen var 2,0 TDI med 150 hk, som ga den beste balansen mellom ytelse, forbruk og driftssikkerhet. T6-generasjonen introduserte SCR-katalysatorer og AdBlue-innsprøytning for første gang, noe som førte til renere forbrenning, men også større kompleksitet.

VW Transporters bensinmotorer: T6-generasjonen (2015-2019)

Utvalget av bensinmotorer i VW Transporter var begrenset til 2.0 TSI med 204 hk, som ble overtatt fra T5. Denne VW Transporter TSI-motoren beholdt de velkjente problemene, men hadde blitt noe mer pålitelig takket være programvareoppdateringer. Motoren forble en nisjeløsning for kunder som ikke ville eller kunne kjøre diesel.

VW Transporter dieselmotorer: T6-generasjonen (2015-2019)

VW Transporter 2.0 TDI (EA288) erstattet alle tidligere dieselmotorer og ble tilbudt i effektnivåer fra 84 til 204 hk. Alle VW Transporter-dieselmotorene hadde moderne common rail-innsprøytning med SCR-katalysator og AdBlue-innsprøytning for å oppfylle Euro 6-standarden. VW Transporter 2,0 TDI med 150 hk viste seg å være den optimale motoren i denne generasjonen - den hadde tilstrekkelig effekt, lavt forbruk og god driftssikkerhet så lenge AdBlue-systemet fungerte som det skulle. Bi-turbo-variantene med 180 og 204 hk hadde imponerende ytelse, men var mer utsatt for skader på turboladeren.

VW Transporter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,0 TSI 204 HK 9-11 l/100 km Tannkjede, oljeforbruk Problematisk
2,0 TDI 84-150 HK 5,5-7,0 l/100 km AdBlue-system, DPF Bra
2,0 TDI Bi-Turbo 180-204 HK 6,5-8,0 l/100 km Turbolader, kompleks Gjennomsnittlig

VW Transporter-motorer: T6.1-generasjonen (2019-i dag)

Den nåværende VW Transporter-generasjonen er en omfattende revisjon av T6 med moderniserte motorer og forbedret elektronikk. Med riktig vedlikehold forventes disse VW Transporter-motorene å gå mellom 200 000 og 300 000 kilometer, og Euro 6d-standardene fører til enda mer kompleks etterbehandling av eksosgasser. Siden denne generasjonen bare har vært på markedet siden 2019, foreligger det ennå ingen langtidserfaringer, men de første testene viser solide resultater. Toppmotoren er 2.0 TDI med 199 hk, som kombinerer sportslige ytelser med akseptabel driftssikkerhet. Med T6.1-generasjonen introduseres også for første gang en ladbar hybrid, selv om denne bare produseres i et lite antall.

VW Transporter bensinmotorer: T6.1-generasjonen (2019-i dag)

Utvalget av bensinmotorer i VW Transporter omfatter fortsatt 2.0 TSI med 204 hk, som har blitt mer pålitelig takket være programvareoppdateringer og mindre tekniske forbedringer. Denne VW Transporter TSI-motoren har færre problemer med registerkjeden, men har fortsatt en tendens til økt oljeforbruk. Motoren er fortsatt en nisjeløsning, men er fullt brukbar for kunder uten dieselforbud.

VW Transporter dieselmotorer: T6.1-generasjonen (2019-i dag)

VW Transporter 2.0 TDI (EA288 evo) tilbys i effektnivåer fra 90 til 199 hk. Alle VW Transporter-dieselmotorene har dobbel AdBlue-innsprøytning og dobbeltdoseringsteknologi for å oppfylle Euro 6d-standarden. VW Transporter 2,0 TDI med 150 hk er fortsatt den optimale motoren i denne generasjonen - den gir den beste balansen mellom ytelse, forbruk og driftssikkerhet. Bi-turbo-variantene med 199 hk byr på imponerende kjøreegenskaper, men er teknisk kompliserte og utsatt for skader på turboladeren ved intensiv bruk.

VW Transporter hybriddrift: T6.1-generasjonen (2019-i dag)

En VW Transporter plug-in-hybrid (ABT e-Transporter) med 111 hk elektrisk kraft har vært tilgjengelig siden 2020. Denne kombinerer en elektrisk motor med et 37,3 kWh batteri og har en rekkevidde på rundt 130 km. Stasjonen er imidlertid bare tilgjengelig i et lite antall og er hovedsakelig beregnet på flåtebrukere.

VW Transporter-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
2,0 TSI 204 HK 9-11 l/100 km Oljeforbruk, men forbedret Gjennomsnitt
2,0 TDI 90-150 HK 5,5-7,0 l/100 km AdBlue-system, men robust Bra
2,0 TDI Bi-Turbo 199 HK 6,5-8,0 l/100 km Turbolader, svært kompleks Gjennomsnittlig
Elektrisk (ABT) 111 HK 0 l/100 km + elektrisitet Lav rekkevidde, dyrt Bra

Konklusjon: De beste VW Transporter-motorene gjennom alle generasjoner

Utviklingen av VW Transporter-motorer viser en imponerende teknisk evolusjon fra enkle luftkjølte motorer til moderne turbodieselmotorer. Mens de historiske boksermotorene imponerte med sin enkelhet og robusthet, dominerte TDI-dieselmotorene scenen fra og med T4. Bensinmotorene forble hele tiden en nisjeløsning og slet med typiske problemer som problemer med registerkjeden og økt oljeforbruk.

  • Beste VW Transporter bensinmotor:

2,0 Boxer (70 hk, T3) fra den historiske generasjonen kombinerer maksimal enkelhet med høy driftssikkerhet og er fortsatt tidenes beste bensinmotor.

  • Beste dieselmotor i VW Transporter:

2,5 TDI (102 hk, T4) har den beste kombinasjonen av pålitelighet, økonomi og hverdagstauglighet på tvers av alle generasjoner, og anses for å ha en legendarisk holdbarhet.

  • Beste moderne VW Transporter-motor:

2,0 TDI (150 hk, T6/T6.1) med sin moderne common rail-teknologi og gode balanse mellom ytelse og effektivitet med akseptabel driftssikkerhet.

Når det gjelder vedlikehold og reservedeler til alle generasjoner VW Transporter, tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning for alle generasjoner fra T1 til dagens T6.1.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

Valvoline SynPower 872378 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SL, API CF
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872378
  • Vår pris: 563,75 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872378
563,75 kr
140,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
LIQUI MOLY Top Tec 4200 8973 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 78
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: Top Tec
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 4200
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • ikke for motorprodusent: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Motorolje
  • Varenummer: 8973
  • Vår pris: 1055,17 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
LIQUI MOLY Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 8973
1055,17 kr
211,03 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
Valvoline 874734 Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G11, G12, G12+, G12++, G13
  • Farge: gul
  • Spesifikasjon: G13
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Universell: Ja
  • Valvoline: Frostvæske
  • Varenummer: 874734
  • Vår pris: 456,75 kr
Detaljer
Valvoline Frostvæske G13, gul, 5l, Ferdigblandet
Artikkelnummer: 874734
Mer
456,75 kr
91,35 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-67%
TotalEnergies Quartz INEO Long Life 2204218 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 72
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, VW 504 00, Porsche C30, VW 507 00, BMW Longlife-04
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN, API CF
  • Produktlinje: Quartz
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: INEO Long Life
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • TotalEnergies: Motorolje
  • Varenummer: 2204218
  • Vår pris: 626,83 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
TotalEnergies Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: 2204218
sammenlignet med Veil. pris 1953,85 kr

626,83 kr
125,37 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY MN7511-5 Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 65
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 503 01, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: ENERGY
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: delsyntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7511-5
  • Vår pris: 371,79 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: MN7511-5
Mer
371,79 kr
74,36 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 70
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-20
  • Vår pris: 1498,69 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: MN7715-20
Mer
1498,69 kr
74,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 154291
  • Vår pris: 608,25 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
608,25 kr
152,06 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-5%
FEBI BILSTEIN 19402 Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Anmeldelser - 89
Produkt info
  • Egenskaper: Konsentrert
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G12+
  • Farge: fiolett
  • Produsentens anbefalinger: VAG TL-774 F, VAG TL-774 D, MB 325.3, Volvo VCS, MAN 324 SNF, DEXCOOL, Toyota SLLC, Ford WSS-M97B44-D
  • Spesifikasjon: G12+
  • Innhold [liter]: 5
  • Vekt [kg]: 5,705
  • Se serviceinformasjon
  • Tank design: Kanne
  • FEBI BILSTEIN: Frostvæske
  • Varenummer: 19402
  • Vår pris: 354,99 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Artikkelnummer: 19402
Mer
sammenlignet med Veil. pris 377,39 kr

354,99 kr
71,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Motorolje 0W-30, 5l
Anmeldelser - 93
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: ACEA C3
  • Produktlinje: LONGLIFE III
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • Versjon: FE
  • VAG: Motorolje
  • Varenummer: GS55545M4
  • Vår pris: 848,11 kr
Detaljer
VAG Motorolje 0W-30, 5l
Artikkelnummer: GS55545M4
848,11 kr
169,62 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix Ultra ECT C2/C3 550046306 Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 71
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: VW 504 00, VW 507 00, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Porsche C30, Fiat 9.55535-GS1, Fiat 9.55535-DS1
  • Spesifikasjon: ACEA C2, ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: Helix
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • Versjon: Ultra ECT C2 / C3
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • SHELL: Motorolje
  • Varenummer: 550046306
  • Vår pris: 595,59 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 550046306
595,59 kr
148,90 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE 1533EB Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Anmeldelser - 57
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.31, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 229.51
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • olje: Fullsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 1533EB
  • Vår pris: 930,37 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 0W-30, 4l, Fullsyntetisk olje
Artikkelnummer: 1533EB
930,37 kr
232,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 21
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Spesifikasjon: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Produktlinje: RACING+ESTER
  • viskositetsklasse SAE: 10W-60
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7902-20
  • Vår pris: 1546,83 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 10W-60, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7902-20
Mer
1546,83 kr
77,34 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-7%
CHEMPIOIL SAE 40 CH9404-1 Motorolje SAE 40, 1l
Anmeldelser - 49
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Spesifikasjon: API CH-4, API SJ
  • Produktlinje: SAE
  • viskositetsklasse SAE: SAE 40
  • Versjon: 40
  • Tank design: Flaske
  • Spesifikasjon iht. API: CH-4, SJ
  • CHEMPIOIL: Motorolje
  • Varenummer: CH9404-1
  • Vår pris: 127,94 kr
Detaljer
CHEMPIOIL Motorolje SAE 40, 1l
Artikkelnummer: CH9404-1
Mer
sammenlignet med Veil. pris 137,60 kr

127,94 kr
127,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Motorolje 5W-30, 5l
Anmeldelser - 24
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA C3
  • Produktlinje: Longlife
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 504 / 507
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7715-5
  • Vår pris: 462,94 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l
Artikkelnummer: MN7715-5
Mer
462,94 kr
92,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Energy Formula OP MN7701-4 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 36
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: PSA B71 2297, VW 505 01, VW 505 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, DEXOS 2, Porsche C30, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, Renault RN17, PSA B71 2290, Toyota 08880-83388, Toyota 08880-83389, Iveco 18-1811 SC1
  • Spesifikasjon: ACEA C2, ACEA C3, API SP
  • Produktlinje: Energy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Formula OP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7701-4
  • Vår pris: 326,60 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: MN7701-4
Mer
326,60 kr
81,65 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: