• SHOP
  • CLUB
0
Min garasje
Legg til kjøretøy
0
varer #
0,00 kr
Din handlekurv er tom

Opel Astra-motorer

Innholdsfortegnelse

  1. Opel Astra-motorer: Historiske generasjoner I-III (1991-2009)
    1. Opel Astra bensinmotorer: Historiske generasjoner I-III (1991-2009)
    2. Opel Astra dieselmotorer: Historiske generasjoner I-III (1991-2009)
  2. Opel Astra-motorer: Generasjon IV (2009-2015)
    1. Opel Astra bensinmotorer: Generasjon IV (2009-2015)
    2. Opel Astra dieselmotorer: Generasjon IV (2009-2015)
  3. Opel Astra-motorer: Generasjon V (2015-2022)
    1. Opel Astra bensinmotorer: Generasjon V (2015-2022)
    2. Opel Astra dieselmotorer: Generasjon V (2015-2022)
  4. Opel Astra-motorer: Generasjon VI (2022-i dag)
    1. Opel Astra bensinmotorer: Generasjon VI (2022-i dag)
    2. Opel Astra Plug-in Hybrid: Generasjon VI (2022-i dag)
    3. Opel Astra dieselmotorer: Generasjon VI (2022-i dag)
  5. Konklusjon: De beste Opel Astra-motorene i alle generasjoner

Siden lanseringen i 1991 har Opel Astra etablert seg som en av de mest suksessrike kompaktbilene i Europa, og har gått gjennom seks generasjoner med et imponerende utvalg av motoralternativer. Opel Astra-motorene gjenspeiler tre tiår med teknologisk utvikling, fra enkle sugemotorer til moderne turbomotorer og elektrifisering.

Opel Astra-motorer: Historiske generasjoner I-III (1991-2009)

Opel Astra-motorer: Historiske generasjoner I-III (1991-2009)

De tre første Opel Astra-generasjonene preget kompaktsegmentet i nesten to tiår og etablerte ulike motorkonsepter som fortsatt har innvirkning i dag. Kjørelengden varierte sterkt avhengig av motortype: Mens de robuste 1,7 DTI-dieselmotorene lett nådde 400 000 til 500 000 kilometer med riktig vedlikehold, krevde de tidlige Ecotec-bensinmotorene ofte kostbare reparasjoner av topplokkpakningen eller registerkjeden mellom 200 000 og 300 000 kilometer. Den absolutte toppmotoren i de historiske generasjonene var 1,9 CDTI med 150 hk fra generasjon H, som kombinerte effekt, driftssikkerhet og økonomi på en optimal måte. Denne epoken var preget av utviklingen fra den enkle sugemotoren til common rail-dieselen, og markerte Opels overgang til mer moderne drivkonsepter.

Opel Astra bensinmotorer: Historiske generasjoner I-III (1991-2009)

Opel Astra-bensinmotorprogrammet begynte med enkle 1,4- og 1,6-liters sugemotorer (60-90 hk) i F-generasjonen (1991-1998), som var robuste, men ikke særlig økonomiske. Med generasjon G (1998-2004) kom Ecotec-motorfamilien med 1,6- og 1,8-liters motorer (90-125 hk), som gikk mye jevnere. Opel Astra 1,8 Ecotec med 125 hk utviklet seg til å bli den mest pålitelige bensinmotoren i de to første generasjonene. Generasjon H (2004-2009) introduserte moderne 1,4- og 1,6-liters motorer (90-115 hk) som allerede oppfylte Euro 4-standardene. Disse Opel Astra-motorene led imidlertid av typiske problemer som skader på topplokkpakningen på grunn av overoppheting og skrangling i registerkjeden på grunn av forsømt vedlikehold.

Opel Astra dieselmotorer: Historiske generasjoner I-III (1991-2009)

1,7 TD/TDS (68-82 hk) i F- og G-generasjonene dominerte til å begynne med Opel Astra-dieselutvalget, som var høylytt og sotete, men ekstremt slitesterk. Gjennombruddet kom med 1,7 DTI (75 hk) fra 2000, den første moderne common rail-dieselen i Astra. Generasjon H revolusjonerte dieselutvalget med 1.3 CDTI (90 hk), 1.7 CDTI (100/110 hk) og toppmodellen 1.9 CDTI (120/150 hk). Opel Astra 1,9 CDTI med 150 hk ble ansett som en av de beste dieselmotorene i sin samtid - kraftig, økonomisk og ekstremt pålitelig med riktig vedlikehold. Disse historiske Opel Astra CDTI-motorene oppfylte allerede Euro 4-standardene og tilbød en utmerket kombinasjon av ytelse og effektivitet.

Opel Astra-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,4/1,6 sugemotor 60-90 HK 7,5-8,5 l/100 km Høyt forbruk, enkel teknologi Gjennomsnittlig
1,6/1,8 Ecotec 90-125 HK 6,8-7,8 l/100 km Topplokkpakning, registerkjede Bra
1,4/1,6 Generasjon H 90-115 HK 6,5-7,2 l/100 km Tannkjede, overoppheting Bra
1,7 TD/TDS 68-82 HK 6,0-6,8 l/100 km Høylytt, sotete, men holdbar Middels
1,7 DTI 75 HK 5,5-6,2 l/100 km Innsprøytningspumpe, men robust Bra
1,3 CDTI 90 HK 4,8-5,4 l/100 km Partikkelfilter, ellers pålitelig Bra
1,7 CDTI 100-110 HK 5,2-5,8 l/100 km Robust, velprøvd Meget god
1,9 CDTI 120-150 HK 5,4-6,1 l/100 km Utmerket driftssikkerhet Meget god

Opel Astra-motorer: Generasjon IV (2009-2015)

Opel Astra-motorer: Generasjon IV (2009-2015)

Den fjerde Opel Astra-generasjonen markerte overgangen til moderne turboteknologi og brakte frem en helt ny generasjon motorer. Kjørelengden ble betydelig forbedret: De velprøvde CDTI-dieselmotorene fortsatte å gå mellom 350 000 og 450 000 kilometer, mens de nye turbobensinmotorene klarte mellom 250 000 og 350 000 kilometer med riktig vedlikehold. Større motorhavarier ble sjeldnere, men de mer komplekse turboteknologiene bød på nye utfordringer. Det absolutte høydepunktet var 1,6 CDTI med 136 hk - et teknisk mesterverk som kombinerte kraft, effektivitet og driftssikkerhet på en perfekt måte. For første gang ble også det automatiske start-stopp-systemet introdusert som standard, noe som økte effektiviteten ytterligere.

Opel Astra bensinmotorer: Generasjon IV (2009-2015)

Opel Astra-bensinmotorutvalget ble revolusjonert med introduksjonen av turboteknologi. 1.4 Turbo var tilgjengelig i ulike effektnivåer fra 120 til 140 hk og erstattet de større sugemotorene. Disse Opel Astra Turbo-motorene ga betydelig bedre kjøreegenskaper med lavere drivstofforbruk. 1.6 Turbo med 180 hk i OPC var den kraftigste bensinmotoren i denne generasjonen. Den velprøvde 1,6 sugemotoren med 115 hk var også tilgjengelig for prisbevisste kjøpere. Opel Astra 1,4 Turbo-motorene viste seg å være mer driftssikre enn forventet, men hadde tidvis problemer med registerkjeden når vedlikeholdet ble forsømt, og turboladerskader ved sportslig kjøring.

Opel Astra dieselmotorer: Generasjon IV (2009-2015)

Opel Astra-dieselprogrammet var sentrert rundt to hovedmotorer: den mindre 1,3 CDTI med 95 hk og den større 1,7 CDTI i ulike effektnivåer fra 110 til 131 hk. I tillegg fantes det en ny 1,6 CDTI med 110 eller 136 hk, som viste seg å bli en stor suksess. Opel Astra 1,6 CDTI med 136 hk utviklet seg til å bli den mest driftssikre og effektive motoren i denne generasjonen, med et testforbruk på bare 4,2-4,8 liter per 100 km og høy driftssikkerhet. Alle Opel Astra-dieselmotorer hadde moderne common rail-innsprøytning med partikkelfilter og oppfylte Euro 5-standarden.

Opel Astra-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,6 naturlig sugemotor 115 HK 6,8-7,4 l/100 km Utdatert, men robust Gjennomsnitt
1,4 Turbo 120-140 HK 5,8-6,5 l/100 km Tannkjede, turbolader Bra
1,6 Turbo 180 HK 7,2-8,1 l/100 km Turbolader, høy belastning Moderat
1,3 CDTI 95 HK 4,5-5,1 l/100 km Partikkelfilter, ellers robust Bra
1,7 CDTI 110-131 HK 4,8-5,4 l/100 km Velprøvd, pålitelig Meget god
1,6 CDTI 110-136 HK 4,2-4,8 l/100 km Utmerket effektivitet Meget god

Opel Astra-motorer: Generasjon V (2015-2022)

Opel Astra-motorer: Generasjon V (2015-2022)

Den femte Opel Astra-generasjonen under GM-ledelse baserte seg helt og holdent på turboteknologi og brakte frem en helt ny generasjon motorer. Kjørelengden stabiliserte seg på et høyt nivå: De moderne CDTI-dieselmotorene fortsatte å oppnå 300 000 til 400 000 kilometer, mens de raffinerte turbobensinmotorene klarte 250 000 til 300 000 kilometer med riktig vedlikehold. Den absolutte toppmotoren var 1.6 CDTI med 160 hk - en biturbodiesel som kombinerte sportslige ytelser med bemerkelsesverdig effektivitet. Denne generasjonen var preget av introduksjonen av 9-trinns automatgirkasse og toppmoderne eksosrensesystemer, som imidlertid også førte med seg nye komplikasjoner.

Opel Astra bensinmotorer: Generasjon V (2015-2022)

Opel Astra-bensinmotorutvalget var utelukkende basert på turboteknologi med tre hovedmotorer: 1.0 Turbo (105 hk), 1.4 Turbo (125/150 hk) og den kraftige 1.6 Turbo (200 hk) i OPC. Den minste Opel Astra 1,0 Turbo viste seg å være overraskende kultivert og økonomisk, men viste av og til en tendens til overoppheting på lange reiser. 1,4 Turbo med 150 hk utviklet seg til å bli den mest balanserte bensinmotoren i denne generasjonen - kraftig nok til sportslig kjøring, men økonomisk i daglig bruk. Opel Astra Turbo-motorene hadde moderne direkte innsprøytning og automatisk start-stopp, men led av typiske problemer som koksing av innsugsventilene og sporadiske skader på turboladeren under sportslig kjøring.

Opel Astra dieselmotorer: Generasjon V (2015-2022)

Opel Astra-dieselprogrammet besto av tre motorer: 1,6 CDTI i ulike effektnivåer fra 95 til 160 hk og den mindre 1,5-dieselen med 105 hk (fra 2019). Høydepunktet var 1.6 CDTI BiTurbo med 160 hk, som hadde to turboladere for optimal effektutvikling. Disse Opel Astra CDTI-motorene oppfylte Euro 6-standarden og hadde SCR-katalysator med AdBlue-injeksjon. Opel Astra 1,6 CDTI med 136 hk viste seg å være den mest pålitelige dieselen i denne generasjonen, mens BiTurbo-varianten hadde imponerende ytelse, men var mer komplisert å vedlikeholde.

Opel Astra-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1.0 Turbo 105 HK 5,2-5,8 l/100 km Overoppheting på lange kjøreturer Bra
1,4 Turbo 125-150 HK 5,6-6,4 l/100 km Ventilkoksing, turbolader Bra
1,6 Turbo 200 HK 7,1-7,8 l/100 km Turbolader, høy belastning Moderat
1,5 Diesel 105 HK 4,1-4,6 l/100 km Lite langtidserfaring Gjennomsnittlig
1,6 CDTI 95-136 HK 3,8-4,4 l/100 km Robust, velprøvd Meget god
1,6 CDTI BiTurbo 160 HK 4,2-4,8 l/100 km Kompleks, men kraftig Bra

Opel Astra-motorer: Generasjon VI (2022-i dag)

Den nåværende Opel Astra-generasjonen under Stellantis' ledelse satser fullt og helt på elektrifisering og representerer en ny æra for Opel Astra-motorene. Alle bensinmotorene er nå utstyrt med mildhybridteknologi, og det finnes også en ladbar hybrid med imponerende elektrisk rekkevidde. Ettersom denne generasjonen bare har vært på markedet siden 2022, finnes det ingen langtidserfaring ennå, men de første testene viser lovende resultater. Toppmotoren er 1.6 plug-in-hybriden med 225 hk systemeffekt, som kombinerer sportslige kjøreegenskaper med høy effektivitet. Mildhybridteknologien lover en levetid på over 300 000 kilometer, ettersom den elektriske støtten avlaster forbrenningsmotoren og sørger for en jevnere belastning.

Opel Astra bensinmotorer: Generasjon VI (2022-i dag)

Opel Astra-motorutvalget er basert på to 1,2-liters tresylindrede turbomotorer med 110 og 130 hk, begge utstyrt med 48-volts mildhybridteknologi. Disse Opel Astra 1.2 Turbo-motorene har belte-startgenerator og sylinderdeaktivering for maksimal effektivitet. Den kraftigste 1,2 Turbo-motoren med 130 hk anses som spesielt vellykket og er i ferd med å utvikle seg til å bli den beste bensinmotoren i denne generasjonen - den har en overraskende jevn kraftutvikling til tross for at den bare har tre sylindere, og har så langt vært fri for større produksjonsproblemer. Mildhybridteknologien reduserer drivstofforbruket med opptil 0,5 liter per 100 km.

Opel Astra Plug-in Hybrid: Generasjon VI (2022-i dag)

Opel Astra Plug-in Hybrid kombinerer en 1,6-liters turbobensinmotor med en 81 kW elektrisk motor for å produsere en systemeffekt på 225 hk. Med en elektrisk rekkevidde på opptil 60 kilometer er denne Opel Astra Hybrid spesielt egnet for pendlere og bybilister. Kombinasjonen av bensinmotor og elmotor gir et standardforbruk på bare 1,2 liter per 100 km, selv om systemet er teknisk komplisert og bagasjeromsplassen er begrenset av batteriet.

Opel Astra dieselmotorer: Generasjon VI (2022-i dag)

En enkelt 1,5-liters dieselmotor med 130 hk er tilgjengelig og viderefører tradisjonen med økonomiske Opel Astra-dieselmotorer. Denne moderne motoren oppfyller Euro 6d-standarden og har et drivstofforbruk på bare 4,0-4,5 liter per 100 km. De første erfaringene viser solid pålitelighet, men tilgjengeligheten er begrenset på grunn av fokuset på elektrifisering.

Opel Astra-motor Effekt Drivstofforbruk Typiske svakheter Vurdering
1,2 Turbo Mild-Hybrid 110 HK 5,4-5,9 l/100 km Ingen serieproblemer så langt Veldig bra
1,2 Turbo Mild-Hybrid 130 HK 5,6-6,1 l/100 km Svært balansert Meget god
1.6 Ladbar hybrid 225 HK 1,2 l/100 km + elektrisitet Kompleks, lite bagasjerom Bra
1,5 diesel 130 HK 4,0-4,5 l/100 km Begrenset tilgjengelighet Bra

Konklusjon: De beste Opel Astra-motorene i alle generasjoner

Utviklingen av Opel Astra-motorene gjennom seks generasjoner viser en imponerende teknologisk evolusjon fra enkle sugemotorer til ultramoderne elektrifiserte drivverk. Mens de historiske dieselmotorene imponerte med sin ekstreme levetid, har de moderne turbobensinmotorene og hybridsystemene satt nye standarder for effektivitet og ytelse. Den nye sjette generasjons mildhybridteknologien lover en optimal balanse mellom ytelse, forbruk og pålitelighet.

  • Beste Opel Astra-bensinmotor:

Opel Astra 1,2 Turbo Mild-Hybrid (130 hk, generasjon VI) kombinerer moderne teknologi med utmerket effektivitet og enestående pålitelighet.

  • Beste Opel Astra dieselmotor:

Opel Astra 1,9 CDTI (150 hk, generasjon III) og 1,6 CDTI (136 hk, generasjon IV og V) tilbyr den beste kombinasjonen av pålitelighet, økonomi og holdbarhet på tvers av alle generasjoner.

  • Beste Opel Astra hybridmotor:

Opel Astra 1.6 Plug-in Hybrid (225 hk, generasjon VI) med en elektrisk rekkevidde på 60 km og et lavt standard drivstofforbruk på 1,2 l/100 km.

For vedlikehold og reservedeler til alle generasjoner av Opel Astra tilbyr AUTODOC et omfattende utvalg av originale kvalitetsreservedeler med rask levering og ekspertrådgivning.

AUTODOC Bestselgere: Handle deler på nett for å få en lavere pris på bytte av deler

Valvoline SynPower 872378 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 47
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SL, API CF
  • Produktlinje: SynPower
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • Valvoline: Motorolje
  • Varenummer: 872378
  • Vår pris: 563,75 kr
Detaljer
Valvoline Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 872378
563,75 kr
140,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MA PROFESSIONAL 61-104 Frostvæske G12, Rød, 5l, Ferdigblandet
Anmeldelser - 92
Produkt info
  • Egenskaper: Ferdigblandet
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G12
  • Farge: Rød
  • Spesifikasjon: G12
  • Innhold [liter]: 5
  • Tank design: Kanne
  • Driftstemperatur til [°C]: -35
  • Ta hensyn til tekniske data: +
  • MA PROFESSIONAL: Frostvæske
  • Varenummer: 61-104
  • Vår pris: 129,58 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MA PROFESSIONAL Frostvæske G12, Rød, 5l, Ferdigblandet
Artikkelnummer: 61-104
Mer
129,58 kr
25,92 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL 1 ESP 154291 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-D30, OV0401547-G30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Fiat 9.55535-S3
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Produktlinje: 1
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: ESP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 154291
  • Vår pris: 610,82 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 154291
610,82 kr
152,71 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-5%
FEBI BILSTEIN 19402 Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Anmeldelser - 89
Produkt info
  • Egenskaper: Konsentrert
  • Produsentanbefaling kjølemiddel: G12+
  • Farge: fiolett
  • Produsentens anbefalinger: VAG TL-774 F, VAG TL-774 D, MB 325.3, Volvo VCS, MAN 324 SNF, DEXCOOL, Toyota SLLC, Ford WSS-M97B44-D
  • Spesifikasjon: G12+
  • Innhold [liter]: 5
  • Vekt [kg]: 5,705
  • Se serviceinformasjon
  • Tank design: Kanne
  • FEBI BILSTEIN: Frostvæske
  • Varenummer: 19402
  • Vår pris: 354,99 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
FEBI BILSTEIN Frostvæske G12+, fiolett, 5l, Konsentrert
Artikkelnummer: 19402
Mer
sammenlignet med Veil. pris 377,39 kr

354,99 kr
71,00 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 80
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: API SN, API CF, ACEA C3
  • Produktlinje: DEXOS2™
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: SUPER SYNTHETIC
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • OPEL GM: Motorolje
  • Varenummer: 19 42 003
  • Vår pris: 571,88 kr
Detaljer
OPEL GM Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 19 42 003
571,88 kr
114,38 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL ENERGY PREMIUM MN7908-5 Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 96
Produkt info
  • Innhold [liter]: 5
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.52, MB 229.31, VW 505 01, MB 229.51, BMW Longlife-04, DEXOS 2, Renault RN0700, Renault RN0710, MB 226.5
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API CH-4, ACEA C2, API SN
  • Produktlinje: ENERGY PREMIUM
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7908-5
  • Vår pris: 479,33 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 5l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7908-5
Mer
479,33 kr
95,87 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
-7%
CHEMPIOIL SAE 40 CH9404-1 Motorolje SAE 40, 1l
Anmeldelser - 49
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Spesifikasjon: API CH-4, API SJ
  • Produktlinje: SAE
  • viskositetsklasse SAE: SAE 40
  • Versjon: 40
  • Tank design: Flaske
  • Spesifikasjon iht. API: CH-4, SJ
  • CHEMPIOIL: Motorolje
  • Varenummer: CH9404-1
  • Vår pris: 127,94 kr
Detaljer
CHEMPIOIL Motorolje SAE 40, 1l
Artikkelnummer: CH9404-1
Mer
sammenlignet med Veil. pris 137,60 kr

127,94 kr
127,94 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MOBIL Super 2000 X1 150865 Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Produktlinje: Super
  • viskositetsklasse SAE: 10W-40
  • Versjon: 2000 X1
  • olje: delsyntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • Spesifikasjon iht. API: CF, SL
  • MOBIL: Motorolje
  • Varenummer: 150865
  • Vår pris: 359,73 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MOBIL Motorolje 10W-40, 4l, delsyntetisk olje
Artikkelnummer: 150865
359,73 kr
89,93 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Energy Formula OP MN7701-4 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 36
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: PSA B71 2297, VW 505 01, VW 505 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, DEXOS 2, Porsche C30, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3, Renault RN17, PSA B71 2290, Toyota 08880-83388, Toyota 08880-83389, Iveco 18-1811 SC1
  • Spesifikasjon: ACEA C2, ACEA C3, API SP
  • Produktlinje: Energy
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Formula OP
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Lastebiler
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7701-4
  • Vår pris: 326,60 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: MN7701-4
Mer
326,60 kr
81,65 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
SHELL Helix Ultra ECT C3 550042826 Motorolje 5W-30, 4l
Anmeldelser - 74
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.31, MB 229.51, Chrysler MS-11106
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SN
  • Produktlinje: Helix
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: Ultra ECT C3
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • SHELL: Motorolje
  • Varenummer: 550042826
  • Vår pris: 574,98 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
SHELL Motorolje 5W-30, 4l
Artikkelnummer: 550042826
574,98 kr
143,75 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL O.E.M. 7707 MN7707-20 Motorolje 5W-30, 20l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 69
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-A, Volvo VCC 95200377, MB 229.6, Fiat 9.55535-G1, STJLR.03.5003
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA A5 / B5
  • Produktlinje: O.E.M.
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 7707
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7707-20
  • Vår pris: 1367,05 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 20l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7707-20
Mer
1367,05 kr
68,35 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL O.E.M. 7707 MN7707-1 Motorolje 5W-30, 1l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 51
Produkt info
  • Innhold [liter]: 1
  • Produsentens anbefalinger: Ford WSS-M2C913-D, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-A, Volvo VCC 95200377, MB 229.6, Fiat 9.55535-G1, STJLR.03.5003
  • Spesifikasjon: API SN, ACEA A5 / B5
  • Produktlinje: O.E.M.
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: 7707
  • olje: Syntetisk olje
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7707-1
  • Vår pris: 121,27 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-30, 1l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: MN7707-1
Mer
121,27 kr
121,27 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE 15F640 Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Anmeldelser - 19
Produkt info
  • Innhold [liter]: 4
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 226.5, MB 229.31, MB 229.51, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Spesifikasjon: ACEA C3, API SP
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 0W-30
  • olje: Syntetisk olje
  • Tank design: Kanne
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 15F640
  • Vår pris: 665,45 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 0W-30, 4l, Syntetisk olje
Artikkelnummer: 15F640
665,45 kr
166,36 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
CASTROL EDGE LL 15664C Motorolje 5W-30, 20l
Anmeldelser - 41
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Spesifikasjon: ACEA C3
  • Produktlinje: EDGE
  • viskositetsklasse SAE: 5W-30
  • Versjon: LL
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil
  • CASTROL: Motorolje
  • Varenummer: 15664C
  • Vår pris: 2251,73 kr
  • Tilstand: Helt nye
Detaljer
CASTROL Motorolje 5W-30, 20l
Artikkelnummer: 15664C
2251,73 kr
112,59 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt
MANNOL Extreme MN7915-20 Motorolje 5W-40, 20l
Anmeldelser - 49
Produkt info
  • Innhold [liter]: 20
  • Produsentens anbefalinger: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Spesifikasjon: ACEA A3 / B4, API SN, API CH-4, JASO MA2
  • viskositetsklasse SAE: 5W-40
  • Versjon: Extreme
  • Tank design: Kanne
  • Kjøretøytype: Bil, Motorsykkel
  • MANNOL: Motorolje
  • Varenummer: MN7915-20
  • Vår pris: 1336,90 kr
Detaljer
MANNOL Motorolje 5W-40, 20l
Artikkelnummer: MN7915-20
Mer
1336,90 kr
66,85 kr for 1 liter
Pris inkl. 25 % mva., ekskl. frakt

Populære innlegg

Abonner på våre nyhetsbrev

For å få de siste nyhetene og tipsene fra oss, vennligst skriv inn din e-postadresse: